تست و بررسی اپل

آیفون 7 و رفع مشکل خاموشی

رفع مشکل خاموشی آیفون 7

رفع مشکل آیفون 7 که روشن نمی شود- تعمیر CPU

اگر آیفون 7 پس از سقوط و افتادن، دیگر روشن نمی شود، چه کار باید بکنید؟ مشکل ممکن است ناشی از اتصال نرم افزاری یا مشکل سخت افزاری باشد. در این مقاله به بررسی آیفون 7 می پردازیم که پس از سقوط، روشن نمی شود. پس از بررسی های انجام شده روی این گوشی مشخص شد که پردازنده مرکزی اتصال کوتاه شده است. روش های عیب یابی در این مورد را به دقت بررسی کردیم.

آیفون 7 روشن نخواهد شد

تشخیص

گوشی را از هم جدا کنید و باتری را بردارید، سپس تلفن را به منبع تغذیه DC متصل کنید و دکمه روشن/خاموش را فشار دهید تا روشن شود. جریان روی آمپر سنج عدد 350 میلی آمپر را نشان می دهد و سپس متوقف می شود، که غیر طبیعی است و نشان می دهد که لاجیک بورد اتصال کوتاه شده است.

blank

گوشی را باز کنید و باتری را جدا کنید

منبع تغذیه را قطع کنید و لاجیک بورد را بیرون بیاورید. از خازن های در اطراف IC تست دیود بگیرید. همه مقادیر به جز خازن C1823 طبیعی هستند – این مقدار صفر، نشان می دهد که خازن C1823 اتصال کوتاه شده است. از روی نقشه می بینیم که خازن C1823، خازن فیلتر PP1V8-SDRAM است و به طور مستقیم به پردازنده SDRAM متصل است.

blank

اندازه گیری دیود بر روی خازن ها در اطراف IC

برای دانستن علت خاموشی آیفون خود اینجا کلیک کنید.

تعمیر

لاجیک بورد را به نگهدارنده بورد وصل کنید و با استفاده از هیتر، پوشش محافظ را بردارید، و سپس با استفاده از دستگاه سنگ زنی تراشه CNC، پردازنده SDRAM را جدا کنید. پس از سنگ زنی تراشه، لاجیک بورد را به نگهدارنده بورد متصل کنید و با مواد تمیزکننده، آن را تمیز کنید و سپس چسب سیاه اطراف آن را با چاقوی مخصوص کنار بزنید. پس از آن، کمی از خمیر فلاکس BGA را به پد اتصال بمالید. پردازنده  SDRAMجدید را در جای مناسب خود قرار دهید (جهت آن درست باشد)، و سپس با استفاده از هیتر، لحیم کنید. پس از خنک شدن به مدت 5 دقیقه، با استفاده از محلول تمیزکاری بورد PCB ، محل را به خوبی تمیز کنید.

blank

سنگ زنی تراشه پردازنده SDRAM

تست

دستگاه تلفن را به منبع تغذیه DC متصل کنید، سپس با استفاده از پنسف پین 13 کانکتور J4504 را به ارت وصل کنید تا جریان برق وارد سیستم شود. این بار، قرائت جریان روی آمپرسنج، طبیعی است.

blank

تلفن را به منبع تغذیه DC متصل کنید

لاجیک بورد و مونتاژ صفحه نمایش را جمع آوری کنید. گوشی را به رایانه وصل کنید، سپس دکمه کاهش حجم صدا و دکمه روشن/خاموش را فشار دهید و نگه دارید تا به حالت DFU برود. گوشی را از طریق iTunes بازگردانی کنید. پس از انجام، سیم کارت را وارد کنید و تلفن را فعال کنید. پس از تست، تمام توابع به طور معمول کار می کنند.

blank

قرائت جریان روی آمپرسنج

برای جزئیات بیشتر در مورد تعمیر آیفون 7 که اصلا روشن نمی شود، ویدئو ما را مشاهده کنید

مطالب مرتبط