راهنمای خرید

شروع و اتمام تمرینات بدنی با اپل واچ

blank

در این پست قصد داریم روش شروع و خاتمه دادن به تمرینات بدنی و ورزشی را با استفاده از اپل واچ آموز دهیم. با کوک موبایل همراه بمانید.

شروع تمرینات بدنی با استفاده از اپل واچ

برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Workout  blank را بر روی اپل واچتان باز کنید.
  • گام دوم: با چرخاندن تاج دیجیتالی، تمرین های بدنی که می خواهید آنها را انجام دهید فعال کنید. برای انتخاب ورزش هایی همانند رقصیدن و … می توانید گزینه “Other” را انتخاب کنید.
  • گام سوم: برای تنظیم کردن هدف تمرین بدنی، بر روی دکمه the More button ضربه بزنید.
  • گام چهارم: حال یکی از پارامترهای سوزاندن مقداری خاص از کالری، صرف کردن زمانی معین برای تمرین بدنی، دویدن مسافتی معین و یا هدفی باز را (به این معنی که شما هیچ هدف خاصی را برای انجام تمرینات بدنی خود تعیین نکرده اید، اما هنوز هم میخواهید که اپل واچ تمرینات بدنی شما را رهگیری و پایش کند) معین کنید.
  • گام پنجم: تاج دیجیتالی را بچرخانید و یا روی آیکون های  + / – ضربه بزنید تا تنظیمات انجام شود.
  • گام ششم: هر زمانی که آماده انجام تمرینات بدنی خود شدید، بر روی Start ضربه بزنید.

با شروع استفاده از برنامه و انتخاب و انجام تمرینات، ترتیب تمرین ها بر اساس ترجیحات شما تغییر خواهد کرد.

blankنکته: برای شروع هر تمرین بدنی بدون ایجاد هدفی خاص و معین، فقط بر روی نام تمرین (برای مثال Run, Walk و …) ضربه بزنید.

انتخاب-ورزش-و-فعالیت-بدنی-دلخواه

انتخاب-ورزش-و-فعالیت-بدنی-دلخواه

تصویر بالا نمایی از صفحه تمرینات بدنی با انتخاب ورزش پیاده روی است. دکمه انتخاب موارد بیشتر با آیکون the More button در سمت راست و بالای هر تمرین بدنی قرار دارد. ورزش مرتبط با انجام تمرینات بدنی در فضای آزاد نیز در بخش زیرین تصویر قرار گرفته است.
در تصویر زیر نیز صفحه هدف نشان داده شده است که شامل زمان در بخش بالایی صفحه و دکمه های – و + برای تنظیم زمان دلخواه تمرین و در هر دو طرف آن می باشد. دکمه شروع نیز در بخش پایینی صفحه قرار دارد.

شروع-کردن-فعالیت-بدنی

شروع-کردن-فعالیت-بدنی

تنظیم سرعت هدف برای تمرینات بدنی در فضای باز

شما می توانید برای اجرای هر تمرین بدنی در فضای باز هدفی را انتخاب کنید و ساعت خود را بر روی مچ دستتان ببندید و منتظر باشید که ساعت راس ساعت معین شده به شما هشدار دهد. برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Workout  blank را بر روی اپل واچتان باز کنید.
  • گام دوم: تاج دیجیتالی را بچرخانید تا به ورزش Outdoor Run برسید و سپس دکمه the More button را بزنید.
  • گام سوم: بر روی گزینه Set Alert ضربه زده و در ادامه بر روی OK ضربه بزنید.
  • گام چهارم:زمان هدف و یا مسافت هدف را برای انجام تمرین بدنی انتخاب کرده و در ادامه بر روی گزینه Done تپ کنید.
  • گام پنجم: حال یکی از گزینه های  Average و یا Rolling را انتخاب کرده و در انتها بر روی < ضربه بزنید.

با انتخاب گزینه Average متوسط ​​میانگین سرعت حرکت شما در طی کل انجام تمرین بدنی نمایش داده می شود و با انتخاب Rolling سرعت محاسبه شده طی یک مایل از دویدنتان نمایش داده خواهد شد.

تنظیم-کردن-سرعت-هدف-برای-دویدن

تنظیم-کردن-سرعت-هدف-برای-دویدن

تصویر بالا نمایی از صفحه تمرین بدنی است که به شما می گوید سرعت انجام تمرین شما هنوز به سرعت هدف نرسیده و باید تلاش بیشتری کنید.
ساعت اپل سرعت هدفی را که کاربر تنظیم کرده است، در طول تمرینات خود حفظ می کند. برای تغییر دادن این سرعت، گزینه Outdoor Run را انتخاب کنید، در ادامه بر روی دکمه the More button ضربه بزنید، حال بر روی هشدار سرعتی که در بخش پایینی صفحه می بینید ضربه زده و در انتها بر روی سرعت مورد نظر خود ضربه بزنید تا بتوانید آن را ویرایش کنید.

