اخبار فناوری

تلفن های همراه با قابلیت تا شدن _جنگ بین Mate X و Galaxy Fold

blank

به نظر می رسد در حال حاضر اکثر کمپانی ها بر روی تلفن های همراه هوشمند که قابلیت تا شدن داشته باشند، کار می کنند. ما در زمان های اخیر شاهد دو نمایش رسمی از دو سازنده ی تلفن همراه با قابلیت تا شدن بودیم، یکی از آن ها Galaxy Fold و دیگری Mate X شرکت هواوی است. بعد از اینکه سامسونگ اولین تلفن همراه با قابلیت تا شدن را با نام Galaxy Fold منتشر کرد، هوآوی از Mate X در شهر بارسلونا در کنفرانس MWC سال 2019 رونمایی کرد. هر دو تلفن همراه قابلیت تبدیل شدن به تبلت را دارند هنگامی که آن را باز می کنیم و هر دو از قابلیت 5G پشتیبانی می کنند. قیمت آن ها یک رکورد جدید در قیمت های تلفن همراه در جهان محسوب می شود. در نتیجه هر دو، تلفن های لاکچری و گران قیمتی هستند. اگر شما بخواهید یکی از آن ها را تهیه کنید باید تفاوت های بین آن ها را بدانید.

اولین تفاوت مهم ظاهری آن ها این است که یکی از آن ها به داخل تا می شود و دیگری به خارج تا می شود. از نظر صنعتی به داخل تا شدن سخت تر است و به خارج تا شدن مستعد آسیب دیدن بیشتر نسبت به حالت قبلی است، زیرا صفحه نمایش بدون محافظ به سمت بیرون قرار دارد. پس تا اینجا Galaxy Fold مانند کتاب به داخل تا می شود و Huawei Mate X به سمت خارج تا می شود که احتمال آسیب دیدن آن بیشتر است. Huawei Mate X در هنگام بسته بودن دارای دو صفحه نمایش 6.8 و 6 اینچی است که هردوی آن ها از iPhone Xs max بزرگتر هستند. و در هنگامی که آن را باز می کنیم به یک تبلت با صفحه نمایش 8 اینچ تبدیل می شود.برخلاف Galaxy Fold، در هنگام بازکردن صفحه ی Huawei Mate X هیچ کدام از دوربین ها در یک سمت قرار نمی گیرند و روی یک نوار کناری قرار دارند که روی آن یک سنسور اثر انگشت نیز وجود دارد.

 

Huawei Mate X

Huawei Mate X

 

در مورد ضخامت می توانیم بگوییم Huawei Mate X زمانی که بسته است 11 میلی متر ضخامت دارد و هنگامی که آن را باز می کنیم و به حالت تبلت تبدیل می کنیم ضخامت آن به 5.4 میلی متر کاهش پیدا می کند. در مورد پردازنده ی آن ها می توانیم بگوییم هردو از پردازنده ی 5G multi mod thermal chip با چیپ 7 نانومتری 5000 استفاده می کنند. در مورد باتری می توانیم بگوییم که باتری هردو ظرفیت بالایی دارند و به اندازه 4500 میلی آمپر ساعت شارژ می شوند. از لحاظ قیمت، قیمت Huawei Mate X حدود 2299 یورو است که از تابستان امسال به فروش می رسد.

در مورد Samsung Galaxy Fold می توانیم بگوییم که اولین تلفن همراه هوشمند با قابلیت تا شدن در جهان است که معرفی می شود. سامسونگ بیان کرده است که تکامل تکنولوژی قابلیت انعطاف، 7 سال زمان لازم دارد. Samsung Galaxy Fold یک صفحه ی نمایش تا شونده با ابعاد 7 اینچ و یک صفحه نمایش ثانویه به ابعاد 4.6 اینچ دارد. رزولوشن صفحه نمایش 7 اینچی این تلفن همراه 1536 در 2152 است. همچنین صفحه نمایش دوم 4.6 اینچی این گوشی، مانند یک موبایل معمولی است که با رزولوشن 1960در 840 پیکسل است. Samsung Galaxy Fold مجهز به پردازنده قوی، در واقع آخرین تکنولوژی پردازنده با 12 گیگ رم، 512 گیگ حافظه داخلی و دوربین سه گانه با رزولوشن های 16 مگاپیکسل، 12 مگاپیکسل است.

 

Samsung Galaxy Fold

Samsung Galaxy Fold

 

باتری 4380 میلی آمپری، برای هر دو حالت تلفن همراه (قسمت معمولی و قسمت Fold) استفاده می شود. قیمت این تلفن همراه 1980 دلار است و احتمالا از 26 آوریل در دسترس همگان خواهد بود. دارای دو نسخه مختلف، LTE یعنی 4G و 5G است که قیمت های متفاوتی دارند.

به طور مشخص می توانیم بگوییم که عرضه این دو تلفن همراه می تواند به گرم شدن بازار تلفن های همراه با قابلیت تا شدن کمک کند و انتظار داریم که بقیه برند ها هم تلفن های تا شونده ی خودشان را زودتر به بازار عرضه کنند. خبرهایی نیز راجع به تلفن همراه تا شونده ای که اپل خواهد ساخت وجو دارد برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله شایعات مربوط به iPhone سال ۲۰۲۰ که قابلیت تا شدن دارد را بخوانید.

مطالب مرتبط