ترفند شبکه های اجتماعی

بررسی و رفع شادوبن اینستاگرام

بررسی و رفع شادوبن اینستاگرام

هر شبکه ی اجتماعی امروز به فکر این است که بتواند امنیت کاربران خود را تامین نماید. اینستاگرام نیز راه های زیادی را برای این امر مهم انجام داده است، یکی از کارهایی که باعث تامین امنیت یک شبکه ی اجتماعی می شود، ایجاد محدودیت و بستن مسیر برای کاربرانی است که برای دیگران مزاحمت ایجاد می کنند. اینستاگرام محدودیتی را به نام شادوبن بوجود آورده است که باعث کم شدن بازدید از صفحه ی اینستاگرام می شود، مثلا کاربری که دارای صفحه ی کسب و کار است، مهم ترین و با ارزش ترین چیزی که برای او در این صفحه وجود دارد، تعداد بازدید کنندگان صفحه اش می باشد، حال فکر کنید یک دفعه تعداد زیادی از این بازدیدها ریزش کرده و بازدید کنندگان آن صفحه به طرز عجیبی کاهش پیدا کند. این، موضوع کوچکی برای مدیر آن صفحه نیست. این محدودیت همان شادوبن است و برای اینکه این اتفاق رخ ندهد باید موارد و نکاتی را رعایت نمایید تا با این مسئله برخورد نکنید. در ادامه توضیحات کاملی در مورد محدودیت شادوبن و راه های جلوگیری از آن به شما می دهیم.

شادوبن اینستاگرام و چگونگی کاهش بازدید صفحه توسط آن

شادوبن، محدویتی است که بر اساس الگوریتم های اینستاگرام برای بعضی از صفحات اینستاگرام رخ می دهد. این محدودیت عملکردش بدین صورت است که صفحه مورد نظر برای مدتی در قسمت اکسپلورر و هشتک ها مشاهده نمی شود و افرادی که با هشتک پست های شما را جستجو و می دیدند، دیگر نمی توانند شما را پیدا کنند. این موضوع مهمی است چون افرادی که بدنبال خرید محصول یا کالایی هستند، معمولا از طریق هشتگ ها موارد دلخواه خود را جستجو و پیدا می کنند و وقتی در بخش هشتک صفحه ای نباشد، بسیاری از بازدیدها از دست خواهد رفت.

blank

در گذشته عکاسی، متوجه شد که در صفحه ی اینستاگرامش با اینکه پست های خود را با هشتگ قرار می دهد ولی متاسفانه در بخش هشتگ ها دیده نمی شود وقتی موضوع را بررسی و پیگیری نمود، متوجه شد که این محدودیت بر اساس حساب و کتاب های اینستاگرام رخ داده است و دچار محدودیت شادوبن شده است. بسیار از کاربران اینستاگرام از این موضوع بی خبر هستند و می بینند که در بخش هشتگ ها پست ها و یا تبلیغات آنها وجود ندارد ولی متوجه این محدودیت نیستند. این موضوع برای شخصی که دارای صفحه ی کسب و کار است بسیار ناراحت کننده است و این محدودیت برای او به این معنی ست که بازدیدهای او کاهش می یابد و به دنبال آن کلی از فروش او پایین خواهد آمد. بعضی اوقات این محدودیت بعد از مدتی برطرف می شود ولی در برخی مواقع این محدودیتت اینقدر طولانی می شود که باعث مأیوس شدن مدیر آن صفحه شده و حتی باعث می شود که کاربر صفحه خود را رها کرده و دنبال صفحه ای دیگر باشد. در موارد زیر، راه هایی برای جلوگیری از ایجاد شدن محدودیت شادوبن به شما پیشنهاد می کنیم که با رعایت این موارد این اتفاق برای شما رخ ندهد. برای هر مدیر صفحه ی اینستاگرامی لازم است که این راه کارها را بشناسد و در صفحه خود آنها را پیاده نکند تا با محدودیت شادوبن برخورد نکند.

محدود بودن fallow و Unfallow کاربران دلیلی مهم برای شادوبن اینستاگرام

بسیاری از کاربرانی که صفحه اینستاگرام کسب و کار و فروش اینترنتی را مدیریت می کنند از این روش استفاده می کنند. بدین صورت که افراد را fallow کرده و وقتی توسط آنها دنبال شدند و صفحه ی آنها fallow شد، آن کاربر را Unfallow می کنند. شاید از این محدودیت اینستاگرام بی اطلاع باشید که صفحاتی که دارای تعداد زیاد فالوور هستند نمی توانند بیشتر از 7500 نفر را دنبال کنند، زیرا هیچ فردی نمی تواند با این تعداد زیاد ارتباط برقرار کرده و صفحه ی آنها را دنبال کند. پس شما هیچ وقت نمی توانید تمام فالورهای خود را (تا 7500) دنبال کنید. شما فکر کنید شما دارای صفحه ی بزرگ اینترنتی هستید و فالوورهای شما از هزاران نفر هم رد کرده است، و  اگر قرار بود همگی این افراد را دنبال کنید حتی اگر این کاربران در هفته فقط یک پست قرار دهند، شما نمی توانید این همه پست را جوابگو باشید و با آنها ارتباط برقرار نمایید.

به نظر ما این محدودیت به نفع و سود کاربر اینستاگرامی است تا بتواند به خوبی با following های خود ارتباطی موثر داشته باشد. نا گفته نماند این محدودیت باعث شادوبن نشده و تنها وقتی قرار است تعداد دنبال شونده های شما از عدد مورد نظر بیشتر شود، اینستاگرام به شما اخطار مربوط به تعداد دنبال شونده ها را به شما می دهد تا شما سریعاً از عدد دنبال شوندگان کم کنید.

blank

در اصل محدودیتی که در اینجا باعث شادوبن می شود، تعداد fallow کردن در یک محدوده زمانی کوتاه است. قابل توجه است بدانید تعداد آن هنوز هم به صورت دقیق مشخص نیست، البته بسیاری از فعالان در این حوزه، آزمایشاتی در این مورد، انجام داده و هر فردی عددی را اعلام نموده است. عددی که ما به شما اعلام می کنیم عددی است که سایتی معتبر و صاحب نظر در این حوزه اعلام کرده است و عدد آنها 30 عدد در هر ساعت  و حدودا 800 نفر در روز می باشد. اگر این مورد توسط صفحه ی شما رعایت نشود، احتمال محدودیت شادوبن برای شما زیاد است.

بسیاری از صفحات کسب و کار فعال برای افزایش فالوورهای خود از ربات استفاده کرده و ربات بدون هیچ محدودیت این کار را انجام می دهد و وقتی از حد نساب بیشتر می شود ندانسته صفحه را دچار محدودیت شادوبن نموده اید. پس اگر برای این کار از ربات ها بهره می برید، حتما در قسمت تنظیمات آن وارد شوید و تعدادی کمتر از 30 برای Fallow کردن توسط ربات را وارد کنید تا دچار این محدودیت نشوید. بعضی از مدیران صفحات کسب و کار Fallow کردن را به معنی رشد و رونق صفحه خود می دانند ولی باید بدانند اگر برای آنها محدودیت شادوبن اعمال گردد، صفحه آنها تا چند وقت، غیر فعال می شود، زیرا در بخش های دیگر پست هایشان دیده نخواهد شد و به دلیل این اتفاق، کلی از دنبال کنندگان خود را از دست می دهند.

به نظر ما حتی به این اعداد هم اعتماد نکنید و هیچ وقت ریسک نکرده و اگر دارای صفحه ی فروشگاهی کوچکی هستید به عدد حدوداً 600 در روز بسنده کنید و اگر صفحه ای بزرگ را مدیریت می کنید تا همان تعداد 1000 نفر در روز بیشتر جلو نروید. طمع نکنید و با خود نگویید پیش بروم ببینم چه می شود، شاید این اتفاق نیفتاد و دچار محدودیت شادوبن نشدم. از این موضوع آگاه باشید با ریسک کردن در چنین مواردی، باعث می شوید تعداد بازدید کنندگان تان تا حد بالایی ریزش کند و این اصلاً به نفع یک صفحه ی کسب و کار نیست. پس تعداد اعلام شده را حتی با پایین تر از این اعداد بپذیرید و پیش روی نکنید.

