ترفند اندروید

کالیبره کردن باتری اندروید بدون روت

blank

مشکل باتری گوشی، از بزرگترین نگرانی‌های کاربران موبایل است. این مشکل به دو نوع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بروز می‌کند. خوشبختانه برای این مشکل راه حل‌هایی وجود دارند. برای مشکل سخت‌افزاری باتری، اغلب تعویض آن با نمونه اصلی مشکل را برطرف می‌کند. در مورد مشکلات نرم‌افزاری باتری هم راه حل‌های ساده‌ای وجود دارند. یکی از این راه حل‌ها کالیبره کردن باتری گوشی است. اما کالیبره کردن باتری گوشی به چه معنی است و مراحل انجام آن چگونه است؟ در این مقاله پاسخ این سوالات را دریافت کنید. با کوک موبایل همراه باشید.

ابتدا اجازه دهید قبل از موضوع کالیبره کردن باتری گوشی نکته مهمی را گوشزد کنیم. نکته مهم در رابطه با مشکلات باتری این است که شما باید علت خالی شدن باتری را بیابید.

برای این کار چند مشکل متداول که باعث خالی شدن باتری می‌شوند را مرور می‌کنیم.

کالیبره کردن باتری اندروید بدون روت

کالیبره کردن باتری اندروید بدون روت

  • مشکلات سخت‌افزار باتری: اگر گوشی شما دارای باتری جدا شونده است درب پشت گوشی را باز کنید و باتری را بررسی کنید. اگر تغییر شکل یا باد‌کردگی در باتری مشاهده کردید به احتمال فراوان باتری ایراد دارد و باید تعویض گردد. برای تهیه باتری حتما به مراکز فروش معتبر مراجعه فرموده و کالای اصل تهیه کنید تا در آینده به مشکل بر‌نخورید.
  • مشکل درگاه شارژ موبایل: در بسیاری از اوقات مشاهده شده درگاه شارژ باتری گوشی ایراد دارد و باعث ایجاد مشکلاتی برای خود باتری می‌شود. در این مورد بهتر است به متخصصین امر مراجعه و نسبت به تعویض درگاه شارژ موبایل خود اقدام نمایید.
  • مشکلات باتری بعد از بروز‌رسانی سیستم عامل: این مورد بسیار متداول است و بعضا مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می‌کند و در رسانه‌ها خبرساز می‌شود. معمولا بعد از بروزرسانی‌های بزرگ سیستم عامل گوشی‌های موبایل، باتری مشکل خالی شدن سریع پیدا می‌کند. برای حل این مشکل باید حافظه کَش موبایل خود را خالی کنید تا اوضاع قدری بهتر شود. سپس باید منتظر بروزرسانی‌های کوچک باشید تا مشکل باتری حل شود. معمولا کالیبره کردن باتری گوشی هم جوابگو است و مشکل را برطرف می‌کند.

اگر تغییر شکل یا باد‌کردگی در باتری مشاهده کردید به احتمال فراوان باتری ایراد دارد و باید تعویض گردد

حال بیایید به بحث اصلی خود که همان کالیبره کردن باتری گوشی‌های موبایل است برسیم. سیستم عامل گوشی‌های موبایل قابلیتی به نام نشان‌گر وضعیت باتری دارد که هر لحظه ظرفیت باتری را گزارش می‌دهد. مشکل هنگامی ایجاد می‌شود که این قابلیت به درستی عمل نمی‌کند و اطلاعات اشتباه را به نمایش می‌گذارد. به عنوان مثال این اطلاعات اشتباه باعث می‌شود در حالی که باتری گوشی شارژ دارد گوشی به اشتباه تشخیص دهد که شارژ گوشی به صفر رسیده و گوشی خود‌به‌خود خاموش می‌شود.

کالیبره کردن باتری اندروید بدون روت

کالیبره کردن باتری اندروید بدون روت

یک روش ساده و بی‌دردسر برای کالیبره کردن باتری گوشی وجود دارد این روش نه نیاز به دسترسی به روت و نه نیاز به نصب نرم‌افزار خاصی دارد.

  • ابتدا باتری گوشی خود را به صفر برسانید و بگذارید خود‌به‌خود خاموش شود.
  • بعد از مدتی دوباره بدون اینکه گوشی را شارژ کنید، گوشی را روشن کنید و اجازه دهید دوباره خاموش شود.
  • گوشی خود را به شارژر وصل کنید و بدون روشن کردن آن صبر کنید تا گوشی کاملا شارژ شود و به ۱۰۰ درصد برسد.
  • حالا گوشی را از شارژ خارج کنید و روشن کنید، اگر نشان‌گر باتری ۱۰۰ درصد را نشان نمی‌دهد دوباره به شارژ وصل کنید تا ۱۰۰ درصد شود.
  • بعد از رسیدن شارژ گوشی به حداکثر، گوشی را ریستارت کنید. اگر پس از ری‌استارت باتری گوشی عدد ۱۰۰ درصد را نشان نداد دوباره گوشی را به شارژ بزنید و این پروسه را تکرار کنید تا پس از ری‌استارت ۱۰۰ درصد را نشان دهد.
  • حالا گوشی را استفاده کنید تا شارژ آن خالی شود و گوشی خاموش شود
  • دوباره گوشی را به شارژ بزنید و بدون اینکه از شارژ خارج کنید آن‌ را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید.

اگر مراحل را به درستی انجام داده باشید باتری شما با موفقیت کالیبره می‌شود و عمر باتری موبایل شما باید بیشتر شود. در پست “آموزش کالیبره کردن باتری آیفون” همین فرآیند را برای گوشی های آیفون و آیپدها آموزش داده ایم.

هشدار: به یاد داشته باشید که انجام فرایند کالیبره کردن باتری گوشی به هیچ وجه نباید مکرر انجام شود و بین هر بار کالیبره کردن حداقل ۳ ماه فاصله باید باشد.

مطالب مرتبط