تست و بررسی اپل

حالت پرتره آیفون XS Max

حالت پرتره آیفون XS Max

عیب یابی

حالت پرتره آیفون XS Max کار نمی کند

blank

بسیاری از کاربران آیفون XS Max از اینکه حالت پرتره گوشی هایشان کار نمی کند، شکایت دارند. و پرسیدن این سوال که «چرا حالت پرتره آیفون XS Max من کار نمی کند» و «نحوه تعمیر آیفون XS Max وقتی که حالت پرتره آن کار نمی کند» چیز عجیبی نیست. و این سوال، بارها در گوگل سرچ شده است. اگر شما هم یکی از آنها هستید، مقاله حاضر در حل این مشکل به شما کمک خواهد کرد.

در اینجا قصد داریم به شما بگوییم که وقتی که حالت پرتره روی آیفون XS Max شما کار نمی کند چگونه آن را درست کنید.

معمولا، دو حالت مختلف وجود دارد که باعث می شود پرتره آیفون XS Max کار نکند. مشکلات نرم افزاری یا مشکلات سخت افزاری. در اینجا راه حل هایی برای مشکلات نرم افزاری ارائه می دهیم.

نکته: از حالت پرتره در مکان های تاریک یا شرایط نور کم استفاده نکنید. چرا که عکس های پرتره در نور کم اصلا خوب نمی شوند. هچنین اطمینان حاصل کنید که فاصله بین تلفن و سوژه به اندازه کافی و مناسب است (نه خیلی دور و نه خیلی نزدیک). فاصله بین گوشی و سوژه را تا 19 اینچ (حدود نیم متر) حفظ کنید.

1- آیفون XS Max یا برنامه دوربین خود را ری استارت کنید.

2- iOS را به روز رسانی کنید: به منوی تنظیمات← عمومی←به روز رسانی نرم افزار بروید.

3- تمام تنظیمات را ری ست کنید: به منوی تنظیمات←عمومی←ری ست←ری ست تمام تنظیمات بروید.

4- آیفون XS Max را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید: به تنظیمات←عمومی←ری ست←پاک کردن تمام محتویات و تنظیمات بروید.

قبل از تنظیم مجدد، از گوشی آیفون خود بک اپ بگیرید، چرا که این کار تمام داده ها و اطلاعات گوشی شما را پاک خواهد کرد.

برخی از روش هایی که وجود دارند، مشکل پرتره آیفون XS Max را برطرف نمی کنند. می توانید آنها را امتحان کنید. بنابراین، اگر مشکل برطرف نشد، احتمال دارد که مادربورد و یا دوربین خراب شده باشند. در این مورد، باید قطعه معیوب را با یک قطعه سالم جایگزین کنید. اکنون می توانید راه حل زیر را دنبال کنید.

همه چیز درباره ی آیفون XS MAX را اینجا مطالعه کنید.

اولین کاری که باید انجام دهیم این است که بررسی کنید آیا حالت پرتره در وضعیت عادی است یا خیر. برنامه دوربین را باز کنید و به حالت پرتره بروید. می توانیم به وضوح ببینیم که پس زمینه تار نیست. این نشان می دهد که لنز فوق عریض به درستی و نرمال کار می کند، در حالی که لنز تله، به طور کلی، عمل نمی کند.

blank

گوشی را باز کنید و مادربورد را جدا کنید. تست دیود بگیرید و کانکتور دوربین تله J4000 را اندازه گیری کنید. اگر مقدار اندازه گیری شده Pin 25 برابر با 0L است، غیر طبیعی است. که همچنین نشان می دهد که مدار مربوط به Pin 25 باز شده است (این مدار از مقاومت R4006 صفر اهم، چندین خازن و منبع تغذیه دوربین  IC U3700تشکیل شده است). از آنجا که خازن ها هیچ ارتباطی با شرایط اتصال باز ندارند. بنابراین اولین کاری که انجام می دهیم این است که مقاومت R4006 صفر اهم را بررسی کنیم. تست دیود R4006 را اجرا کنید. با توجه به مقدار قرائت شده، R4006 مدار باز ندارد. پس می توانیم تأیید کنیم که خطای موجود احتمالا مربوط به U3700 است.

blank

سعی کنید IC منبع تغذیه دوربین را با یک IC جدید تعویض کنید. ابتدا باید لایه بالایی و پایینی را جدا کنید. و سپس U3700 را جدا کنید. پد اتصال را تمیز کنید و IC منبع تغذیه جدید دوربین را لحیم کنید. سپس هر دو لایه را به هم لحیم کنید. مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

blank

مادربورد را روی اتو قرار دهید. این دستگاه می تواند دو لایه مادربورد آیفون XS Max را به سرعت جدا کند و دوباره به هم لحیم کند. پیشنهاد می شود که حرارت باید به صورت یکنواخت انجام شود تا از هر گونه آسیب به مادربورد جلوگیری شود. به محض اینکه لحیم روی لایه سوم برد PCB ذوب شد، لایه بالایی را با پنس بردارید و با استفاده از سشوار صنعتی، U3700 را از برد جدا کنید.

blank

ابتدا پد اتصال دهنده تمیز شده را لحیم کنید. سپس با پارچه لحیم آغشته به رزین سراسر لحیم را تمیز کنید. با استفاده از پاک کننده، PCB را تمیز کنید. IC  منبع تغذیه دوربین جدید را در موقعیت درست قرار دهید و با سشوار صنعتی گرم و لحیم کنید.

کار بعدی که باید انجام دهیم این است که دو لایه را با هم وصل کنیم. ابتدا لایه سوم بردPCB  را با پارچه مخصوص لحیم آغشته به رزین پاک کنید و لایه پایینی را ریبال کنید. با استفاده از خمیر چسب، لایه سوم برد PCB را محکم کنید. سپس، کمی خمیر چسب BGA در لایه سوم برد PCB بریزید. لایه بالایی و لایه پایینی را در جای خود قرار دهید. برای لحیم کاری این دو لایه مادربورد از دستگاه لحیم مخصوص مادربورد آیفون XS Max استفاده کنید.blank

هنگامی که مادربورد به طور موفقیت آمیزی و به درستی لحیم شد، می توانیم تلفن را جمع و تست کنیم.

نکته: تنها بعد از تایید کامل رفع خطا، تلفن را به طور کامل و دقیق جمع کنید.

مادربورد و صفحه نمایش را سرهم بندی کنید. باتری را وصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید. آیفون XS Max معمولا روشن می شود. برنامه دوربین را باز کنید و به حالت پرتره بروید. می بینیم که سوژه فوکوس و پس زمینه تار شده است. اکنون مشکل کار با دوربین در حالت پرتره بر روی آیفون XS Max با موفقیت حل شده است.

blank

مطالب مرتبط