ترفند iOS

رفع مشکل اتصال هات اسپات در آیفون و آیپد

مرد گوشی آیفون را در دست دارد و در حال تلاش برای اتصال هات اسپات خود می باشد

مشکل قطع شدن هات اسپات آیفون چیست؟ چرا نمی توانید آیفون خود را از طریق هات اسپات به اینترنت متصل کنید؟ در این پست به این سوالات پاسخ می دهیم و راهکارهایی برای رفع مشکل عدم اتصال هات اسپات در آیفون و آیپد ارائه می کنیم.

مشکل روشن نشدن هات اسپات آیفون تنها یک دلیل ندارد که ما آن را بگوییم و تمام. برای مشخص کردن اینکه چرا Personal Hotspot شما کار نمی کند دلایل متعددی وجود دارند که ما آن را در زیر ارائه خواهیم کرد. اینها رایج‌ترین شیوه ها و راه‌های رفع مشکل هات اسپات شخصی آیفون هستند.

نحوه رفع مشکل عدم اتصال هات اسپات شخصی آیفون و آیپد

وقتی برای اولین بار این پست نوشته شد، اپل هنوز سیستم عامل نسخه 13 را عرضه نکرده بود. از اینرو، بر آن شدیم تا دستورالعمل هایی برای همه مدل های آیفون دارایiOS 13  و بالاتر ارائه کنیم. برای نسخه های قدیمی  iOS، ایده ها و روش های قبلی را بکار ببرید. ما آنها را امتحان کرده ایم، نتایج آن راضی کننده بود.

قبل از شروع بیایید کمی در مورد تعمیرات اپل صحبت کنیم. همانطور که همه می دانیم، محصولات این برند محبوب، منحصربفرد هستند، قطعات بکار رفته در آن خاص و کمتر دچار خرابی و آسیب می شوند. اما به هر حال وسیله الکترونیکی است و ممکن است بنا به دلایلی دچار خرابی شود. مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری که این گوشی هوشمند را در معرض از کار افتادن قرار می دهند، کم نیستند، از آب خوردگی، خرابی باتری، دوربین ها در حوزه سخت افزاری گرفته تا همین عدم اتصال هات اسپات آیفون که ریشه نرم افزاری دارد. فرقی هم نمی کند که سیستم عامل شما قدیمی باشد و یا از جدیدترین آن بهره می برید. اگر گرانترین آیفون شما با مشکل این چنینی همراه شد، جای هیچگونه نگرانی نیست. کارشناسان آموزش دیده ما اینجا هستند تا گوشی شما را تعمیر و کیفیت آن را به سابق بازگردانند.

1- هات اسپات را خاموش و روشن کنید. گاهی اوقات لازم است هات اسپات شخصی خود را ریست کنید تا دوباره کار کند. این کار را با روشن و خاموش کردن آن انجام دهید: روی Settings > Personal Hotspot >  ضربه بزنید نوار کشویی Allow Others to Join را به off (سفید) و سپس به on (سبز) برگردانید.

تنظیم هات اسپات آیفون و نحوه روشن و خاموش کردن آن

تنظیم هات اسپات شخصی آیفون

2- اینترنت داده آیفون را روشن و خاموش کنید. مشکل هات اسپات ممکن است مربوط به اتصال آیفون شما به شبکه های اینترنت داده باشد. اگر تلفن شما برای اتصال به آن شبکه ها مشکل دارد، هات اسپات شخصی نیز ممکن است کار نکند. اتصال داده تلفن همراه خود را با روشن و خاموش کردن آن ریست کنید. برای این کار: روی تنظیمات > تلفن همراه ضربه بزنید سپس نوار کشویی اینترنت داده را خاموش و سپس به روشن برگردانید.

3- برای رفع مشکل عدم اتصال هات اسپات، آیفون را ریستارت کنید. تعجب خواهید کرد که چند وقت یکبار یک راه اندازی مجدد ساده آیفون شما انواع مشکلات را برطرف می کند. دستورالعمل های نحوه راه اندازی مجدد هر آیفون، از نسل اول تا آخرین مدل، را ببینید.

