ترفند نرم افزار

استفاده از ابزار Lenovo Downloader برای فلش رام استوک

استفاده از ابزار Lenovo Downloader برای فلش رام استوک

Lenevo Downloader یک برنامه کم حجم برای رایانه تحت ویندوز است که به کاربر اجازه می دهد گوشی اندروید خود را فلش کند و فریمور استوک را روی گوشی که دارای پردازنده کوالکام است نصب کند.اگر یک دستگاه هوشمند با نسخه اندروید قدیمی دارید و می خواهید آن را فلش کنید و یک فریمور استوک روی آن نصب کنید و اندروید گوشی و یا تبلت خود را ارتقاء بدهید، از بهترین ابزار فلش لنوو که Lenovo Downloader Tool نام دارد استفاده کنید. لنوو همواره یک برند شناخته شده برای گوشی های دارای پردازنده کوالکام و مدیاتک خود است.

Lenevo Downloader برنامه

این ابزار به کاربر کمک می کند تا فریمور استوک را روی گوشی و تبلت های هوشمند لنوو خود فلش کند. کار کردن با این ابزار بسیار ساده و سرراست است. برای فلش کردن فریمور شما به نرم افزار فلش، فایل فریمور و درایور نیاز دارید.

ویژگی های برنامه Lenovo Downloader Tool

  • فلش کردن فریمور استوک. این ابزار به شما کمک می کند تا فریمور استوک را روی گوشی های لنوو مبتنی بر تراشه کوالکام را فلش کنید. این ابزار همچنین از سایر دستگاه های دیگر دارای تراشه کوالکام پشتیبانی می کند.
  • ساده و سرراست. این یک نرم افزار کم حجم است که با داشتن رابط کاربری ساده، تجربه بهتری از فلش کردن گوشی را برای کاربر فراهم می کند.
  • حالت دانلود چندگانه. در این ابزار گزینه های دانلود چندگانه وجود دارد که از میان آنها می توان یکی را انتخاب کرد برای مثال Erase Download، Upgrade، Clear Data و Erase All. تمامی این حالت ها هر کدام کارکرد متفاوتی دارند و از اینرو کاربر می تواند از هر کدام که مایل بود استفاده کند.
  • پشتیبانی از سایر دستگاه ها. به غیر از گوشی های لنوو دارای تراشه کوالکام، این ابزار همچنین از سایر گوشی های اندرویدی با برندهای دیگر اما دارای تراشه کوالکام پشتیبانی می کند.

در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه فلش کردن گوشی و تبلت های هوشمند لنوو با این ابزار را به شما آموزش دهیم. این مقاله دستورالعمل های مربوط به فلش کردن فریمور استوک با استفاده از ابزار Lenovo Downloader Tool در تلفن هوشمند و تبلت های دارای پردازنده کوالکام را شرح می دهد. در صورتی که پردازنده دستگاه لنوو شما مدیاتک (MediaTek) است از روش دیگری استفاده کنید.

قبل از اینکه فرآیند فلش کردن فریمور را شروع کنید، اطمینان حاصل کنید که شرایط آماده سازی و و پیش نیازهای فلش کردن ایمن را رعایت کرده اید به طوریکه در ادامه برای دستگاه شما مشکلی ایجاد نشود و فرایند با موفقیت انجام شود.

قبل از هر گونه فلش کردن باید اقدامات زیر را انجام داده باشید:

  • از داده های خود و اطلاعات ذخیره شده در گوشی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، زیرا فلش کردن فریمور استوک با استفاده از ابزار Lenovo Downloader تمام داده ها و تنظیمات گوشی شما را حذف و از بین می برد.
  • اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع عملیات فلش کردن، گوشی اندروید شما حداقل به اندازه 50 تا 60 درصد ظرفیت باتری خود، شارژ باتری دارد.

فلش کردن رام استوک با استفاده از Lenovo Downloader Tool

مرحله 1: درایور Qualcomm USB Driver را روی رایانه ویندوز خود دانلود و نصب کنید. اگر قبلاً درایورها را نصب کرده اید، این مرحله را نادیده گرفته و به مرحله بعد بروید.

