ترفند iOS

راه های بلندتر کردن صدای اسپیکر آیفون

blank

شاید برای شما هم پیش بیاید که خواستید در جمعی حضور داشته باشید و اسپیکر بلوتوث و یا وای فای خود را فراموش کرده باشید و یا شاید هم دوست دارید که زمان درست کردن شام و ناهار موزیکی را با آیفون خود گوش دهید و می بینید که باز کردن شیر ظرفشویی دیگر صدایی از آیفونتان به گوش نمی رسد.  همانطور که در پست “معرفی بهترین بلندگوهای بی سیم” گفتیم، تعداد زیادی از اسپیکرهای بلوتوثی و وای فای وجود دارند که صدای گوشی را برای شما تا 20 برابر تقویت می کنند؛ با این حال اگر دوست دارید چند ترفند برای شنیدن صدای بلندتری از آیفون بدون نیاز به اسپیکر اضافی را یاد بگیرید، با ما همراه بمانید. در ادامه 5 تا روش رایگان و راحت را برای اضافه کردن به صدای آیفون معرفی خواهیم کرد.

روش اول: آیفون خود را سر و ته بگیرید!

اسپیکرهای آیفون در بخش پایینی آن تعبیه شده اند و در نتیجه اگر بتوانید گوشی خود را سر و ته کرده و آن را به یک ماده جامد همچون لیوان، پایه میز و یا ستون بار تکیه دهید، شدت صوت تولیدی از اسپیکر گوشی خود را چند برابر خواهید کرد.  در نتیجه ساده ترین راه برای شنیدن صدای بلندتر از گوشی سر و ته کردن آن و آزاد گذاشتن محل قرار گیری اسپیکرهای گوشی است.

سر-و-ته-تکیه-دادن-آیفون-به-جسم-جامد

سر-و-ته-تکیه-دادن-آیفون-به-جسم-جامد

روش دوم: گرد کردن دست در اطراف اسپیکر و ایجاد فضای خالی اطراف بلندگو با دست

این روش بیشتر به درد مواقعی می خورد که در حال تماشای فیلم و یا ویدیویی روی گوشی هستید و لازم است که گوشی را با دست خود نگه دارید. طریقه کار هم به این صورت است که باید کف دست خود را نزدیک به اسپیکر گوشی و در قسمت پایینی آن گرفته و بعد کف دست را طوری گرد کنید که یک فضای خالی میان پایین گوشی و کف دستتان بسازید. با این روش امواج صوتی با برخورد به کف دست شما که تقریبا جامد است تشدید شده و با رسیدن به گوش شما صدایی بلندتر از حالت آزاد اسپیکر گوشی خواهید شنید.

گرد-کردن-کف-دست-در-اطراف-اسپیکر-آیفون

گرد-کردن-کف-دست-در-اطراف-اسپیکر-آیفون

روش سوم: دستکاری اکولایزر آیفون و روشن کردن گزینه Late Night 

یکی از روش های اساسی برای شنیدن صدایی بلندتر از آیفون این است که گزینه Late Night را برای گوشی خود فعال کنید. برای این منظور به آدرس Settings > Music > EQ بروید و با تپ کردن روی گزینه Late Night آن را روشن کنید. شاید انتخاب کردن گزینه های دیگری که در بخش EQ موجود هستند، صدایی بلندتر از حالت عادی آیفون را بشنوید اما تجربه ثابت کرده است که بلندترین صدا زمانی تولید می شود که گزینه Late Night را فعال کرده باشید. با روشن کردن گزینه Late Night EQ بلندترین صدا را از اسپیکر آیفون خواهید شنید؛ اما در نظر هم داشته باشید که این صدای بلند ممکن است با کمی نویز همراه باشد و در نتیجه نباید انتظار شنیدن صدایی خیلی شفاف داشته باشید.

فعال-کردن-گزینه-Late-Night-EQ

فعال-کردن-گزینه-Late-Night-EQ

روش چهارم: آیفون خود را درون کاسه ای فلزی قرار بدهید.

این روش قدمتی به قدمت وجود آیفون و کاسه دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آیفون خود را درون کاسه ای فلزی بگذارید. دقت کنید که اسپیکرهای آیفون باید در تماس مستقیم با بدنه کاسه فلزی باشند تا امواج صوتی خارج شده از گوشی با برخورد به ذرات جامد کاسه تشدید شده و صدا را چند برابر حالت عادی بشنوید.  در این روش لازم نیست که گوشی خود را سر و ته درون کاسه بگذارید. با این کار می توانید صدای پخش شده از آیفون را به راحتی درون یک اتاق بزرگ بشنوید.

قرار-دادن-آیفون-درون-کاسه-فلزی

قرار-دادن-آیفون-درون-کاسه-فلزی

روش پنجم: ساخت اسپیکر با استفاده از دو لیوان و یک لوله کاغذی (کاغذ دستمال توالت)

روش چهارم برای تشدید صدای خروجی از آیفون بسیار راهگشا است با این حال می توان با به کار بستن برخی ترفندها، امواج صدا را به درستی هدایت کرد و صدایی بلندتر از روش چهارم از گوشی گرفت. این روش که به نام اسپیکر MacGyver موسوم است با استفاده از یک آیفون، یک لوله کاغذی که می تواند لوله کاغذی دستمال تولت باشد و دو لیوان یک بار مصرف به همراه یک قیچی اجرا می شود.

ساخت-اسپیکر-با-استفاده-از-دو-لیوان-و-یک-لوله-کاغذی-(کاغذ-دستمال-توالت)

ساخت-اسپیکر-با-استفاده-از-دو-لیوان-و-یک-لوله-کاغذی-(کاغذ-دستمال-توالت)

خوب حالا می بایست به اندازه  کمی بیشتر از عرض گوشی از لوله کاغذی را برش دهید به صورتی که بتوانید آیفون را از عرض درون بخش برش خورده لوله کاغذی جاسازی کنید. حال باید دو لیوان از کناره ی آن یک برش دهید که بتوانید لوله کاغذی را همانند شکل وارد لیوان ها کنید. پس از ساخت اسپیکر خلاقانه خود از صدای بلندی که حاصل از تشدید چند باره صدا درون بلندگو است، لذت ببرید.

مطالب مرتبط