محدودیت تعداد لایک در ساعت؛ دلیل شادوبن اینستاگرام

در نسخه های قبلی اینستاگرام، استوری وجود نداشت، و تنها راه ارتباط بین کاربران، لایک و کامنت و نهایتاً دایرکت بود، ولی در نسخه های جدید قابلیت های زیادی نسب به درخواست کاربران افزوده شده است. این یکی از دلایل افزایش کاربران این شبکه ی اجتماعی است. یکی از امکاناتی که در اینستاگرام وجود دارد استفاده از ربات جهت لایک خودکار پست های بسیاری از کاربران می باشد. وقتی از رباتی برای این کار استفاده می کنید باید برای او تعداد لایک در ساعت یا روز را تعریف کنید تا همان تعداد مورد نظر شما را لایک نماید. تحقیقاتی که برای تعداد لایک در روز انجام شده تعداد 350 لایک در ساعت را اعلام نموده است. وقتی این تعداد بیشتر شود، اینستاگرام متوجه ی این امر می شود که شما نمی توانید تا این حد در یک ساعت لایک انجام دهید و بدلیل استفاده از ربات، حتما شما را محدود کرده و محدودیت شادوبن را بر روی صفحه ی شما اعمال می کند. مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی، محدودیت در دفعات اول کوتاه است، این محدودیت در اینستاگرام 24 ساعت می باشد و اگر در صفحه ی شما این مورد رعایت نشد، محدودیت با مدت زمان بیشتر اتفاق می افتد و در صورت تکرار مجدد باعث اختلال همیشگی در صفحه ی شما شده و اینستاگرام شما به عنوان کاربری که قوانین این شبکه ی اجتماعی را زیرپا می گذارد، می شناسد و هر کاری انجام دهید، نمی توانید مشکل صفحه خود را برطرف نمایید. پس با آزمون و خطا پیش نروید و تمام مواردی را که به شما اعلام می کنیم، جدی بگیرید تا روزی صفحه ی خود را از بین نبرید.

blank

بازیابی اکانت اینستاگرام را مطالعه کنید.

با کمی تفکر و منطق متوجه ی این امر می شویم که عدد 350 لایک در ساعت، عددی درست و منطقی می باشد، زیرا اگر فردی وارد صفحه ی خود شود و حتی بدون نگاه کردن به پست کاربری بخواهد آن را لایک کند، حداقل برای هر لایک 10 ثانیه زمان لازم دارد و کاربری وجود ندارد که در زمانی کمتر از 10 ثانیه بتواند پستی را مشاهده کند، کپشن آن را بخواند و با این سرعت این پست را لایک نماید، حتی در کشور ما با سریع ترین اینترنت ها، چنین امکانی وجود ندارد. پس به محض بیشتر شدن این تعداد لایک، اینستاگرام متوجه استفاده از ربات برای لایک پست ها شده، و این چون برخلاف قوانین اینستاگرام می باشد، شما را دچار محدودیت شادوبن می کند. پس کمی باهوش باشید و اگر هم از ربات لایک استفاده می کنید تنظیمات آن را بر روی عدد کمتر از 350 در ساعت قرار دهید.

دیگر محدودیتی که اینستاگرام، اعمال نموده است، تعداد کامنت هایی ست که توسط یک اکانت گذاشته می شود. تعداد آن هنوز معین نگردیده است ولی در برخی سایت های معتبر عدد 100 کامنت در روز اعلام شده است، البته بستگی به صفحه و شرایط صفحه نیز دارد. پس اگر برایتان خیلی مهم است که درگیر محدودیت شادوبن نشوید، حتما این تعداد را رعایت کنید و به کمتر از این تعداد رضایت بدهید زیرا اینستاگرام به این اعداد حساس بوده و با رعایت این قوانین احتمال اعمال محدودیت برای صفحه خود را به صفر برسانید.

اما محدودیت های اینستاگرام اینجا ختم نمی شود و به تعداد Mention کاربران نیز حساسیت خاصی دارد و فقط شما می توانید در یک کامنت، پنج نفر را Mention نمایید. پس این قانون را هم در نظر گرفته تا مشکلی پیش نیاید. در قسمت کامنت ها هم باید این را گفت اگر چند کامنت مشابه برای چند پست ارسال شود، اینستاگرام به انجام این کار توسط ربات شک کرده و محدودیت شادوبن را اعمال می کند. پس اگر برای پستی، کامنت می گذارید سعی کنید به صورت دستی این کار را انجام دهید و از ارسال کامنت های تکراری و مشابه برای چند پست مختلف خودداری کنید.

محدودیت ارسال دایرکت تا ۱۵ نفر

در برخی مواقع بدلیل ارسال پیامی مشخص و تکراری در اینستاگرام یا تبلیغات برای افرادی، نیاز به ارسال دایرکت به صورت گروهی می باشد. اینستاگرام این تعداد را 15 نفر تعیین کرده است زیرا در صورتی که بیشتر از این تعداد باشد، به استفاده از ربات توسط کاربر شک کرده و یا معتقد است پیام ارسالی ، پیامی اسپم یا تبلیغاتی می باشد و صفحه را دچار محدودیت شادوبن می کند. پس برای دور زدن این محدودیت اگر می خواستید به بیش از 15 نفر دایرکت مشابه ارسال کنید، با اکانت های مختلفی این کار را انجام دهید تا برای شما این مشکل پیش نیاید.

blank

مورد قابل توجه دیگر آن است که در هنگام ارسال دایرکت، پیام شما نباید از 500 کارکتر تجاوز کند، زیرا در این صورت بقیه متن ارسالی شما، دیده نخواهد شد. پس اگر پیام شما بیشتر از این تعداد بود آن را به دو یا چند پیام تقسیم کرده و بعد تصمیم به ارسال آن در دیراکت نمایید.

محدودیت هشتگ‌ها در پست اینستاگرام به تعداد ۳۰ عدد

اگر جزء کاربران اینستاگرام هستید با واژه ی هشتگ آشنایی دارید، هشتگ باعث می شود، که پست شما علاوه بر دیده شدن توسط دنبال کنندگان شما، در بخش هشتگ ها نیز مشاهده شود. این مزیتی ست که باعث بیشتر دیده شدن پست های شما خواهد شد و همچنین امکان لایک پست شما و در نهایت امکان fallow کردن صفحه ی شما توسط کاربران دیگر خواهد شد و این باعث رشد کسب وکار شما می گردد. شما قادر خواهید بود که برای هر پست از تعداد 30 عدد هشتگ بهره ببرید و اگر شما جزء افرادی هستید که می گویید شما بیشتر این تعداد هم قرار داده اید، باید بگوییم که اینستاگرام فقط 30 هشتگ اول را جدی می گیرد و بقیه ی آنها را در نظر نمی گیرد. بعضی از کاربران در قسمت کپشن تعداد زیادی هشتگ قرار می دهند و بعد مجددا در کامنت اول نیز تعداد دیگری درج می کنند، باید بدانید این کار بی فایده بوده و فقط 30 عدد اول مورد نظر اینستاگرام است و بقیه ارزش و بهره ای برای شما به همراه ندارد.

blank

دقت کنید نکات مهمی در استفاده از هشتگ ها وجود دارد، سعی کنید آنها را رعایت کنید. و از مقالات در مورد استفاده صحیح از هشتگ اینستاگرام استفاده نموده تا کمک زیادی در این موارد به شما شود. اهمیت آنها و روش استفاده درست از آنها را یاد بگیرید.

محدود تگ کردن کاربران در پست‌ها تا ۲۰ نفر

تگ کردن در اینستاگرام بدین معنی ست که در صورتی که با دوست یا دوستان خود عکس می گیرید و در حال حاضر آن پست را در صفحه ی خود قرار می دهید، می توانید نام کاربری دوستانتان را در زیر آن تصویر تگ کنید تا اگر فردی تمایل داشت با زدن بر روی نام کاربری تگ شده توسط شما، وارد صفحه ی اینستاگرام او شود. حال محدودیت دیگر، اعلام شده در اینستاگرام، تعداد تگ کردن در اینستاگرام می باشد، و این محدودیت تعداد 20 نفر اعلام گردیده است و شما نمی توانید بیشتر از این تعداد، کاربری را تگ کنید.

سعی کنید این قانون را نیز رعایت نمایید. بعضی از کاربران اینستاگرام، با Mention کردن دوستان خود در قسمت، کپشن، سعی در دور زدن این محدودیت دارند، باید در اینجا به شما بگوییم، این کار باعث افزایش اعمال این محدودیت بر روی صفحه ی شما خواهد شد. قابل توجه است وقتی تعداد زیادی از افراد را در زیر تصویر تگ می کنید تصویر، جذابیت اولیه را ندارد و از تاثیر آن بر روی دیگر کاربران می کاهد. در قسمت استوری نیز تا 10 نفر را می توانید تگ کنید، با خودتان فکر کنید وقتی تصویری را در استوری خود قرار می دهید و 10 نفر را تگ می کنید، جایی برای دیده شدن این عکس باقی نمی گذارید، و کیفیت و تاثیر آن عکس را با بالا بردن تعداد تگ، کم و کمتر می کنید. پس بار دیگر اعلام می کنیم برای اینکه دچار مشکل محدودیت شادوبن نشوید به این قوانین احترام گذاشته و از حد و حدود این تعداد تجاوز نکنید.

عدم اتصال حساب کاربری خود به آی‌پی‌های مختلف

در حال حاضر به دلایل مختلف دور زدن تحریم ها، استفاده از اپلیکیشن های تغییر آپی بسیار افزایش یافته است. کار این اپلیکشن ها یا همان پروکسی ها که شما با آنها آشنایی دارید، تغییر آی پی شما می باشد و برای دور زدن بعضی از محدودیت ها، اکانت شما را با IP کشورهای دیگر متصل می کند. در این حالت اینستاگرام حساس شده و دلیل این کار را، مشکل داشتن حساب کاربری شما می داند، که مشکل ربات ها در اینستاگرام نیز همین مورد است. پس پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از محدودیت شابدون، برای ورود به اینستاگرام از قبل برنامه های دور زدن محدودیت های تحریم و پروکسی های خود را خاموش کنید و اجازه دهید اینستاگرام با IP خودتان، شما را شناسایی کند. به نظر ما نیز این قانون اجرا شده توسط اینستاگرام غیرمنطقی نبوده زیرا دلیلی ندارد کاربری در یک روز با IP های کشورهای مختلف به اینستاگرام وارد شود. این امر، توسط اینستاگرام امری غیر قابل قبول شناخته شده و به محض شناسایی هر کاربری که این مورد را در نظر نمی گیرد و اهمیتی به این موضوع نمی دهد، محدودیت شادوبن را روی صفحه اش اعمال می کند.

چگونگی رفع مشکل محدودیت شادوبن اینستاگرام

این مشکل در اینستاگرام راه حلی جزء انتظار تا گذشتن زمان محدودیت ندارد و راه حلی برای رفع و حل آن معرفی نشده است. متاسفانه مدت زمان آن مشخص نشده است و رفع این محدودیت در مدت زمان دقیق وجود ندارد. پس کمی منتظر بمانید بیهوده از برنامه های تبلیغاتی در این مورد استفاده نکنید شاید استفاده از برنامه های تبلیغاتی، باعث نفوذ به اکانت شما شده و به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. تنها راه حل پیشنهادی کاربران در این مورد که به رفع آن کمک شایانی خواهد کرد، را به شما اعلام می کنیم:

blank

راه حل اول) تبدیل صفحه تجاری اینستاگرام به صفحه شخصی برای رفع محدودیت شادوبن

به دلیل خریداری شدن اینستاگرام توسط فیسبوک و خیلی دقیق نبودن الگوریتم های اینستاگرام ،در برخی از سایت ها و طبق نظر کاربران فعال در این حوزه، با تغییر صفحه ی تجاری به صفحه ای شخصی می توان این مشکل را رفع کرد. به حساب کاربری خود در اینستاگرام بروید و اگر صفحه ای تجاری دارید آن را به حالت صفحه ی شخصی تبدیل کنید منظور ما صفحه خصوصی نیست. یعنی از حالت business profile به حالت personal profile  تغییر دهید. برای این کار ابتدا وارد پروفایل خود در اینستاگرام شوید و بعد از آن به بخش تنظیمات بروید. در قسمت پایین تنظیمات، اگر بر روی Switch Back to Personal Account بزنید، حساب کاربری شما به صورت پروفایل شخصی تغییر حالت می دهد.

وقتی حسابی را از حالت تجاری به شخصی تغییر می دهیم، کلیه ی اطلاعات مربوط به  insights اینستاگرام حذف می گردد، پس قبل از این تغییرات، از اطلاعات خود اسکرین شات بگیرید، زیرا دسترسی به این اطلاعات غیر ممکن می باشد. در حالت بعدی یعنی تغییر اکانت به حالت تجاری نیز این اتفاق رخ می دهد، و دسترسی به اطلاعات امکان پذیر نیست.

راه حل دوم) خروج از حساب کاربری موجود در دستگاه‌های دیگر جهت رفع شادوبن اینستاگرام

گاهی اوقات کاربرانی با یک اکانت بر روی چند دستگاه، مثلا کامپیوتر و گوشی اینستاگرام دارند، با خروج از دستگاه‌های فعال یا active sessions می توانید شانس خود را برای رفع این مشکل امتحان کنید. برای این کار ابتدا به بخش تنظیمات اینستاگرام خود رفته و بعد از آن بر روی گزینه ی Authorized Apps بزنید، کلیه دستگاههایی که اینستاگرام شما بر روی آنها فعال است را در اینجا مشاهده می کنید، از همگی آن دستگاه ها خارج شده و رمز اکانت خود را نیز تغییر دهید.

راه حل های گفته شده بصورت صد در صد قطعی نیست و طبق نظرات بسیاری از کابران پیشنهاد شده است و برخی از کاربران اعلام نموده اند که با یکی از راه حل های بالا جواب گرفته اند. پس اگر مشکل محدودیت شادوبن برای شما خیلی ناراحت کننده است و نمی توانید روزهای لازم برای رفع این مشکل را تحمل کنید، شانس تان را امتحان کنید، امیدواریم با این کار مشکل شما رفع و برطرف شود.

حرف آخر

محدودیت شادوبن، برای صفحاتی که قوانین و نکات لازم را جهت فعالیت در اینستاگرام رعایت نمی کنند، رخ می دهد. معمولا این مشکل برای کاربرانی پیش می آید که تمایل دارند با استفاده از ربات ها، به رشد سریع در صفحه خود دست یابند، این خلاف قوانین اینستاگرام می باشد و این برنامه دوست دارد که همه ی افراد در شرایط یکسانی رشد کنند و اگر کاربر دارای صفحه کسب و کاری تمایل به رشد دارد باید محتوای ارزشمندی تولید کند و سعی در دور زدن قوانین اینستاگرام نکند. تمام موارد گفته شده که باعث محدودیت شادوبن می شود، منطقی و قابل قبول هستند، و افرادی با این حرف مخالف هستند، که می خواهند راه چند ساله را در چند روز طی کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *