ترفند نرم افزار

برنامه گوگل مپ (Google Maps)

برنامه گوگل مپ

در بین کاربران دستگاه های هوشمند کمتر کسی وجود دارد که برنامه گوگل مپ (Google Maps) را نشناسد. در حال حاضر یکی از محبوب ترین اپلیکیشن هایی که هر روز کاربران زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می ‌کنند، برنامه گوگل مپ است. با دانلود و نصب این اپلیکیشن می ‌توان نقشه تمام نقاط دنیا را در گوشی شما داشته باشیم و هرجایی را که بخواهیم به ما نشان می دهد! در این مقاله قرار است برنامه گوگل مپ (Google Maps)  را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

برنامه گوگل مپ یا Google Maps اپلیکیشنی است که به صورت پیش فرض در تمام دستگاه های اندرویدی نصب است و از اپلیکیشن های اصلی اندروید می باشد. گوگل نسخه آی او اسی این برنامه را هم در دسترس کاربران آیفون و آیپد های شرکت اپل قرار داده است. شما می ‌توانید با استفاده از اپلیکیشن گوگل مپ (Google Maps)  نقشه ی هر جای دنیا را در گوشی خود ببینید.

قابلیت گوگل مپ (Google Maps) بدین گونه است که کاربر به ساده ترین شکل ممکن و تنها از طریق اتصال به اینترنت می تواند مسیر ها و مکان های مختلف موجود در سراسر دنیا را شناسایی و آدرس مقصد خود را پیدا کند. در این مقاله به معرفی مختصر برنامه گوگل مپ (Google Maps) خواهیم پرداخت.

معرفی اپلیکیشن گوگل مپ (Google Maps)

در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم که گوگل مپ (Google Maps) به طور پیش فرض در دستگاه های اندرویدی نصب می باشد. اما با این حال ما لینک دانلود این اپلیکیشن را برای دو سیستم عامل اندروید و iOS در انتهای همین مقاله قرار داده ایم. کاربر وقتی که اپلیکیشن گوگل مپ (Google Maps) را اجرا کند، صفحه نمایش گوشی وی یک نقشه را نشان داده و یک دایره آبی رنگ هم در آن دیده می ‌شود! شاید اولین باری که این نقشه را باز می کنید کمی برای شما عجیب باشد، ولی با کمی دقت، متوجه خواهید شد که نقشه مقابل تان نقشه اطراف شما می باشد و دایره آبی رنگ نمایان شده، دقیقا در حال نشان دادن موقعیت مکانی شما است!

چگونگی اشتراک مکان دقیق روی گوگل مپ را مطالعه کنید.

اپلیکیشن گوگل مپ

اگر بخواهید هر جای نقشه زوم کنید، می توانید با قرار دادن دو انگشت خود بر روی نمایشگر دستگاه و نزدیک کردن آن ها به یکدیگر در مکان های مختلف نقشه زوم کرده و با کشیدن انگشت خود بر روی نمایشگر هم می توانید به مکان های مختلف مورد نظرتان بر روی نقشه گوگل مراجعه نمایید. برنامه گوگل مپ (Google Maps)  همه ی مسیرهای موجود در نقاط دنیا از جمله مکانی که شما حضور دارید را نشان خواهد داد، پس با اپلیکیشن گوگل مپ (Google Maps) هیچ گاه در هیچ کجای دنیا گم نمی شود!

ولی گوگل مپ (Google Maps) ویژگی های دیگری را هم ارائه کرده است. یکی از اصلی ترین قابلیت هایی که گوگل مپ (Google Maps) دارد، به توانایی آن در نمایش مسیر برای رسیدن به مقصدهای خاص مربوط می گردد. بعنوان مثال فرض کنید که قصد دارید به رستوران خاصی بروید. برای شناسایی مسیر رسیدن به آن رستوران به آسانی ابتدا نام آن را در فیلد جستجوی برنامه گوگل مپ (Google Maps) وارد کرده و سپس رستوران را از لیست پیشنهادهای گوگل مپ (Google Maps) انتخاب کنید. در این یک پین قرمز رنگ بر روی مقصد انتخابی شما نمایان می گردد.

لیست پیشنهادهای گوگل مپ

برای دیدن مسیر رفتن به آن مقصد انتخاب شده، باید گزینه Directions را لمس کنید. بدین ترتیب مسیری که باید از مبدا فعلی تا دستیابی به مقصد مورد نظر سپری کنید، توسط برنامه گوگل مپ (Google Maps) نمایش داده می گردد. همچنین در این برنامه، زمان تقریبی دسترسی شما با آن مقصد و فاصله شما با آن هم قابل رویت است. درست است که این قابلیت (مسیریابی) تقریبا اصلی ترین و پرکاربردترین قابلیت اپلیکیشن گوگل مپ (Google Maps) می باشد، اما تنها قابلیت این برنامه نیست!

قابلیت های اپلیکیشن گوگل مپ

این برنامه یعنی اپلیکیشن گوگل مپ (Google Maps) شامل قابلیت های دیگری مانند نمایش حجم ترافیکی مسیرهای جاده ‌ای مختلف، نمایش نقشه به صورت ماهواره ‌ای، قابلیت نمایش مسیرهای دستیابی به چند مقصد مختلف، قابلیت اشتراک گذاری آدرس، قابلیت ارائه اطلاعات مربوط به مکان های مختلف در یک شهر و غیره را هم در این برنامه وجود دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *