راهنمای خرید موبایل

آیفون ۸ و گلکسی اس ۸

blank

آیفون ۸ برای غلبه به گلکسی اس ۸ به این ۵ ویژگی احتیاج دارد

انتظار می رود که شرکت کره ای سامسونگ محصول جدید خود گلکسی اس ۸  رادر نیمه ی ماه آپریل عرضه کند. شایعه ها حاکی از این هستند که این گوشی هوشمند مجهز به آخرین و بهترین قابلیت های ممکن خواهد بود. از جمله پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵، پشتیبانی از شبکه‌های وای‌فای نسل بعدی، صفحه‌نمایش عالی QHD، رنگ‌های متنوع بدنه و بسیاری از قابلیت‌های شگفت انگیز دیگر …

اما رقیب اصلی این محصول پرچمدار، آیفون ۸ از شرکت اپل است؛ در واقع اپل برای اینکه بتواند جایگاه خود را حفظ کند و محصولاتش همچنان نیز محبوب باشند باید محصول جدیدیش را از لحاظ قابلیت ارتقا دهد. با توجه به دهمین سالگرد عرضه آیفون، نسل جدید آیفون۸ از قابلیت‌های جذابی بهره می‌برد به عنوان نمونه شایعه شده است که، آیفون ۸ مجهز به اسکنر عنبیه چشم خواهد بود تا کاربران بتوانند از طریق چشمان خود اقدام به قفل گشایی آن کنند و یا کارهای متنوعی را با گوشی خود انجام دهند.

باید گفت که آیفون نخستین گوشی هوشمندی در دنیا نخواهد بود که از چنین اسکنری برخوردار است؛ سامسونگ برای نخستین بار در گوشی گلکسی نوت ۷ (Samsung Galaxy Note 7)، که البته خیلی زود از رده خارج شد نیز از چنین اسکنری استفاده کرد. البته انتظار می رود که آیفون ۸ نتواند تمام امکانات رقیب اندرویدی خود را داشته باشد، در بین این ها می توان پیش بینی کرد که آیفون ۸ این ۵ ویژگی مهم را دارا باشند.

یک : قابلیت شارژ سریع

شما می توانید گوشی آیفون را با شارژر آیپد به سرعت شارژ کنید، اما شرکت اپل باید خیلی سریع فناوری شارژ سریع را به طور اختصاصی برای گوشی‌های خود عرضه کند در غیر این صورت از رقبای اندرویدی خود عقب خواهد ماند.

دو قابلیت Quick Charge و Adaprive Fast Charging از امکاناتی هستند که تقریبا تمامی رقیبان اندروید آیفون به آن‌ها مجهز هستند. امروزه باتری اکثر گوشی‌های اندرویدی با سرعت زیادی تا ۵۰ درصد شارژ می‌شوند، در زمان بسیار کوتاهی حتی به مدت زمان یک دوش  کوتاه صبحگاهی قبل از بیرون رفتن این گوشی ها قابلیت شارژ شدن دارند؛ در حالی است که آیفون ۷ هنوز با فناوری قدیمی و سرعت پایین شارژ می‌شود در نتیجه زمان آن رسیده تا شرکت اپل برای رقابت جدی با سایر گوشی های اندروید، فن آوری مشابه آن ها را در آیفون ۸ در نظر بگیرد.

البته شما می توانید برای خرید شارژرهای موبایل اصل به سایت کوک موبایل مراجعه کرد و با زدن بر روی سفارش کالا، شارژر اصل و اورجینال مورد نظر خود را خریداری کرده تا همان روز برای شما ارسال گردد.

آیفون ۸ | آموزش تعمیرات موبایل

دو : قابلیت شارژ بی‌سیم

حال که صحبت از شارژ کردن شد باید گفت که شایعات بسیاری خبر از قابلیت شارژ بی سیم آیفون ۸ را در آینده داده اند. همه ی ما واقعا کنجکاو هستیم تا ببینیم آیا شرکت اپل در آیفون ۸ استانداردهای PMA و Qi را پشتیبانی می کند؛  یا اینکه با فن آوری جدیدی ما را سورپرایز خواهد کرد. دستگاه های سامسونگ و برخی از گوشی های هوشمند دیگر، استانداردهای کنونی شارژ بی‌سیم، PMA و Qi را پشتیبانی می کنند؛ بدین معنی است که کابران این گوشی ها می توانند در هر مکان عمومی که شارژهای بی‌سیم وجود دارند؛ نیز از شارژ بی‌سیم استفاده کنند. پیش بینی می شود آیفون ۸ نیز از این فناوری استفاده کند، که در این صورت به دلیل شهرت زیاد این محصول احتمال می رود که در اکثر مکان های عمومی، قابلیت شارژ بی سیم برای مشتریان در نظر گرفته شود.

آیفون ۸ | آموزش تعمیرات موبایل

سه : صفحه‌نمایشگر با کیفیت QHD

باید اضافه کرد که صفحه نمایشگر آیفون کنونی از لحاظ تکنیکی دارای کیفیت و شفافیت بالایی برای چشمان است. اما ما امیدواریم که شرکت اپل آیفون های نسل بعد را مجهز به صفحه نمایشگر با کیفیت QHD کند، و سپس آن را به بازار عرضه کند.شرکت اپل جز معدود تولیدکنندگان گوشی هوشمند است که هنوز از این فناوری استفاده نکرده است. البته قطعا این نوع از کیفیت صفحه‌ نمایش، تنها برای تجربه‌های واقعیت مجازی کاربرد دارد که اپل هنوز به‌طور جدی آن را پیشنهاد نکرده است. علاوه بر این طرفداران اپل که هزینه زیادی برای گوشی‌های خود که محصول این شرکت هستند، می‌پردازند؛ انتظاردارند در مقابل این هزینه زیاد صفحه نمایشی در حد کیفیت و شفافیت سایر گوشی های هوشمند اندرویدی رقیب داشته باشند.

چهار : صفحه نمایش OLED

شایعات خبر از آن می دهند که احتمال می رود شرکت اپل از صفحه‌نمایش OLED در مدل ویژه‌ی گوشی هوشمند خود آیفون ۸ استفاده کند. صفحه نمایش‌های OLED مزایای زیادی برای کابران خواهند داشت. کاربران می توانند انتظار کیفیت هایی چون نور و شفافیت بالا و همچنین مصرف انرژی کم و… را در آیفون ۸ داشته باشند؛ قابلیت پخش تصاویر HDR نیز به این صفحات اختصاص دارد که کاربران زیادی مشتاق استفاده از آن خواهند بود؛ کارشناسان توقع مشاهده ی قابلیت های دیگری را نیز دارند.

این در حالی است که گلکسی نوت ۷ چندی پیش از این قابلیت برخوردار بود و قطعا انتظار می رود Galaxy S8 که رقیب اصلی آیفون ۸ است مجهز به قابلیت صفحه نمایش OLED در سال ۲۰۱۷ باشد.

آیفون ۸ | آموزش تعمیرات موبایل

پنج : پشتیبانی از شبکه‌ی Gigabit LTE

محصولات اپل در بخش فناوری‌های شبکه‌های وایرلس گاهی پیشرفت وگاهی پس رفت داشته اند. (آیفون اوریجینالی که ۳G را پشتیبانی نمی کرد را به یاد بیاورید) انتظار می رود که شرکت اپل در سال جاری پیشرفت خوبی در این زمینه داشته باشد. همچنین پیش بینی می شود آیفون ۸ از نسل بعدی فناوری‌های جدید LTE نیز پشتیبانی کند. پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ با به‌کارگیری مودم حرفه‌ای X16 LTE از فن آوری LTE پشتیبانی می کند. کارشناسان شانس این را داشتند تا فناوری‌های جدید LTE را در استرالیا آزمایش کنند؛ این امکان را به کابران می دهد تا از سرعت شبکه Gigabit LTE استفاده کنند چرا که اپراتورهای معتبر مانند AT&T، Verizon، Sprint و T–mobile در کنار توسعه‌ی شبکه‌ی ۵G، به‌زودی Gigabit LTE را نیز عرضه خواهند کرد. و با توجه به اینکه شبکه‌ی ۴G LTE قدیمی شده است به‌زودی منسوخ خواهد شد، پشتیبانی از شبکه‌ی فوق سریع Gigabit LTE یکی از پیش‌نیازهای آیفون ۸ است.

مطالب مرتبط