راهنمای خرید لپ تاپ

بهترین لپ تاپ های دنیا

blank

در این نوشتار سعی کردیم بر مبنای بازبینی ها و کالبدشکافی هایی که روی زیباترین و بهترین لپ تاپ ها از تمامی برندها صورت گرفته است، لیستی از بهترین لپ تاپ های بازار را به شما عزیزان ارائه دهیم.  اگر به دنبال لپ تاپ های زیبا و کارآمد بازار می گردید، به جای درستی آمده اید.  اگر به دنبال لپ تاپی هستید که بتوانید بازی های سنگین را بدون لَگ و تاخیر روی آنها اجرا کنید و یا لپ تاپی که هم تبلت شود و هم نوت بوک، می توانید تا پایان این پست با کوک موبایل همراه باشید.این لیست شامل لپ تاپ هایی است که تا فروردین ماه 1397جز بهترین های بازار فناوری هستند.

 

بهترین لپ تاپ دنیا: Dell XPS 13

اولین پرچمدار این لیست نوت بوکی از شرکت پیشکسوت و پرآوازه ی Dell است. این لپ تاپ بهترین و قوی ترین و یکی از زیباترین نوت بوک های حال حاضر دنیای فناوری است و رفته رفته هم کانفیگوریشن آن بهتر و بهتر می شود. مشخصات سخت افزاری این نوت بوک از قرار زیر است:

CPU: 8th generation Intel Core i5 – i7 | Graphics: Intel UHD Graphics 620 | RAM:8GB – 16GB | Screen: 13.3-inch FHD (1,920 x 1,080) – 4k (3840 x 2160) | Storage:256GB – 1TB SSD

علاوه بر این مولفه ها، لپ تاپ دارای وب کم IR، طراحی جدید نسبت به مدل های قبلی دل،  صفحه نمایش زیبای 4k و قیمت به صرفه است.

Asus ZenBook UX310UA

Asus ZenBook UX310UA

Dell XPS 13 در صدر بهترین و زیباترین لپ تاپ های بازار قرار دارد. دل سعی کرده است Dell XPS 13 را باریک تر، زیباتر و از همه مهم تر با سخت افزاری فوق العاده روانه بازار کند تا این لپ تاپ عنوان بهترین لپ تاپ دنیا را از آن خود سازد. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 4K و بسیار زیبا است و جالب این است دل XPS 13  را در رنگ های مختلفی روانه بازار کرده است. نکته ی جالب دیگر در مورد XPS 13 این است که رنگ رزگلد این نوت بوک نیز تولید شده است که در نوع خود یکی از زیباترین لپ تاپ های جهان است. طراحی لبه های نوت بوک به صورتی است که صفحه نمایش حاشیه بسیار کمی دارد و یک صفحه نمایش 13.3 اینچی درون یک فریم و قاب 11 اینچی قرار داده شده است. Dell XPS 13 را می توان به جرات بلامنازع دانست و در حال حاضر هیچ رقیبی در بازار برای این نوت بوک عالی وجود ندارد.

Asus ZenBook UX310UA

Asus ZenBook UX310UA

پورت های لپ تاپ در زیبایی و ظرافت خارق العاده ای طراحی شده اند و طراحی آنها به صورتی است که به راحتی در دسترس کاربر قرار می گیرند. اگر بخواهیم پورت های یو اس بی Dell XPS 13 را با پورت های C  اپل مقایسه کنیم، می بینیم که دل در نوت بوک بی نظیر خود پورت های یو اس بی تایپ C و نوع 3 را با هم تلفیق کرده است. Dell XPS 13 همچنین دارای یک اسلات SD کارت است و این به این معنی است که می توانید حافظه ی در دسترس آن را تا جایی که نیاز دارید، افزایش دهید. Dell XPS 13 را می توان زیباترین و بهترین لپتاپ ویندوزی دنیا دانست. صفحه نمایش این لپ تاپ مولتی تاچ و حافظه ی آن نیز زیاد است و از طرفی هم رم 8 گیگی تا 16 گیگی این نوت بوک می تواند پاسخگوی نیازهای حرفه ای کاربران باشد.

دومین بهترین لپ تاپ جهان: Asus ZenBook UX310UA

دومین لپ تاپ در لیست بهترین و زیباترین لپ تاپ های دنیا متعلق به لپ تاپ فوق سبک ساخت ایسوس است که دارای مشخصات فنی زیر است:

CPU: Intel Core i3 – i5 | Graphics: Intel HD Graphics 620 | RAM: 8GB | Screen:13.3-inch up to QHD+ (3,200 x 1,800) | Storage: 256GB SSD

Asus ZenBook UX310UA

Asus ZenBook UX310UA

این لپ تاپ علاوه بر مشخصات فنی که بالاتر گفته شد دارای بدنه ی بسیار مقاوم از جنس آلومینیوم، دارای قابلیت Fast Wake Up، مقرون به صرفه بودن از نظر قیمت و عمر باتری خوب است. البته تنها نقظه ضعف این لپ تاپ همین عمر باتری آن است که شاید از نظر برخی برای لپ تاپی با چنین امکانات، کمی ناراضی کننده باشد.

Asus ZenBook UX310UA

Asus ZenBook UX310UA

Asus ZenBook UX310UA از نظر مشخصات فنی مشابه با بهترین نوت بوک دنیا است؛ ولی وقتی به تفاوت قیمت این دو لپ تاپ نگاه می کنیم، شگفت زده می شویم.  Asus ZenBook UX310UA نیز دارای طراحی بسیار زیبا با بدنه ای از جنس آلومینیوم است که در کنار پردازنده های نسل هفتم، تمامی نیازهای یک کاربر به لپ تاپی قدرتمند و زیبا را برطرف می کند. Asus ZenBook UX310UA دارای دو نسخه با صفحه نمایش های FHD و یا با رزولوشن 1080p است که کاربران می توانند یکی از این دو را از بین آنها انتخاب کنند. صفحه نمایش Asus ZenBook UX310UA دارای رزولوشن 2300 در 1800 پیکسل است که حدود 30 درصد بیشتر از پیکسل های لپ تاپ رتینای 13 اینچی اپل است. در هر صورت Asus ZenBook UX310UA یکی از زیباترین و بهترین نوت بوک هایی است که می توانید آنها را خریداری کنید.

سومین بهترین لپ تاپ جهان: Lenovo Yoga Book 2017

 Lenovo Yoga Book  یکی از بهترین های موجود در بازار است. Lenovo Yoga Book  را می توانید هم به عنوان تبلت و هم به عنوان لپ تاپ استفاده کنید. مشخصات فنی این لپ تاپ عبارتند از :

CPU: Intel Atom x5-Z8550 | Graphics: Intel Atom | RAM: 4GB | Screen: 10.1-inch full HD IPS touchscreen | Storage: 64GB SSD, up to 128GB microSD

Lenovo Yoga Book 2017

Lenovo Yoga Book 2017

از دیگر مشخصات منحصر به فرد این لپ تاپ می توان به طراحی فوق باریک و فوق سبک آن اشاره کرده. این لپ تاپ در زمره ی سبک ترین لپ تاپ های موجود در بازار قرار می گیرد. صفحه نمایش در نهایت زیبایی و به صورت خیره کننده ای طراحی شده است. این لپ تاپ به نسبت کارکردها و قابلیت هایی که داراست، بسیار ارزان است. تنها نقطه ضعف این لپ تاپ زیبا و منحصر به فرد سی پی یو اتم اینتل(Intel Atom) آن است که البته مشکل کمی هم نیست.

اگر به دنبال لپ تاپی ارزان و خاص و زیبا می گردید، مستقیما به سراغ Lenovo Yoga Book 2017 بروید. همانند دیگر محصولات یوگای لنوو، صفحه نمایش Lenovo Yoga Book 2017 نیز مسطح و دقیقا همانند یک تبلت طراحی شده است. شما می توانید سیستم عامل اجرایی روی این لپ تاپ را از دو گزینه ی سیستم عامل ویندوز 10 و یا سیستم عامل اندروید 6 انتخاب کنید.

Lenovo Yoga Book 2017

Lenovo Yoga Book 2017

اگر دوست دارید از Lenovo Yoga Book 2017 بیشتر به عنوان لپ تاپ استفاده کنید، بهتر است که مدل با سیستم عامل ویندوز 10 آن را خریداری کنید. صفحه نمایش لپ تاپ مولتی تاچ است، با این حال می توانید آن را به همراه یک کیبورد خریداری کنید. اگر به دنبال یک پردازنده ی ارزان برای کارهای کامپیوتری خود می گردید و دوست دارید چیزی که می خرید سبک، زیبا، چشم نواز و باریک باشد، در خرید Lenovo Yoga Book 2017 شک نکنید. صفحه نمایش لپ تاپ طوری طراحی شده است که می توانید برای طولانی مدت با آن به تماشای فیلم بنشینید. تنها نقطه ضعف Lenovo Yoga Book 2017 پردازنده ی اتم اینتل آن است که باعث شده است مصرف باتری آن به شدت کاهش پیدا کند، با این حال Lenovo Yoga Book 2017 را انتخاب مناسبی برای کارهای پردازشی سنگین نکرده است.

چهارمین بهترین لپ تاپ دنیا: Apple Macbook Pro with Touch Bar

Apple Macbook Pro with Touch Bar را می توان بهترین مک بوک پرو اپل تا به امروز دانست. این مک بوک، اولین مک بوکی است که با تاچ بار عرضه شده است. مشخصات فنی این لپ تاپ از قرار زیر است:

CPU: Dual-core Intel Core i5 – i7 | Graphics: Intel Iris Plus Graphics 640 – 650 | RAM: 8GB – 16GB | Screen: 13.3-inch, (2,560 x 1,600) IPS | Storage: 256GB – 1TB PCIe 3.0 SSD

Apple Macbook Pro with Touch Bar

Apple Macbook Pro with Touch Bar

این لپ تاپ را میتوان بهترین مک بوک پرو تا به امروز دانست.  مشخصات سخت افزاری Apple Macbook Pro with Touch Bar به گونه ای است که آن را به یکی از قدرتمند ترین پردازشگرهای حال حاضر در دنیا تبدیل کرده است. مایکروسافت ادعا می کند که طراحی Surface Book 2 به گونه ای است که آن را تا دوبرابر قدرتمند تر از Apple Macbook Pro with Touch Bar کرده است؛ اما قیمتی که برای آن در نظر گرفته است بسیار سرسام آور است. زیبایی و ظرافت Apple Macbook Pro with Touch Bar  مرهون صفحه نمایش OLED ای است که بالای کیبورد قرار گرفته است و کاربر می تواند از آن به عنوان تاچ بار لپ تاپ استفاده کند. شما می توانید با استفاده از اثر انگشت خود و به وسیله ی فینگرپرینتی که روی لپ تاپ است به سیستم خود لاگین کنید و هنگام تایپ کلمات از سیستم حدس کلمه ای که روی نمایشگر نمایش داده می شود بهره ببرید.

Apple Macbook Pro with Touch Bar

Apple Macbook Pro with Touch Bar

این لپ تاپ با سیستم عامل مک ارائه شده است و واضح است که روی آن از سیستم عامل ویندوز خبری نخواهد بود. تاچ اسکرین Apple Macbook Pro with Touch Bar برای استفاده به راحتی لپ تاپ ایسوسی که معرفی کردیم نیست . عمر باتری Apple Macbook Pro with Touch Bar هم زیاد جالب نیست و Apple Macbook Pro with Touch Bar را می توان فقط لپ تاپی بسیار زیبا توصیف کرد. در واقع Apple Macbook Pro with Touch Bar در برابر XPS 13 هیچ حرفی برای گفتن ندارد؛ اما اگر شما یکی از شیفتگان برند اپل هستید، می توانید این انتخاب را در گوشه ذهن خود داشته باشید.

پنجمین بهترین لپ تاپ دنیا: Asus ROG Zephyrus GX501

Asus ROG Zephyrus GX50 بهترین لپ تاپ برای گیمینگ است. اگر شما یک گیمر حرفه ای هستید در خرید Asus ROG Zephyrus GX50 شک نکنید. مشخصات فنی ایننوت بوک عبارتند از :

CPU: Intel Core i7-7700HQ (quad core 3.8GHz) | Graphics: Nvidia GeForce GTX 1080 + Intel HD Graphics 630 | RAM: 16GB DDR4 | Screen: 15.6-inch, Full HD (120Hz with Nvidia G-Sync) | Storage: 512GB SSD

Asus ROG Zephyrus GX501

Asus ROG Zephyrus GX501

از دیگر امکانات این نوت بوک بی نظیر می توان به قدرت پردازشی بسیار بالای آن با رم 16 گیگی و پردازنده ی 7 هسته ای آن اشاره کرد. طراحی بسیار زیبا، خلاقانه و چشم نوازو عمر باتری بالا را نیز می توان از دیگر نقاط قوت این لپ تاپ برشمرد. تنها نقطه ضعف این نوت بوک آن است که اسلات SD ندارد و نمی توان به آن کارت حافظه ی جانبی اضافه کرد. هارد این نوت بوک 512 گیگ فضا دارد.

این نوت بوک را می توان سرآمد نسل جدید لپ تاپ های Max-Q گیمینگ ها دانست. Asus ROG Zephyrus به شدت قدرتمند، زیبا و سبک طراحی شده است. پردازش بازی این لپ تاپ در مقایسه با مدل XPS 13 و مک بوک پرو اپل، یک سر و گردن بالاتر است. Asus ROG Zephyrus می تواند تمام توقعات شما را از یک نوت بوک 15 اینچی برای بازی برآورده سازد.

Asus ROG Zephyrus GX501

Asus ROG Zephyrus GX501

کارت گرافیک Asus ROG Zephyrus یک GTX 1080 است و به همراه پردازنده ی 7 هسته ای، می تواند بیشترین عملکرد را هنگام پردازش های سنگین بازی ها ارائه دهد. در کل Asus ROG Zephyrus را می توان زیباترین و بهتریننوت بوک برای بازی تا به امروز دانست.

خلاصه اینکه

لپ تاپ و گوشی های هوشمند امروزه نقش مهمی در زندگی افراد بازی می کند. در این پست سعی کردیم لیستی از زیباترین و بهترین لپ تاپ های دنیا ارائه دهیم. از عوامل تاثیر گذار در زیبایینوت بوک ها می توان به ساخت و طراحی بدنه، صفحه نمایش و کیبورد آن اشاره کرد. تمامی مدل های ارائه شده در این لیست، دارای طراحی و ساخت بسیار زیبا و چشم نواز هستند.

مطالب مرتبط