ترفند iOS

آموزش بازیابی اطلاعات آیفون با آیتیونز (iTunes)

blank

اگر از طریق آیتیونز (iTunes) از اطلاعات آیفون و یا آیپد خود بکاپ گرفته‌اید و قصد بازیابی آن را دارید، تا انتهای این مقاله با کوک موبایل همراه باشید. در این مقاله به آموزش بازیابی اطلاعات آیفون با آیتیونز (iTunes) خواهیم پرداخت.

مقدمه‌ای در رابطه با بازیابی اطلاعات آیفون با آیتیونز (iTunes)

همانطور که احتمالا مطلع هستید، کاربران دستگاه های iOS می‌توانند با استفاده از برنامه آیتیونز (iTunes) و یا فضای ذخیره سازی ابری اپل با نام آیکلود (iCloud) از تمام اطلاعات دستگاه خود بکاپ تهیه کنند. چندی پیش در مقاله‌ای با عنوان “آموزش بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود (iCoud)” روش بازیابی بکاپ از طریق سرویس آیکلود (iCloud) را خدمتتان شرح دادیم. بنابراین اگر با استفاده از این سرویس از آیفون یا آیپد خود بکاپ گرفته‌اید و قصد بازیابی آن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به مطالعه این مقاله بپردازید.

در واقع آیتیونز (iTunes) برنامه‌ای است که از آن جهت برقراری ارتباط بین آیفون و آیپدها با کامپیوترهای ویندوزی و مک بوک استفاده می‌کنند. این برنامه قابلیت‌های بسیاری را شامل می‌شود که از اصلی‌ترین آن می‌توان به امکان بکاپ گرفتن از دستگاه‌های iOS اشاره کرد. حال در ادامه این مقاله قصد داریم تا به آموزش بازیابی اطلاعات آیفون با آیتیونز (iTunes) بپردازیم. تا انتهای این مقاله با کوک موبایل همراه باشید.

بازیابی اطلاعات آیفون با iTunes (آیتیونز)

ابتدا به منظور بازیابی اطلاعات آیفون با آیتیونز (iTunes) نیاز است تا برنامه iTunes را روی کامپیوتر یا مک بوک خود اجرا کرده سپس دستگاه آی او اسی خود را از طریق کابل به کامپیوتر متصل کنید. پس از اتصال دستگاه به کامپیوتر، نام دستگاه شما در گوشه بالا و سمت چپ صفحه آیتیونز نمایان خواهد شد. در این مرحله روی نام دستگاه خود کلیک کنید. سپس در بخش Backups در سمت راست صفحه گزینه Restore Backup را انتخاب نمایید.

 

آموزش بازیابی اطلاعات آیفون با آیتیونز (iTunes)

 

پس از انجام مراحل ذکر شده در فوق، عبارتی با عنوان Restore in Progress در صفحه دستگاه iOS شما نمایان و در برنامه iTunes (آیتیونز) یک نوار پیشرفت نمایش داده می‌شود. بنابراین پیش از قطع اتصال دستگاه از کامپیوتر و یا استفاده از آن، تا تکمیل فرایند بازیابی و ریستارت شدن دستگاه صبر کنید. پس از اتمام فرایند بازیابی اطلاعات آیفون با آیتیونز (iTunes) تمام اطلاعات از دست رفته شما مجددا بر روی دستگاه قابل دسترسی خواهد بود. در نظر داشته باشید که بازیابی اطلاعات تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که از آن‌ها بکاپ گرفته باشید.

اگر تمایل دارید تا پیش از بازیابی اطلاعات آیفون با آیتیونز (iTunes)، پیش نمایشی از اطلاعات از دست رفته خود مشاهده کرده و تنها اطلاعات مورد نیاز خود را بازیابی کنید، باید از برنامه‌ای با نام Syncios Data Recovery استفاده نمایید. متاسفانه برنامه iTunes امکان مشاهده پیش نمایش بکاپ پیش از بازیابی آن را در اختیار کاربران خود قرار نمی‌دهد. از این رو بسیاری از کاربران از برنامه Syncios Data Recovery جهت انجام این عمل استفاده می‌کنند.

 این برنامه با دو سیستم عامل مک و ویندوز سازگاری دارد و با کلیک روی این لینک قابل دانلود است. برنامه مذکور امکان بازیابی اطلاعات آیفون با آیتیونز (iTunes)، آیکلود (iCloud) و از مستقیما از طریق خود دستگاه را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. حال به منظور استفاده از برنامه Syncios Data Recovery آن را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. پس از اجرای برنامه مذکور با سه گزینه Recover from iOS devices، Recover from iTunes backup file و Recover from iCloud backup file در منو مواجه خواهید شد.

در این مرحله بر روی گزینه Recover from iTunes backup file کلیک کنید. در صورتی که پیش از این، دستگاه‌های آی او اسی مختلف خود را با iTunes سینک کرده باشید، بیش از یک فایل بکاپ در این پنجره برایتان نمایان خواهد شد. بدین ترتیب بکاپ مورد نظر برای آیفون را انتخاب کرده سپس روی گزینه Start Scan کلیک کنید.

 

آموزش بازیابی اطلاعات آیفون با آیتیونز (iTunes)

 

در این مرحله فایل بکاپ آیتیونز (iTunes) نمایان خواهد شد و شما می‌توانید فایل‌هایی که قصد بازیابی آن‌ها را دارید، انتخاب کنید. این فایل‌ها در دسته بندی‌های مربوط به خود از جمله مخاطبین، پیام‌ها و غیر قابل مشاهده خواهند بود. در نهایت پس از انتخاب فایل‌های مورد نظر خود جهت بازیابی آن‌ها روی گزینه Recover در گوشه پایین و سمت راست صفحه کلیک کنید. در مرحله بعدی از شما خواسته می‌شود تا پوشه‌ای که قصد ذخیره اطلاعات بازیابی شده در آن را دارید، انتخاب کنید. سپس روی گزینه Recover کلیک نمایید. بدین ترتیب اطلاعات بازیابی شده روی کامپیوتر شما ذخیره خواهند شد.

 

آموزش بازیابی اطلاعات آیفون با آیتیونز (iTunes)

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش بازیابی اطلاعات آیفون با آیتیونز (iTunes) پرداختیم. اگر شما هم با استفاده از iTunes از اطلاعات دستگاه آی او اسی خود بکاپ گرفته‌اید و اکنون قصد بازیابی آن را دارید، می‌توانید از روش‌های ذکر شده در فوق، جهت انجام این عمل استفاده کنید. اگر مشکل بازیابی اطلاعات گوشی و هارد نصب شده روی برد گوشی آیفون شما با استفاده از آی تیونز رفع نشد، می توانید از خدمات مقرون به صرفه سواپ آیفون در مرکز تعمیرات موبایل ما استفاده کنید.

مطالب مرتبط