4- iOS را به روز کنید. هر نسخه جدید iOS – سیستم عاملی که روی آیفون اجرا می شود – ورژن بهبود یافته نسل قبلی خود است و باگ های آن برطرف شده است. هات اسپات آیفون شما ممکن است به دلیل اشکال موجود در سیستم عامل فعلی آیفون شما کار نکند و شاید با به‌روزرسانی iOS برطرف شود. آخرین نسخه iOS را نصب کنید تا ببینید آیا مشکل شما حل می شود یا خیر.

5- قابلیت Maximize Compatibility را در سری آیفون 12 فعال کنید. گوشی های سری آیفون 12 دارای ویژگی ها و گزینه های شبکه متفاوتی نسبت به دستگاه های قبلی از جمله 5G هستند. این گزینه ها گاهی اوقات می توانند برای اتصال مدل های قدیمی به آنها مشکل ایجاد کنند. با رفتن به Settings > Personal Hotspot >  نوار کشویی Maximize Compatibility را روی حالت روشن قرار دهید.

6- برای حل مشکل هات اسپات، تنظیمات شرکت مخابراتی را به‌روزرسانی کنید. هر آیفون دارای یک مجموعه مخفی از تنظیمات اپراتور سیم کارت است. این تنظیمات به آیفون شما کمک می کند تا با شرکت مخابراتی تلفن شما کار کند. اپراتورها هر از چند گاهی، به روز رسانی می کنند، البته نه به اندازه به روز رسانی های iOS. اگر هات اسپات آیفون شما کار نمی‌کند، به‌روزرسانی‌های تنظیمات شرکت مخابراتی موجود را بررسی و نصب کنید.

7- تنظیمات شبکه را ریست کنید. آیفون، تنظیمات شبکه را ذخیره می کند که به کنترل نحوه اتصال شما به شبکه های Wi-Fi، تلفن همراه، بلوتوث و سایر شبکه ها کمک کند. اگر در تنظیمات شبکه شما مشکلی بوجود بیاید، می تواند باعث از کار افتادن هات اسپات شخصی شود. برای حل مشکل، تنظیمات شبکه خود را بازنشانی کنید.

پس از انجام این کار، باید دستگاه های بلوتوث را دوباره جفت کنید و دوباره رمزهای Wi-Fi را وارد کنید.

راه حل بعدی که به شما تقدیم خواهیم کرد، روشی است که به مهارت و تخصص کافی نیاز دارد. صادقانه به شما بگوییم که هر راهکاری که در اینترنت مطالعه می کنید را امتحان نکنید. برخی از آنها نیاز به داشتن دانش قبلی و شرکت در دوره های آموزش تعمیرات موبایل دارد. مزیت حضور در کلاس های آموزشی این است که با مفاهیم تئوری و عملی تعمیرات گوشی آشنا می شوید و با صرف هزینه و وقت اندک تنها در چند جلسه فشرده، از این به بعد از پس رفع مشکلات گوشی خود و اعضای خانواده بر خواهید آمید و به اقتصاد خانواده کمک بسزایی خواهید کرد. ضمن اینکه نیازی نیست برای هر خرابی گوشی، حرص بخورید و به خودتان استرس بدهید.

8- آیفون را از طریق حالتDFU بازیابی کنید. اگر راه حل های بالا را امتحان کردید و مشکل اتصال هات اسپات آیفون 12 شما هنوز حل نشده است، وقت آن است که اقدامات جدی تری انجام دهید. یکی از آنها بازیابی آیفون با استفاده از حالت DFU است. حالت DFU یا Disk Firmware Update به آیفون شما اجازه راه اندازی می دهد اما iOS را بوت نمی کند. به همین دلیل، این امکان را به شما می دهد که iOS را در سطح پایین‌تری تعمیر کنید که گاهی اوقات می‌تواند مشکلات زیادی را حل کند. این کار نیاز به تخصص و مهارت دارد و اگر آموزش های کافی در این زمینه ندیده باشید ممکن است خسارت جبران ناپذیری به خود و گوشی تان وارد کنید. برای این کار باید از آیفون بکاپ بگیرید تا اطلاعات و داده های خود را به هیچ وجه از دست ندهید. سپس آیفون خود را در حالت DFU Mode قرار دهید و آن را بازیابی کنید تا ببینید آیا با شروع مجدد مشکل برطرف می شود یا خیر..

البته این نکات تنها در صورتی کار می کنند که هات اسپات شخصی شما قابل مشاهده باشد. در برخی موارد، این گزینه می تواند به طور کامل از آیفون شما ناپدید شود. همچنین می‌توانیم به شما نشان دهیم که چگونه هات اسپات گم شده را پیدا کنید.

همانطور که گفتیم برای آیفون های با iOS 13 و پایینتر می توانید مراحل زیر را امتحان کنید.

چنانچه اتصال هات اسپات گوشی آیفون و آیپد شما برقرار نمی شود و یا دکمه اتصال هات اسپات در بخش Cellular گوشی خاکستری و غیرفعال شده است، می بایست روش های زیر را برای رفع مشکل اتصال هات اسپات امتحان کنید. هات اسپات شخصی روشی برای به اشتراک گذاری اینترنت گوشی و آیپد با دیگر دستگاه های هوشمند است. در این مقاله قصد داریم روش حل تمامی مشکلاتی را که در ارتباط با هات اسپات گوشی برای شما پیش می آید ارائه دهیم. با کوک موبایل همراه بمانید.

 در ابتدایی ترین کوشش لازم است برخی موارد را کنترل کنید. این موارد را بعد از هر راه حل تکرار کنید تا از رفع شدن مشکل مطمئن شوید. برای مثال:

گام اول: با رفتن به مسیر Settings > Personal Hotspot از روشن بودن هات اسپات گوشی اطمینان حاصل کنید. چنانچه گزینه هات اسپات در گوشی شما موجود نیست و یا نمی توانید آن را پیدا کنید می بایست دستور العمل زیر را اجرا کنید.

غیرفعال-بودن-هات-اسپات-روی-آیفون

غیرفعال-بودن-هات-اسپات-روی-آیفون

  • به منوی Setting گوشی بروید.
  • انتخاب-هات-اسپات-از-تنظیمات-سلولار

    انتخاب-هات-اسپات-از-تنظیمات-سلولار

  • بر روی گزینه Cellular ضربه بزنید.
  • بر روی گزینهdata network Cellular تپ کنید.
انتخاب-هات-اسپات-از-تنظیمات-سلولار

انتخاب-هات-اسپات-از-تنظیمات-سلولار

  • صفحه را به سمت پایین اسکرول کرده و با رسیدن به زبانه personal Hotspot بر روی گزینه APN تپ کرده و نام اپراتور سیم کارت خود را وارد فیلد خالی APN نمایید. کاربران همراه اول می بایست نام اپراتور را به صورت mcinet و کاربران ایرانسل و رایتل هم به ترتیب کلمات mtnirancell و RighTel را وارد فیل خالی APN کنند.
نوشتن-نام-اپراتور-سیم-کارت-در-بخش-APN

نوشتن-نام-اپراتور-سیم-کارت-در-بخش-APN

  • با برگشت به منوی تنظیمات و تپ کردن روی گزینه Cellular بر روی گزینه hotspot تپ کرده و با کشیدن تاگل هات اسپات به سمت راست آن را بر روی گوشی خود فعال کنید.
مشاهده-تنظیمات-هات-اسپات

مشاهده-تنظیمات-هات-اسپات

گام دوم: گوشی و یا تبلت خود را ریستارت کنید. دستگاه های دیگری که نیاز به اتصال به هات اسپان گوشی شما را دارند نیز ریستارت کنید.

گام سوم: از نصب بودن آخرین ورژن سیستم عامل iOS بر روی دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

گام چهارم: بر روی آیفون و آیپد به مسیر Settings > General > Reset بروید و بر روی گزینه Reset Network Settings تپ کنید.

در ادامه روش های اتصال به هات اسپات شخصی با استفاده از سه شبکه وای فای، بلوتوث و USB را بررسی خواهیم کرد.

رفع مشکل اتصال هات اسپات با استفاده از وای فای

بر روی گوشی میزبانی که قرار است که هات اسپات را فراهم آورد به مسیر Settings > Personal Hotspot بروید و گام های زیر را اجرا کنید:

گام اول: مطمئن شویدکه گزینه هات اسپات روی گوشی شما روشن شده باشد.

گام دوم: نام کاربری و رمز عبور شبکه وای فایی که بر روی گوشی ظاهر می شود را به خاطر بسپارید. در این مرحله می توانید نام کاربری و رمز عبور وای فای را تغییر دهید.

گام سوم: تا زمانی که تمامی دستگاه های مورد نظر خود را به وای فای متصل نکرده اید، در همین صفحه بمانید.

حال می بایست بر روی تمامی دستگاه هایی که قرار است به هات اسپات گوشی و تبلت شما متصل شوند، مراحل زیر را طی کنید:

گام اول: گزینه Wi-Fi  را خاموش و سپس روشن کنید.

گام دوم: مطمئن شوید که به وای فای متصل شده اید. نام شبکه وای فایی که به ان متصل شده اید باید دقیقا همان نامی باشد که هات اسپات گوشی خود را با آن نام ساخته اید. در این مرحله می بایست آیکونblank بر روی گوشی ظاهر شده باشد.

گام سوم: چنانچه زمان اتصال به هات اسپات خطای رمز عبور دریافت می کنید، می بایست رمز عبور وای فای خود را کنترل کنید. برای این منظور به دستگاهی که میزبان هات اسپات است رفته و به آدرس Settings > Personal Hotspot بروید تا رمز عبور وای فای را مشاهده کنید.

رفع مشکل اتصال به هات اسپات با USB

هر زمانی که نیاز به استفاده از هات اسپات ندارید، آن را بر روی گوشی و تبلت خود خاموش کنید تا شارژ اضافه بر روی قبض موبایلتان تحمیل نشود. اگر گزینه هات اسپات گوشی خود را خاموش نکنید، با هر بار اتصال گوشی به کامپیوتر کامیپوتر به هات اسپات گوشی متصل شده و از آن استفاده خواهد کرد. برای اتصال کامپیوتر به هات اسپات با استفاده از USB گام های زیر را طی کنید:

گام اول: آخرین نسخه از آیتیونز را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

گام دوم: کامپیوتر را با استفاده از کابل USB به آیفون و آیپدی که میزبان هات اسپات است متصل کنید. اگر گزینه ای بر روی صفحه نمایش داده شده بود که از شما مجوز اتصال می خواست بر روی گزینه trust the device کلیک کنید.

گام سوم: مطمئن شوید که می توانید اتصال گوشی و تبلت به آیتیونز را بر روی کامپیوتر خود مشاهده کنید. چنانچه لپ تاپ و کامپیوتر دستگاه موبایل شما را نمی شناسد، کابل USB را تعویض کنید.

گام چهارم: بر روی کامیپوتر خود به آدرس  Preferences > Network رفته و گزینه iPhone USB را انتخاب کنید. اگر نمی توانید این گزینه را روی کامپیوتر خود مشاهده کنید بر روی آیکون blank  کلیک کرده و گزینه iPhone USB را اضافه کنید.

اضافه-کردن-اتصال-USB-به-اتصال-های-موجود-در-دستگاه-مک

اضافه-کردن-اتصال-USB-به-اتصال-های-موجود-در-دستگاه-مک

گام پنجم: بر روی آیکون blank تپ کرده و گزینه Make Service Inactive را انتخاب کنید. حال بر روی گزینه Apply کلیک کنید.

غیرفعال کردن سرویس بر روی دستگاه مک

غیرفعال کردن سرویس بر روی دستگاه مک

گام ششم: بر روی آیکون blank کلیک کنید. گزینه Make Service Active را انتخاب کرده و بر روی گزینه Apply کلیک کنید. چنانچه در حال حاضر به شبکه وای فای متصل هستید، ممکن است هات اسپات غیرفعال باشد. برای رفع این مشکل تیک گزینه “Disable unless needed” را برداشته و بر روی گزینه Apply کلیک کنید.

 اتصال پی سی به هات اسپات با استفاده از USB

گام اول: آیتیونز نصب شده روی کامپیوتر را به آخرین نسخه موجود به روزرسانی کنید.

گام دوم: کامپیوتر را با استفاده از کابل USB به آیفون و آیپدی که میزبان هات اسپات است متصل کنید. اگر گزینه ای بر روی صفحه نمایش داده شده بود که از شما مجوز اتصال می خواست بر روی گزینه trust the device کلیک کنید.

گام سوم: مطمئن شوید که می توانید اتصال گوشی و تبلت به آیتیونز را بر روی کامپیوتر خود مشاهده کنید. چنانچه کامپیوتر دستگاه موبایل شما را نمی شناسد، کابل USB را تعویض کنید.

گام چهارم: هر کدام از سیستم عامل های ویندوز 7 و ویندوز 10 روشی خاص برای اتصال به هات اسپات گوشی دارند. روش کار سرراست است و می توانید با نگاهی به سایت مایکروسافت اطلاعات لازم در این مورد را به دست بیاورید.

رفع مشکل اتصال به هات اسپات با بلوتوث

برای جفت کردن و اتصال هات اسپات گوشی با بلوتوث گام های زیر را طی نمایید:

گام اول: بر روی دستگاه میزبان هات اسپات به مسیر  Settings > Personal Hotspot  بروید و مطمئن شوید که هات اسپات گوشی روشن شده باشد.

گام دوم: به مسیر  Settings > Bluetooth بروید و مطمئن شوید که بلوتوث روشن باشد.

گام سوم: صفحه را باز نگهدارید و گام هایی که در ادامه می آید را طی کنید.

  • بر روی آیپد و یا آیپادتاچ خود به مسیر Settings > Bluetooth بروید و مطمئن شوید که گزینه بلوتوث روشن باشد. بر روی دستگاه میزبان هات اسپات تپ کنید و کدی که ظاهر شده است را تایید کنید. حال بر روی هر دو دستگاه میزبان و میهمان هات اسپات بر روی گزینه Pair تپ کنید.
  • اگر دستگاه شما لپ تاپ مک است، گزینه Apple با آیکون را انتخاب کرده و به مسیر Apple blank menu > System Preferences بروید. حال بر روی گزینه Bluetooth کلیک کنید و مطمئن شوید که گزینه بلوتوث روشن شده باشد. حال دستگاه میزبان هات اسپات را پیدا کرده و بر روی گزینه Connect کلیک کنید و دستورالعمل های ظاهر شده روی صفحه نمایش را دنبال کنید.
  • اگر دستگاه شما کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز است، بر روی آیکون Bluetooth که در بخش Notification دیده می شود کلیک کرده و مطمئن شوید که بلوتوث دستگاه روشن باشد. حال بر روی گزینه Add a Bluetooth Device کلیک کنید و دستورات ظاهر شده روی دسکتاپ را دنبال کنید تا دو دستگاه با هم جفت شوند.

حال برای اتصال هات اسپات با استفاده از بلوتوث می بایست گام های زیر را طی کنید:

  • روش اتصال مک و یا pc:

بر روی دستگاه مک بر روی آیکون بلوتوث که به شکل blank و در منوی دسکتاپ نمایش داده شده است، کلیک کنید. دستگاه iOS که میزبان هات اسپات است را انتخاب کرده و گزینه Connect to Network را کلیک کنید. می توانید اتصال را با استفاده از رفتن به مسیر  System Preferences > Network تایید کنید. اگر نمی توانید گزینه بلوتوث را پیدا کنید به بخش انتهایی همین آموزش بروید.

اضافه-کردن-اتصال-USB-به-اتصال-های-موجود-در-دستگاه-مک

اضافه-کردن-اتصال-USB-به-اتصال-های-موجود-در-دستگاه-مک

  • روش اتصال کامپیوترهای با سیستم عامل ویندوز:

بر روی دستگاه های با سیستم عامل ویندوز بر روی آیکون blank کلیک کرده و گزینه Join A Personal Area Network را انتخاب کنید. حال بر روی نام دستگاه میزبان هات اسپات راست کلیک کرده و ماوس را بر روی گزینه “Connect using,” آورده و گزینه “Access point.” را انتخاب کنید. اگر نمی توانید با این روش به هات اسپات متصل شوید به بخش بعدی آموزش بروید.