ترکیب فعالیت های بدنی متعدد در یک تمرین واحد

برای آن که بتوان ورزش ها و فعالیت های بدنی متعددی را تنها در یک برنامه ورزشی ادغام کرد، می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Workout  blank را بر روی اپل واچتان باز کنید.
  • گام دوم: اولین تمرین بدنی خود را شروع کنید.
  • گام سوم: هنگامی که آماده انجام تمرینات مرتبط با یک ورزش خاص هستید،  بر روی دکمه the Add button ضربه بزنید و تمرین بدنی دیگری را انتخاب کنید تا به لیست ورزش های شما اضافه شود.
  • گام چهارم: هرگاه که فعالیت های بدنی خود را تمام کردید صفحه را به سمت راست بکشانید و در ادامه بر روی End ضربه بزنید.
  • گام پنجم:  برای ترسیم خلاصه نتایج ورزشی خود تاج دیجیتالی ساعت را بچرخانید.
  • گام ششم: حال به سمت پایین صفحه حرکت کرده و برای ذخیره کردن نتایج تمرینات بدنی تان بر روی گزینه Done ضربه بزنید.

blankنکته: هنگام تمرین کردن در فضای آزاد با اپل واچ سری 2 و مدل های بعد از آن، می توانید آیفون متصل شده به ساعت را در خانه بگذارید و آن را همراه خود نبرید. دقت کنید که اپل واچ های سری 2 و مدل های جدیدتر دارای GPS داخلی برای محاسبه دقیق مسافت طی شده توسط شما هستند و از این جهت نیازی به آیفون ندارند.

تنظیم و ایجاد توازن در اپل واچ طی تمرینات بدنی

اپل واچ ها حتی در طول تمرین کاربر می توانند دائماً مورد استفاده قرار بگیرند. در حال انجام تمرینات بدنی با ساعت خود می توانید موارد زیر را نیز انجام دهید:

  • بررسی پیشرفت طی انجام تمرینات بدنی: برای مشاهده آمار مرتبط با تمرینات بدنی، از جمله حلقه تکمیل درصد هدف، زمان سپری شده برای هر تمرین، سرعت متوسط انجام ورزش، مسافت پیموده شده طی تمرین بدنی، میزان مصرف کالری و اندازه ضربان قلبتان می توانید مچ دست خود را بالا بیاورید. (چنانچه هدفی را برای ورزش خود تعیین نکرده باشید، حلقه نمایش درصد تکمیل هدف نمایش داده نخواهد شد). با استفاده از برنامه Apple Watch، نیز می توان معیارهای موثر طی انجام تمرینات بدنی را مشاهده کرد.
  • ایجاد توقف و از سرگیری تمرین: برای متوقف کردن تمرین در هر زمان دلخواه، دکمه ساید و تاج دیجیتالی را به صورت همان زمان فشار دهید. از طرفی دیگر حین انجام هر تمرین بدنی به غیر از تمرینات مرتبط با شنا، می توانید بر روی صفحه برنامه ضربه بزنید، سپس برای ایجاد توقف در روند پایش تمرین بر روی Pause ضربه بزنید. برای ادامه دادن تمرین، بر روی Resume تپ کنید.
  • جدا کردن یک بخش از تمرینات بدنی: برای نشان دادن بخشی مجزا از تمرین بدنی،  دو بار بر روی صفحه نمایش ضربه بزنید. حالا می توانید خلاصه آمار مربوط به بخش انتخاب شده را ببینید. برای مشاهده تمامی آمار مرتبط با تمرین بدنی لازم است که پس از اتمام تمرین، برنامه Activity را بر روی iPhone متصل شده با ساعت باز کنید، روی Workouts ضربه بزنید، تمرین مورد نظر را انتخاب کرده و سپس صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید.
  • گوش دادن به موسیقی حین انجام تمرینات بدنی: برای انتخاب موسیقی و کنترل صدای هدست بلوتوث طی هر تمرین بدنی، به صفحه Now Playing بروید. برای انتخاب لیست پخشی که دوست دارید هنگام شروع تمرینات بدنی به صورت خودکار پخش شود، می بایست برنامه Apple Watch را بر روی آیفون باز کرده و سپس روی  My Watch ضربه بزنید، حال بر روی گزینه Workout ضربه بزنید، Workout Playlist را لمس کرده و در نهایت لیست پخشی را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید نگاهی به پست “آموزش Apple Music” بیندازید.

blankنکته: با شروع تمرین بدنی و ورزش، پخش هر موزیکی که در حال گوش دادن به آن هستید ادامه پیدا خواهد کرد.

توقف و بررسی دقیق جزئیات مرتبط با تمرینات بدنی

هنگامی که کاربر به هدف معین شده برای هر تمرین بدنی برسد، اپل واچ صدایی را جهت هشدار به وی تولید می کند. چنانچه احساس خوبی با ورزشی که در حال انجام آن هستید دارید و می خواهید کار را ادامه دهید، به تمرین خود ادامه دهید چرا که اپل واچ هم به جمع آوری اطلاعات ورزشی شما ادامه خواهد داد. هر زمانی که آماده توقف ورزش بودید، گام های زیر را انجام دهید:

  • گام اول: صفحه را به سمت راست بکشانید و بر روی گزینه End تپ کنید.
  • گام دوم: با چرخاندن تاج دیجیتالی می توانید خلاصه ای از آمار مرتبط با ورزش صورت گرفته را ببینید. پس از پیمایش صفحه به سمت پایین بر روی گزینه Done تپ کنید.

blankنکته: سنسور ضربان قلب تا سه دقیقه پس از پایان تمرین بدنی، ضربان قلب کاربر را اندازه گیری می کند. پس از اتمام تمرین، میتوانید با لمس نماد قلب blank که در خلاصه تمرین می بینید، ضربان قلب خود را در لحظه مشاهده کنید.

نام گذاری سفارشی برای تمرینات بدنی

مجموعه-تمرینات-بدنی-موجود-برای-انتخاب-در-برنامه-Workouts

مجموعه-تمرینات-بدنی-موجود-برای-انتخاب-در-برنامه-Workouts

برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول:  برنامه Workout  blank را بر روی اپل واچتان باز کنید.
  • گام دوم: تمرین بدنی مورد نظر خود را با انتخاب نوع Other برای آن شروع کنید.
  • گام سوم: هنگامی که انجام تمرین بدنی مورد نظرتان به پایان رسید، صفحه را به سمت راست بکشانید و بر روی گزینه  End تپ کنید.
  • گام چهارم: حال بر روی گزینه Name Workout تپ کنید، روی نوع تمرینی که انجام آن را به پایان رساندید تپ کرده و با انتخاب نامی جدید برای آن، بر روی گزینه Done ضربه بزنید.

مرور تاریخچه و اطلاعات مرتبط با تمرینات بدنی

برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Workout  blank  را بر روی iPhone خود باز کنید.
  • گام دوم: بر روی گزینه Workouts تپ کرده و در ادامه بر روی یکی از تمرینات بدنی موجود ضربه بزنید.

blankنکته: برای دیدن نوع خاصی از تمرین پیاده روی یا شنا بر روی گزینه Workouts ضربه بزنید و سپس نوع تمرین مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی آن ضربه بزنید. برای بازگشت به بخش Workouts، بر روی نام تمرین که در گوشه سمت راست و بالا دیده می شود ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه All Workouts که در لیست ظاهر شده است، ضربه بزنید.

مشاهده جزئیات تمرین بدنی (سرعت، مسافت طی شده و …)

برای این منظور لازم است گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Workout  blank  را بر روی iPhone خود باز کنید.
  • گام دوم: بر روی Workouts تپ کرده و در ادامه بر روی یکی از تمرین ها ضربه بزنید. حال مشاهده می کنید که ذیل گزینه Route تعدادی تصویر بندانگشتی ظاهر شده است که با انتخاب آنها جزئیات مرتبط با هر تمرین را می توان دید.
  • گام سوم:  گزینه Route یا مسیر برای ورزش هایی نظیر پیاده روی در فضای باز، پیاده روی، قدم زدن، شنا کردن در آبهای آزاد و یا تمرینات دوچرخه سواری در دسترس خواهد بود.

رنگ های موجود در هر مسیر، سرعت شما را حین طی کردن آن مسیر نشان می دهد، سریعترین سرعت ها با رنگ سبز و رنگ قرمز، کمترین سرعت را نشان می دهد.

blankنکته: برای دیدن مسیر،  باید اپل واچ شما ساعت هوشمند اپل سری 2 یا مدلی جدیدتر از آن باشد و یا در غیر این صورت آیفون خود را در طول تمرین همراه خود داشته باشید. یکی دیگر از قابلیت های در دسترس route tracking است که می توان آن را در هنگام تنظیم ساعت اپل و یا در هر زمان دیگری بعد از آن فعال و روشن کرد. برای این منظور در آیفون خود، به آدرس  Settings > Privacy > Location Services رفته وبر روی گزینه Apple Watch Workout ضربه بزنید،. در انتها نیز لازم است که روی گزینه  While Using the App تپ کنید.

فعال-کردن-گزینه-route-tracking

فعال-کردن-گزینه-route-tracking

اگر شما همیشه ورزش می کنید و در حین تمرینات بدنی از موسیقی لذت می برید می توانید برای اطلاع از خرید بهترین هدفون های بی سیم به سایت کوک موبایل مراجعه کرده و از فروشگاه اینترنتی ما هدفون مورد علاقه ی خود را خریداری کنید.

مطالب مرتبط