تست و بررسی سامسونگ

کالبدشکافی گلکسی نوت 9

blank

گلکسی نوت 9 بزرگترین دستگاه متعلق به سری نوت سامسونگ می باشد که تا به حال دیده اید. این دستگاه مجهز به یک صفحه نمایش 6.4 اینچی، باتری 4000 میلی آمپری و حافظه داخلی فوق العاده 1 ترابایتی می باشد. دوربین نسب به سری های گدشته اندکی پیشرفت داشته، اسپیکر های استریو به قابلیت های آن اضافه شده (تا به حال در سری دستگاه های نوت این ویژگی وجود نداشته است)، قلم اس مخصوص نوت نیز دارای قابلیت های خاصی شده است که می تواند با توسط میانبرهای جذابی فعال شود. اما توجه داشته باشید که قیمت این دستگاه چیزی برابر با قیمت آیفون تن اس مکس می باشد.

سامسونگ گلکسی نوت 9 اندکی بزرگتر، جذاب تر و قدرتمندتر از نسخه های قدیمی تر نوت سامسونگ می باشد. اما توجه داشته باشید که از تمامی آن ها گرانتر نیز می باشد. این بزرگترین گوشی اندرویدی سال 2018 می باشد که چشمان شما را به خود خیره می کند. یک صفحه نمایش AMOLED 6.4 اینچی، یک باتری 4000 میلی آمپری برای استفاده در یک روز کامل، بیش از 512 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم ترکیبی فوق العاده را برای شما رقم زده است.

با خرید و استفاده از یک کارت حافظه 512 گیگابایتی (که از فروشگاه های سامسونگ نیز می توانید تهیه کنید) به راحتی گوشی خود را به یک دستگاه با حافظه بیش از 1 ترابایت تبدیل کرده اید که این میزان حافظه حتی از خیلی لپ تاپ ها نیز بالاتر است.

گلکسی نوت 9 در زمان ارائه و تهیه این نقد، قیمتی بالاتر از قیمت فعلی آن داشت، که این موارد در این متن بررسی شده اند. همچنین زمان زیادی به معرفی و ورود سامسونگ اس 9 و اس 9 پلاس نیز نمانده است. اگر از قلم های استایلس استفاده ندارید یا علاقه ای به آن ها ندارید، می توانید منتظر این دو پرچمدار جدید سامسونگ باشید و اندکی دست نگه دارید.

از موارد جالب این است که با در دست گرفتن نوت 9، تفاوت چندانی بین اندازه آن با نوت 8 (6.3 اینچی) احساس نخواهید کرد. همچنین به دلیل برتری هایی که نسبت به سامسونگ اس 9 و اس 9 پلاس دارد، می توانید گفت بهترین عکاس کمپانی سامسونگ نوت 9 می باشد. که در نتیجه تنها رقیبان اصلی او گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال خواهند بود که از نگاه ما برترین دوربین گوشی های هوشمند را دارا می باشند.

دوربین نوت 9، نسبت به نوت 8 بسیار قوی تر عمل می کند. دو عدد لنز 12 مگاپیکسلی که مجهز به تکنولوژی دیافراگم دوگانه و ضبط فوق آهسته ویدیو هستند. حضور اسپیکر های استریو بر خلاف تغییرات اعمال شده برای ای ار ایموجی ها بسیار جذاب به نظر می رسد. حقیقت این است که ای ار ایموجی ها اصلا شبیه خود شما نیستند!

از ویژگی های خاص دوربین نوت 9 سامسونگ، حالت تشخیص صحنه بسیار قدرتمند آن می باشد که تمامی تنظیمات را به صورت حرفه ای برای عکاسی و فیلم برداری در آن شرایط به خصوص تنظیم می نماید. البته نگران نباشید، طبق عادت قدیمی سامسونگ، این ویژگی برای مدل های کمی قدیمی تر نیز در بروزرسانی ها اعمال خواهد شد. پس صاحبان اس 9 و اس 9 پلاس منتظر باشند!

قلم اس یک ابزار بسیار کاربردی برای یادداشت برداری می باشد. اما به لطف ارتباط بلوتوثی آن، حالا می تواند از میانبرهای جذاب آن نیز استفاده نمود. می توانید گوشی را به فاصله 30 فیت از خود و قلم بر روی سطحی قرار داده و از قلم اس به عنوان دکمه شاتر استفاده کنید. اما نکته ای که اندکی ما را نگران می کند، برای قرار دادن نوت 9 گران قیمت و زیبای خود باید خیلی مراقب باشید، این دستگاه بسیار بزرگ بر روی هر سطحی مستقر نمی شود! همچنین در توضیحات این دستگاه ذکر شده است که در حین عکس برداری از زوایای سخت و بسته نیز قلم اس می تواند به شما کمک کنید. اما این شرایط با توجه به ابعاد و اندازه نوت 9 کمتر برای شما پیش خواهد آمد. حمل و قرار دادن دستگاهی با این ابعاد بسیار آسان نخواهد بود.

خبر بد این است که برای خرید نوت 9 سامسونگ می بایست حساب بانکی خود را آماده یک شوک حسابی کنید! قیمت نوت 9 هم رده قیمت آیفون تن اس با ظرفیت حافظه های 64 و 128 گیگابایت می باشد. متاسفیم، اما جمله ای که سامسونگ در مورد مشتریان نوت 9 گفته است  کاربران را آماده پرداخت هزینه بسیار بالا برای خرید نوت جدید این سرکت می کند.

سامسونگ: دستگاه گلکسی نوت 9 مخصوص کاربران خاصی می باشد. کاربرانی که فضای کاری شلوغی دارند و روزانه ساعت های زیادی را از دستگاه هوشمند خود استفاده می کنند؛ کسانی که برای انجام بهترین ها، به بهترین ابزار نیاز دارند.

