راهنمای تعمیرات هواوی

آموزش تعویض باتری هواوی P10 Plus

آموزش تعویض باتری هواوی P10 Plus

آموزش تعویض باتری هواوی P10 Plus به صورت گام به گام و تصویری در این مقاله بررسی می شود.

هواوی P10 Plus مجهز به یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 3750 میلی آمپر ساعت غیر قابل تعویض است که از شارژر 5 ولت/2 آمپر (10 وات) و استاندارد شارژ سریع با شارژر 5 ولت/4.5 آمپر (22.5 وات) پشتیبانی می کند. استفاده از شارژ سریع در P10 Plus باعث شده است که باتری این دستگاه در مدت زمان 30 دقیقه به 50 درصد ظرفیت خود برسد. البته شارژ سریع نیز با مشکلات خاص خود همراه است، مثلاً باعث گرم شدن سریع باتری و در نتیجه کاهش عملکرد و پایین آمدن سیکل شارژ باتری ها می شود..

به طور کلی، وقتی گوشی در حالت آماده به کار باشد، مدت زمان نگهداری شارژ توسط باتری های موبایل طولانی است، اما چون موبایل در موقعیت های مختلف کاری اعم از حالت مکالمه، استفاده از اینترنت، وای فای، وبگردی، بلوتوث، دوربین، رادیو، و بازی و اجرای برنامه ها قرار می گیرد، شارژ باتری آن بنا به نوع کارکرد گوشی موبایل، زودتر و یا دیرتر تمام می شود.این گوشی در حالت وب گردی با بهبود قابل توجهی در حدود 10 ساعت و 41 دقیقه دوام می آورد. در حالت پخش ویدئو نیز بهینه سازی صورت گرفته است و اکنون راندمان مصرف انرژی با ماندگاری 12 ساعت و 27 دقیقه ماندگاری خوبی را به نمایش گذاشته است. در حالت مکالمه نیز نزدیک به یک روز و 20:25 ساعت شارژ نگه می دارد.

دستورالعمل حاضر نحوه تعویض باتری های هواوی P10 Plus که فرسوده و معیوب شده اند را به ترتیب شرح داده است.

اگر باتری جدید شما فاقد چسب های نگهدارنده است، این چسب ها را به صورت جداگانه تهیه کنید و هنگام نصب باتری از آن استفاده نمایید.قبل از انجام عملیات باز کردن و جداسازی قطعات گوشی، شارژ باتری باید زیر 25 درصد باشد. اگر باتری ورم کرده باشد، نباید به هیچ وجه به گوشی حرارت داده شود. باتری های متورم در صورت داغ شدن بسیار خطرناک می شوند، ممکن است منفجر شود و آتش سوزی صورت گیرد. بنابراین هنگام تعویض باتری از تجهیزات ایمنی مخصوصاً عینک محافظ استفاده کنید. اگر از تعویض باتری توسط خودتان مطمئن نیستند، با کارشناسان تعمیر ما در کوک موبایل با شماره 67319-021 تماس گرفته تا راهنمایی و مشاوره های لازم را به صورت رایگان به شما ارائه نمایند. همچنین می توانید سفارش تعمیرات موبایل خود را به ما بسپارید.

مدت زمان انجام کار: 45 دقیقه

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. پیچ گوشتی مخصوص باز کردن پیچ های فیلیپسی #00
  2. آی اُپنر
  3. کاپ مکش دستی
  4. پنس
  5. اسپاتول
  6. اجکتور و یا وسیله بیرون آوردن سینی سیم کارت

مرحله 1- صفحه نمایش: آموزش تعویض باتری هواوی P10 Plus

  • آی اُپنر را گرم نید و به مدت 2 دقیقه آن را روی قسمت های بالا و پایین صفحه نمایش قرار دهید و چسب های زیر ان را شل کنید
  • با استفاده از کاردک منعطف، دور تا دور گوشی بکشید و چسب های زیر گلس را جدا کنید.
  • برای اینکه به صفحه نمایش و قطعات داخلی آن آسیب وارد نکنید، نوک کاردک را خیلی به داخل فرو نکنید.

مرحله 2- صفحه نمایش را حرارت دهید.

  • آی اُپنر را گرم کنید و به مدت 2 دقیقه آن را روی قسمت های بالا و پایین صفحه نمایش قرار دهید و چسب های زیر آن را شل کنید
  • با استفاده از کاردک منعطف، دور تا دور گوشی موبایل هوآوی بکشید و چسب های زیر گلس را جدا کنید.
  • برای اینکه به صفحه نمایش و قطعات داخلی آن آسیب وارد نکنید، نوک کاردک را خیلی به داخل فرو نکنید

مرحله 3 - محافظ فلزی روی کابل منعطف صفحه نمایش را بردارید

  • با استفاده از پنس را پوشانده است را باز کنید.
  • از اسپاتول استفاده کنید و کابل منعطف صفحه نمایش را جدا کنید.
  • صفحه نمایش را بردارید.
  • هنگام نصب گوشی موبایل، چسب قدیمی و بقایای آن را بردارید و از چسب دو طرفه و یا نوار چسب های مخصوص جدید استفاده کنید.

مرحله 4 – قاب میانی

  • قاب میانی بوسیله 15 پیچ #00 در جای خود قرار گرفته است. با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو هر 15 پیچ را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر با رنگ قرمز مشخص شده است.
  • با استفاده از پنس، محافظ فلزی که کانکتور منعطف ال سی دی هوآوی P10 Plus را نگه داشته است را بردارید.

مرحله 5- خشاب سیم کارت را باز کنید.

  • نوک سوزن اجکتور سینی سیم کارت را در سوراخ مربوطه کرده، خشاب سیم کارت را باز کنید.
  • نوک تیز اسپاتول را زیر قاب میانی قرا ردهید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا جایی که بتوانید قاب میانی را با دست براحتی بگیرید.

مرحله 6- قاب میانی را بردارید.

  • قاب میانی را بردارید.
  • با استفاده از اسپاتول، کابل منعطف باتری را جدا کنید.

مرحله 7- نوار چسب کشی بین باتری و مادربورد را بکشید

  • در این گوشی، بین باتری و مادربورد نوار چسب کشی قرار دارد که زبانه آن از لبه های باتری بیرون زده است، با دقت و با پنس زبانه چسب را گرفته و قبل از اینکه کاملاً آن را بکشید کمی آن را به بیرون بکشید تا جای گرفتن داشته باشد.
  • نوار چسب را کمی بکشید و زبانه آن را صاف کنید. سپس با انگشت گرفته و در زاویه تخت بکشید.
  • اگر نوار چسب حین کشیدن پاره شد، از هر جاییکه پاره شده است دور نوک پنس پیچیده و یکی دو بار امتحان کنید و بیرون بکشید.
  • در صورتی که نوار چسب ها هنگام کشیدن سفت هستند و بیم آن می رود که حین کشیدن پاره شوند، با استفاده از آی اُپنر گرم باتری را حرار دهید تا چسب ها شل شوند. برای گرم کردن باتری، مطابق با روش های مربوطه عمل کنید.

مرحله 8 – باتری را اهرم کنید تا شل شود

  • در مراحل بعد و در ادامه مهم است که از خم کردن باتری، پانچ کردن و یا صدمه زدن به باتری خودداری شود، چرا که ممکن است باعتث ایجاد خطر بالقوه و انفجار و آتش سوزی شود.
  • همانطور که در تصویر با کادر قرمز رنگ مشخص شده است، کابل اتصال مادربورد ثانویه از زیر سمت راست باتری گوشی هوآوی عبور داده شده است. مراقب باشید که اسپاتول و یا کاردک را در این منطقه قرار نداده و اهرم نکنید.
  • اسپاتول را زیر گوشه چپ سمت بالای باتری قرار دهید و با دقت به سمت بالا اهرم کنید. همچنین می توانید از کارت تلفن و یا ابزار مشابه استفاده کنید.
  • اگر می توانید باتری را به سمت راست اهرم کنید و آن را بیرون بیاورید. در غیر اینصورت بقیه چسب در سمت چپ باتری را نیز بردارید. سپس همین روش را روی سمت راست باتری تکرار کنید. البته مراقب منطقه ی عبور کابل مادربورد ثانویه باشید.

مرحله 9- باتری را بردارید

  • باتری را با دست گرفته، بردارید.
  • هنگام نصب مجدد گوشی و بستن قطعات ابتدا چسب قدیمی را از روی گوشی بردارید و سپس چسب دو طرفه و یا از پیش برش داده شده مخصوص و جدید را اضافه کنید.

در صورت امکان، قبل از اینکه گوشی خود را به طور کامل نصب کنید و چسب های زیر پنل را بزنید و آنها را بچسبانید و گوشی را آب بندی کنید، دستگاه خود را روشن کنید، ببینید همه چیز درست و تحت کنترل است.با استفاده از چسب های از پیش برش داده شده و یا نوار چسب دو طرفه، باتری جدید را در جای خود محکم کنید. برای اطمینان از قرارگیری درست باتری در محل خود، چسب جدید را جای چسب های قدیمی بیندازید (حواستان باشد که چسب ها را به باتری نچسبانید). اکنون باتری جدید را با انگشت کمی فشار داده تا به خوبی بچسبد.

برای نصب مجدد دستگاه، دستورالعمل را بالا را به صورت برعکس و به ترتیب از آخر به اول انجام دهید. پس از اینکه جای چسب های قدیمی را با الکل ایزوپروپیل و پارچه تمیز، کاملاً تمیزکاری کردید، چسب های جدید را بکار ببرید.برای اینکه باتری جدید به عملکرد مطلوب و بهینه برسد، باید آن را کالیبره کنید. به طوریکه باتری را تا 100 درصد شارژ کنید و کابل شارژ را همچنان به مدت 2 ساعت متصل نگه دارید. سپس ازگوشی و باتری استفاده کنید تا دستگاه به علت خالی شدن شارژ، خاموش شود. در آخر، باتری را بدون وفقه فول شارژ کنید.

مطابق با استاندارد R2 مربوط به دفع زباله های الکترونیکی عمل کنید و دور ریزهای تعمیر قطعات گوشی های موبایل هوآوی را به زباله دان الکترونیکی روانه کنید.

متن این مقاله آموزشی از صفحه رسمی ifixit برای تعمیر گوشی هواوی P10 Plus گرفته شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *