ترفند اندروید

تغییر رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن در اندروید

تغییر رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن در اندروید

برخی کاربران فکر می کنند که برای تغییر رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن های مختلف در گوشی اندرویدی خود به پروسه ی سخت و پیچیده ای روبرو هستند. در صورتی که هر فردی می ‌تواند به سادگی و بدون نیاز به روت کردن گوشی اندرویدی خود، رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن آن را برای انواع اعلان ‌های مختلف تغییر دهد. بعنوان مثال می ‌توان رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن برای پیامک را سبز، برای تماس از دست رفته را قرمز و غیره کنید. در این مقاله قرار است نحوه تغییر رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن های مختلف را در اندروید آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

بعضی از گوشی و تبلت ‌های اندرویدی از چراغ LED بهره ‌می برند که در شرایط وجود نوتیفیکیشن به صورت چشمک زن ظاهر می شوند. این چراغ LED بیشتر همان چراغی است که در زمان کمبود شارژ باتری یا اتصال دستگاه به شارژر هم روشن شده و با رنگ‌ هایی نظیر قرمز، نارنجی و سبز وضعیت شارژ باتری را به صورت چشمی گزارش می‌ دهد. حال می خواهیم بدانیم که آیا بدون نیاز به روت کردن گوشی خود و با استفاده از روشی بسیار ساده قادر به تغییر رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن های مختلف در دستگاه اندرویدی خود خواهید بود؟

مثلاً شما می ‌توانید رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن برای پیامک یا اس ام اس ها را قرمز رنگ یا هر رنگ دیگری که مورد نظرتان باشد تعیین نمایید و برای سایر نوتیفیکیشن ‌ها مانند تماس از دست رفته و غیره هم رنگ ‌های اختصاصی مورد نظرتان را تعیین کنید. دقت کنید انجام این کار فقط در دستگاه ‌هایی ممکن است که به طور پیش فرض از چراغ LED نوتیفیکیشن بهره ‌مند هستند. بنابراین در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه تغییر رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن های مختلف در اندروید صحبت کنیم.

نحوه تغییر رنگ چراغ LED  نوتیفیکیشن های مختلف در اندروید

قبل از آموزش نحوه تغییر رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن های مختلف در اندروید، باید از شما بخواهیم تا قابلیت چشمک زدن چراغ LED دستگاه در ازای نوتیفیکیشن‌ های مختلف را فعال نمایید. برای انجام این کار ابتدا باید وارد منوی تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدی خود شوید و سپس گزینه Sound & Notifications  را انتخاب کرده و گزینه‌ ای که عبارت LED Notification یا Pulse Notification Light  را به همراه دارد را جستجو کنید. این گزینه را فعال کنید تا قابلیت چشمک زدن چراغ LED دستگاه در ازای نوتیفیکیشن ‌ها فعال گردد. سپس نوبت به شخصی سازی و تغییر رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن های مختلف می باشد.

برای شخصی سازی و تغییر رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن های مختلف از اپلیکیشنی تحت عنوان Light Manager  باید استفاده ‌کنیم که هیچ نیازی به روت بودن دستگاه نیست. بعد از اینکه برنامه Light Manager  را دانلود کردید، آن را در دستگاه خود نصب کنید. بعد با انتخاب گزینه Allow در پنجره پاپ آپ نمایان شده، به این برنامه اجازه دهید تا به سرویس نوتیفیکیشن دستگاه خود دسترسی داشته باشد.

برنامه Light Manager

در این شرایط محیطی به واقع یک محیط ساده  و قابل درک است. در این قسمت گزینه‌ های مختلفی لیست شده ‌اند و در کنار هر گزینه رنگ خاصی وجود خواهد داشت. به عنوان مثال در کنار گزینه Missed Calls رنگ سبز را می بینید. این موضوع به آن معنی ست که چراغ LED گوشی شما برای تماس‌ های از دست رفته رنگ سبز را نشان خواهد داد. همین طور رنگ‌ های نارنجی، زرد، صورتی، آبی و سفید به ترتیب برای پیامک‌ ها، سرویس ام ام اس، جیمیل، یادآور تقویم و برنامه هنگ اوت می باشد. شما با لمس لیبل رنگ موجود در کنار هر گزینه قادر به تغییر رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن آن هستید.

نحوه ی تغییر رنگ چراغ همه اعلان های تلگرام را مطالعه کنید.

تغییر رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن

همچنین برنامه Light Manager شما را محدود به شخص سازی و تغییر رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن اپلیکیشن ‌های سیستمی نخواهد کرد. در این برنامه گزینه‌ ای تحت عنوان Add an application ارائه شده است که با انتخاب آن می ‌توانید هر برنامه سوم شخص و مورد نظرتان را به لیست اپلیکیشن ‌های موجود اضافه و رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن آن را تغییر خواهید داد. بعد از اینکه تغییرات مورد نظرتان را انجام دادید، گزینه Restart Light Manager را لمس کنید. به همین سادگی بدون نیاز به روت کردن دستگاه اندرویدی خود قادر به شخصی سازی و  تغییر رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن های مختلف هستید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *