ترفند آیفون

آموزش بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود (iCloud)

blank

با سرویس آیکلود اپل (iCloud) می‌توانید تقریبا تمام اطلاعاتی که در حافظه آیفون یا آیپدتان ذخیره شده‌اند را ریستور کنید. اما انجام این کار چگونه امکانپذیر خواهد بود و چطور با آیکلود می‌توانید اطلاعات مورد نیازمان را ریکاور نماییم؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود بپردازیم. بنابراین با کوک موبایل همراه باشید.

 معرفی سرویس آیکلود (iCloud)

آیکلود سرویس ذخیره سازی ابری اطلاعات اختصاصی شرکت اپل است و به کاربران محصولات این شرکت اجازه می‌دهد تا اطلاعات شخصی و مورد نیازشان را در یک فضای ابری و مجازی ذخیره نمایند که به اپل آیدی آن ها متصل خواهد بود. برای مثال تصور کنید به جای اینکه عکس های خود را در حافظه آیفون ذخیره کنید، بتوانید آن ها را در اکانت آیکلود خود ذخیره نمایید و بدین ترتیب با فعالسازی اپل ایدی خود در هر دستگاهی بتوانید عکس ها و سایر اطلاعات اکانتتان را مشاهده و دانلود کنید. این قابلیت دقیقا قابلیتی است که سرویس آیکلود اپل در اختیارتان قرار می‌دهد.

البته اپل این اجازه را به کاربرانش نداده که بتوانند به صورت رایگان هر مقدار حجم از اطلاعاتی که تمایل دارند را در اکانت آیکلود خود ذخیره کنند. اپل به طور رایگان فقط 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری از طریق آیکلود در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و اگر کاربران تمایل به افزایش این حجم داشته باشند باید اشتراک ماهیانه سرویس آیکلود را پرداخت نمایند. بنابراین به صورت مختصر با ماهیت سرویس آیکلود (iCloud) اپل آشنا شدید. علاوه بر این برای کسب آگاهی بیشتر در مورد مزیت یک برد آیکلود سالم جهت استفاده در تعمیرات سواپ ایفون به مقالات منتشر شده ما مراجعه کنید.

آیکلود و بازیابی اطلاعات کاربر

با توجه به کارایی که سرویس آیکلود دارد، مشخص است که می‌توان از آن برای ریکاوری یا بازیابی اطلاعات هم استفاده کرد. برای مثال تصور کنید عکس های گالری آیفون شما در ایکلود آپلود و ذخیره می‌شوند و حالا بنا به هر دلیل (مشکل نرم افزاری و سخت افزاری) این عکس ها از حافظه آیفون پاک شده‌اند. در این شرایط تکلیف چیست؟ خوشبختانه در اینگونه شرایط امکان بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود وجود دارد. بدین منظور می‌توان از سه روش مختلف استفاده کرد که در ادامه به شرح هر سه روش مورد نظر خواهیم پرداخت. بنابراین با کوک موبایل و آموزش بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود همراه باشید.

روش اول: بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود با برنامه iMyFone iCloud Recovery

در این روش بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود از نرم افزار خاصی با نام iMyFone iCloud Recovery استفاده می‌شود. این نرم افزار رابط کاربری بسیار خوب و کاربرپسندی دارد و امکان ریکاور کردن اطلاعات آیفون و ایپد های اپل را به ساده ترین و جامع ترین شکل ممکن ارائه می‌کند. برای دانلود برنامه مذکور روی یکی از دو بخش زیر کلیک کنید:

پس از اینکه نسخه مناسب برنامه مورد نظر را دانلود کردید، با چند کلیک ساده آن را بر روی کامپیوترتان نصب کنید و سپس اجرا کنید. مشاهده خواهید کرد که محیطی شبیه به عکس زیر نمایان می‌شود.

آموزش بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود (iCloud)

 

به منظور بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود باید از منوی سمت چپ برنامه گزینه Recover from iCloud Backup را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Start کلیک نمایید. با ارائه مشخصات اکانت آیکلود (اپل آیدی) خود وارد آیکلود شوید. مشاهده خواهید کرد که صفحه‌ای مشابه با عکس زیر نمایان می‌شود.

آموزش بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود (iCloud)

 

یکی از فایل های بکاپ را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین فایل به تاریخ آن ها دقت نمایید. هرچقدر تاریخ فایل جدیدتر باشد، مطمئنا حاوی اطلاعات جدیدتری هم خواهد بود. پس از اینکه فایل مورد نظرتان را مشخص و انتخاب کردید، بر روی گزینه Next کلیک کنید.

آموزش بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود (iCloud)

 

مشاهده خواهید کرد که تمام فایل هایی که در آن بکاپ آیکلود ذخیره شده بودند توسط برنامه iMyPhone iCloud Recovery نمایش داده می‌شوند. می‌توانید هر یک از فایل هایی که تمایل دارید را انتخاب و با کلیک بر روی گزینه Recover آن را ریکاور نمایید. بنابراین یکی از بهترین روش های بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود مربوط به بکارگیری نرم افزار iMyPhone iCloud Recovery می‌شود.

روش دوم: بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود با مرورگر (سایت آیکلود)

از طریق سایت رسمی آیکلود هم می‌توانید بازیابی اطلاعات آیفون خود را انجام دهید. بدین منظور کافیست  از یک کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت یا حتی گوشی که به اینترنت متصل است استفاده کنید و به سایت iCloud.com مراجعه نمایید. با ارائه مشخصات اپل ایدی خود در سایت آیکلود لاگین شوید.

آموزش بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود (iCloud)

 

دسته‌بندی اطلاعاتی که تمایل به بازیابی آن را دارید انتخاب نمایید. برای مثال اگر می‌خواهید عکس های آیفونتان را بازیابی کنید، روی گزینه Photos کلیک نمایید یا اگر قصد بازیابی ایمیل هایتان را دارید کافیست گزینه Emails را انتخاب کنید. پس به همین سادگی از طریق سایت آیکلود هم قادر به بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود خواهید بود.

روش سوم: بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود با خود گوشی

با استفاده از منوی تنظیمات خود آیفونتان هم می‌توانید بازیابی اطلاعات از طریق آیکلود (iCloud) را انجام دهید. این روش بیشتر در شرایطی کاربرد دارد که گوشی خود را به تعمیر داده باشید و حالا اطلاعات آن از بین رفته باشند و بخواهید اطلاعات از دست رفته خویش را ریکاوری کنید. برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را طی نمایید:

نکته: با انجام این روش تمام اطلاعات فعلی آیفون از بین می‌روند و اطلاعات فایل بکاپ آیکلود ریستور خواهد شد. از این روش فقط در شرایطی استفاده کنید که اطلاعات فعلی آیفون برایتان حائز اهمیت نیست.

  • با لمس آیکون چرخ دنده به بخش Settings آیفون مراجعه کنید.
  • گزینه General و سپس Reset را انتخاب نمایید.
  • گزینه Erase all Contents and settings را انتخاب کنید.
  • با ریست شدن اطلاعات آیفون موافقت کنید و منتظر باشید تا ریست اطلاعات انجام شده و گوشی ریستارت گردد.
  • پس از اینکه آیفون ریستارت شد، چند مرحله نخست را طی کنید تا به مرحله نمایش داده شده در عکس زیر برسید.

آموزش بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود (iCloud)

 

  • گزینه Restore from iCloud Backup را انتخاب کنید.
  • فایل بکاپ مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

نکته: به تاریخ فایل بکاپی که انتخاب می‌کنید دقت داشته باشید.

  • منتظر باشید تا فایل بکاپ از طریق اینترنت و آیکلود دانلود و اجرا شود.

پس از انجام موفقیت آمیز مراحل فوق بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود (iCloud) تکمیل خواهد شد و اطلاعاتی که انتخاب کرده بودید ریستور می‌شوند. در صورتیکه در بازیابی اطلاعات خود از طریق آیکلود به مشکلی برخوردید می توانید با مراجعه به بخش تعمیرات نرم افزاری آیفون کوک موبایل، از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوید.

کلام آخر

بنابراین با استفاده از 3 روش مختلف قادر به بازیابی اطلاعات آیفون از طریق آیکلود (iCloud) خواهید بود. هر یک از روش های نام برده شده نقاط قوت  ضعف مخصوص خودشان را دارند، اما ما توصیه می‌کنیم از روش نخست و نرم افزار iMyPhone iCloud Recovery استفاده به عمل آورید.

مطالب مرتبط