گجت های هوشمند

کاربردهای مهم اسپیکر گوگل هوم (Google Home)

کاربردهای مهم اسپیکر گوگل هوم

اغلب کاربران به دنبال راه هایی جدید برای استفاده درست از اسپیکرها گوگل هوم(Google Home)  می باشند تا بتوانند کارایی آن را بالا ببرند و از کاربرد های صحیح آن مطلع شوند. ما در این مقاله قرار است چند کاربرد مهم اسپیکر گوگل هوم  (Google Home)را شرح دهیم تا دلیل خرید این گجت محبوب گوگل را بدانیم. پس با ما همراه باشید.

به طور کلی گوگل هوم یک سری اسپیکر هوشمند می باشد که در اطراف خانه کاربر قرار می گیرد. این محصول می ‌توانند موزیک پخش کرده، سوال شما را جواب دهد و یا حتی به همراه سخت ‌افزارهای دیگر مناسب بخش ‌های مختلف خانه شما را کنترل نماید. شاید اگر عبارت گوگل هوم به گوش تان بخورد فکر کنید که با تکنولوژی خاصی روبرو شده اید که به مسئله خانه‌ های هوشمند (Smart Home) مرتبط می شود. درست است که با این موضوع بی ارتباط نیست ولی در اصل گوگل هوم نام یک اسپیکر اختصاصی و هوشمند است که گوگل آن را طراحی کرده است و برای اولین بار در سال 2016 در دسترس کاربران قرار داده است. به نظر ما این گجت، محصولی درجه یک است که برای افرادی که به تکنولوژی علاقه دارند، بسیار مناسب است.

چند مورد از کارایی ها و کاربرد های مهم اسپیکر گوگل هوم (Google Home)

در این مقاله ما می خواهیم به چند مورد از کاربردها یا کارایی ‌های اسپیکر گوگل هوم (Google Home)  اشاره کنیم تا کاربر این محصول بتواند استفاده ی بهینه تری از آن داشته باشد.

1) درخواست گزارش از کارهای شما در اسپیکر گوگل هوم

از مهم ترین کاربرد های اسپیکر گوگل هوم (Google Home) به توانایی آن در ارائه گزارش کارهای شما است که قرار است آنها را در طول روز انجام دهید. فکر کنید وقتی روز خود را شروع می کنید، به طور دقیق و منظم نمی دانید باید در طول روز چه کارهایی باید انجام دهید و کدام یک از بقیه مهم تر هستند. حال در صورتی که از یاد آوری ها و ثبت کارهای مهم خود استفاده نمایید، براحتی می ‌توانید با گفتن عبارت “Tell Me About My Day”  از اسپیکر گوگل هوم (Google Home) درخواست گزارشی از کارهایی ضروری تان را داشته باشید. یکی از کارهای جالب دیگر اسپیکر گوگل هوم اعلام وضعیت آب و هوا یا خبرهای مهمی که برای آن تعریف کرده اید، است.

درخواست گزارش از کارهای شما در اسپیکر گوگل هوم

درخواست گزارش از کارهای شما در اسپیکر گوگل هوم

2) تعامل IFTTT بین گوگل هوم و دستگاه‌ های متصل به آن در اسپیکر گوگل هوم

یکی از کارهای با اهمیت اسپیکر گوگل هوم، این است که از تعامل با قید و شرط یا IFTTT پشتیبانی می ‌کند، ولی این تعامل یعنی تعامل با قید و شرط یا IFTTT به چه معنی است؟ کلمه IFTTT مخفف عبارت “IF This Then That” است که به معنای مفهومی “اگر این، پس آن” می باشد و با وجود این تعامل، برای کار و عملکرد هر دستگاه، ربات و حتی برنامه قید و شرط تعیین می گردد.

در صورتی که کاربری بخواهد از این قابلیت استفاده نماید، ابتدا باید اسپیکر گوگل هوم (Google Home) با دستگاه هوشمند دیگری ارتباط برقرار کند و بعد از تعیین قید و شرط خاصی برای آن دستگاه عملکرد مشخص گردد. مثلاً شما می ‌توانید دستوری برای اسپیکر گوگل هوم (Google Home) تعریف نموده که به سبب آن با بیان یک جمله خاص، مثل چراغ‌ های هوشمند اتاق چشمک زن شود یا گوگل هوم شروع به پخش یک موزیک کند، این کار در خانه یا اتاق شما اتفاق بیفتد. این کاربرد مهم ترین و پر استفاده ترین قابلیتی است که کاربران از آن استفاده می کنند.

تعامل IFTTT بین گوگل هوم و دستگاه‌ های متصل به آن از اسپیکر گوگل هوم

تعامل IFTTT بین گوگل هوم و دستگاه‌ های متصل به آن از اسپیکر گوگل هوم

3) گرفتن اطلاعات مورد نظر شما از گوگل هوم 

از مهم ترین کاربردهای اسپیکر گوگل هوم به امکان شخصی ‌سازی وضعیت عملکرد آن و ارائه اطلاعات خاص مربوط می گردد. اگر از کاربران اسپیکر گوگل هوم باشید، می دانید که این اسپیکر، هوشمند بوده که تعامل آن از طریق دستیار هوشمند گوگل یا همان Google Assistant با کاربر برقرار می شود. برای مشخص نمودن این اطلاعات باید ابتدا برنامه گوگل هوم را اجرا کرده و سپس به بخش More Settings بروید. بعد به بخشی مانند My Day و News رفته و دسته ‌بندی ‌های مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در این حال اسپیکر گوگل هوم اخبار هر روز را بسته به میل شخصی شما و مواردی که نیاز دارید ارائه خواهد کرد. این کار یعنی شخصی ‌سازی ‌های مربوط به موارد این چنینی در اسپیکر گوگل هوم به صورت ‌های متفاوتی امکان پذیر است و موارد زیادی را شامل می گردد.

4) پخش موزیک با اسپیکر گوگل هوم

در بالاتر و ابتدای مقاله گفتیم که در اصل گوگل هوم (Google Home) یک اسپیکر هوشمند می باشد، پس مشخص است که مهم ترین و کاربردی ترین ویژگی آن به پخش موزیک مربوط می گردد. یعنی هر وقت که کاربر بخواهد و حتی با برقرار کردن ارتباط با تلویزیون، دانگل کروم کست و اسپیکر گوگل هوم می تواند به پخش موزیک بپردازد. برای اینکه بتوانید ارتباط اسپیکر گوگل هوم و سایر دستگاه‌ های هوشمند را برقرار کنید، باید برنامه گوگل هوم را در گوشی خود اجرا نمایید. همچنین هر دو دستگاه را به یک شبکه Wi-Fi مشابه متصل نمایید. در برنامه گوگل هوم بر روی گزینه به اضافه بزنید و دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پخش موزیک با اسپیکر گوگل هوم

پخش موزیک با اسپیکر گوگل هوم

همچنین اسپیکر گوگل هوم می تواند با سرویس یوتیوب هم ارتباط مستقیم برقرار کند و از نتفلیکس (Netflix)  و گوگل فوتوز (Google Photos) هم پشتیبانی خواهد کرد. البته ما پیش از این در مقاله ای دیگر به “نحوه گوش دادن رایگان به موزیک های یوتیوب در گوگل هوم و دستیار اسپیکر گوگل” پرداخته ایم که شما در صورت تمایل می توانید به آن مراجعه نمایید.

5) استفاده از سرویس مختلف و متنوع دیگر

در حال حاضر سرویس ‌ها و مراکز مختلفی به هر روشی قابلیت تعامل با اسپیکر گوگل هوم را فراهم کرده اند. برای دیدن این لیست از سرویس ها که توسط اسپیکر گوگل هوم پشتیبانی خواهد شد، می توانید به منوی More Settings  و بعد Services اپلیکیشن گوگل هوم بروید و سپس لیست سرویس‌ های موجود و در دسترس را ببینید. در صورتی که بخواهید هر کدام از این سرویس ها را استفاده کنید باید بر روی نام آن بزنید و بقیه مراحل مورد نیاز را سپری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *