تست و بررسی سامسونگ

بررسی تخصصی Samsung Galaxy Fold

بررسی تخصصی Samsung Galaxy Fold

در روزهای گذشته اخباری زیادی پیرامون گلکسی فولد سامسونگ و حواشی آن شنیده اید (تلفن های همراه با قابلیت تا شدن _جنگ بین Mate X و Galaxy Fold) بهتر است هم اکنون به بررسی تخصصی این گوشی بپردازیم تا دلیل این مقدار توجه به تلفن همراه را دریابیم.

مقدمه

مدل Galaxy Fold سامسونگ قسمت “one more thing” امسال مراسم MWC سامسونگ بود و واقعا که عجب مدلی بود. یک گوشی هوشمند با یک صفحه بسیار بزرگ AMOLED تاشو، یک AMOLED دیگر برای کار های معمولی و پیش پا افتاده، چندید دوربین مد روز در قسمت های مختلف. تمام این ها در یک بدنه بی همتا با یک محور پیچیده. و اولین در نوع خود، مدل Galaxy Fold یک چیز را قول داد که شما بتوانید آینده را ببینید، البته اگر حاضر هستید تا پول آن را بپردازید، و واقعا پول هنگفتی که باید پرداخته شود!!!

دستگاه های موبایل تاشونده برای اولین بار توسط موبایل های تاشو قدیمی شناخته شد، چندید سال نیز در بورس بودند، گرچه اخیرا کاملا از معادلات بازار خارج شده بودند. البته نه بیشتر از این. در حالی که Xiaomi و Motorola در حال آزمایش لغزنده ها بودند، سامسونگ مسیر متفاوتی را در پیش گرفت. راهی که در سال 2013 ترسیم شده بود وقتی که سازنده ها گوشی Galaxy Round را با یک صفحه نمایش انعطاف پذیر به بازار عرضه کردند. در حالی که هم LG و هم Samsung در حال توسعه صفحه های انعطاف پذیر بودند که مشتریان تمایلس به این مدل از گوشی ها نشان نمی دادند. اما اگر بتوان صفحه انعطاف پذیر داشت، چرا نتوان آن را خم کرد؟

حالا 5 سال و نیم از این داستان گذشته است و ما وسیله ای را در دست گرفته ایم که آن را در سال 2013 به شدت می خواستیم، یک گوشی تاشو. اما نفرین همیشگی ممکن است دوباره گریبانگیر شود و تا موقعی که این مقاله را نوشته باشیم، احتمالا سامسونگ گوشی های خود را از بازار به علت صفحه های شکسته جمع آوری کرده است و تحویل این مدل از گوشی را برای مدت نامعلومی به تعویق انداخته است.

خبر خوب این است که مدل Mate X هوآوی نیز در تعقیب است و این سامسونگ را بر آن می دارد تا سریعتر مشکل Galaxy Fold را حل نماید. اما از فاجعه Galaxy Note 7 زیاد دور نشده ایم و سامسونگ ممکن است که دیگر ریسک دیگری نکند و جلوی ضرر و زیان را بگیرد.

 

بررسی تخصصی Samsung Galaxy Fold

بررسی تخصصی Samsung Galaxy Fold

 

به هر حال، هر چه که پیش آید، ما این جاییم تا نشون بدیم که چه چیزهایی قرار است بیاید و یا اینکه چه چیز هایی ممکن بود باشد. در هر صورت، Galaxy Fold تکه ای فوق العاده از تکنولوژی را نشان می دهدکه ارزش امتحان کردن را داشت.

مشخصات سامسونگ Galaxy Fold

بدنه: تاشو، صفحه نمایش روی خودش تا می شود. در حالت تا شده اندازه آن 160.9*62.9*15.5 میلی متر و در حالت تا نشده اندازه آن 160.9*117.9*6.9 میلی متر می باشد. 263 گرم وزن دارد. رنگ های اصلی آن نقره ای و سیاه کهکشانی هستند که رنگ محورهای آن، سبز لیمویی، آبی، طلایی و نقره ای تیره می باشد.

صفحه نمایش: صفحه نمایش اصلی تاشو و 7.3 اینچی Dynamic AMOLED Infinity Flex Display، اندازه تصویر آن 1536 پیکسل در 2152 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 4:2:3، در هر اینچ نیز 362 پیکسل دارد. صفحه نمایش دوم (جلد) 4.6 اینچی Super AMOLED. اندازه تصویر 720 پیکسل در 1680 پیکسل، نسبت ابعاد تصویر 21:9 و در هر اینچ 399 پیکسل دارد.

دوربین پشت: دوربین Wide (اصلی)12 مگا پیکسل، سنسور 1/2.55 اینچی، روزنه f/1.5-2.4، معادل 26 میلی متر. طول کانونی (dual pixel PDAF, OIS (77° FoV. دوربین Telephoto 12 مگا پیکسل، سنسور 1/3.6 اینچ، روزنه f/2.4 معادل 52 میلی متر. طول کانونی (PDAF, OIS ،(45° FoV. دوربین Ultra-wide 16 مگاپیکسل، روزنه f/2.2 معادل 12 میلی متر. طول کانونی (123° FoV). فوکوس آن قابل تغییر نیست.

دوربین سلفی: دوربین اصلی 10 مگاپیکسل، روزنه f/2.2 معادل 25 میلی متر. طول کانونی (80° FoV PDAF)

ضیط ویدئو: دوربین پشتی 4K 2160@60fps. EIS تا 2160p@30fps، حالت اسلوموشن تا 1080p@240ps و حالت سوپر اسلوموشن تا 720p@960fps تا 0.4 ثانیه. ضبط HDR10+. دوربین سلفی تا 2160p@30fps به همراه EIS.

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 9 مدل Pie. رابط کاربری Samsung One

چیپست: مدل Snapdragon 855 (هفت نانومتر) پردازنده 8 هسته ای (1×2.8GHz & 3×2.4GHz Kryo Gold & 4×1.7GHz Kryo 485 Silver)، پردازنده گرافیکی Adreno 640.

حافظه: رم 12 گیگابایتی، حافظه 512 گیگابایتی. از microSD پشتیبانی نمی کند.

باتری: باتری Li-Ion 4380 میلی آمپر ساعت، شارژ عجیب 15 واتی (قابل انطباق با شارژ سریع و سازگار با شارژ سریع نسخه 2)، شارژ بی سیم سریع 15 واتی نسخه 2، به اشتراک گذاری شارژ به صورت بی سیم.

اتصالات: دو سیم کارته که یکی از آن ها نانو و یکی eSIM می باشد. LTE-A، تراکم حامل 6 بانده، Cat.18 (1.2Gbps/150Mbps)، WiFi a/b/g/n/ac/ax MU-MIMO، GPS، GLONASS، Beidou، Galileo، NFC، بلوتوث نسخه 5، USB Type-C نسخه 3.1، بدون جک 3.5 میلی متری.

بقیه موارد: سنسور اثر انگشت خازنی کتاری، اسپیکر استریو و doubles as Bixby button.

مدل Galaxy Fold، همه ابعاد لبه تکنولوژی را در این گوشی هوسمند استفاده کرده است. جدیدترین چیپ Snapdragon 855، تقویت شده به همراه 12 گیگابایت رم، نیم ترابایت حافظه از سریع نرین مدل حافظه های فلش، دوربین سه تایی در پشت و دوربین دوتایی در داخل، و حتی یک دوربین اضافه سلفی با تنظیم فوکوس خودکار در بیرون. همچنین یک باتری بزرگ. یک عالم ویژگی های مختلف در اتصالات، اسپیکرهعای استریو و دیگر همه چیز.

تنها چیزی که Galaxy Fold نمی تواند از پس آن برآید، آب است. اما واقعا معجزه دیگری در تکنولوژی نیاز است تا بتوان این گوشی را در ضد آب نمود. اما قبل از این که گوشی Galaxy Fold را باز کنیم، ببینیم چه چیز هایی در جعبه این گوشی موجود است.

محتویات جعبه Galaxy Fold

سورپرایز! ما نیازی نیست تا مدل Galaxy جدید را باز کنیم، زیرا این مدل به صورت باز شده در یک جعبه نازک که در جعبه بزرگتری وجود دارد، ارسال و تحویل داده می شود. در واقع، مدل Fold در یک جعبه با ظاهر عالی به دست شما می رسد و یک عالم چیز های جالب نیز درون آن است.

برای شروع، جعبه محتویات اصلی و مورد نیاز را دارد. یک شارژر 18 واتی که سال هاست عوض نشده است و یک کابل USB-C. همچنین یک آداپتور آشنا تبدیل A مادگی به C نری که جدیدا سامسونگ به همراه محصولاتش در جعبه ارائه می کند، دیده می شود.

 

محتویات جعبه Galaxy Fold

محتویات جعبه Galaxy Fold

 

جعبه Galaxy Fold شامل هیچ گونه هدست عجیب نیست، بلکه یک هدست بی سیم دارد. در وتقع اگر بخواهیم دقیق باشم Galaxy Buds جدید. این هدست ها به همراه جعبه شارژ مخصوص به خودشان که به همراه سه نوع قاب برای هدست ها هستند عرضه می شوند.این ها همان buds های هستند که همراه با مدل Galaxy S-10 از پیش سفارش داده شده هستند، اما در حالت معمولی در جعبه Fold وجود دارند، و قیمت آنها 2000 یورو می باشد.

اما صبر کنید، بیشتر هم هست. یک قاب محافظ با ظاهر شبیه به کربن نیز برای محافظت از شیشه Galaxy Fold شما نیز در این جعبه هست. این قاب یک ماده چسبنده ملایم نیز داردتا به صورت مطمئن به موبایل شما بچسبد، اما به راحتی بعد از این که قاب در سر جای خود قرار داده شد، جدا می شود. یا اینکه می توانید اصلا از آن استفاده ننمایید. ما متوجه شدیم که قاب بدون استفاده از چسبنده هم می تواند به راحتی بر روی گوشی شما سوار شود.

مطالب مرتبط