اخبار فناوری

کمپانی سونی در اولین سه ماهه سال 2019 کمترین رکورد خود را بر جا گذاشت

سونی در فروش گوشی های هوشمند در اولین سه ماهه سال 2019 کمترین رکورد خود را بر جا گذاشت

یک سال پیش، کمپانی سونی پیش بینی کرد که در سال مالی خود که مارس 2019 به اتمام می رسید، 10 میلیون گوشی هوشمند بفروشد. چند ماه بعد، این پیش بینی را مورد اصلاح قرار داد و به 9 میلیون و سپس به 7 میلیون گوشی هوشمند رساند. این ژانویه، یک اصلاح دیگر این پیش بینی را به عدد 6.5 میلیون رساند که درست بود! این مقدار، تعداد گوشی هوشمند است که سونی در واقع در یک دوره 12 ماهه فروخته است (بر اساس بلاگ Xperia).

آخرین رقم نشان داده شده در این نمودار، نسبت به تقریبا 40 میلیون گوشی هوشمندی که سونی در سال مالی 2015 فروخته بود، بسیار متفاوت است، اما اوضاع وقتی بدتر می شود، که دوره های سه ماهه را در نظر بگیریم.بین ماه های مارس و ژوئن 2018، این کمپانی تنها دو میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته است، که این مقدار در سه ماهه منتهی به ماه اکتبر به 1.6 میلیون کاهش می یابد. عرضه گوشی Xperia Z3 و فروش وقت کریسمس، توانست مقدار فروش گوشی های هوشمند سونی را در ماه های پایانی سال 2018 بهبود ببخشد، اما با این حال سونی تنها 1.8 میلیون دستگاه موبایل به فروش رساند. و در طی سه ماهه اول امسال، با چند عرضه برای بهبود فروش های خود، سونی تنها 1.1 میلیون دستگاه که کمترین رکورد فروش سونی به حساب می آید، به فروش رساند.

 

فروش Xperia سونی بر اساس هر سه ماه در هر سال

فروش Xperia سونی بر اساس هر سه ماه در هر سال

 

این نتایج ضعیف معادل از دست رفتن 97 میلیارد ین (869 میلیون دلار) برای بخش موبایل کمپانی سونی می باشد. به هر حال، از طریق هزاران تعدیل نیروی کار و دیگر ابعاد، سونی امیدوار است تا بتواند هزینه های خود را تا 50% کاهش دهد. با توجه به این نمودار، کمپانی سونی پیش بینی می کند که از الان تا ماه مارس 2020 تنها 5 میلیون دستگاه موبایل به فروش برساند. از نظر سودآوری، می توان اخطار داد که بیزینس موبایل تا ماه مارس 2021 کاملا سودآور نباشد، اگر چه شاید این اتفاق نیز زودتر رخ دهد.

مطالب مرتبط