راهنمای خرید

بهترین برنامه های ادیت عکس اندروید

blank

فناوری گوشی های هوشمند  رفته رفته تا به حدی افزایش یافت که بتواند تمام نیازهای وابسته به طیف وسیعی از تکنولوژی ها ی یک کاربر را در یک روز عادی پاسخ دهد. یکی از این نیازهای مهم کاربران نیاز به دوربینی با کیفیت بالا است. دوربینی که بتواند در زمان ها و مکان های مختلف و با کیفیت های متفاوت از کاربر تصویر و فیلم بگیرد.طبیعی است که اگر تصویری گرفته می شود نیاز به ادیت هم خواهد داشت؛ به همین دلیل با پیشرفت تعداد مگاپیکسل های دوربین گوشی های هوشمند، اپ های ادیت عکس هم پیشرفته تر و خلاقانه تر شدند. شما با استفاده از این اپ های ادیت تصاویر می توانید عکسی را از گالری تصاویر گوشی خود انتخاب کنید و آن را به زیباترین و هنرمندانه ترین شکل ممکن بیارایید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید و یا در مسابقه ی عکاسی شرکت کنید. آن چیزی که واضح است، این است که انسان ها تا زمانی که زنده اند دوست دارند از خود و عزیزانشان عکس بگیرند و آنها را نگه دارند، چرا که عکس های گوشی های هوشمند ما همان عکس های زیبایی است که تا قرن گذشته در آلبوم های اجدادمان جا خوش می کرد!  قصد ما از نوشتن این مقاله آن است که بهترین اپ های ادیت عکس برای سیستم عامل اندروید را به شما عزیزان معرفی کنیم. با کوک موبایل همراه باشید.

خوب اگر شما هم یکی از علاقه مندان به ادیت تصاویر باشید، حتما تا به حال گشتی در اپ استور و یا گوگل پلی زده اید و تعداد بی شمار اپ های ادیت تصاویر را دیده اید.  تعداد اپ های ادیتی که می توانید آنها را برای گوشی اندروید خود انتخاب کنید، بسیار زیاد هستند با این حال سعی کرده ایم در این مقاله تعدادی از بهترین این برنامه ها را به شما همراهان همیشگی معرفی کنیم. اپ هایی که در این مقاله معرفی می شوند، همگی اپ های آزموده شده و بسیار عالی برای ادیت حرفه ای تصاویر گوشی شما هستند. برخی از این اپ ها تنها بر روی سیستم عامل اندروید اجرا و برخی دیگر دارای نسخه ی iOS نیز هستند. به هر حال در مقاله ی “بهترین برنامه های ادیت تصاویر iOS” لیست کامل و جامعی از اپ های ادیت عکس برای سیستم عامل iOS را نیز معرفی خواهیم کرد که برخی از آنها بر روی تمامی دیوایس های اپل اجرا می شوند و برخی تنها روی آیپدها اجرا خواهند شد.

بهترین برنامه ادیت تصویر اندروید:  Google Snapseed

این اپ به صورت رایگان بر روی گوگل پلی قرار گرفته است. Google Snapseed یکی از اپ های عالی و بی نظیر ادیت تصاویر برای سیستم عامل های اندروید و iOS است که خیلی از برنامه های ادیت تصویر دسکتاپ باید جلوی امکانات و قابلیت های حرفه ای این اپ موبایل، لنگ بیندازند.

در صدر امکانات این اپ قابلیت کراپ کردن و روتیت دادن تصویر قرار دارد. از دیگر امکانات دم دستی این اپ می توان به قابلیت تنظیم عمق فیلد، پرسپکتیو(که برای حذف اعوجاج های ناشی از لرزش دست که به هنگام عکس گرفتن ایجاد می شود، مورد استفاده قرار می گیرد)، قابلیت کِرو(انحنا) و تنظیم نور تصویر اشاره کرد.

بهترین برنامه های ادیت عکس اندروید

بهترین برنامه های ادیت عکس اندروید

یکی از جذاب ترین امکانات و ابزار Google Snapseed قابلیت “اکسپند” است. با استفاده از این قابلیت می توان مساحت اطراف سوژه ی تصویر را محاسبه کرد و با استفاده از آن کانواس را بزرگتر کرد. این قابلیت دقیقا همانند ابزار Content Aware Fill  در برنامه بی نظیر فوتوشاپ است.

با استفاده از ابزار طبیعی این اپ، می توانید به تمامی توقعات خود از یک اپ ادیت عکس موبایل، جامه ی عمل بپوشانید.  این ابزارها روی یک بک گراند مجزا بهتر از حالتی عمل می کنند که مثلا تصویر بک گراند شما یک خیابان باشد!

Google Snapseed برای ادیت سلفی ها و تصاویر پرتره خیلی خوب عمل می کند. این اپ به خوبی تصویر صورت را در عکس شناسایی می کند و به شما اجازه می دهد که اجزای صورت در تصاویر را ادیت کنید. این اپ همچنین به صورت اتوماتیک صورت هایی را که در تصویر وجود دارد، روشن تر می کند که بهتر قابل شناسایی و ادیت باشند.

Google Snapseed دارای تعداد بسیار زیادی از فیلترهایی است که می توانید آنها را با سلیقه خود شخصی سازی کنید. این اپ دارای ویدیوهای بسیاری است که نحوه ی کار با فیلتر ها و امکانات بی نظیر آن را به کاربران می آموزد.با این همه امکانات و ابزار بی نظیری که Google Snapseed دارد، می توان آن را به جرات بهترین برنامه ادیت تصویر اندروید نامید. این اپ دارای نسخه ی دسکتاپ برای نصب روی کامپیوتر نیست؛ اما گفته می شود که نسخه ی دسکتاپ این اپ به زودی معرفی و روانه بازار خواهد شد.

دومین بهترین برنامه ادیت تصاویر اندروید: Adobe Photoshop Express

این برنامه به صورت رایگان بر روی فروشگاه گوگل پلی قرار دارد. Adobe Photoshop Express  مجموعه ای از بهترین برنامه های ادیت تصاویر شرکت آدوبی است که در کالبد یک اپ آسان اندروید در اختیار کاربران این سیستم عامل محبوب قرار گرفته است. این برنامه به قدری سبک و راحت برای اجراست که روی گوشی های با پردازنده ی گرافیکی نه چندان پیشرفته هم به خوبی اجرا می شود.

قبل از آن که شروع به کار با ابزارهای کارا و جالب Adobe Photoshop Express  کنید، باید یک آی دی رایگان برای آدوبی بسازید. برای ساخت اکانت رایگان آدوبی تنها نیاز به یک ایمیل خواهید داشت که به احتمال خیلی زیاد برای اکانت گوگل خود آن را ساخته اید. اگر ایمیل ندارید، مقاله ی “آموزش ساخت جیمیل” را بخوانید. شما با داشتن یک اکانت جیمیل، هر ایمیلی و یا حتی یک اکانت فیسبوک خواهید توانست از امکانات اپ بی نظیر Adobe Photoshop Express  استفاده کنید. اگر یک اکانت آدوبی بسازید، بعدها می توانید آن را برای استفاده از تمامی محصولات آدوبی نظیر پی دی اف ریدرها و … هم به کار ببندید. اگر اکانت آدوبی را قبلا ساخته اید، می توانید از آن برای لاگین به Adobe Photoshop Express  استفاده کنید و نیازی به ساخت اکانت جدید نخواهید داشت.

بهترین برنامه های ادیت عکس اندروید

بهترین برنامه های ادیت عکس اندروید

پس از لاگین کردن به اکانت خود در آدوبی، یکی از عکس های گالری گوشی خود را انتخاب کنید تا با استفاده از Adobe Photoshop Express  آن را ویرایش کنید. این عکس را می توانید با استفاده از دوربین گوشی خود هم بگیرید. جالب این است که می توانید یکی از تصاویری که در Adobe Creative Cloud   ذخیره کرده اید را برای ادیت انتخاب کنید. خوب حتما متوجه شده اید که وقتی برای لاگین به Adobe Photoshop Express  نیاز به اکانت آدوبی دارید، تمامی کار شما در این اپ با هر آنچه درکلود آدوبی دارید سینک می شود و بعدا می توانید ادامه کار را با یکی دیگر از محصولات آدوبی ادامه دهید.  کلود بودن اکانت آدوبی به شما این امکان را می دهد که فارغ از دیوایسی که روی آن عکس را ادیت می کنید، بتوانید به کار خود دسترسی داشته باشید.

Adobe Photoshop Express  تمام ابزار اساسی ادیت تصویر که انتظار آنها را دارید، در اختیار شما قرار می دهد. این ابزار شامل روتیت، کراپ، اصلاح چشم قرمز و تنظیمات نور و کانتراست تصاویر خواهد بود.  چیزی کهAdobe Photoshop Express  را به عنوان یک اپ قدرتمند ادیت تصویر معرفی می کند، انتخاب فیلترهای هوشمند روی تصویر و متناسب با ایرادات فاحش در تصویر است.  این فیلترها شامل دمای تصویر، فیلترهای رفع ایراد مه آلودی تصویر و … است.  Adobe Photoshop Express  همچنین دارای تعداد بسیار زیادی از افکت های هنرمندانه است که تنها با یک اسلاید ساده می توانید آنها را روی تصاویر گوشی خود اعمال کنید.

زمانی که ادیت تصویر با استفاده از این اپ پایان یافت، می توانید تصویر ویرایش شده را روی گوشی خود و یا روی کلود آدوبی کریتیو ذخیره کنید و یا آن را توسط برنامه ها و اپ های شبکه اجتماعی روی گوشی خود به اشتراک بگذارید.

سومین بهترین اپ ادیت تصویر اندروید: Prisma

اگر به دنبال یک برنامه رایگان اندرویدی که با استفاده از آن بتوانید استایل های هنرمندانه به تصاویر خود بدهید، هستید می توانید Prisma را به صورت رایگان از گوگل پلی دانلود کنید. Prisma را می توان یک اپ نقاشی و طراحی هم به شمار آورد. Prisma یک برنامه فوق العاده و جذاب ادیت عکس است که می تواند شما را ساعت ها سرگرم ادیت تصاویرتان کند و شگفتی بیافریند.

بهترین برنامه های ادیت عکس اندروید

بهترین برنامه های ادیت عکس اندروید

Prisma دارای تعداد زیادی فیلترهای زیبا و جذاب است که می توانید آنها را روی تصاویر گوشی خود اعمال کنید، با این حال تعداد بسیار بیشتری از فیلترها را می توانید به صورت پرداخت درون برنامه ای خریداری کنید.

بعد از ادیت تصاویر با استفاده از Prisma می توانید آنها را روی بستری به نام Prisma Feed که بسیار شبیه به اینستاگرام است، به اشتراک بگذارید، می توانید  آنها را روی گوشی خود ذخیره کنید و یا آن را به عنوان ام ام اس برای مخاطبان خود ارسال کرده و یا در شبکه های اجتماعی که روی گوشی خود نصب کرده اید، به اشتراک بگذارید. حتی اگر دوست دارید کارهای هنرمندانه ای را که با استفاده از Prisma به سرانجام رسانده اید، برای خودتان نگه دارید، Prisma  در کنار شما خواهد بود.

چهارمین بهترین برنامه ادیت تصویر اندروید: VSCO

VSCO نیز شبیه به یک نسخه ی پیشرفته از ادیتور تصویر شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام است. VSCO دارای یک شبکه اجتماعی است که می توانید در آن با تمامی عکاسان و فعالان حرفه ای VSCO ارتباط برقرار کنید. در شبکه اجتماعی VSCO امکان آن را خواهید داشت که دوستان فیسبوک خود را فالو کنید و به دنبال آنها بگردید. همچنین می توانید ببینید که کدام یک از مخاطبان گوشی شما دارای اکانت VSCO است و یک ادیتور حرفه ای عکس است؟!  البته این برنامه هنوز خیلی شناخته شده نیست و اگر پس از نصب آن دیدید که هیچ یک از مخاطبان گوشی شما اکانت VSCO ندارد، خیلی نباید تعجب زده شوید!

VSCO تمامی ابزار اساسی یک ویرایشگر حرفه ای تصویر را داراست. این قابلیت ها شامل کانتراست، نور ، دما و اصلاحات است. با استفاده از VSCO می توانید افق های تصویر را نیز تغییر دهید. VSCO دارای تنظیمات Fade و ابزار تنظیم تن های نور است.

بهترین برنامه های ادیت عکس اندروید

بهترین برنامه های ادیت عکس اندروید

VSCO دارای فیلترهای جذاب تصویر است و می توانید این فیلترها را با استفاده از چند حرکت ساده انگشت و توسط اسلایدری که در اپ نمایش داده می شود روی تصویر اعمال کنید.

پس از آن که تصویر مورد نظر خود را با استفاده از برنامه ی جذابVSCO   ادیت کردید، می توانید آن را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این برنامه نیز مانند برنامه قبلی دارای یک شبکه اجتماعی به همین نام است که کاربران حرفه ای VSCO در آن لاگین کرده و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند.

تنها نقطه ضعف این برنامه این است که امکان ذخیره سازی تصویر را روی گوشی تلفن همراه نمی دهد! به جای آن می توانید آن را برای خود ایمیل کنید و سپس با باز کردن ایمیل و ذخیره تصویر روی گوشی، این ضعف برنامه را جبران کنید. اولین باری که VSCO را روی گوشی نصب و اجرا کنید، به شما اکانت رایگان یک هفته ای داده خواهد شد. این نسخه دارای تمامی امکانات نسخه ی رایگان VSCO خواهد بود که به نوبه ی خود قابل توجه و جذاب هستند. دقت کنید که زمان نصب برنامه از شما اطلاعات پرداخت خواسته می شود و اگر قصد ندارید برای استفاده از این برنامه وجهی پرداخت کنید، می بایست زمان نصب برنامه گام مربوط به وارد کردن اطلاعات پرداخت را رد کنید.

خلاصه اینکه

تعداد زیادی برنامه ها و اپلیکیشن های ادیت عکس برای سیستم عامل اندروید روی گوگل پلی وجود دارد. در این پست سعی کردیم چند مورد از بهترین برنامه های ادیت عکس اندروید را معرفی کنیم. شما با استفاده از این برنامه ها می توانید ویژگی های نور، دما، کانتراست، رنگ و دیگر خصیصه های عکس های خود را تغییر داده و روی آنها اصلاحات اساسی ایجاد کنید.

مطالب مرتبط