درایور Qualcomm USB Driver

مرحله 2: فریمور دستگاه اندروید خود را روی رایانه شخصی خود دانلود و استخراج کنید.

مرحله 3: ابزار Lenovo Downloader Tool را دانلود کنید و آن را در رایانه خود استخراج کنید. پس از استخراج، مطابق تصویر زیر فایل ها را مشاهده خواهید کرد.

  فایل های Lenovo Downloader Tool

                                                 فایل های Lenovo Downloader Tool

مرحله 4: روی فایل «QcomDLoader.exe» کلیک کنید، آن را باز کنید و اندازی کنید.

نحوه ی نصب رام با استفاده از نرم افزار lg flash tool را مطالعه کنید.

روی فایل «QcomDLoader.exe» کلیک کنیدراه‌اندازی QComDLoader

راه‌اندازی QComDLoader

مرحله 5: اکنون روی دکمه «Load» (آیکون چرخ دنده) کلیک کنید و پوشه فریمور موجود در فایل های فریمور که در مرحله شماره 2 استخراج کرده اید، را انتخاب کنید.

اکنون روی دکمه «Load» کلیک کنید

مرحله 6: اکنون، روی دکمه «تنظیمات» کلیک کنید تا پنل تنظیمات QComDLoader باز شود. در اینجا گزینه Upgrade (ارتقا) را همانطور که گوشی در حالت دانلود است انتخاب کنید. پس از اتمام، کادر کنار Validate Download ROM که به نشانه دانلود رام صحیح است را علامت بزنید. اکنون شماره چیپ ست دستگاه خود را در کادر Chipset وارد کنید (می توانید این شماره را از نام فایل eMMC از پوشه فریمور دریافت کنید). به عنوان مثال، اگر نام فایل eMMC برای دستگاه شما prog_emmc_firehose_8936.mbn باشد، شماره چیپست 8936 خواهد بود. پس از اتمام، تنظیمات باقی مانده (eMMC Programmer، Patch0 و RAW Program) را همانطور که هست رها کنید و روی «OK» کلیک کنید.

بر روی دکمه «OK» کلیک کنید

مرحله 7: پس از اتمام، بر روی دکمه «شروع» کلیک کنید.

بر روی دکمه «شروع» کلیک کنید

مرحله 8: اکنون تلفن خود را خاموش کنید و در حالی که همزمان دکمه های افزایش صدا و کاهش صدا را فشار می دهید دستگاه خود را به رایانه وصل کنید.

اتصال موبایل به رایانه

اتصال موبایل به رایانه

مرحله 9: هنگامی که کامپیوتر دستگاه را تشخیص داد، Lenovo Downloader Tool به طور خودکار فرایند فلش کردن را شروع می کند.

مرحله 10: تکمیل فرایند فلش کردن ممکن است 5-10 دقیقه طول بکشد. پس از اتمام موفقیت آمیز، یک پیام سبز رنگ با عنوان Green Passed Message در ابزار Lenovo Downloader مشاهده خواهید کرد.

پیام سبز رنگ Green Passed Message را در ابزار Lenovo Downloader مشاهده خواهید کرد

مرحله 11: برنامه فلش کردن را ببندید، دستگاه خود را از رایانه جدا کنید و آن را روشن کنید.

اکنون با موفقیت با استفاده از ابزار Lenovo Downloader ، فریمور استوک را فلش کرده اید و از ادامه گار با گوشی خود لذت ببرید.

در انجام مراحل فلش کردن دقت کنید که همه چیز طبق دستورالعمل پیش می رود چرا که هر خطای ناخواسته ممکن است به سیستم عامل گوشی شما صدمه وارد کند. امیدوارم این مقاله آموزنده بوده باشد. در طی انجام این مراحل هر جا که به مشکل برخورد کردید و یا با خطایی روبرو شدید می توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان پشتیبانی و آموزش ما راهنمایی و مشاوره لازم را به شما بدهند. از اینکه حوصله کردید و این مقاله را تا پایان مطالعه نمودید، سپاسگزاریم. آماده شنیدن نظرات سازنده شما هستیم و خوشحال خواهیم شد که تجربیات خود را در زمینه فلش کردن و نصب رام روی دستگاه های لنوو با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *