ترفند iOS

بهترین ادیتورهای عکس iOS

blank

برنامه‌ ادیت عکس برای آیفون به کاربران امکان می‌دهد تا عکس‌های خود را به راحتی ویرایش کرده و آن‌ها را بهبود ببخشند. این برنامه‌ها دارای امکانات متنوعی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به برش، تغییر رنگ‌ها، افزودن فیلتر‌ها و افکت‌ها اشاره کرد.

در ادامه به معرفی چند برنامه برتر ادیت عکس برای آیفون می‌پردازیم:

  1. Snapseed: یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ویرایش عکس برای آیفون که دارای محیط ساده و کاربردی است.
  2. Mextures: این برنامه به شما امکان اعمال بافت‌ها و افکت‌های مختلف بر روی عکس‌های خود را می‌دهد.
  3. YouCam Perfect: یک برنامه رایگان و کاربردی برای ویرایش عکس‌ها و ساخت کلاژ.
  4. Enlight: یک برنامه حرفه‌ای برای ویرایش عکس‌ها که دارای امکانات گسترده‌ای است.
  5. TouchRetouch: این برنامه به شما کمک می‌کند تا عناصر ناخواسته را از عکس‌های خود حذف کنید.

برخی از بهترین برنامه ادیت چهره ایفون عبارتند از:

  • PicsArt AI Photo Editor: یک برنامه حرفه‌ای و هوشمند که با استفاده از هوش مصنوعی، می‌تواند عکس‌های شما را بهبود بخشید و جلوه‌های خلاقانه‌ای به آن‌ها اضافه کند.
  • Afterlight: یک برنامه ساده و کارآمد که دارای ابزارهای پیشرفته ویرایش عکس، فیلترهای زیبا و قابل تنظیم، قالب‌های خلاقانه و قابلیت اضافه کردن متن و نشانه به عکس‌ها است.
  • Touch Retouch: یک برنامه تخصصی که به شما امکان حذف آسان هر چیز ناخواسته از عکس را می‌دهد. با استفاده از این برنامه می‌توانید سیم‌برق، ساختمان، آدم، حشرات و هر چیز دیگر را با چند لمس ساده از عکس پاک کنید.
  • Unfold: یک برنامه مناسب برای طراحی استوری‌های زیبا و حرفه‌ای برای شبکه‌های اجتماعی. با استفاده از این برنامه می‌توانید قالب‌های خیرگیر، فونت‌های زیبا، استیکر‌های جالب و فیلتر‌ های خلاقانه را به عکس‌ های خود اضافه کنید.

این فقط چند مثال از برنامه‌های ادیت عکس برای آیفون هستند و بسته به نیازها و سلیقه‌های شما می‌توانید از برنامه‌های دیگری نیز استفاده کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد. با استفاده از این برنامه‌ها، شما می‌توانید عکس‌های خود را به سادگی ویرایش کرده و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

تمامی دیوایس های iOS دوربین دارند و می توان با آنها عکس های جذاب گرفت و از طرفی هم اپلیکیشن های کار با تصاویر دارای قابلیت های بسیاری همچون روتیت دادن تصاویر، کراپ کردن و گذاشتن فیلتر روی عکس ها هستند. اپ های بومی اپل که بر روی دیوایس های اپل نصب هستند نیز قابلیت ها و امکانات اولیه هر ادیتور تصویری را دارا هستند؛ اما کاربران حرفه ای به دنبال انتظاراتشان از زیبایی و هنر به دنبال بهترین برنامه های ادیت تصاویر iOS خواهند گشت.

با خرید گوشی های آیفون جدید که سیستم عامل آنها به روز می باشد، به خصوص آیفون 13 مشکلات مربوط به کیفیت و ادیت عکس و فیلم نیز حل شده است. این پست برای آن دسته از عزیزانی است که هنوز از آیفون های قدیمی استفاده می کنند.

اگر تا به حال با هیچ یک از برنامه های ادیت تصاویر کار نکرده اید، خود را از کلی هیجان و جذابیتی که ناشی از دستکاری کردن تصاویری است که با گوشی خود گرفته اید، محروم ساخته اید. شما می توانید با استفاده از یک برنامه ی ادیت عکس، عکس های سادده خود را پر رنگ و لعاب کنید و یا وجهه ای هنری به آنها ببخشید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در این نوشتار سعی بر آن داریم که بهترین برنامه های ادیت تصاویر iOS را که امکانات گسترده و چشمگیر دارند، به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر یک چرخ کوچک در اپ استور بزنید، می بینید که هزاران برنامه ادیت عکس در این فروشگاه وجود دارد؛ اما سعی ما بر این بوده که در این پست بهترین نرم افزار ادیت عکس ایفون را به شما عزیزان معرفی کنیم.

تعدادی از برنامه ادیت عکس ایفون که در این جا معرفی می شود دارای ابزار فیلترینگ تصویر هستند، حتی خود برنامه های بومی اپل (Photos)  نیز فیلترهایی برای اعمال روی عکس ها دارد؛ اما بیشتر این برنامه ها روی بهبود کیفیت تصاویر و تلفیق هنر و فناوری تمرکز دارند. با کوک موبایل همراه باشید.

بهترین برنامه ادیت عکس:  Serif Affinity Photo

Serif Affinity Photo روی لپ تاپ های مک هم عالی عمل می کند. Serif Affinity Photo را می توان حریف بلامنازع غول ادیت تصاویر یعنی فوتوشاپ دانست. این برنامه پولی است و برای خرید آن باید چیزی حدود 20 دلار هزینه کنید. این برنامه ادیت تصویر تنها روی iPad ها اجرا می شود. خیلی جالب است که برنامه ای با این قدرت، تنها روی یک تبلت اجرا می شود.شما برای استفاده از این برنامه بی نظیر به یک تبلت اپل نیاز خواهید داشت و اگر یک مداد اپل هم داشته باشید می توانید زیباترین آثار هنری را خلق کنید.

بهترین برنامه ادیت چهره ایفون

بهترین برنامه ادیت چهره ایفون

نسخه ی اولیه این برنامه تنها روی مک بوک های اپل اجرا می شده است. در نسخه ی اپلیکیشن Serif Affinity Photo  می بینیم که همه ابزارهای این برنامه بازطراحی شده است. پنل ها و پالت های این برنامه برای کار روی آیپدها باز مهندسی شده اند و با استفاده از قابلیت بی نظیر موتور گرافیکی متال اپل، امکانات این برنامه سر به فلک خواهد کشید.

Serif Affinity Photo را نمی توان یک برنامه ی تمام عیار دانست از این جهت که این برنامه روی نسخه های قدیمی آیپدها اجرا نمی شود و برای اجرای آن باید حتما یکی از تبلت های جدید اپل را داشته باشید. Serif Affinity Photo یک برنامه ی فوق حرفه ای برای عکاسان قهاری است که می خواهند کارهای آنها تنها محدود به نسخه های دسکتاپ نباشد و بتوانند میز کار خود را با خودشان جا به جا کنند. برای نصب و اجرای این برنامه نیازی به خرید اکانت و اشتراک نخواهید داشت. بدون شک می توان Serif Affinity Photo را بهترین و حرفه ای ترین ادیتور عکس iOS دانست.

دومین بهترین برنامه ادیت عکس  Google Snapseed 

Google Snapseed  برنامه ای کامل و جامع است که رایگان بوده و می توان آن را هم بر روی آیپدها و هم بر روی آیفون های اپل نصب کرد. Google Snapseed  یکی از بهترین ادیتور های تصویر چه برای سیستم عامل iOS و چه سیستم عامل اندروید است. هر چند که بسیاری از ادیتورهای عکس با این سطح از کیفیت و امکانات دارای پرداخت دورن برنامه ای و یا هزینه خرید هستند؛ اما Google Snapseed  همه چیز را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد.

بهترین ادیتورهای عکس iOS

بهترین ادیتورهای عکس iOS

Google Snapseed دارای قابلیت ها  و امکاناتی بی نظیر همچون: امکان تصحیح و اصلاح تصاویر RAW، بلور لنز، افکت های HDR، بهبودهای انتخابی، اصلاحات جغرافیایی عکس ها، تنظیمات نور و رنگ و تونینگ دستی و خودکار تصاویر است.

رابط کاربری Google Snapseed  در مقایسه با برخی دیگر از ادیتورهای تصاویر، کمی پیچیده است؛ اما در کل ارزش سر و کله زدن برای یاد گرفتن را دارد. اگر شما یک عکاس حرفه ای و یا آماتور هستید می توانید Google Snapseed  را روی آیفون و یا آیپد خود نصب کرده و از ابزارها و امکانات عالی آن برای ویرایش و دستکاری تصاویری که گرفته اید و یا در گالری خود دارید، استفاده کنید و لذت ببرید.

سومین بهترین برنامه ی ادیت عکس Adobe Photoshop Lightroom 

این برنامه هم به صورت رایگان برای سیستم عامل اپل ارائه شده است. Adobe Photoshop Lightroom  را می توانید تنها بر روی آیپدها نصب کنید. نسخه ی دسکتاپ این اپلیکیشن دقیقا با همین نام وجود دارد و نسخه ی اپ Adobe Photoshop Lightroom  دقیقا همان ابزار و امکانات نسخه ی دسکتاپ خود را داراست. این اپلیکیشن دارای ابزار قدرتمندی برای خواندن، ادیت و به اشتراک گذاری تصاویر ادیت شده است.

بهترین ادیتورهای عکس iOS

بهترین ادیتورهای عکس iOS

این اپلیکیشن رایگان است؛ اما فیلترهای حرفه ای تصاویر را تنها در صورتی در اختیار کاربران قرار می دهد که اشتراک Creative Cloud برای آدوبی داشته باشند. در واقع اگر اکانت آدوبی نداشته باشید نمی توانید از قابلیت کار روی تصاویر با فرمت RAW و ادیت و تنظیمات پیشرفته استفاده کنید. اشتراک ویژه ی این اپلیکیشن حدود 10 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. با خرید اکانت می توانید از نسخه ی دسکتاپ Adobe Photoshop Lightroom  و نیز نسخه ی فوتوشاپ روی مک بوک خود نیز بهره مند شوید. قابلیت های این اپلیکیشن به حدی چشمگیر است که پرداخت ماهیانه 10 دلار برای عکاسان و طراحان حرفه ای در برابر امکانات آن اصلا به چشم نخواهد آمد.

چهارمین بهترین برنامه ادیت عکس  Adobe Photoshop Fix 

خوب چهارمین اپلیکیشن لیست بهترین ادیتور های iOS هم به یکی دیگر از محصولات شرکت آدوبی متعلق است. Adobe Photoshop Fix  نیز به کریتیو کلود آدوبی متصل می شود و شما نیازی به اشتراک برای گرفتن خدمات اضافه تر نخواهید داشت.

Adobe Photoshop Fix  نسخه ی دسکتاپ هم دارد و همانطور که از آنام آن بر می آید بر روی حل مشکلات و مسائل رایج عکس ها و تصاویر تمرکز دارد. شاید بهترین و جالب توجه ترین ویژگی و ابزار Adobe Photoshop Fix  را بتوان Face-Aware Liquify دانست. تمامی فوتوشاپ کاران می دانند که این ابزار چقدر مفید و به در بخور است. شما با استفاده از Face-Aware Liquify می توانید ویژگی های صورت، اندازه ی اندام های صورت و … را تغییر دهید. در واقع با استفاده از این ابزار خواهید توانست بینی را کوچک تر کنید، گونه ها را بالاتر ببرید و یا خنده ای به صورت خود اضافه کنید.

بهترین ادیتورهای عکس iOS

بهترین ادیتورهای عکس iOS

Adobe Photoshop Fix برای حل مشکلاتی از قبیل نقطه های اضافی و مزاحم روی تصویر و دیگر نقص هایی که در صورت و اندام سوژه های عکس وجود دارد، عالی است. اگر به پرتره ی آیفون خود دسترسی نداشته باشید می توانید با استفاده از ابزار Defocus پشت زمینه عکس را بلوری کنید و به عکس های خود نمایی شبیه به عکس هایی که با آیفون 7 پلاس به بعد میتوان گرفت، بدهید و از این هنرنمایی لذت ببرید. این اپلیکیشن را می توانید به صورت رایگان روی آیفون، آیپد و آیپاد تاچ های خود نصب کنید و از نظر دیوایس محدودیتی نخواهید داشت.

پنجمین بهترین برنامه ادیت عکس  VSCO

VSCO  حدود پنج سالی است که یکی از بهترین اپلیکیشن های ادیت عکس برای دو سیستم عامل اندروید و iOS شناخته می شود. VSCO دارای یک جامعه و شبکه اجتماعی است که در آن تجربیات کاربران حرفه ای و آماتور این ادیتور محبوب عکس در طول این پنج سال جمع آوری شده است. در این شبکه می توان تمامی عکس هایی را که با استفاده ازVSCO ادیت شده است دید و در مورد آنها قضاوت کرد.

بهترین ادیتورهای عکس iOS

بهترین ادیتورهای عکس iOS

رابط کاربری این اپلیکیشن، بسیار ساده و برای کار کردن راحت و آسان است، با این حال ابزار و امکانات برنامه به حدی پیشرفته است که می تواند پاسخگوی نیازهای طراحان و ادیتورهای حرفه ای عکس ها باشد. این برنامه دارای ابزار اساسی ادیت عکس همچون فیلترهای تنظیمات مشخصه های تصویر و … است. با استفاده از VSCO می توانید به راحتی قبل از گزفتن عکس با آیفون و آیپد خود اقدام به تنظیم نور، زنگ، پارامترهای کانتراست ، اکسپوژر و … کنید تا عکسی که می گیرید کاملا باب میل شما باشد.

VSCO را نمی توان جایگزین خود برنامه ی Photos در اپل کرد؛ چرا که با استفاده از این اپلیکیشن نمی توان مد عکس توده ای و یا مد HDR  و عکس های لایو را اجرا کرد؛ اما VSCO دارای ابزار DSR است که مناسب برای عکاسانی است که دوست دارند پارامترهای عکاسی خود را به صورت دستی و شخصی سازی شده تنظیم کنند. این برنامه به صورت رایگان و برای تمامی دیوایس های آیفون، آیپد و آیپاد تاچ در اختیار کاربران است.

خلاصه اینکه

تعداد برنامه ها و اپلیکیشن های ادیت عکس برای سیستم عامل iOS کم نیست و این را می توان با چرخی در اپ استور متوجه شد. در این پست سعی کردیم چند مورد از بهترین برنامه های ادیت عکس iOS را معرفی کنیم. شما با استفاده از این برنامه ها می توانید ویژگی های نور، دما، کنتراست، رنگ و دیگر خصیصه های عکس های خود را تغییر داده و روی آنها اصلاحات عمده پیاده کنید.

در صورتی که با نصب این برنامه ها روی آیفون خود با مشکل مواجه شدید، اگر احساس می کنید باید گوشی خود را به تعمیرکار نشان دهید،می توانید از خدمات تعمیر و رفع ایراد اپل در مرکز کوک موبایل استفاده کنید. خدمات ما ارزنده، با کیفیت، ارزان قیمت و فوری است. تکنسین های ما قادر به رفع تمامی مشکلات آیفون می باشند و برای این مهم، آموزش های لازم را دیده اند.

سوالات متداول- بهترین ادیتورهای عکس iOS

1- آیا آیفون ویرایشگر عکس دارد؟

این روزها ، دارندگان آیفون از ابزار قدرتمند ویرایش عکس برخوردار هستند که درست در تلفن هایشان نصب شده است. از برنامه Photos در آیفون، آیپد و آیپاد تاچ می توان برای برش عکس، اعمال فیلترها، تنظیم تعادل رنگ و موارد دیگر استفاده کرد.

2- چگونه می توانم یک عکس را در برنامه Photos ویرایش کنم؟

با انجام مراحل زیر عکس مورد نظر خود را در آیفون ادیت کنید، برش دهید و یا بچرخانید

  • در دستگاه اندروید خود، برنامه Google Photos را باز کنید.
  • عکسی را که می خواهید ویرایش کنید باز کنید.
  • روی ویرایش ضربه بزنید. برای افزودن یا تنظیم یک فیلتر ، روی فیلترهای عکس ضربه بزنید. برای اعمال فیلتر، روی انها ضربه بزنید تا دوباره تنظیم شود. برای تغییر دستی روشنایی، رنگ یا افزودن جلوه های ویژه، روی ویرایش ضربه بزنید.
  • در بالا سمت راست، روی ذخیره کلیک کنید.

3- بهترین برنامه های ویرایش عکس در آیفون کدامند؟

بهترین برنامه ویرایش عکس در آیفون

  • VSCO. این برنامه به دلیل توانایی ویرایش شیک و جلوه های پیشرفته ای که کاربران در خرید برنامه ها به آن دسترسی دارند، بهترین برنامه ویرایش عکس در بین عکاسان حرفه ای است.
  • Afterlight 2.
  • TouchRetouch.
  • Instagram.
  • Adobe Lightroom CC.
  • Mextures.
  • Lens Distortions.
  • Enlight
  • Photoshop Express.
  • PicsArt Photo Studio.
  • FilterStorm Neue.

4- چگونه می توانم عکس را در iPhoto ویرایش کنم و اصل آن را حفظ کنم؟

  • عکس را در iPhoto باز کنید.
  • عکس را ویرایش کنید. “به اشتراک گذاری> برنامه ها> رول دوربین” بروید (نسخه ویرایش شده به عنوان یک عکس جداگانه در رول دوربین ذخیره می شود)
  • روی آیکون 3 نقطه در پایین سمت راست (زمانی که گوشی در حالت افقی است) کلیک کنید.
  • روی «revert» کلیک کنید (تصویر به تصویر اصلی در iPhoto و رول دوربین بر می گردد).

5- چگونه می توانم عکس های آیفون خود را ادیت و واضح تر کنم؟

بر روی گزینه “Edits” ضربه بزنید و از طریق گزینه های ویرایش پایین بروید تا گزینه های “Sharpen” و “Smart Sharpen” را پیدا کنید. اگر عکس کمی تار و تیره است، روی «وضوح هوشمند» ضربه بزنید. در غیر این صورت، روی «وضوح» ضربه بزنید.

6- چگونه عکس ها را در iPhoto ویرایش می کنید؟

برای شروع فرآیند ویرایش ، یک تصویر را انتخاب کرده و Photos> Edit Photos (Command-E) را انتخاب کنید یا بر روی دکمه ویرایش در پایین پنجره iPhoto کلیک کنید. در پنجره نتیجه، بزرگنمایی تصویر خود، پیش نمایش تصاویر در زیر عکس، و در سمت راست ، سه زبانه مشاهده می کنید: رفع سریع ، جلوه های ویژه و تنظیمات.

7- چگونه می توان پس زمینه را در iPhoto تغییر داد؟

  • iPhoto> Preferences را انتخاب کنید ، و سپس Appearance را کلیک کنید.
  • هر یک از موارد زیر را انجام دهید: برای تعیین اینکه آیا عکس ها در یک قاب نمایش داده می شوند یا ایجاد سایه در تصاویر با افکت Drop Shadow، درکادر Outline یا “Drop Shadow” تیک بزنید. برای تغییر رنگ پس زمینه، نوار لغزنده Background را بکشید.

8- آیا برنامه ویرایش عکس رایگان وجود دارد؟

VSCO (با تلفظ ویسکو) که ابتدا در هنگام عرضه، پولی بود، سال گذشته رایگان شد. اگر می خواهید کنترل پیشرفته ای روی عکس های خود داشته باشید و آنها را به بهترین وجه دلخواه ویرایش کنید، یکی از بهترین برنامه های ویرایش عکس در iOS است. VSCO Cam مجموعه ای عالی از فیلترها دارد که از اینستاگرام بهتر هستند. در حالی که برخی از فیلترها رایگان هستند ، شما باید هزینه های بسیاری دیگر از فیلترها را بپردازید.

9- چگونه می توان با آیفون یا آیپد روی یک عکس علامت گذاری کرد، نوشت ویا شکلک کشید؟

  • برنامه Photos را باز کنید و تصویری را که می خواهید علامت گذاری کنید، نوشتن یا شکلک کشید را انتخاب کنید.
  • برای نشان دادن نوار ابزار، دوباره روی عکس ضربه بزنید و سپس روی دکمه ویرایش نوار ابزار ضربه بزنید.
  • برای نشان دادن گزینه های ویرایش اضافی ، روی دکمه “(••)” ضربه بزنید.
  • از گزینه های ویرایش اضافی، “علامت گذاری” را انتخاب کنید.
  • با استفاده از گزینه های موجود، از ابزارهای نشانه گذاری برای ترسیم ، نوشتن ، تأکید و نوشتن بر روی عکس استفاده کنید.
  • پس از اتمام، روی دکمه “انجام شد” ضربه بزنید تا علامت گذاری و ترسیم عکس انجام شود.
  • برای تکمیل ویرایش تصویر ، روی “انجام شد” ضربه بزنید و تغییرات را در تصویر ذخیره کنید.

10- آیا با برنامه Google Snapseed می توان عکس ها را در آیفون ویرایش کرد؟

دارای قابلیت ها و امکاناتی بی نظیر همچون: امکان تصحیح و اصلاح تصاویر RAW، بلور لنز، افکت های HDR، بهبودهای انتخابی، اصلاحات جغرافیایی عکس ها، تنظیمات نور و رنگ و تونینگ دستی و خودکار تصاویر است.

رابط کاربری Google Snapseed در مقایسه با برخی دیگر از ادیتورهای تصاویر، کمی پیچیده است؛ اما در کل ارزش سر و کله زدن برایاد گرفتن را دارد. اگر شما یک عکاس حرفه ای و یا آماتور هستید می توانید Google Snapseed را روی آیفون و یا آیپد خود نصب کرده و از ابزارها و امکانات عالی آن برای ویرایش و دستکاری تصاویری که گرفته اید و یا در گالری خود دارید، استفاده کنید و لذت ببرید.

مطالب مرتبط