تلفن هوشمند و تبلت

افزایش طول عمر باتری گوشی

blank

چرا بستن برنامه های در حال اجرا از بخش برنامه های اخیر recent apps در کاهش مصرف باتری اثری ندارد؟

همه می دانند که، بعد از تمام شدن استفاده از گوشی هوشمند یا تبلت، بخش برنامه های اخیر اجرا شده ی آن همچنان فعال خواهد ماند. البته برای یکسری از کاربران گوشی های هوشمند بستن اپلیکیشن ها از این بخش یک کار معمولی و از روی عادتی شده است. در هر دو سیستم عامل ios و اندروید این کار بسیار آسان و سریع خواهد بود. با دو بار فشار دادن دکمه ی هوم صفحه در آیفون خود یا با لمس کلید multitasking در گوشی های اندروید که در کنار دکمه ی هوم مرکزی قرار دارد، به راحتی این کار انجام می پذیرد.

این اپلیکیشن ها در حالت توقف موقت یا سکون در حافظه ی گوشی شما باقی می مانند. و فقط داده های اولیه ی آن ذخیره می شوند. تا بتوانید هر زمان که اختیار کنید، دوباره آن ها را خیلی سریع باز کنید. اما همچنین می توانید تمام برنامه هایی که در حال اجرا بودند را با یک دستور به راحتی ببندید.

شاید فکر کنید که این کار در بهتر عمل کردن باتری گوشیتان  تاثیر گذار است اما باید بگویم که خیر.

هر دو شرکت اپل و گوگل اعلام داشتند که این عمل شاید در عملکرد RAM گوشی موثر باشد ولی هیچ سودی در عملکرد بهتر باتری تلفن هوشمند شما نخواهد داشت.

و حتی آقای Hiroshi Lockheimer مهندس VP اندروید ادعا کرد که این عمل حتی تاثیر منفی نیز خواهد گذاشت. چرا که راه اندازی دوباره اپلیکیشن ها از ابتدا مطمعئنا شارژ بیشتری از باتری مصرف خواهد کرد. بدین دلیل که با راه اندازی مجدد اپلیکیشن ها دوباره اطلاعات پایه آن ها نیز مجبور به راه اندازی می شوند، و در نتیجه انرژی بیشتری از باتری گوشی گرفته می شود.

به یقین می توان گفت که مسئله ی نگه داشتن شارژ باتری و خالی شدن آن در شرایط بد مثلا زمانیکه منبع شارژی در اختیار ندارید، یا زمان کافی برای انجام این کار ندارید مهمترین مسئله ی استفاده از گوشی های هوشمند می تواند باشد.

پس به جای بستن اپلیکیشن های اخیر Recent Apps، دو راه کار بهتر دیگر برای افزایش طول عمر باتری گوشی هوشمندتان وجود دارد؟

کاهش نوتیفیکیشن ها notifications

معمولا برخی از اپلیکیشن ها اعلانات یا نوتیفیکیشن هایی دارند، که مدام نمایش داده می شوند، که این نمایش منجر به کاهش عمر باتری گوشی خواهد شد. بنابراین تنظیم هر اپلیکیشنی که دارای نوتیفیکیشن و آلارم است ممکن است به افزایش عمر باتری شما کمک کند. با محدود کردن برخی از نوتیفیکیشن ها یا همه ی آن ها موفق به انجام این کار خواهید شد. برای انجام هر تنظیماتی در گوشی خود باید به بخش تنظیمات گوشی خود بروید و برنامه ی مورد نظر خود را بیابید، سپس تنظیمات شخصی خود را در آن اعمال کنید.

Settings > Notifications

باتری | اموزش تعمیرات آیفون

محدود کردن مصرف داده های گوشی data usage

مدیریت مصرف داده های گوشی، یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر عمر باتری است. چرا که برخی از اپلیکیشن های گوشی در پس زمینه دستگاه فعال هستند. در نتیجه همواره عمل شارژدهی باتری گوشی صورت خواهد گرفت.

باتری | تعمیرات تخصصی موبایل

بدین منظور در اغلب گوشی های اندرویدی باید به بخش تنظیمات و مصرف داده خود بروید.

Settings > Data usage

بررسی کنید که کدام اپلیکیشن مصرف بیشتری نسبت به سایرین دارد. سپس از اینجا می توانید اپلیکیشن مربوطه را کنترل کنید و فعالیت اپلیکیشن مورد نظر در پس زمینه گوشی خود را محدود کرده آن را غیر فعال کنید.

در گوشی های شرکت اپل با سیستم عامل IOS نیز بایستی به بخش تنظیمات آیفون خود مراجعه کنید و از آنجا مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings > General > Background app refresh

پس از انتخاب گزینه ی Background app refresh می توانید آن را برای هر اپلیکیشنی که تمایل دارید غیر فعال off کنید.

کنترل و محدود کردن نوتیفیکیشن ها و مصرف داده های اپلیکیشن های گوشی می تواند تا حد زیادی به افزایش طول عمر باتری شما کمک کند.

 

مطالب مرتبط