ترفند نرم افزار

آموزش دانلود از یوتیوب

آموزش دانلود از یوتیوب

حتماً برای شما هم پیش‌ آمده است که بعد از کلی گشت‌وگذار در اینترنت ویدیوی موردنظرتان را در یوتیوب  پیداکرده‌اید و اکنون که قصد دارید آن را ذخیره کنید تا بعداً تماشا کنید، متوجه شوید که ویدیوهای بارگذاری شده در یوتیوب قابل دانلود شدن نیستند.

اگرچه دانلود ویدیو از یوتیوب برخلاف قوانین آن است، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها ویدیوهای موردنظرتان را در سیستم خود ذخیره کرده و بعداً در موعد مناسب آن‌ها را تماشا کنید. در این مطلب  قصد داریم چند راه دانلود کردن ویدیو را از یوتیوب به شما معرفی کنیم. با کوک موبایل همراه باشید.

روش اول: دانلود مستقیم و بدون برنامه‌های کمکی

اولین و ساده‌ترین روشی که در اینجا معرفی می‌کنیم نیاز به نصب برنامه‌های جانبی یا استفاده از وب‌سایت‌های دیگر ندارد. برای انجام این کار ابتدا ویدیوی موردنظرتان را در یوتیوب پیدا کنید و وارد صفحه آن شوید.

در بالای صفحه مرورگر و داخل لینک ویدیو، مطابق شکل پس از www. دو بار حرف s را تایپ کنید تا پیش از آدرس ویدیو قرار گیرد.

آموزش دانلود از یوتیوب

آموزش دانلود از یوتیوب

با زدن دکمه Enter شما به سایت دیگری هدایت می‌شوید. در اینجا کافی است کیفیت ویدیو مدنظرتان را مشخص کرده و دانلود را بزنید تا مرورگر شروع به دانلود ویدیو نماید.

روش دوم استفاده از نرم‌افزار 4K video downloader

روش دوم استفاده از برنامه‌های جانبی است که برای این کار طراحی شده‌اند. یکی از این برنامه‌ها 4K video downloader نام دارد که شما می‌توانید به‌صورت رایگان از اینترنت دانلود کنید.

  • کپی کردن آدرس URL ویدیو

مرورگر خود را باز کرده و ویدیوی مدنظرتان را پیدا کنید. آدرس لینک صفحه را کپی کنید و به برنامه بروید. در بالای صفحه دکمه سبز رنگ paste را فشار دهید تا لینک کپی شده را بارگذاری کند. برنامه لینک را بررسی می‌کند و سپس چند کیفیت در دسترس برای فیلم را به شما پیشنهاد می‌دهد.

  • کیفیت و فرمت را انتخاب کنید

4K Video Downloader به شما این امکان را می‌دهد که ویدیوی کامل یوتیوب و یا تنها فایل صوتی آن را دانلود کنید. از طریق منو بازشونده سمت چپ گزینه موردنظرتان برای دانلود را مشخص کنید. سپس فرمت دلخواهتان را از مطابق شکل از منوی سمت راست انتخاب نمایید. اغلب MP4 فرمت مطلوبی محسوب می‌شود چراکه در هر دستگاهی اجرا می‌شود.

آموزش دانلود از یوتیوب

آموزش دانلود از یوتیوب

برای تعیین کیفیت نیز یکی از مواردی که پیشنهاد داده‌شده را انتخاب نمایید. به‌طور بدیهی با افزایش کیفیت حجم فایل دانلود شده نیز بیشتر می‌شود. درنتیجه دقت کنید کیفیت مناسب خود را انتخاب نمایید.

همچنین مسیر ذخیره فایل را نیز می‌توانید از طریق Browse مشخص نمایید.

  • ویدیوی یوتیوب خود را دانلود کنید

پس از انجام مراحل فوق کافی است روی دکمه دانلود کلیک کنید تا برنامه فای موردنظر شما را دانلود و در مسیر مشخص‌شده ذخیره نماید. همچنین در صورتی که ویدیوهای بیشتری در کانال فایل موردنظر شما وجود داشته باشد، برنامه از شما سؤال خواهد پرسید آیا مایل به دانلود آن‌ها نیز هستید یا خیر.

آموزش دانلود از یوتیوب

آموزش دانلود از یوتیوب

روش سوم استفاده از سایت‌های آنلاین

روش سوم نیز مانند روش اول نیازی به نصب برنامه جانبی ندارد و تنها کافی است URL ویدیوی موردنظر را کپی کرده و در سایت‌های که مخصوص دانلود ویدیو طراحی شده‌اند ذخیره کنید. یکی از این سایت‌ها pickvideo.net است که با سرعت خوبی این کار را برای شما انجام می‌دهد.

پس از paste کردن لینک ویدیو و زدن گزینه دانلود، سایت به شما کیفیت‌های موجود ویدیو را پیشنهاد می‌دهد و شما پس از انتخاب کیفیت مدنظر مجدداً گزینه دانلود را باید بزنید تا فرآیند دانلود آغاز شود.

در روش سوم بهتر است از برنامه‌های Ad blocker استفاده کنید چراکه معمولاً این سایت‌ها تبلیغات زیادی را نمایش می‌دهند

شما نیز میتوانید در زمینه آپلود فیلم در یوتیوب به پست آموزش آپلود ویدیو روی You Tube مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط