تست و بررسی اپل

رفع مشکل صفحه نمایش ثابت آیفون

صفحه نمایش ثابت آیفون

نحوه رفع مشکل صفحه نمایش ثابت (بی حرکت) آیفون

برخی از کاربران از مشکل ثابت شدن تصویر صفحه نمایش آیفون 7 خود پس از سقوط گوشی به روی زمین، شکایت کرده اند. حتی راه اندازی مجدد گوشی نیز نمی تواند مشکل ثابت شدن تصویر آیفون را بر طرف کند. تعمیرکاران زیادی روی مشکل ثابت شدن تصویر در آیفون کار کرده اند و متوجه شده اند که مشکل در فرایند تولید آیفون 7 است و می تواند با سرویس و نگهداری از مدارهای صوتی بر طرف شود. در اینجا روش جدید حل مشکل ثابت شدن تصویر در آیفون و تعمیر لاجیک بورد را شرح داده شده است.

blank

نحوه رفع مشکل صفحه نمایش ثابت شده آیفون با تعمیر لاجیک بورد

گوشی را روشن کنید، صفحه نمایش قفل شده است و واکنش دکمه پاور کند و آهسته است.

blank

گوشی را از هم جدا کنید، صفحه نمایش را بردارید و با صفحه نمایش جدید تعویض کنید.

blank

گوشی را روشن و تست کنید. صفحه نمایش هنوز گیر کرده و قفل شده است.

blank

به حالت ضبط بروید، آیکون ضبط غیرفعال است. تعویض صفحه نمایش نیز به مشکل گیر کردن و ثابت شدن تصویر کمک نمی کند، می توانیم بگوییم که مشکل از مدار صوتی شر لاجیک بورد اقدام کنید.

blank

لاجیک بورد را بردارید و چسب محافظ آن را پاره کنید.

blank

مقداری خمیر فلاکس BGA در اطراف آی سی های صوتی بمالید و هیتر را در زاویه 300 درجه تنظیم کنید. حرارت دهید و IC صوتی را جدا کرده بردارید.

blank

با نوک تهویه مقداری rosin برداشته و قلع ها را تمیز کنید. همچنین پنبه مخصوص را به rosin آغشته کرده و با آن عملیات تمیزکاری ثانویه را انجام دهید. سپس با استفاده از محلول تمیز کننده بورد PCB محل را دوباره تمیزکاری کنید.

blank

از آی سی صوتی  U3101تست دیود بگیرید و مقدار مقاومت پینC12  را اندازه گیری کنید. عدد نشانگر مقاومت در حال پرش است و ثابت نمی شود.

blank

نقشه مرجع تعمیر و نگهداری را باز کنید. جای سیگنال پین C12: 12S-AP-TO-CODEC-MCLK  را پیدا کنید. سیگنال از طریق مقاومت R1103 به CPU متصل شده است.

blank

عایق و لعاب روی سیم مسی اتصال پین C12 و مقاومت R1103 را خراش داده بردارید. قلع ها را لحیم و سپس سیم مسی 0.02 میلیمتری را لحیم کنید.

blank

مقداری ماده لحیم قابل سخت گردانی با اشعه UV را به سیم مسی لحیم شده بزنید و روی لاجیک بورد زیر لامپ اشعه UV قرار داده به مدت 15 دقیقه نگه دارید تا مواد لحیم سخت شوند.

blank

با استفاده از استنسیل ریبال BGA آی سی صوتی را ریبال کنید.

blank

مقداری خمیر فلاکس BGA به پد اتصال بمالید. سپس آی سی صوتی را در جای مناسب خود قرار دهید و سشوار صنعتی (هیتر) را در زاویه 280 درجه روی آی سی گرفته، باد گرم به آن بدمید.

blank

هنگامی که لاجیک بورد به اندازه کافی خنک شد، آن را با محلول تمیز کننده تمیز کنید.

blank

گوشی را جمع و تست کنید.

blank

کارکرد تاچ گوشی را تست کنید و عملکرد ضبط را به حالت عادی برگردانید.

blank

برای جزئیات بیشتر در مورد راهنمای تعمیر آی فون با صفحه نمایش قفل شده، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مطالب مرتبط