نوت 9 سامسونگ بهترین پیشنهاد ما در بین دستگاه های هوشمند می باشد. اما این در صورتی است که شما خواهان مالکیت یک دستگاه بسیار بزرگ و همچنین بسیار قدرتمند و پر از ویژگی های خاص مانند قلم اس باشید و از ذخیره کردن پول هم متنفر باشید.

قیمت مدل های متفاوت نوت 9:

  • 128 گیگابایت حافظه داخلی با 6 گیگابایت رم: 1000 دلار
  • 512 گیگابایت حافظه داخلی با 8 گیگابایت رم: 1250 دلار
  • قیمت ها در حال حاظر اندکی پایین تر آمده اند.

سامسونگ گلکسی نوت 9 روز جمعه 24 آگست زودتر از زمانی که انتظارش می رفت رونمایی شد. نوت 8 نیز 15 سپتامبر در امریکا و انگلیس رونمایی شده بود. اما دلیل عرضه زودهنگام نوت 9 چه بود؟ تئوری سامسونگ در این مورد این بود که نوت 9 می بایست زودتر به بازار وارد شود تا بتواند آیفون تن اس و تن اس مکس را شکست دهد که 12 سپتامبر عرضه شده بودند. البته از سامسونگ انتظار می رفت جهت مبارزه و شکست آیفون، قیمت خود را اندکی پایین تر از آن ها در نظر بگیرد که بر خلاف این عقیده مشاهده شد که قیمت نوت 9 سامسونگ هم رده با آیفون های روز بازار عرضه شد.

البته برای مدل 128 گیگابایتی نوت 9، شما مبلغی برابر با نسخه 64 گیگاباتی آیفون تن می پردازید که در ازای 64 گیگابایت، 128 گیگابایت از آن شما می شود. اما این قیمت 70 دلار بالاتر از قیمت نوت 8 و 150 دلار بالاتر از گلکسی اس 9 پلاس. حال دیگر انتخاب با شماست.توجه داشته باشید که قیمت های ذکر شده همگی مربوط به قیمت دستگاه ها در زمان رونمایی از آن ها می باشد. قطعا با گذشت زمان اندکی از این میزان کاسته می شود.

سامسونگ در امریکا نیز قصد فروش این دستگاه را هم به صورت آنلاک و هم با اپراتورهای خاصی مانند ورایزون و ای تی اند تی دارد. نوت 9 در رنگ های ارغوانی و آبی اقیانوسی با قلم هایی به رنگ زرد و بنفش به بازار امریکا وارد شده اند. اما در انگلیس و اروپا علاوه بر 2 رنگ بالا، رنگ مشکی نیز در بین آن ها دیده می شود. در کشورهای دیگر رنگ هایی مانند مسی نیز دیده شده است.

ویژگی های جدید قلم اس سامسونگ:

  • میانبرهای بلوتوثی بسیار پرکاربرد
  • قابلیت استفاده به عنوان دکمه شاتر برای ثبت عکس
  • شارژ بسیار سریع وقتی در محل مخصوص خود در گوشی قرار گرفته شده است
  • حتی زمانی که شارژ ندارد نیز به خوبی نوشته های شما را روی صفحه ثبت می نماید

قلم جدید اس معرفی شده همراه با نوت 9، امسال بسیار جذاب می نماید. به دلیل اتصال از طریق بلوتوث، قابلیت ها و ویژگی های بسیار پرکاربردی به آن اضافه شده است. مهندسین سامسونگ یک آنتن بسیار کوچک و محفظه کوچکتر برای باتری اضطراری در این قلم تعبیه کرده اند که شما حتی در زمانی که این قلم شارژ ندارد بتوانید از آن به مدت محدود استفاده کنید. این موضوع از ویژگی های خاص و دوست داشتنی طراحی شده برای این قلم می باشد.

اما دقیقا با این قلم چه کار می توان انجام داد؟

با فشردن و نگه داشتن دکمه طراحی شده بر روی قلم اس می توانید دوربین را بر روی گوشی اجرا کرده و شروع به عکس برداری کنید. با یک فشار کوتاه به حالت سلفی بروید و با دو بار فشردن دکمه عکس برداری کنید.

این کار بسیار راحت تر از تنظیم و روشن نمودن حالت تایمر برای عکاسی می باشد. همچنین دیگر نیاز نیست تا برای ثبت عکس دست خود را جلوی دوربین تکان دهید! البته سامسونگ در تنظیمات، قابلیت تغییر این میانبرهای را ایجاد کرده است که می توانید برای اجرای موزیک پلیر، ضبط ویدیو، پاور پوینت و ورود به گالری عکس ها از آن استفاده کنید.

سامسونگ یک بسته توسعه نرم افزاری را برای برنامه های شخص سوم و این قلم تعبیه کرده است که به زودی شاهد استفاده این برنامه ها از این قلم دوست داشتنی خواهیم بود. قلم استایلس نیاز به شارژر ندارد و تنها با 40 ثانیه قرار گرفتن در محل خود، به مدت 30 دقیقه قادر به فعالیت در حالت استند بای و 200 کلیک می باشد. البته یک نمایشگر باتری کوچک در بالای صفحه نمایش قسمت اعلانات وجود دارد که میزان شارژ قلم را به شما نمایش می دهد و دیگر نیاز نیست تا میزان باتری آن را حدس بزنید. در تست ها این موضوع به ما اثبات شد که شارژ کردن قلم نوت 9 بسیار راحت تر از قلم اپل می باشد. زیرا این قلم در جایگاه اصلی خود شارژ می شود. همان جایی که وقتی نیازی به آن ندارید قلم را قرار می دهید. این بهترین مکان برای شارژ شدن است. در حالی که قلم اپل جایی برای پنهان شدن ندارد و اصابت آن با پورت لایتنینگ یکی از نگرانی های کاربران است. سامسونگ برای این طراحی خود مستحق جایزه ای بزرگ می باشد.

قلم نوت 9 ارائه شده در رنگ آبی اقیانوسی به رنگ زرد می باشد که تضاد بسیار زیبایی را در زمان استفاده ایجاد می کند. رنگ جوهر نوشتاری این قلم به رنگ زرد است، در حالی که رنگ جوهر قلم بنفش که مخصوص نوت 9 ارغوانی است، بنفش رنگ می باشد. با وجود این تفاوت رنگ ها، اما ویژگی ها و قابلیت های تمامی این قلم ها یکسان است. می توانید با آن ها جملات را ترجمه کنید، پیام ارسال کنید، اسکرین شات بگیرید، یادداشت کنید و به عکس برداری بپردازید.

قابلیت عکس برداری قلم استایلس سامسونگ می تواند طبق گفته سامسونگ، یک تحول بسیار بزرگ در صنعت عکس برداری با موبایل ایجاد کند. شما می توانید در حالتی که از گوشی خود دور هستید با استفاده از این قلم به عکس برداری بپردازید. البته شاید این ویژگی در بسیاری از موقعیت ها (مخصوصا زمانی که پایه ای برای عکاسی ندارید) به درد بخور نباشد.

بسیاری از علاقمندان به قلم استایلس سامسونگ، تنها قابلیت ارائه پاورپوینت آن را به هرچیزی ترجیح می دهند. زیرا این قابلیت می تواند آن ها را از استفاده ابزارهای جانبی بسیاری دور نگه دارد.

از دیگر ویژگی های جذاب و قابل اشاره این دستگاه، حالت یادداشت برداری با صفحه خاموش می باشد. هنگامی که صفحه دستگاه شما خاموش بوده و در حالت قفل قرار دارد، با بیرون آوردن قلم از جایگاه اصلی خودش، صفحه نمایش تبدیل به یک صفحه یادداشت مشکی می شود که می توانید برای نوت برداری از آن استفاده کنید. با این روش یادداشت برداری با استفاده از قلم استایلس سامسونگ بسیار سریع قابل انجام است. اگر از جمله افرادی هستید که این دستگاه را به دلیل امکان یادداشت برداری با قلم آن خریداری کرده اید، این قابلیت شما را بسیار شگفت زده خواهد کرد و حتما به دفعات از آن استفاده می کنید.

در طول بررسی و تست این قابلیت، به معدود مشکلاتی نیز برخوردیم که امیدوار هستیم در آپدیت های بعدی تمامی آن ها رفع شوند. سفید بودن صفحه نمایش و نوت برداری با رنگ زرد یا مشکی ماندن رنگ قلم هنگام نوشتن روی صفحه مشکی. مثلا این حالت برای نوت 9 به رنگ آبی اقیانوسی که قلم آن زرد رنگ است بوجود آمد. اما می توان از ویژگی ذخیره خودکار آن بدون انجام هیچ دستوری به طور ویژه تشکر کرد. با خرید نوت 9 اولین دیوایس 1 ترابایتی در دستان شما قرار خواهد گرفت.

  • 512 گیگابایت حافظه داخلی با 8 گیگابایت حافظه رم
  • 128 گیگابایت حافظه داخلی با 6 گیگابایت حافظه رم
  • با یک کارت حافظه 512 گیگابایتی (که توسط دستگاه به راحتی پشتیبانی می شود) می توانید حافظه دستگاه را 1 ترابایت برسانید
  • یک تلفن همراه هوشمند با حافظه ای شبیه به یک لپ تاپ، اگر از ذخیره سازی بر روی فضاهای ابری هراسان هستید

اولین بودن سامسونگ در صف ارائه کنندگان یک تلفن همراه هوشمند با حافظه کاربردی 1 ترابایت دور از ذهن نبود. دستگاهی به قدرت و حافظه بسیاری از لپ تاپ های مورد خرید و فروش در بازار روز دنیا. حالا دیگر این فقط سامسونگ است که یک دستگاه با حافظه داخلی 512 گیگابایت و یک کارت حافظه 512 گیگابایتی برای رسیدن به 1 ترابایت حافظه طراحی کرده است.

شاید بتوان گفت که نوت 9 تنها دستگاه موجود در بازار است که دیگر لازم نیست نگران پر شدن حافظه آن باشید. دوران پاک کردن برنامه های مختلف، دانلودها و موزیک های قدیمی برای خالی کردن حافظه دستگاهتان به پایان رسیده است. با خیال راحت به دانلود و عکس برداری بپردازید. آن هم با کیفیت 4K!

8 گیگابایت حافظه رم، برای استفاده در حالت مولتی تسکینگ فوق العاده کارآمد بوده و تجربه بسیار خوبی را از این ویژگی برای شما ایجاد می کند. شما می توانید با استفاده از پایه مبدل دکس سامسونگ، دستگاه خود را تنها با یک کابل HDMI به تلویزیون متصل کرده و از تماشای فیلم های مورد علاقه خود لذت ببرید. لازم به ذکر است که دکس را بر روی نوت 9 نسبت به نوت 8 بسیار بیشتر پسندیدیم.

نسخه 512 گیگابایتی نوت 9 با 8 گیگابایت حافظه رم قطعاً خارق العاده است، اما شما می توانید با پرداخت 250 دلار کمتر، نسخه ابتدایی آن یعنی نوت 9 با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم را خریداری نمایید. طبق سنت همیشگی تلفن های هوشمند، همواره مقداری از فضای داخلی دستگاه به منظور فایل های سیستمی اشغال شده است. در مورد نوت 9 نیز این موضوع صادق است و 19 گیگابایت از حافظه دستگاه به این منظور اختصاص داده شده است. با خرید نسخه 128 گیگابایتی نیز با مشکلی کمبود حافظه مواجه نخواهید شد. زیرا این نسخه نیز از کارت های حافظه تا 512 گیگابایت پشتیبانی می کند.

اما قبل از تصمیم گیری، لازم است تا با چند سوال اساسی موضوعی را در ذهن شما مشخص تر کنیم. آیا واقعا برای دستگاه تلفن همراه خود به 1 ترابایت حافظه نیاز دارید؟ آیا حاضر هستید برای این موضوع مبلغ هنگفتی بابت کارت حافظه 512 گیگابایتی بپردازید؟ آیا فکر نمی کنید در آینده ای نزدیک حافظه های ابری جای حافظه های فیزیکی را خواهند گرفت؟

با وجود تمام این موضوعات، اگر همچنان از مخالفان پر و پا قرص ذخیره سازی بر روی فضای ابری یا همان کلاود هستید، می توانید اقدام به خرید یک دستگاه 1 ترابایتی کنید!

 باتری قدرتمند 4000 میلی آمپر ساعتی نوت 9 قابلیت های زیر را برای کاربران فراهم می آورد:

  • شارژ وایرلس
  • فست شارژ (شارژ سریع)
  • باتری قدرتمندتر در مقایسه با باتری های S9 و S9 پلاس با 3000 و 3500 میلی آمپر ساعت بازدهی

در یک کلام، باتری استفاده شده در نوت 9 فوق العاده است. یک غول 4000 میلی آمپر ساعتی. بهترین باتری که می توانید از کمپانی سامسونگ خریداری کنید. پس از معضلاتی که برای نوت 7 و مرجوعی های آن پیش آمد، سامسونگ تصمیم گرفت تا در حوزه ی باتری دستگاه های خود یک تجدید نظر قوی انجام داده و آن ها را تقویت کند. خوشبختانه در این مسیر موفق شده و تا به امروز هیچگونه خبری از بروز حادثه یا مشکلات عجیب از این دستگاه ها به گوش ما نرسیده است.

میزان بازدهی باتری جایی برای نقد باقی نمی گذارد. با یک استفاده روزمره و معمولی رو به سنگین، این باتری 4000 میلی آمپری بیش از یک روز در خدمت شما خواهد بود. این در حالی است که باتری نوت های دیگر در ابتدا یک روز کامل برای شما کار می کرد، اما به مروز زمان این میزان به کمتر از یک روز می رسید. حالا می توانید مطمئن باشید که تا چندین ماه باتری نوت 9 شما حداقل یک روز کامل و حتی بیشتر برای شما بازدهی خواهد داشت.

طبق عادت همیشگی ما در تست باتری دستگاه ها، یک فیلم اچ دی 90 دقیقه را با این دستگاه پخش کردیم. باتری از 100% به 88% رسید که این میزان 1 درصد هم بالاتر از نتیجه تست بر روی اس 9 پلاس بود. اما در نظر داشته باشید که 88% باقی مانده نیز به دلیل بیشتر بودن ظرفیت باتری نوت 9 (4000 میلی آمپر) قطعاً از 87% اس 9 بازدهی بیشتری خواهد داشت.

با اینکه از این دستگاه دو نسخه به بازار ارائه شده است (128 گیگابایتی و 512 گیگابایتی)، اما خوشبختانه در هر دو نسخه از یک باتری یکسان استفاده شده است. همچنین امکان فست شارژ و شارژ فست وایرلس نیز در هر دو نسخه پشتیبانی می شود. با اینکه شارژ وایرلس فست (سریع) لذت بخش تر است، اما همواره به خاطر داشته باشید که فست شارژ با استفاده از کابل یو اس بی سی بسیار مطمئن تر بوده و بازده بالاتری دارد.

  • 15 دقیقه: 17 درصد
  • 30 دقیقه: 37 درصد
  • 45 دقیقه: 52 درصد
  • 60 دقیقه: 70 درصد
  • 75 دقیقه: 83 درصد
  • 90 دقیقه: 90 درصد
  • 105 دقیقه: 98 درصد
  • 1 ساعت و 49 دقیقه: 100 درصد

این میزان شارژ گرچه سریع است، اما در بازار امروز دستگاه های هوشمند لقب سریع ترین را نمی تواند از آن خود کند. پرچمداران فست شارژ تا به این لحظه هواوی و وان پلاس می باشند. (البته در این میان گوشی های متفرقه چینی که هیچگاه به بازار جهانی وارد نمی شوند یا نسخه های عجیب 5000 میلی آمپری برند ایسوس لحاظ نشده اند). اما در کل نوت 9 بسیار سریع شارژ می شود، هرچند سریعترین نباشد.

طراحی و صفحه نمایش

  • صفحه نمایش بسیار بزرگ، فوق العاده شفاف با تغییرات اندک در ابعاد نسبت به نسخه های قبلی
  • مجهز به حسگر اثر انگشت، درگاه کارت حافظه و جک 3.5 میلیمتر هدفون
  • بهینه سازی محل قرار گیری سنسور اثر انگشت، اما هنوز ابعاد آن کوچک است
  • دکمه بیکسبی می بایست کوچکتر شود (بخوانید حذف شود)

صفحه نمایش سوپر AMOLED سامسونگ نیازی به تغییر آن چنان ندارد تا بازهم فوق العاده به نظر برسد. می توان گفت این برترین صفحه نمایش موجود در بازار است، تا زمانی که سامسونگ پرچمدار بعدی خود را معرفی کند.

صفحه نمایش 6.4 اینچی بی نظیر سامسونگ نوت 9 یک رشد 0.1 اینچی نسبت به برادر بزرگتر خود یعنی نوت 8 داشته است که احتمالا در نگاه های اول بدون اینکه نیاز باشد چیزی را اندازه گیری کنید به نظرتان می آید. نسبت صفحه نمایش نیز به میزان 18 به 5.9 رسیده است که در بازار امروز دستگاه های هوشمند تلفن همراه یک امر طبیعی است. ولی گوشه های خمیده طراحی نوت 9 این موضوع را کمی بیشتر دوست داشتنی کرده است.

ابعاد و اندازه نوت 9 نسبت به نوت 8 تغییراتی داشته است، اما شاید نه آنطور که شما پیش بینی می کنید. اندکی عریض تر و کوتاه تر از نوت 8، با ابعاد دقیق 161.9 در 76.4 با ضخامت 8.8 میلیمتر. (در برابر ابعاد 162.5 در 74.8 با ضخامت 8.6 میلیمتری نوت 8)

نوت 9 در جیب اکثر شلوارهای جین روزمره ما جا می شود. موضوع قابل توجه برای افرادی که طرفدار شلوار های تنگ یا کوتاه هستند! به دلیل ارتفاع زیاد این گوشی، آن را هرگز در جیب پشتی خود قرار ندهید، زیرا به راحتی می توانید به دست یک سارق حرفه ای بچسبد! وزن آن اندکی از نوت 8 بیشتر است (201 گرم در برابر 195 گرم) و استفاده از گارد یا قاب های محافظ هم وزن آن را افزایش می دهد و آن را کمی بزرگتر یا ضخیم تر نشان می دهد. البته با این اوصاف، باز هم نسبت به اس 9 بسیار خوش دست تر بوده و راحت تر در دست جای می گیرد. به لطف تغییر در ابعاد دکمه بیکسبی!

نوبت به برتری این دستگاه نسبت به رقیب هم قیمت خود یعنی آیفون تن رسیده است! وجود جک هدفون 3.5 میلیمتری و پشتیبانی از کارت حافظه تا 512 گیگابایت! نوت 9 دارای گواهینامه بین المللی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار می باشد. این میزان مقاومت نیز در زمان بیرون یا داخل بودن قلم استایلس تفاوتی نمی کند.

یکی دیگر از تغییرات نوت 9 نسبت به نوت 8، وجود اسپیکرهای استریوی آن می باشد (دقیقاً مانند اس 9 و اس 9 پلاس). حال می خواهیم به مورد دیگری اشاره کنیم که رقیب اپلی نوت 9 (آیفون تن) در اختیار شما قرار نمی دهد: یک حسگر اثر انگشت بسیار قوی و حساس که تکمیل کننده تیم حفاظتی سامسونگ در کنار سنسور تشخیص عنبیه چشم و تشخیص صورت می باشد. می توان دلیل اصلی حضور حسگر اثر انگشت بر روی نوت 9 را ضعف عملکردی حسگرهای عنبیه چشم و سنسور تشخیص چهره سامسونگ نسبت به آیفون دانست. زیرا اگر بخواهیم صادقانه به موضوع نگاه کنیم، تکنولوژی فیس آیدی اپل بسیار دقیق تر و سریعتر از سنسور تشخیص چهره به همراه تشخیص عنبیه چشم سامسونگ عمل می کند.

حسگر اثر انگشت نوت 9 در قسمت مرکزی پشت آن قرار گرفته است. بر خلاف نوت 9 که در وسط نبود و باعث می شد تا دفعات زیادی به جای حسگر اثر انگشت، دست خود را روی لنز دوربین بگذارید که این موضوع به شدت اذیت کننده بود. اما حالا حسگر اثر انگشت نوت 9 در وسط قسمت پشتی دستگاه قرار گرفته و خوشبختانه هر 4 انگشت درست به راحتی به آن دسترسی دارند. اندازه محل قرار گیری انگشت بر روی سنسور هنوز کوچک است و متاسفانه به لنز دوربین نیز بسیار نزدیک است. طراحی گوگل پیکسل 3 در این خصوص نسبت به نوت 9 برتری دارد، زیرا فضای بیشتری برای قرار دادن انگشت خود بر روی سنسور خواهید داشت. البته استفاده از یک قاب محافظ در این مورد کمک شایانی به شما خواهد کرد.

ویژگی های فنی و قدرت عملکرد

  • چیپست استفاده شده دقیقاً چیپست اس 9 می باشد (البته برای کاربران نوت 8 یک تغییر بزرگ به حساب می آید)
  • بالاترین سرعت پردازشگر در بین اسمارت فون های حال حاضر بازار نمی باشد

قلب تپنده سامسونگ گلکسی نوت 9، دقیقا مجهز به چیپست به کار رفته در اس 9 و اس 9 پلاس می باشد که یک تغییر بزرگ نسبت به نوت 8 به حساب می آید. اینجا هم با توجه به محل زندگی شما و سفارش آن محدوده، دو نوع پردازشگر اسنپ دراگون کوالکام 845 (سفارش امریکا و چین) و پردازشگر اگزینوس 9810 سامسونگ (سفارش هرجای دیگر غیر از امریکا و چین) موجود می باشد. این مورد هم مانند رنگ دستگاه، به منطقه سفارش بستگی دارد. پس هنگام خرید حتما دقت فرمایید.

خوشبختانه این پردازنده ها از پس بازی های 3 بعدی سنگینی مانند فورتنایت بر آمدند و این خبر بسیار خوبی برای یک دستگاه اندرویدی می باشد. در امتیازدهی گیک بنچ هم پردازنده اسنپ دراگون کوالکام عدد 8875 را از آن خود کرد که نسبت به نسخه سال گذشته (6524)  پیشرفت چشم گیری داشته است.

البته توجه داشته باشید که عملکرد پردازنده اگزینوس 9810 سامسونگ در اینجا قدرتمند تر از محصول کوالکام بوده و به امتیاز 9051 دست یافته است. اما با این اوصاف، در نسخه این دستگاه با پردازشکر کوالکام نیز شاهد هیچگونه کندی یا لگ نبودیم.

در حال حاضر پرچمداران این امتیازات، آیفون های تن و تن اس با 10000 امتیاز هستند که پس از آن ها وان پلاس 6تی، وان پلاس 6 و هواوی میت 20 پرو با 9100 و 9700 امتیاز قرار می گیرند. درست است که این پردازشگر سریع ترین موجود در بازار نمی باشد، ولی در حین استفاده از نوت 9 به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد. توجه کنید که نسخه مورد تست توسط ما مجهز به 6 گیگابایت رم بود. نسخه 8 گیگاباتی قطعا از این هم روان تر عمل خواهد کرد.

دوربین

  • دیافراگم دوگانه ارث رسیده از اس 9 پلاس
  • مجهز به حالت لنز تله و پهن در دوربین عقب
  • سیستم تشخیص صحنه هوشمند برای دوربین عقب

سامسونگ تمامی نقات قوت و قدرت دوربین اس 9 پلاس را همراه با ویژگی های خاصی مانند عکس برداری تله و واید توسط دوربین پشتی برای نوت 9 در نظر گرفته است و دوربین نوت 9 از بهترین دوربین های موجود در بازار اسمارت فون های سال 2018 می باشد.

کیفیت عکس های خروجی نوت 9 به اس 9 پلاس بسیار شبیه است. با این حال سامسونگ تلاش کرده است تا با تغییرات نرم افزاری و تغییر میزان نور عکس ها، کیفیت عکس ها در نوت 9 را باز هم افزایش دهد.

دوربین 12 مگاپیکسلی قرار داده شده در پشت گوشی با دیافراگم دوگانه متغیر از 1،5 تا 2.4 می باشد که برای عکاسی در نور کم یا عکاسی در نور مناسب طراحی شده است. اس 9 پلاس نیز با استفاده از همین تکنولوژی عکس های قابل قبولی را در نور کم ثبت می کرد.

به عنوان مثال در حین عکاسی از یک همبرگر، دوربین سریعا متوجه موضوع عکاسی شد و میزان نو، کنتراست و سایر تنظیمات را مخصوص عکاسی از این حالت به خصوص تنظیم نمود. نتیجه کار هم بسیار عالی بود. فوکوس کامل بر روی همبرگر است و اطراف آن کاملا حالت مات (بلر) به خود گرفته است. دوربین دوم پشت گوشی نیز برای زوم 2x طراحی شده است تا در زمانی که نسبت به سوژه عکاسی خود دور هستید، بتوانید عکس های شارپ و زنده ای بگیرید!

دهانه دیافراگم برای این لنز 2.4 ثابت می باشد و به لرزشگر تصویر هم مجهز می باشد. دقیقا مانند لنز اصلی دوربین پشتی. تنها مشکل موجود در عکس های گرفته شده در شب، نویز موجود به هنگام عدم وجود نور کافی می باشد. در سایر شرایط، عکس ها بسیار سرحال و شفاف به نظر می رسند.

دوربین سلفی (جلوی) این دستگاه نیز مجهز به یک لنز 8 مگاپیکسلی می باشد که قابلیت فوکوس خودکار نیز دارد. این اولین بار است که همچنین ویژگی برای دوربین جلوی گوشی های نوت استفاده شده است. سامسونگ عادت دارد تا برنامه دوربین گوشی خود را با مودها و حالت های زیادی پر کند. استیکر های زنده، سلفی های واید و عریض برای عکس های دسته جمعی، فیلم برداری فوق آهسته با 960 فریم بر ثانیه و کیفیت 720. با این ویژگی ها، می توان گفت که این اپلیکیشن یکی از تکمیل ترین برنامه های عکاسی موبایل می باشد و در عین حال، استفاده از آن نیز بسیار ساده است.

عکس برداری با استفاده از دوربین گلکسی نوت 9 و قلم اس بسیار لذت بخش است. دوربین سامسونگ نوت 9 به دلیل مجهز بودن به تشخیص صحنه هوشمند، می تواند محیط، سوژه و شرایط عکاسی شما را دقیقاً شناسایی کرده و تمامی تنظیمات را بر طبق آن شرایط برای شما آماده کند تا بتوانید بهترین عکس ها را ثبت نمایید. تنظیم خودکار میزان نور، کنتراست و … از وظایف این سیستم است. می توان گفت که دوربین نوت 9 اندکی نسبت به اس 9 پلاس جزییات را بیشتر ثبت می کند. اما برای درک این تفاوت خیلی باید روی عکس دقت کنید.

دوربین کاملا متوجه می شود که در برابر چه جسمی ایستاده است (حتی دقیق تر از ال جی جی 7) همچنین به شما در تصحیح اشتباهات غیر عمد در حین عکس برداری مانند پلک زدن، وجود بک لایت یا کثیفی لنز نیز کمک می کند. در حین کثیف بودن لنز یا پلک زدن، یک پیام هشدار برای شما روی صفحه نمایش پدیدار می شود.

بزرگترین عیبی که به دوربین نوت 9 سامسونگ وارد این است که در حالی که تمامی دستگاه های اندرویدی رقیب مجهز به فیلم برداری 4k به صورت HDR هستند، نوت 9 از این حالت پشتیبانی نمی کند. اسنپ دراگون 845 از فیلم برداری به صورت HDR پشتیبانی می کند، اما پردازشگر اگزینوس سامسونگ (که سرعت بالاتری هم دارد) از این حالت پشتیبانی نمی کند. پس در نتیجه این حالت را بر روی هر دو نسخه قطع کرده اند.

عکس-برداری-از-سوژه-های-دور-با-نوت-9

عکس-برداری-از-سوژه-های-دور-با-نوت-9

در حال حاضر بهترین دوربین در بین اسمارت فون های امسال، دوربین های دو گوشی گوگل پیکسل 3 و 3 ایکس ال هستند. همچنین هواوی میت 20 پرو نیز با 3 لنز حرف هایی برای گفتن دارد. اما همواره جدید بودن، دلیل بر پیشرفت و بهتر بودن نیست، این موضوع در حین تست دستگاه وی 40 تین کیو ال جی به ما اثبات شد.

رابط کاربری و برنامه ها

  • با اندروید نسخه ارئو ارائه شده است
  • فورتنایت برای این دستگاه به مدت محدودی قابل سفارش بود
  • پرداخت سامسونگ بیکسبی، و ایموجی های متحرک و زنده

سامسونگ متاسفانه لانچ اندروید 9 پای را از دست داد و نوت 9 را با اندروید ارئو ارائه کرد. البته بروزرسانی برای اندروید 9 طبق گفته سامسونگ حتمی است و از ژانویه 2019 شروع شده است. اما این موضوع آن چنان هم بد به نظر نمی رسد. شما با یک نسخه کاملا رفع عیب شده سال 2018 طرف هستید که بسیار هم زیبا و دوست داشتنی طراحی شده است. این رابط کاربری نسب به رابط قدیمی تاچ ویز سامسونگ بسیار بهبود یافته است. افرادی که هنوز از رابط کاربری سامسونگ منفی بافی می کنند، قطعا با این رابط کاربری جدید کار نکرده اند! محیطی که همه را جذب خود می کند!

دستگاه های سامسونگ (از اس 7 به بعد) اولین دستگاه هایی بودند که امکان نصب و اجرای رایگان بازی فورتنایت را داشتند. البته این ویژگی برای سایر کاربران نیز در زمان هایی نامشخص به مدت 48 ساعت اجرا می شد. اما همین حالا هم امکان دانلود رایگان و کامل فورتنایت به صورت مستقیم از گوگل پلی وجود ندارد. البته توجه داشته باشید که نوت 9 و گلکسی تب 4 از یک تم مخصوص فورتنایت نیز پشتیبانی می کنند.

برنامه پرداخت سامسونگ می توانید بسیار کاربردی باشد، با توجه به اینکه امکان استفاده از پرداخت اپل یا اندروید در خیلی از شرایط شدنی نیست و افراد نیز علاقه دارند تا با کارت های نقدی و اعتباری فیزیکی خود خداحافظی کنند.

دستیار بیکسبی نیز همراه با نوت 9 در خدمت شماست؛ اما به نظر ما دستیار هوشمند گوگل راحت تر حرف های شما را متوجه می شود. برای فهماندن حرف هایتان به بیکسبی باید کمی لب و دهان خود را در حین ادای کلمات کج کنید! سامسونگ اذعان داشته که این نواقص و کندی ها به دلیل نسخه های ابتدایی است و در آینده ای نزدیک بیکسبی پشرفت خواهد کرد.

به دلیل اینکه بیکسبی محیط دستگاه شما را بهتر می شناسد، می توانید به کمک آن به تمامی فضاهای تو در توی منو و اپلیکیشن های گوشی خود بروید و به دانلود یا مرور صفحات وب بپردازید. به همین دلیل است که سامسونگ تصمیم دارد تا بیکسبی را قبل از ورود آپدیت دستیار گوگل به روز رسانی کند.

نوت 9 از آواتار ها و ایمجوی های متحرک نیز پشتیبانی می کند، اما به عنوان ویژگی های خاص نوت 9 تلقی نمی شوند. گرچه سامسونگ از حدود 6 ماه پیش در مورد آن ها شایعاتی ایجاد کرده بود. نمونه های عکاسی توسط نوت 9 سامسونگ:

حدود یک هفته مداوم در حال تست و بررسی دوربین نوت 9 سامسونگ بوده ایم و در این مدت تمامی ویژگی های دوربین این اسمارت فون را با دستگاه های زیر مقایسه کردیم:

  • نوت 8 سامسونگ
  • اس 9 پلاس سامسونگ
  • آیفون تن
  • گوگل پیکسل 2
  • هواوی پی 20

دوربین نوت 9 سامسونگ قطعا در بین بهترین ها قرار دارد. همانطور که قبلا اشاره شد، نسبت به نوت 8 و حتی اس 9 پلاس پیشرفت هایی داشته و به لطف سیستم هوشمند تشخیص صحنه عکس های بسیار خوبی را در تمامی شرایط نوری ثبت و ضبط می نماید. در سلفی هایی که نور محیط کم می باشد، حالت عکس به صورت نرم و سافت در می آید. البته قبل از ثبت عکس در صورتی که حالت مات گرفته باشد، دستگاه به شما یک پیام می دهد تا دوباره عکس را بگیرید. در مورد عکس برداری در شب و نور کم، گلکسی نوت 9 بسیار بهتر از آیفون تن عمل می کند. (در عکس ها واضح است)

این دستگاه برای چه افرادی مناسب است؟

این دستگاه بهترین انتخاب برای افرادی است که برای کارهای خود نیاز به قلم دارند یا جزو شیفتگان قلم های ساخت کمپانی سامسونگ هستند؛ اما از نظر ما می توانید منتظر معرفی نسخه بعدی یعنی نوت 10 هم بمانید و در این صورت چیز زیادی را از دست نخواهید داد.

اگر از دسته علاقه مندان به ویژگی های مانند عکس برداری از راه دور با استفاده از قلم اس هستید، یا نیاز به یادداشت برداری سرعتی فقط با بیرون آوردن قلم از داخل گوشی را دارید، نوت 9 یک انتخاب بسیار مناسب برای شماست. همچنین اگر از طرفداران حافظه های فیزیکی هستید یا حتی با حافظه کم لپ تاپ خود مشکل دارید، می توانید روی حافظه 1 ترابایتی این دستگاه حساب باز کنید.

طرفداران پر و پا قرص عکاسی با موبایل شاید به خرید گوگل پیکسل 3 یا گوگل پیکسل 3 ایکس ال ترغیب شوند، اما توجه داشته باشید که هیچ یک از آن ها پنل صفحه نمایشی با کیفیت نوت 9 را ندارند.

آیا خرید گلکسی نوت 9 کار درستی است؟

جواب ما کاملا مثبت است؛ مگر اینکه مشکل کمبود بودجه دارید یا می خواهید برای قدم بزرگ بعدی سامسونگ که احتمالا گلکسی اس 10 می باشد منتظر بمانید. شاید خیلی از افراد که با قیمت این دستگاه مشکل دارند، به سمت خرید نوت 8 ترغیب شوند و قید چند مورد پیشرفت را بزنند.

رقیبان اصلی سامسونگ گلکسی نوت 9

رقیبان اصلی نوت پرچمدار سامسونگ را در ادامه آورده ایم.

  • سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس:

اندازه صفحه نمایش و قدرت عملکردشان تفاوت آنچنانی ندارد. در نتیجه تمایز و برتری نوت 9 توسط قلم اس و قدرت بالاتر باتری آن ایجاد می شود. همچنین میزان فضای بیشتری برای ذخیره سازی فایل های خود بر روی گوشی خوهید داشت. کیفیت دوربین نیز در نوت 9 اندکی پیشرفت داشته است.

  • گوگل پیکسل 3 ایکس ال:

این دستگاه از لحاظ ابعاد کوچکتر از نوت 9 سامسونگ می باشد، اما کماکان جزو دستگاه های بزرگ به شمار می رود. همچنین با اندروید نسخه 9 ارائه شده و دروبین قوی تری را داخل بدنه خود گنجانده است. همچنین خیالتان بابت آپدیت های به روز گوگل برای نسخه اندروید آن کاملا جمع است. اما از ناچ بسیار بزرگ بالای صفحه نمایش آن اصلا خوشمان نمی آید. اگر از طرفداران حرفه ای عکاسی هستید و می توانید قید کیفیت صفحه نمایش فوق العاده نوت 9 را بزنید، گوگل پیکسل 3 ایکس ال را انتخاب کنید. اما اگر از طرفداران پر و پا قرص صفحه نمایش های سامسونگ هستید، دوربین آن نیز رضایت شما را جلب خواهد کرد.

  • آیفون تن اس مکس:

یک آیفون 6.5 اینچی که حتی از نوت 9 نیز بزرگتر است. بزرگترین و قوی ترین و بهترین آیفونی که می توانید خریداری نمایید. به لطف وجود یک دوربین فوق العاده، صفحه نمایش بینظیر، قدرت و باتری بسیار قوی و طراحی دوست داشتنی. اما سوال اصلی اینجا انتخاب بین سیستم عامل آی او اس و اندروید می باشد. اما توجه کنید، در صورتی که انتخاب شما آیفون تن اس مکس است، باید رقمی بسیار بالاتر نوت 9 بپردازید!

خلاصه اینکه:

سامسونگ گلکسی نوت 9 یکی از با ارزش ترین دستگاه های پرچمدار به قیمت خود می باشد. البته شاید برای خیلی ها قیمت آن رقم بسیار بالایی باشد (یا حداقل بیش تر از حدی باشد که بخواهید برای داشتن یک تلفن همراه هوشمند خرج کنید).

آیفون تن نیز قیمتی همانند نوت 9 دارد؛ البته اندکی بالاتر ولی متاسفانه سامسونگ نیز به حیطه قیمت گذاری های سطح بالا وارد شده و در جواب به این مشکل بیان کرده است: افرادی که نوت 9 را می خواهند، حتما از دسته افرادی هستند که تمامی ویژگی های خوب و قدرتمند را یکجا می خواهند. شاید این جواب خیلی منطقی به نظر نرسد، ولی آنچه با آن مواجه هستیم، قیمت بالای این دستگاه می باشد. اما با وجود قیمت بسیار بالای آن، ویژگی های بسیار خوبی نسبت به رقیبان در اختیار شما می گذارد. یک باتری بسیار قدرتمند و غول 4000 میلی آمپر ساعتی که به راحتی به مدت 2 روز با استفاده معمولی برای شما کار می کند. حجم این باتری نسبت به نسخه پیشین یعنی نوت 8 21% افزایش یافته است. ابعاد نوت 9 نیز نسبت به نوت 9 اندکی بزرگتر شده، اما گوشه های آن خمیده تر هستند و این موضوع قطعاً برای شما لذت بخش خواهد بود. همچنین می توانید بدون کاهش دید در زیر نور آفتاب به استفاده از نوت 9 خود بپردازید.

قابلیت های اضافه شده به قلم اس سامسونگ بسیار جذاب هستند، حافظه 1 ترابایتی قطعاً دلیل نهایی تصمیم گیری خیلی از افراد برای خرید این گوشی خواهد بود. همگی در کنار کیفیت دوربین فوق العاده آن که حتی در نور کم نیز عکس های بسیار دوست داشتنی ثبت می کند.

نکات مثبت:

یک صفحه نمایش فوق العاده با کیفیت 6.4 اینچی

دوربین با کیفیت بالا، حتی در نور کم

باتری و حافظه بسیار عالی و پایدار

جذابیت بالای میانبرهای استفاده از قلم اس

قیمت بسیار بالا

عدم امکان ضبط ویدیو با کیفیت HDR

طراحی بسیار زشت دکمه بیکسبی

مطالب مرتبط