ایجاد-هات-اسپات-با-شبکه-بلوتوث-روی-ویندوز

ایجاد-هات-اسپات-با-شبکه-بلوتوث-روی-ویندوز

راه حل نهایی اتصال به هات اسپات با استفاده از بلوتوث:

اگر نمی توانید با استفاده از بلوتوث به هات اسپات گوشی خود متصل شوید، بلوتوث دستگاه ها را خاموش و روشن کرده و مراحل زیر را طی کنید:

  • بر روی دستگاه هایی با سیستم عامل iOS به مسیر Settings > Bluetooth رفته و بلوتوث را خاموش و روشن کنید.
  • بر روی مک بوک ها بر روی آیکون blank  کلیک کرده و بلوتوث را خاموش و روشن کنید.
  • بر روی دستگاه های کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز ابتدا گزینه Setting را انتخاب کرده و بر روی آیکون blank بلوتوث کلیک کرده و در ادامه بلوتوث را خاموش و روشن کنید.

در صورتی که مشکل حل نشد، دستگاه ها را unpair کرده و در ادامه:

  • بر روی آیپد و آیپادتاچ ها که نیاز به اتصال هات اسپات دارند به آدرس Settings > Bluetooth رفته و بر روی آیکون blank  که در کنار میزبان هات اسپات می بینید تپ کنید. در انتها بر روی گزینه Forget this Device تپ کنید.
  • بر روی دستگاه های مک به آدرس Apple blank menu > System Preferences رفته و بر روی گزینه Bluetooth کلیک کنید. حال دستگاه میزبان هات اسپات را انتخاب کرده و بر روی آیکون blank  تپ کنید.

بر روی دستگاه های کامپیوتری با سیستم عامل ویندوز بر روی آیکون blank کلیک کرده و در ادامه گزینه “Show Bluetooth devices” را انتخاب کنید. حال نام دستگاه میزبان هات اسپات را انتخاب کرده و بر روی گزینه  Remove کلیک کنید. در انتها بر روی گزینه OK کلیک کنید.

اگر هات اسپات شخصی هنوز کار نمی کند چه باید کرد

اگر تمام مراحل گفته شده در بالا را امتحان کرده اید اما هنوز موفق به اتصال هات اسپات آیفون خود نشده اید، مشکل جدی است و باید به مرکز تعمیرات آیفون معتبر و مجاز مراجعه کنید. توصیه می کنیم که از خدمات مقرون به صرفه و تخصصی تعمیرات iOS کوک موبایل استفاده کنید. کارشناسان آموزش دیده ما آماده ارائه هر گونه خدمات و سرویس فوری و با کیفیت به شما عزیزان هستند.

اگر مطالب این پست توانسته است که مشکل شما را حل کند و فکر می کنید مفید هستند، لطفاً لینک آن را در شبکه های اجتماعی که در آن عضو هستید به اشتراک بگذارید و نظرات خود را برای ما ارسال کنید. با لایک و کامنت های خود از ما حمایت کنید. از توجه و حوصله ای که برای مطالعه این پست قرار داده اید، سپاسگزاریم.

سوالات متداول رفع مشکل اتصال هات اسپات در آیفون و آیپد

1- هات اسپات آیفون چگونه کار می کند؟

هات اسپات شخصی با ضربه زدن روی شبکه سلولی (cellular network) و سپس به اشتراک گذاری بی سیم یک اتصال داده با سایر دستگاههای دارای Wi-Fi در مجاورت، کار می کند. راندمان انتقال داده به آن و از آن دستگاه های دیگر نشان دهنده سرعت و قدرت سیگنال بی سیم به دستگاه هات اسپات اصلی است.

2- چرا نمی توانم به هات اسپات آیفون وصل شوم؟

آیفون یا آیپدی که هات اسپات شخصی را ارائه می کند و دستگاه دیگری که باید به هات اسپات شخصی متصل شود، را ریستارت کنید. اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه iOS را دارید. در آیفون و یا آیپد که Personal Hotspot را فراهم می کند، به تنظیمات> عمومی> ریست بروید، سپس روی ریست تنظیمات شبکه ضربه بزنید.

3- چگونه می توانم آیفون خود را از طریق بلوتوث به هات اسپات متصل کنم؟

آیکون “تنظیمات” در صفحه اصلی آیفون و یا آیپد خود را لمس کنید. گزینه «عمومی» را لمس کنید و سپس روی «شبکه» ضربه بزنید. دکمه “Hotspot Personal” را لمس کنید تا در صورت لزوم آن را از “خاموش” به “روشن” تغییر دهید. روی دکمه «روشن کردن بلوتوث» ضربه بزنید تا اشتراک اینترنت از طریق بلوتوث فعال شود.

4- چگونه مشکل قطع اتصال هات اسپات آیفون را حل کنم؟

آیفون یا آیپدی که هات اسپات شخصی را ارائه می کند و دستگاه دیگری که باید به هات اسپات شخصی متصل شود، را ریستارت کنید. اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه iOS را دارید. در آیفون و یا آیپد که Personal Hotspot را فراهم می کند، به تنظیمات> عمومی> ریست بروید، سپس روی ریست تنظیمات شبکه ضربه بزنید.

5- چگونه اتصال هات اسپات آیفون خود را حفظ کنم؟

تنظیم Family Sharing برای هات اسپات در iOS 13

  • در هات اسپات شخصی آیفون خود، روی برنامه تنظیمات در صفحه اصلی ضربه بزنید.
  • روی هات اسپات شخصی ضربه بزنید.
  • تاگل Family Sharing را روی وضعیت On قرار دهید.
  • بر روی عضو خانواده ضربه بزنید و تصمیم بگیرید که آیا به صورت خودکار متصل می شوند و یا باید درخواست اجازه برای آنها صادر شود.

6- چگونه هات اسپات آیفون خود را قابل کشف کنم؟

از این مراحل برای اتصال استفاده کنید:

وای فای. در دستگاهی که می خواهید به آن متصل شوید، به تنظیمات> تلفن همراه> هات اسپات شخصی یا تنظیمات> هات اسپات شخصی بروید و مطمئن شوید که روشن است.

بلوتوث. برای اطمینان از اینکه آِفون و یا آیپد شما قابل کشف است، به تنظیمات> بلوتوث بروید و در آن صفحه بمانید.

USB.

7- چگونه می توانم آیفون خود را به یک هات اسپات رایگان تبدیل کنم؟

در اینجا لیستی از برنامه های رایگان هات اسپات برای iOS آورده شده است:

  • PDA Net
  • Wi-Fi Fast Connect Hotspot Locator
  • VPN in Touch
  • MyWi Wi-Fi Tethering.
  • Optimum Wi-Fi Hotspot Finder.
  • iTether.
  • iPhone Modem.
  • Free Wi-Fi Finder.

8- چگونه می توان سرعت هات اسپات آیفونم را زیاد کنم؟

  • به “تنظیمات” بروید و بر روی “هات اسپات شخصی” ضربه بزنید.
  • تاگل وضعیت هات اسپات را روی روشن قرار دهید.
  • اکنون می توانید با کلیک بر روی نام آیفون خود و تایپ کردن رمز عبور داده شده، از سایر دستگاه ها به هات اسپات متصل شوید.

توجه: همچنین می توانید با استفاده از بلوتوث ، USB یا از طریق Wi-Fi به هات اسپات وصل شوید.

9- چگونه می توانم روی هات اسپات آیفونم همچنان متصل بمانم؟

تنظیم Family Sharing برای هات اسپات ها در iOS 13

در هات اسپات شخصی آیفون خود، روی برنامه تنظیمات در صفحه اصلی ضربه بزنید. روی هات اسپات شخصی ضربه بزنید. تاگل Family Sharing را روی وضعیت On قرار دهید. بر روی عضو خانواده ضربه بزنید و تصمیم بگیرید که آیا به صورت خودکار متصل می شوند و یا باید درخواست اجازه برای آنها صادر شود.

10- آیا می توانم هات اسپات را در آیفونم غیرفعال کنم؟

طبق iOS 9.2، هیچ راهی برای غیرفعال کردن ویژگی Personal Hotspot از طریق پروفایل های پیکربندی وجود ندارد. بهترین کاری که در حال حاضر می توانید انجام دهید استفاده از یک سرور MDM برای گزارش وضعیت ویژگی Personal Hotspot است و به صورت دستی آن را خاموش کنید یا ترتیبی دهید که هات اسپات از طریق شرکت مخابراتی خود غیرفعال شود.

مطالب مرتبط