راهنمای تعمیرات هواوی

آموزش تعویض باتری هواوی P8 lite

تعویض باتری هواوی P8 lite

هواوی P8 Lite مجهز به باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 2200 میلی آمپر ساعت است. این باتری غیر قابل تعویض است و ظرفیت آن قدری کوچکتر از باتری داخل P8 است با این که صفحه نمایش و تراشه آن انرژی بیشتری را مصرف می کنند.هواوی به نظر می رسد در P8 lite تعدادی ویژگی های نرم افزاری اضافه کرده است که یکی از آنها گزینه مصرف انرژی بهینه و پیشرفته تر است که نسبت به مدل قبلی خود ارتقاء یافته تر است. با این حال ماندگاری کلی باتری در حالت آماده به کار به تنها 53 ساعت می رسد.میزان دوام باتری این دستگاه در آزمون های مربوطه خیلی چشمگیر نیستند. برای مثال در حالت وبگردی و اتصال به شبکه وای فای با 8 ساعت و 27 دقیقه و در حالت پخش ویدئو با ماندگاری 9:00 ساعت، عملکرد خوبی را به نمایش نگذاشته است. در حالت مکالمه در شبکه 3G نیز با ثبت 17 ساعت و 38 دقیقه نسبت به رقبا مستقیم خود ضعیف عمل کرده است. متاسفانه باتری این گوشی از استاندارد شارژ سریع و یا شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند و با شارژ معمولی بیش از دو ساعت و نیم طول می کشد تا فول شارژ شود.

به طور کلی، وقتی گوشی در حالت آماده به کار باشد، مدت زمان نگهداری شارژ توسط باتری های موبایل طولانی است، اما چون موبایل در موقعیت های مختلف کاری اعم از حالت مکالمه، استفاده از اینترنت، وای فای، وبگردی، بلوتوث، دوربین، رادیو، و بازی و اجرای برنامه ها قرار می گیرد، شارژ باتری آن بنا به نوع کارکرد گوشی موبایل، زودتر و یا دیرتر تمام می شود.باتری این دستگاه از لحاظ کیفیت و کارایی با داشتن سیکل های شارژ طولانی، ثابت شده است. همچنین در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار محافظت خوبی دارد و در ساخت آن از هیچ گونه ماده مضری استفاده نشده و می توان گفت از این نظر دوستدار محیط زیست است. در کیفیت ساخت این باتری دقت لازم صورت گرفته و استفاده و دفع آن مطابق با هنجارهای بین المللی، تضمین می گردد. حمل و ارسال این باتری در بسته بندی های ساده اما ایمن صورت می گیرد. به عنوان یک جایگزین باتری معیوب و از کار افتاده می توانید آن را شارژ کرده و بارها و بارها از آن با اطمینان از نگهداری شارژ مثل روز اول استفاده کنید و لذت ببرید.

از این دستورالعمل برای تعویض باتری گوشی هوشمند هواوی P8 lite استفاده کنید.

قبل از باز کردن و پیاده سازی قطعات گوشی، شارژ باتری را به زیر 25 درصد تخلیه کنید. در صورتی که حین تعمیر، پوسته باتری به صورت تصادفی با ابزارهای تعمیر برخورد کند و سوارخ شود ممکن است منجر به آتش سوزی و یا انفجار شود، باکاهش و تخلیه شارژ باتری، شانس بروز خطر را کاهش دهید.

اگر در حین کار با مشکل و یا مسئله ای روبرو شدید و یا سوالی ذهن شما را درگیر کرد، با کارشناسان تعمیر ما در کوک موبایل با شماره 67319-021 تماس گرفته تا راهنمایی و مشاوره های لازم را به صورت رایگان به شما ارائه نمایند. همچنین می توانید سفارش تعمیرات موبایل خود را به ما بسپارید.

مدت زمان انجام کار: 1 ساعت

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. پنس
  2. ابزارهای قاب باز کن
  3. پیچ گوشتی T5 Torx
  4. پیچ گوشتی چهارسو
  5. اسپاتول

قطعات و مواد مصرفی مورد نیاز:

باتری هواوی P8 Lite

مرحله 1- لبه زیرین قاب پشت گوشی را شل کنید

  • قبل از اینکه عملیات تعویض باتری گوشی موبایل هوآوی P8 Lite را شروع کنید، شارژ باتری گوشی را حتی الامکان خالی نمایید یا حداقل به کمتر از 25 درصد برسانید. هر چقدر شارژ باتری لیتیوم یونی گوشی کمتر باشد، احتمال بروز خطراتی مثل آتش گرفتن یا انفجار باتری هم کاهش پیدا می‌کند.
  • با استفاده از ابزار قاب باز کن و مطابق با شکل، درب پشت پشت را شل کنید. ابزار قاب باز کن را به زیر قاب پشت از پایین گوشی وارد کنید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا قاب پشت شل شود.

مرحله 2- گیره های دور تا دور قاب میانی که قاب پشت را نگه داشته اند را آزاد کنید.

  • دور تا دور قاب میانی گیره هایی قرار دارند که قاب پشت را به گوشی نگه داشته اند. با استفاده از ابزار قاب باز کن، گیره ها و اتصال آنها را آزاد کنید.
  • وقتی تمام گیره ها آزاد شدند، قاب پشت را با دست گرفته و به صورت کتابی از بغل باز کنید.
  • اگر قاب به راحتی و به طور آزادانه باز نمی شود مطمئناً گیره ها به طور کامل آزاد نشده اند. چک کنید و هر کدام که آزاد نشده است را باز کنید.
  • درب پشت را در مکان امنی قرار دهید تا از آسیب جلوگیری شود، و عملیات تعویض باتری را روی گوشی موبایل ادامه دهید.

مرحله 3- کاور روی پیچ در سمت پایین گوشی را بردارید.

با استفاده از پنس، برچسب (کاور) روی پیچ در سمت راست پایین گوشی را بردارید.

مرحله 4- پیچ های نگهدارنده کپسول زنگ گوشی را باز کنید

  • با استفاده از پیچ گوشتی Torx T5، 4 پیچ که بخش پایینی کپسول زنگ گوشی را در جای خود نگه داشته است را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر با دایره های قرمز رنگ مشخص شده اند.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، سه پیچ نقره ای که بخش بالایی کپسول زنگ گوشی را در جای خود نگه داشته است را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر با دایره های نارنجی رنگ مشخص شده اند.

مرحله 5- کپسول زنگ گوشی را بردارید.

با استفاده از پنس سر کج، لبه کپسول زنگ گوشی را گرفته و با دقت از جای خود بردارید.

مرحله 6- پیچ های روی صفحه محافظ فلزی را باز کنید.

  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، سه پیچی که محافظ فلزی مادربرد را در جای خود نگه داشته است را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر اول با دایره های قرمز رنگ مشخص شده است.
  • بعد از باز کردن پیچ ها، با کمک پنس سرکج، محافظ فلزی را به آرامی و با دقت بردارید.
  • نوک اسپاتول سر تخت را زیر کانکتور منعطف باتری قرار دهید به آرامی به سمت بالا اهرم کنید و از سوکتش خارج کنید.

مرحله 7- محافظ فلزی مادربرد را در جای خود ببندید.

  • برای محافظت از مادربرد گوشی در حین عملیات برداشتن باتری گوشی موبایل، می توانید محافظ فلزی را مجدداً در جای خود قرار دهید و تا هنگام اهرم کردن در مراحل بعدی مشکلی برای مادربرد و اجزای دیگر پیش نیاید.محافظ فلزی را در جای خود قرار دهید و پیچ های آن را ببندید.
  • بعد از جدا کردن قاب پشت، آن را به صورت کتابی تا نیمه بلند کنید، طوریکه بتوانید به کانکتورهای منعطف دسترسی پیدا کنید.

مرحله 8- نوار چسبی زیر باتری را باز کنید.

  • در کنار کانکتور باتری نوار چسبی نگهدارنده ای وجود دارد که در زیر باتری گوشی نصب است و باعث می شود که باتری محکم در جای خود نگه داشته شود. با استفاده از پنس سرکج، لبه این نوار چسبی را گرفته و به آرامی و با دقت به سمت عقب بکشید تا فضای کافی برای گرفتن لبه چسب با انگشت دست فراهم شود.
  • نوار چسبی را به آرامی بکشید و با احتیاط در زاویه تخت بکشید. کشیدن نوار چسبی به یکباره باعث پاره شدن و آسیب به آن می شود.
  • در صورتی که گوشی شما به آنتن NFC مجهز می باشد، کار را با مرحله بعدی ادامه دهید. در غیر این صورت از مرحله بعدی عبور کنید.

مرحله 9- در صورت لزوم، آنتن NFC را جدا کنید

  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچی که آنتن NFC را در جای خود نگه داشته است را باز کنید. جای این پیچ در تصویر اول با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • با کمک پنس سرکج، کاور پلاستیکی گوشه سمت چپ قاب میانی را گرفته و از جای خود بردارید.
  • زبانه آنتن NFC را با انگشت گرفته و به آرامی به سمت بالا بکشید تا جدا شود.

هنگام نصب مجدد باتری اطمینان حاصل کنید که آنتن NFC را از روی باتری قدیمی جدا کرده و روی باتری جدید قرار داده اید.

مرحله 10- لبه باتری را شل کنید

  • با استفاده از اسپاتول و با دقت شروع کنید و باتری را اهرم کنید.
  • زیر باتری سه نوار چسبی وجود دارد که باتری را در جای خود محکم نگه داشته است. یکی از چسب ها زیر قسمت فوقانی باتری، دیگری در وسط و یکی دیگر نیز در قسمت پایین باتری قرار دارد.
  • خیلی مراقب باشید! اسپاتول را به سمت مادربرد اهرم نکنید، این احتمال وجود دارد که بدنه اسپاتول به مادربرد و اجزاء آن صدمه وارد کند و آن را از کار بیندازد.

مرحله 11- زبانه های چسب باتری را بگیرید و نوار چسب را بکشید.

  • زبانه های نوار چسب زیر باتری را با انگشت بگیرید و بکشید.
  • برای اینکه نوارهای چسبی براحتی کشیده شوند و پاره نشوند بهتر است حین کشیدن اسپاتول را زیر باتری قرار دهید و کمی اهرم کنید.

مرحله 12– باتری را بردارید.

لبه باتری را با انگشت گرفته و باتری را از جای خود بردارید.

در صورتی که حین عملیات تعویض و اهرم کردن برای جلوگیری از آسیب به مادربرد محافظ فلزی مادربرد را دوباره در جای خود نصب کرده بودید، مجددا آن را باز کنید تا باتری در جای خود قرار گیرد.

مراقب باشید حین برداشتن باتری، باتری خم نشود و یا با اشیاء نوک تیز برخورد نکند. همچنین کابل های زیر باتری آسیب نبینند.

هنگام نصب مجدد گوشی و بستن قطعات موبایل ابتدا چسب قدیمی را از روی گوشی بردارید و سپس چسب دو طرفه و یا از پیش برش داده شده مخصوص و جدید را اضافه کنید.

هرگز باتری که تغییر شکل پیدا کرده و یا در حین برداشتن آسیب دیده است را مجدداً استفاده نکنید.

با استفاده از چسب های از پیش برش داده شده و یا نوار چسب دو طرفه، باتری جدید را در جای خود محکم کنید. برای اطمینان از قرارگیری درست باتری در محل خود، چسب جدید را جای چسب های قدیمی بیندازید (حواستان باشد که چسب ها را به باتری نچسبانید). اکنون باتری جدید را با انگشت کمی فشار داده تا به خوبی بچسبد.
برای نصب مجدد دستگاه، دستورالعمل را بالا را به صورت برعکس و به ترتیب از آخر به اول انجام دهید. پس از اینکه جای چسب های قدیمی را با الکل ایزوپروپیل و پارچه تمیز، کاملاً تمیزکاری کردید، چسب های جدید را بکار ببرید. برای اینکه باتری جدید به عملکرد مطلوب و بهینه برسد، باید آن را کالیبره کنید. به طوریکه باتری را تا 100 درصد شارژ کنید و کابل شارژ را همچنان به مدت 2 ساعت متصل نگه دارید. سپس از گوشی و باتری استفاده کنید تا دستگاه به علت خالی شدن شارژ، خاموش شود. در آخر، باتری را بدون وفقه با شارژر موبایل، فول شارژ کنید.مطابق با استاندارد R2 مربوط به دفع زباله های الکترونیکی عمل کنید و دور ریزهای تعمیر را به زباله دان الکترونیکی روانه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *