ترفند, ترفند آیفون

تنظیم چراغ فلش دوربین آیفون

blank

تنظیم چراغ فلش دوربین آیفون می تواند بسیار کارآمد باشد که در این مقاله آن را بررسی می کنیم.

همانطور که می دانیم با به روز رسانی شدن سیستم عامل ios10 قابلیت های متنوع و کاربردی به دستگاه های اپل اضافه شد. امروز تصمیم گرفتیم تا از ویژگی های چراغ فلش آیفون و تنظیم میزان شدت نور آن صحبت کنیم.

گوشی های شرکت اپل همانند همه ی برندها دارای چراغ LED هستند که هر زمان که اراده کنید، می توانید از آن علاوه بر کارایی اصلی، که برای تامین نور در مکان های تاریک عکاسی (فلش) استفاده می شود، می توانید از آن به عنوان لامپ یا چراغ قوه در مکان های تاریک استفاده کنید. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت روز گوشی موبایل اپل به سایت کوک موبایل مراجعه نمایید

تنظیم چراغ فلش دوربین آیفون: مراحل

شما می توانید از طریق مرکز کنترل Control Center آیفون خود به این ویژگی دست پیدا کنید. با بالا کشیدن نوار صفحه نمایشگر آیفون می توان به راحتی به چراغ فلش دسترسی پیدا کرد و از آن استفاده کرد حتی به عنوان یک لامپ و چراغ قوه.

تنظیم چراغ فلش دوربین آیفون

اکنون با لمس آیکون چراغ فلش یا چراغ قوه می توان آن را فعال و غیرفعال کرد.

چراغ فلش توسط نور رسانی به لامپ LED دوربین آیفون کار را خواهد کرد؛ و دیگر نیازی به هیچ اپلیکیشن اضافی نخواهد بود.

چگونه تنظیمات نور فلش دوربین آیفون را انجام دهیم؟

همانند سایر قابلیت های اپل این ویژگی نیز قابل تنظیم و شخصی سازی است، البته فقط برای آخرین نسخه ی سیستم عامل IOS10 می توان این تنظیمات را انجام داد.

باید گفت که این قابلیت می تواند بسیار مفید باشد؛ مثلا زمانی که به نور بیشتری برای انجام کارهای حساس و خاص احتیاج دارید، یا باتری شما توان تامین انرژی زیاد چراغ قوه را ندارد و سایر موارد دیگر. اجرای این تنظیمات فقط در آیفون هایی با سیستم عامل جدید و به روز رسانی شده ios10 که امکان تاچ سه بعدی ۳D Touch را دارند، امکان پذیر است.

طبق موارد گفته شده ی قبلی نوار مرکز کنترل Control Center را از پایین نمایشگر به بالا بکشید. با لمس آیکون چراغ قوه و نگاه داشتن انگشت به مدت چند ثانیه قابلیت لمس سه بعدی فعال می شود.

۳D Touch لمس سه بعدی واقع در گزینه ی فلش لایت Flashlight سه گزینه ی زیرین را پیش روی شما قرار خواهد داد.

روشنایی کم Low Light، روشنایی متوسط Medium Light، روشنایی زیاد Bright Light

تنظیم چراغ فلش دوربین آیفون

بنابراین این ۳ گزینه که، سه سطح میزان شدت نور دهی به چراغ LED را مشخص می کنند، اجازه می دهند که میزان شدت روشنایی چراغ فلش را هر زمانی که اختیار کنید، بتوانید تنظیم کنید.

این مراحل بسیار ساده و در دسترس می باشند و تنها کاری که لازم است انجام دهید لمس سه بعدی آیکون چراغ قوه آیفونتان است.

استفاده از میزان نور کم چراغ فلش آیفون می تواند بهترین گزینه باشد؛ چرا که کمترین لطمه را به باتری گوشی وارد خواهد کرد، مخصوصا زمانی که از چراغ گوشیتان برای روشن نگاه داشتن اتاق خواب در شب استفاده می کنید یا برای مطالعه هنگام شب.

چگونه از فلش آیفون Flash LED برای اعلانات یا نوتیفیکیشن های Notification آیفون استفاده کنیم؟

اغلب کاربران اپل در طول روز از دستگاه خود در حالت سکوت mute استفاده می کنند. مثلا زمان هایی که در کلاس یا کتابخانه مشغول مطالعه هستند و یا محل کار و سایر شرایط دیگر. و این موضوع باعث می شود، تا مداوم و پی در پی در صدد چک کردن اعلانات یا نوتیفیکیشن های خاص خود به طور مثال پیام یا ایمیل، نمایشگر آیفون خود را روشن کنند.

کسانی که معمولا به علت های مختلف بیماری های قلبی و … از ویبره نیز استفاده نمی کنند، تمایل دارند به نحوی از نوتیفیکیشن های خود اطلاع پیدا کنند؛ برای چنین افرادی استفاده از چراغ آیفون می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

استفاده از فلش لایت ممکن است روش خوبی برای این منظور باشد. حال چگونه می توان از لامپ Flash LED آیفون خود برای اعلام نوتیفیکیشن ها استفاده کرد؟

زمانی که تماس دریافتی دارید، پیام، ایمیل، توییت یا هر نوتیفیکیشنی که دریافت می کنید، لامپ LED آیفون شما فلش خواهد زد.

اجرای تنظیمات فلش برای اعلام نوتیفیکیشن ها  “LED Flash for Alerts” کار بسیار راحتی است.

تنظیم چراغ فلش دوربین آیفون

برنامه تنظیمات Settings آیفون خود را باز کنید.

به بخش General در صفحه ی تنظیمات بروید.

و گزینه ی Accessibility را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه به سمت پایین بروید تا جایی که گزینه ی LED Flash for Alerts نمایان شود.

دکمه ی آن را به سمت راست بکشید تا این گزینه برای شما فعال On شود.

پس از این مراحل، اجرای تنظیمات فلش برای اعلام نوتیفیکیشن ها با موفقیت به پایان می رسد و شما از این پس دیگر می توانید از این قابلیت در شرایط خاص استفاده کنید.

مطالب مرتبط