ترفند اندروید

روش های مختلف آنروت کردن گوشی اندروید

روش های مختلف آنروت کردن گوشی اندروید

روش های مختلف آنروت کردن گوشی اندروید

سیستم عامل اندروید امکانات زیادی را در زمینه شخصی ‌سازی برنامه ها و اپ ها در اختیار کاربر قرار می ‌دهد؛ و برای اینکه بتوانید دستگاه اندروید خود را شخصی سازی کنید، باید آن را روت کرد. در واقع با روت کردن، کاربر دسترسی بیشتری به سیستم فایل‌ ها و کد های اندروید پیدا می کند. برخی از کاربران و توسعه دهندگان برای دسترسی بیشتر به برخی از قابلیت ‌های پنهان و از طرفی رها شدن از بند محدودیت‌ های اعمال شده توسط سازندگان پلتفرم ‌های موبایلی اقدام به روت کردن دستگاه خود می کنند. این دسترسی همچنین شامل عملکردهای پیشرفته‌ ای در گوشی هوشمند می شود که کاربران دیگر امکان دسترسی به آن ‌ها را ندارند. اما روت کردن مشکلات خاص خود را دارد! وقتی گوشی روت می شود، امنیت آن کاهش یافته و با دستکاری فایل ‌های سیستمی احتمال آسیب نرم‌ افزاری دستگاه وجود دارد. آنروت کردن (Unroot) عکس روت کردن و همان بازگشتن به محدودیت‌ های اولیه برای نصب برنامه های کرک شده، قبول محدودیت های اعمال شده و از طرفی بازگشت به خدمات گارانتی و امکان استفاده از سایر برنامه های داخلی و نیاز به حفاظت مثل اپلیکیشن های بانکی است.

اکنون که در مورد روت و آنروت کردن صحبت کردیم، در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه و روش های مختلفی که با استفاده از آن ها می توان گوشی یا دستگاه اندرویدی خود را آنروت کرد بحث کنیم. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه آنروت کردن گوشی اندرویدی را به شما آموزش دهیم.

همانطور که در بالا گفتیم برای آنروت کردن گوشی های اندرویدی روش های مختلفی وجود دارند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

روش اول: آنروت کردن با برنامه SuperSU

برنامه SuperSU از محبوب ترین و برترین برنامه ها برای آنروت گوشی اندرویدی است که شانس شما را برای آنروت کردن به بهترین شکل ممکن بالا می برد. سادگی و کاربرد آسان این برنامه منجر به کاربرد بیشتر آن شده است. تنها کافی است که پس از نصب این برنامه وارد زبانه تنظیمات شده و سپس گزینه آنروت کامل(Full Unroot) را انتخاب کنید. سپس مطابق دستورالعمل روی صفحه که بسیار ساده می باشد پیش روید و منتظر بمانید تا برنامه دستگاه اندرویدی شما را به طور کامل آنروت کند.

آنروت کردن با برنامه SuperSU

پس از اتمام عملیات اینکه آنروت کردن، گوشی را ریستارت کنید و همچون یک دستگاه اندرویدی که تابحال هیچوقت روت نشده است از آن استفاده کنید. همانطور که دید استفاده و نصب این برنامه بسیار آسان است اما در حین اجرا و کاربرد اگر با هر گونه مشکلی برخورد کردید با کوک موبایل تماس بگیرید تا کارشناسان واحد پشتیبانی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

روش دوم: آنروت کردن با برنامه Universal Unroot

یکی دیگر از برنامه های پر کاربرد و محبوب برای آنروت کردن گوشی های هوشمند و دستگاه های تحت سیستم عامل اندروید، برنامه Universal Unroot  است که از ویژگی و کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است. پیشنهاد می کنیم اگر امکان نصب و اجرای برنامه SuperSU را نداشتید، برای آنروت کردن گوشی اندرویدی خود از برنامه Universal Unroot استفاده کنید.

آنروت کردن با برنامه Universal Unroot

استفاده از روش دوم با این برنامه حتی از روش اول و برنامه SuperSU هم راحت تر است. برای آنروت کردن با Universal Unroot کافی است که این برنامه را در دستگاه اجرا و روی گزینه Unroot ضربه بزنید. اکنون یک پنجره پاپ اپ ظاهر می شود و گزینه Yes را انتخاب کنید و موافقت خود را برای آنروت کردن گوشی اعلام نمایید. کمی منتظر بمانید تا گوشی آنروت شود. این برنامه حین اجرا و آنروت کردن مخصوصاً کاربران گوشی های سامسونگ و ال‌ جی ممکن است با خطاها و به اصطلاح ارور های خاصی روبرو شوند که به راحتی قابل رفع هستند، البته در نسخه بروزرسانی شده این برنامه سعی شده است که اشکالات جزئی رفع شود.

چگونگی آنروت گوشی های اندرویدی را مطالعه کنید.

روش سوم: آنروت کردن با برنامه File Manager

برنامه های مدیریت فایل یا همان فایل منیجر امکان آنروت کردن گوشی اندرویدی به صورت دستی را فراهم می کند. به عنوان مثال برنامه ES File Explorer یکی از بهترین برنامه های مدیریت فایل است که قابلیت آنروت دستی گوشی های اندرویدی را دارد، هر چند که شما محدود به استفاده از این اپلیکیشن نیستید و می ‌توانید از سایر برنامه های فایل منیجر دیگر هم در این راستا استفاده کنید. برای آنروت کردن گوشی از طریق برنامه های مدیریت فایل می توانید به شرح زیر اقدام کنید:

آنروت کردن با برنامه File Manager

به درایو اصلی گوشی خود مراجعه و بخش System را بیابید. وارد این بخش شوید و پوشه bin را انتخاب کنید. حالا فایل ها یا پوشه های با عنوان busybox و su را حذف کنید. اگر این فایل ها را در مسیر نام برده شده پیدا نکردید، نگران نباشید. در این شرایط به پوشه system بروید و پوشه xbin را انتخاب کنید. حال دو فایل busybox و su را یافته و حذف نمایید.

باز هم به پوشه system مراجعه کنید و این بار پوشه app را انتخاب نمایید. اکنون فایل apk را حذف کنید. سپس گوشی اندرویدی خود را ریستارت کنید. به همین راحتی گوشی شما به صورت دستی آنروت می‌ شود.

روش چهارم: آنروت کردن گوشی با نصب آپدیت OTA

یکی دیگر از روش های آنروت کردن گوشی های اندرویدی، نصب آپدیت هایی است که به صورت OTA برای گوشی ها و تبلت های اندرویدی عرضه می ‌شوند. به بیان دیگر نصب آپدیت های رسمی در قالب OTA بر روی یک گوشی منجر به آنروت شدن خودکار آن خواهد شد، اما دقت داشته باشید که شاید اصلا آپدیتی برای گوشی شما عرضه نشده باشد که در این شرایط روش مذکور برایتان قابل استفاده نخواهد بود.

آنروت کردن گوشی با نصب آپدیت OTA

در صورتی که آپدیت رسمی و OTA برای گوشی روت شده شما در دسترس باشد، می‌ توانید با نصب آن به راحتی گوشی خود را آنروت کنید. سعی کنید در این روش اپلیکیشن های مرتبط با روت را از دستگاه حذف نمایید. فراموش نکنید که برای آنروت کردن گوشی با روش نصب آپدیت OTA حتماً باید Stock Recovery بر روی دستگاهتان نصب باشد، در غیر این صورت شما نمی ‌توانید آپدیت های OTA را دریافت و نصب کنید.

روش پنجم: آنروت کردن با نصب استوک فریمور

بهترین و مطمئن ترین روش آنروت کردن گوشی و دستگاه های اندرویدی مربوط به نصب استوک فریمور (Stock Firmware) بر روی دستگاه است. این روش بسیار قابل اطمینان است و استفاده از آن گوشی شما بدون هیچ مشکلی آنروت خواهد شد. استفاده از این روش هیچ ارتباطی با مسائلی مثل رام، ریکاوری، کرنل و غیره فعلی دستگاه تان ندارد.

نصب استوک فریمور بر روی گوشی های اندرویدی با توجه به مدل گوشی و تبلت های اندرویدی متفاوت است و هر یک مراحل خاص خود را باید طی کنند. از اینرو آموزش جامع و مرحله به مرحله نصب استوک فریمور از حوصله این مقاله خارج است. فقط این نکته را به شما بگوییم که با جستجوی در اینترنت باید فریمور مخصوص دستگاه خود را دانلود کنید و از قابلیت USB Debugging اندروید و احتمالا نرم افزارهای خاص کامپیوتری استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نصب استوک فریمور سازگار با گوشی اندروید خود با کارشناسان واحد پشتیان کوک موبایل تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *