اخبار فناوری

راه بالا بردن امنیت رمز وای فای آیفون

لو رفتن شماره آیفون و رمز وای فای

شخصی که بسیار به شما نزدیک است و به شما وابسته و عزیز دل شماست، شماره آیفون یا رمز وای فای تان را به غریبه ها می دهد. اگر بفهمید این شخص کیست، چنان عصبانی خواهید شد که دلتان می خواهد این شخص را به پشت برده چند سیلی به او بزنید. تعجب نکنید، آن شخص خود شما هستید. طبق گفته شرکت امنیتی هگزوی، کاربرانی که برای ارسال تصاویر، لیست مخاطبین و یا محتوای دیگر از ز آیفون استفاده می کنند، همراه با همین ارسال، شماره تلفن خود را نیز به غریبه ها منتقل می کنند.

باید خاطرنشان کنیم که شماره تلفن شما به شکل کامل پخش نمی شود که هرکسی بتواند آن را بگیرد. آنچه در هر بار ضربه زدن روی مطالب برای اشتراک گذاری ارسال می شود، چندین بایت از «هش» شماره شما است. هشینگ نوعی رمزنگاری است که داده را می گیرد و آن را به یک رشته متنی منحصر به فرد تبدیل می کند. افراد علاقه مند به سرقت شماره می توانند تمام هش های شماره تلفن در یک منطقه خاص را براساس کد منطقه داشته و از آن استفاده کنند. از این گذشته، هر کد منطقه دارای تعداد محدودی گزینه ها است. این باعث می شود که فرد مهاجم بتواند تنها با چند بایت «هش»، شماره تلفن شما را پیدا کند.

بلوتوث LE و AirDrop می توانند شماره تلفن و رمز عبور وای فای شما را لو بدهند

مشکل دیگر ویژگی اشتراک گذاری وای وای است که کاربران آیفون از آن بهره می برند. هنگام استفاده از شبکه، بلوتوث LE، با استفاده از شبکه وای فای، درخواست های رمز عبور را به دستگاه های دیگر ارسال می کند. دستگاه دیگر از آنجا متوجه درخواست شما می شود که داده هایی از قبیل هش های شماره تلفن، اپل آی دی و ایمیل تان، از طریق بلوتوث، ارسال شده است. شرکت امنیتی هگزوی، توانست گوشی تلفن آیفون فرد مظنونی که سعی می کرد برای دریافت رمز عبور به یک شبکه وای فای متصل شود را ردیابی کند.

blank

 

AirDrop  می تواند برای شما مضر باشد تا مفید

توصیه ای که شرکت هگزوی به کاربران می کند این است که برای محافظت از اسرار گوشی خود بهترین کار خاموش کردن بلوتوث آیفون است. با این کار شاید نتوانید از AirDrop یا برخی از ویژگی های دیگر استفاده کنید، اما مطمئن خواهید بود که هر اتفاقی که در آیفون شما می افتد در همانجا باقی می ماند و به جای دیگر درز پیدا نمی کند. اگر این اتفاق را دوست دارید، مجبورید برخی از ویژگی های گوشی را براحتی کنار بگذارید.

مطالب مرتبط