تست و بررسی اپل

تعمیر مشکل صدای بلندگو آیفون 6

مشکل صدای بلندگو آیفون 6

تعمیر آیفون 6 که صدای بلندگو آن ناشی از لحیم سردی شنیده نمی شود

این بار می خواهیم یک مورد تعمیر آیفون 6 که روشن نمی شود و صدای بلندگو ندارد را به اشتراک بگذاریم. پس از یک عیب یابی کامل، متوجه شدیم که این مشکل از پین اکسیده شده قطعه ای که دچار لحیم سردی شده است، می باشد. برخی از آیفون ها هنگام خروج از کارخانه ممکن است دارای مشکل لحیم کاری در قطعات باشند. با گذشت زمان، محیط کار و عادات شخصی کاربران ممکن است عمل اکسیداسیون یا لحیم سردی قطعات حساس تسریع شود. در ادامه تمام جزئیات مشکل و مراحل تعمیر آیفون 6 را بررسی می کنیم.

شرح عیب:

مشتری می گوید صدای بلندگوی آیفون 6 وی هنگام دریافت تماس شنیده نمی شود و هنگام پخش آهنگ نیز صدایی به گوش نمی رسد.

blank

تشخیص آیفون 6 بدون صدای بلندگو:

گوشی را بردارید، دکمه پاور آن را فشار دهید و آن را روشن کنید. به منوی تنظیمات←صداها←زنگ گوشی بروید. در این لیست یکی از زنگ ها را انتخاب کنید. از بلندگوی آیفون 6 صدایی بیرون نمی آید، در حالی که اگر هدفون به آن وصل شود، عملکرد عادی و صدا از هدفون شنیده می شود. این نشان می دهد که آی سی صدا سالم است. بنابراین خطای موجود ممکن است مربوط به مدار تقویت کننده بلندگو/فعال کردن صدا باشد.

blank

فرایندهای تعمیر:

مرحله 1: تلفن را از هم جدا کنید و مقدار مقاومت 1# و 2# روی کانکتور سیم منعطف پورت شارژ را اندازه گیری کنید. مقدار مقاومت نرمال نشان می دهد که بازر بلندگو سالم و وضعیت عادی دارد.

با استفاده از مولتی متر، مقاومت بین 1# کانکتور J1817 و اتصال ارت، 2# را اندازه گیری کنید. مقدار عادی نشان می دهد که مدار از کانکتور پورت شارژ به U1601 نیز عادی است.

blank

مرحله 2: لاجیک بورد را بیرون بیاورید و با ذره بین آن را با دقت بررسی کنید. بررسی کنید ببینید علائم خسارت ناشی از آب و یا شرایط پوسیدگی وجود ندارد.

blank

مرحله 3: لاجیک بورد را به نگهدارنده بورد وصل کنید. سعی کنید با استفاده از پنس های دارای نوک قلابی شکل، لایه محافظ را بردارید. و در همین حال با سشوار صنعتی، حرارت دهید. لاجیک بورد را به منبع تغذیه DC وصل کنید. و با نوک پنس 2# کانکتور J0801 را به اتصال ارت وصل کنید. دکمه پاور را فشار دهید، ولتاژ منبع تغذیه U1601 را اندازه گیری کنید.

مقدار ولتاژ خازن مربوطه، C1635 را اندازه گیری کنید. اگر مقدار عادی است. خازن مربوطه، C1630 را پیدا و اندازه گیری کنید. مقدار ولتاژ این خازن نیز نرمال است. در مرحله بعد، با اندازه گیری خازن های فیلتر C1603 در اطراف U1601 ادامه خواهیم داد. مقدار ولتاژ اندازه گیری شده C1603 برابر با صفر است، این مقدار غیر عادی است.

blank

مرحله 4: مولتی متر دیجیتال را به حالت اندازه گیری دیود تغییر دهید. و مقاومت بین C1603 و اتصال ارت را اندازه گیری کنید. این مقدار مقاومت 500 و عادی است. از آنجا که C1603 توسط U1601 تولید می شود. ما خطا را در U1601 دنبال می کنیم.

blank

مرحله 5: لاجیک بورد را به نگهدارنده بورد PCB وصل کنید. با استفاده از هیتر بادی حرارت دهید و U1601 را بردارید. با نوک هویه، قلع های روی پد اتصال را تمیز کنید. کمی قلع حرارت پایین برداریدو همزمان روی پد اتصال قرار دهید.

blank

مرحله 6: مقاومت بین A6# کانکتور U1601 و ارت را اندازه گیری کنید. که مقدار مقاومت عادی است.

مقاومت بین A2# و اتصال ارت را اندازه گیری کنید. مقدار اندازه گیری شده «0L» است. که نشان می دهد مدار اتصال باز شده است. اتصالA2# & B2#  کانکتور U1601 از طریق L1604 به الکترود مثبت باتری متصل شده است. با توجه به بررسی های صورت گرفته می توانیم قضاوت کنیم که L1604 قطعه معیوب است.

blank

مرحله 7: کار بعدی ما تعویض L1604 با یک قطعه جدید است. ابتدا L1604 را پایین بیاورید. می توانیم ببینیم که یک پین L1604 اکسیده شده و نمی توان آن را قلع کرد. مقداری خمیر فلاکس BGA روی پد اتصال بمالید. با استفاده از هیتر L1604 جدید را وصل کرده لحیم کنید. سپس دوباره مقاومت بین A2# و اتصال ارت را دوباره اندازه گیری کنید. این بار مقدار مقاومت عادی است.

blank

مرحله 8: اکنون تراشه U1601 را دوباره لحیم کنیم. برای دوباره لحیم کردن U1601، ابتدا قلع در محل U1601 جدا شده را تمیز کنید. مقداری خمیر فلاکس BGA برداشته روی پد اتصال بمالید. تراشه U1601 را در جای درست خود تراز کرده با هیتر بادی لحیم کنید. روی تراشه خمیر فلاکس بزنید. اکنون فرایند لحیم کاری به پایان رسیده است.

blank

مرحله 9: تلفن را مونتاژ کنید. به تنظیمات← صداها← آهنگ زنگ بروید. و این بار صدای زنگ پیش فرض را انتخاب کنید، این بار صدای خروجی عادی و وضعیت نرمال است. اکنون مشکل نداشتن صدای اسپیکر آیفون 6 بر طرف شده است.

blank

همچنین شما می توانید برای اینکه همیشه از سیستم صوتی گوشی تان استفاده نکنید، از موسیقی های دلخواه خود ازطریق گوشی با اسپیکرهای بلوتوثی لذت ببرید. برای بدست آوردن اطلاعات کافی در مورد خرید اسپیکر بلوتوث به وب سایت کوک موبایل بزنید.

مطالب مرتبط