راهنمای خرید لوازم جانبی

معرفی بهترین پاور بانک ­های بازار

معرفی بهترین پاور بانک ­های بازار

از ضروریات دنیای مدرن و عصر معاصر استفاده از شارژ سریع و آسان است. پاور بانک یکی از محصولات پر مصرف و کاربردی است که برای همه افرادی که بیشتر در سفر به سرمی­برند و یا فعالیت­های متصل به نت و گوشی انجام می­دهند بیش از بقیه مورد استفاده است. در ابتدای ساخت و تولید پاور بانک ­ها، پاورها اغلب دارای ظرفیت محدودی بودند.

 شاید در بهترین حالت یک روز شارژ گوشی همراه­تان را انجام می­داند. اما امروزه پاور بانک­ ها نیز مانند دیگر محصولات دیجیتالی و برقی دچار پیشرفت و تغییرات عظیم و گسترده­ای شده است. پاوربانک­های قدیمی حجم و وزن بیشتری داشتند.

 یکی از متغیرهای مهم و تاثیرگذار در انتخاب پاوربانک ­ها این است که جمع ­وجور و کم حجم باشند که مثلا در سفر مشکل وزن و سنگینی را به بار نیاورند. از دیگر خصوصیات مهم پاور بانک ­ها ظرفیت شارژ بالای آن‌ها است. پاوربانک­های فعلی کاملا پیشرفت کرده­اند و ظرفیت شارژ آن‌ها به طرز عجیب و باورنکردنی افزایش پیدا کرده است.

البته موارد ذکر شده از خصوصیات و مزایای پاور بانک است. زمانی شما به خرید پاوربانک می­روید شاهد آن خواهید بود که اختلاف قیمت پاوربانک­ ها تنها به داشتن ظرفیت بیشتر و حجم و وزن کمتر آنها بستگی دارد.

باتری­های لیتیوم­-یونی و لیتیوم-­پلیمری نیز قبل­ترها کار همین پاوربانک­ ها را انجام می­دادند. استفاده از باتری ­ها دارای مزایایی بود که شامل وزن کم و قابل حمل بودن است؛ اما باتری­های لیتیوم-­یونی و لیتیوم-­پلیمری قابلیت آن را ندارند که نیاز ما را به شارژ برقی کاملا برطرف می­کند.

علت این است که ابزار و وسایل مورد استفاده امروز ما بسیار گسترده و متنوع شده است و نسبت با حداقل ده سال پیش چند برابر شده است. بنابراین اصلا مقرون به صرفه نیست که ما برای کل وسایل مورد استفاده ­مان از باتری قلمی، نیم­ قلمی و یا کتابی استفاده کنیم. بنابراین باید به فکر یک منبع نامتناهی­ بود. البته بحث به صرفه بودن پاوربانک­ ها نکته ­ای غیرقابل چشم­ پوشی است.

زمانی که می­خواهید پاوربانک خریداری کنید حتما برآوردی نسبت به میزان نیازتان به پاور بانک داشته باشید. مثلا در ذهن خود در نظر داشته باشید که می­خواهد چند درگاه خروجی و یا usb  به آن وصل کنید. حالا تصور کنید که می­خواستید این حجم نیاز به برق را به وسیله باتری­ها برآورد کنیم!

blank

ممکن است یک پاور بانک تنها دارای یک خروجی­خور یا همان usb  باشد. این نوع از پاوربانک ­ها دارای مصارف کمتری هستند. دلیل استقبال کمتر از پاور بانک با یک پورت خروجی، همین محدودیت آن است. باید در خرید پاور بانک دقت کرد. زمانی که پاوربانکی توانایی شارژ چندین ساعتی دارد باید خروجی ­های زیادتری به تناسب ظرفیتش داشته باشد. لوازم برقی و الکترونیکی بیش از دیگر محصولات به مراقبت و نگه­داری نیاز دارند. همه باید این اصل را در مصرف لوازم الکترونیکی به یاد داشته باشند که هر چقدر لوازم الکترونیکی را درست نگه­داری کرد به مراتب طول عمر مفید آن بالاتر و بیشتر خواهد شد.

در ساخت، طراحی و نگه­داری پاور بانک ­ها نیز این مهم را نباید فراموش کرد. طراحان و تولیدکنندگان پاوربانک­ها برای برطرف کردن این مشکل و دغدغه دست به تولید پاور بانک­ های ضد آب و ضد رطوبت زده­ اند.

blank

بنابراین ضد آب و ضد رطوبت بودن، همان طور که برای گوشی موبایل و ساعت مزایا دارد و امتیاز و قیمت آن­ها را بالا می­برد، پاور بانک ضدآب و ضد رطوبت نیز به مراتب قیمت بیشتری خواهد داشت. ضمنا نباید فراموش کرد که ضدآب بودن پاوربانک­ها عمرمفید آن­ها را به طرز عجیبی بالا می­برد.

اگر بخواهیم با کیفیت ­ترین و کم کیفیت ­ترین پاورهای موجود در بازار را بررسی کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

معرفی پاور بانک Incipio offgrid smart

این محصول  تقریبا از گران­ترین نوع پاور بانک به شمار می­رود. مطمئنا اطلاع دارید به میزان خدمات و ویژگی­های هر برند و محصول، به مراتب قیمت آن نیز بالا خواهد بود. بهترین ویژگی تا حدودی منحصر به ­فرد این پاوربانک این است که کل اطلاعات مربوط به شارژ را به وسیله بلوتوث یا هر نوع وسیله ارتباطی اعلام می­کند. این اپ رایگان که درآن موجود است، کل جزییات میزان شارژ از دست رفته و شارژ باقی مانده را اعلام می­کند.

پاور بانک Incipio offgrid smart

پاور بانک Incipio offgrid smart

  • از تبلت، لپ­تاپ و هر نوع گوشی استفاده می­کنید، می­توانید به راحتی بلوتوث آن را به پاور بانک وصل کنید و هر لحظه میزان شارژ باقی مانده خود را کنترل کنید.
  • این برند برای سیستم عامل اندروید و هم سیستم عامل گوشی­های فاقد بلوتوث که دارای سیستم عامل iOS هستند مورد استفاده است.
  • این محصول از دیگر مزایایی که برشمردیم نیز بی ­نصیب نبوده است. به عنوان نمونه خاصیت و مزایای این پاور بانک­ ها این است که دارای ظرفیت زیادی هستند.
  • این برند از مهم­ترین برندهای است که ضمن درنظر داشتن تمام خصوصیات ذکر شده توجه ویژه به افزایش طول عمر پاوربانک نیز دارد.
  • این محصول  نسبت به محصولات مشابه بسیار گران­تر است. باید فراموش نکنیم که باوجود قیمت بالای آن بسیار نسبت به موارد مشابه به صرفه است چرا که هم کیفیت محصول بسیار بالا است و هم تدابیری برای پوسیده نشدن و افزایش طول عمر آن اندیشیده ­اند. که کل ویژگی­ های مفید ذکر شده در این محصول موجود است.
پاور بانک Incipio offgrid smart

پاور بانک Incipio offgrid smart

این پاوربانک دارای دو خروجی usb  این قابلیت را دارد که در زمان واحد دو یا چند وسیله برقی به وسیله usb پاوربانک شارژ شود. قیمت این محصول حدود 100 دلار است که تقریبا بالاترین قیمت را نسبت به محصولات مشابه دارد.

پاور بانک Incipio offgrid smart

پاور بانک Incipio offgrid smart

  • معرفی پاور بانک Enerplex Jumpr Max

این محصول نسبت به پاوربانک Incipio offgrid smart دارای قیمت کمتری است. قیمت این پاور بانک حدود 70 دلار است. این پاوربانک دارای دو خروجی usb  است که با ظرفیت و جریان کاملا یکسان می­تواند دو وسیله برقی را شارژ کند.

پاوربانک Enerplex Jumpr Max

پاوربانک Enerplex Jumpr Max

ظرفیت و گنجایش آن حدود 10000 میلی ­آمپر است و می­توان آن را تا حدودی جزو پاور بانک ­های پرظرفیت به ­شمار آورد. اگر به ظاهر و نمای پاوربانک توجه دارید باید به اطلاع شما برسانم که این محصول دارای انواع رنگ ­بندی است.

  • معرفی پاور بانک Satechi 10000 m AH Energy Station

این محصول قیمتش نسبت به پاور بانک Incipio offgrid smart  نصف است. قیمت این محصول حدود 60 دلار است. مانند دو محصول مشابه دارای دو خروجی usb  است. یعنی به­ صورت هم ­زمان می­توان بدون ­آنکه سرعت شارژ در هر دو وسیله متصل شده به آن کاهش پیدا کند، هر دو وسیله را شارژ کند. حداکثر ظرفیت شارژ در آن 2 آمپر است. از دیگر مزایایی که بندهای مشابه دارند که شامل اعلام میزان شارژ و ضدآب و رطوبت نیست.

Satechi 10000 m AH Energy Station

Satechi 10000 m AH Energy Station

  • معرفی پاور بانک   Proporta Stripe Turbocharger

این محصول قیمت مقرون به ­صرفه­ ای دارد. قیمت این پاور بانک حدود 60 دلار است. ظرفیت و سرعت باتری داخلی پاوربانک  12000 میلی­آمپرساعتی است. از دیگر مزایای عالی این پاوربانک   خصوصیت داشتن چند خروجیusb  است. به صورت هم زمان با همان سرعت 12000 میلی ­آمپرساعتی است می­تواند دو وسیله الکترونیکی را شارژ کند بی­ آن که حتی سرعت شارژ در آن کاسته شود. حداکثر سرعت شارژ در این پاوربانک برابر با 2.1 آمپر است.

 Proporta Stripe Turbocharger

Proporta Stripe Turbocharger

 مانند پاور بانک Incipio offgrid smart پاور بانک Proporta Stripe Turbocharger این آپشن را دارد که میزان شارژ موجود را با استفاده از LED  نمایش دهد و با داشتن این خصوصیت عالی می­توان شارژ موجود در آن را کنترل کرد. اگر بخواهیم ظرفیت برق موجود در این محصول را برای ایجاد تقریب به ذهن مشخص کنیم باید بگوییم که به اندازه شارژ شش گوشی لمسی برق را ذخیره کند.

  • معرفی پاور بانک Cheero Energy Plus

از مزایایی این محصول داشتن یک خصوصیت اضافه است. سفر کردن مطمئنا یکی از عواملی که باعث می­ شود ما از پاوربانک استفاده می­کنیم. طراحان این برند غیر از درنظر داشتن برطرف کردن نیاز مسافران و افراد به شارژ برقی توانسته است که نیاز به نور را نیز برطرف سازد. داشتن چراغ قوه از دیگر مزایای این پاور بانک است که دیگر محصولات مشابه از این مزیت بهره ­مند نیستند؛ اما از دیگر مشخصات این محصول داشتن ظرفیت بار قابل توجه است. این پاوربانک بسیار مقرون ­به صرفه است و دارای قیمت باورنکردنی 30 دلاری است. ظرفیت باتری 12000 میلی ­آمپری در ساعت با داشتن دو خروجی usb  که به صورت هم­زمان با حداکثر سرعت است. جریان الکتریکی در این پاوربانک 2.1 است که این سرعت در هر دو خروجی آن وجود دارد. اگر از هر دو خروجی usb   آن به صورت هم­زمان نیز استفاده کنید سرعت در هیچ­ یک از آن دو خروجی کاسته نخواهد شد.

حداکثر جریان شارژ و الکترونیک موجود در این محصول برابر با 12000 میلی ­آمپر است که در دو پورت آن این حداکثر سرعت و جریان وجود دارد. از دیگر مزایای آن داشتن باتری فوق قوی و باسرعت است. حجم این پاوربانک نسبت به محصولات مشابه بسیار کمتر است و برای سفرهای سبک بسیار عالی است.

  • معرفی پاور بانک Mophie  powerstation Plus

برخلاف پاور بانک Cheero Energy Plus پاوربانک Mophie  powerstation Plus از نظر هزینه و قیمت دارای قیمتی نجومی است. قیمت آن 12000 دلار است که نسبت به کل محصولات مشابه بسیار گران­تر است. برخی خصوصیات آن نسبت به دیگر پاور بانک ­ها تا حدودی کمتر است. این محصول دارای تنها یک خروجی usb  است. کابل لایتنینگ و میکرو usb از مزایای بارز این پاوربانک است.

پاوربانک Mophie  powerstation Plus

پاوربانک Mophie  powerstation Plus

جریان الکترونیکی آن به صورت حداکثر دو برابر محصولات مشابه است، یعنی دارای ظرفیت 2.4 آمپر است.

  • معرفی پاور بانک RAV Power RP-PB 19 Deluxe

این محصول دارای قیمتی بی­ نهایت منصفانه و عالی است. قیمت آن تنها 40 دلار است. باید بگوییم که این پاوربانک از دیگر پاورها و محصولات مشابه بسیار ساده و ابتدایی است. این پاوربانک دارای ظرفیت باتری 15000 میلی­آمپری در ساعت است. بهترین مزیت آن داشتن دو خروجی usb  است که سرعت شارژ در استفاده هم­زمان از دو usb  به صورت برابر است. سرعت انتقال شارژ در هر دو خروجی برابر با جریان 2.4 آمپری است. این محصول دارای چراغ قوه نیز هست.

  • معرفی پاور بانک  Xiaomi Mi power Bank

این محصول دارای سخت ­افزاری بسیار مستحکم و قوی است. این خصوصیت در مقایسه با محصولات مشابه بسیار برجسته است.

پاوربانک  Xiaomi Mi power Bank

پاوربانک  Xiaomi Mi power Bank

  •  این پاوربانک دارای دو خروجی usb  است که جریان برق را به صورت یکسان در هردو خروجی انتقال می­دهد.
  •   این پاوربانک دارای باتری 16000 میلی­آمپری در ساعت است که در هر دو خروجی usb دارای جریان حداکثری 2.4  آمپری است. قیمت این محصول بسیار کم و به­ صرفه است و تنها با پرداخت 30 دلار می­توان آن را خریداری کرد. نسبت به قیمت بسیار کمی که دارد، دارای بیشترین مزیت است که باعث شده بسیار مقرون­ به­ صرفه باشد.

همچنین ببینید: پاوربانک شیائومی مدل PB100LZM (10000mAh)

  • معرفی پاور بانک Mili Power King HB-P18

این محصول داری حجم و وزنی بسیار بالا است.  قیمت آن تقریبا بسیار بالا است. 150 دلار هزینه خرید آن می­شود. ظرفیت داخلی باتری‌اش با 18000 میلی­آمپر ساعتی است. این پاور بانک دارای دو خروجی usb  است.یعنی قدرت برق‌رسانی و سرعت آن در هردو خروجی برابر است و با استفاده از یک خروجی از سرعت خروجی دیگر کاسته نمی­شود. این محصول دارای جریان 2.1 آمپری است.

پاوربانک Mili Power King HB-P18

پاوربانک Mili Power King HB-P18

باید درنظر داشته باشید که تا زمانی در این پاور بانک سرعت 18000 میلی­آمپری جریان دارد که با ولتاژی 16 تا 20 ولتی از آن استفاده شود.اگر بخواهیم این پاور بانک داری سرعت بالاتری در شارژ باشد می­توان از جریان الکترونیکی 3.5 امپری استفاده کرد. در این محصول ولتاژ بالا طراحی شده است که بتوان از آن برای شارژ لپ­تاپ و دیگر وسایل استفاده کرد.

  • معرفی پاور بانک IBattz Mojo Battstation Optimus

این پاوربانک دارای رکور است. بیشترین ظرفیت را دارد اما بالاترین قیمت را نیز نسبت به محصولات مشابه دارد. قیمت آن 130 دلار است. دلیل رکوردار بودن آن این است که ظرفیت 204000 میلی­آمپری در ساعت را برخوردار است.  این محصول با برند پاناسونیک تا حدودی محصول مشترک است. باتری تعبیه شده در آن پاناسونیک است. این محصول دارای دو خروجی usb  است. بالاترین جریان در آن برابر با 2.1 آمپر است. این پاوربانک دارای چراغ قوه است و این مزیت آخرین ویژگی این محصول به­ شمار می­رود.

  • معرفی پاور بانک Lenmar Mutant

قیمت این محصول بسیار بالا است. 150 دلار برای خرید یک پاوربانک ممکن است گران به نظر برسد. اما این پاوربانک تنها شارژر شخصی نیست! این محصول می ­تواند نیاز یک گروه همسفر یا یک خانواده را برطرف سازد. این پاوربانک دارای باتری 20800 میلی­ آمپری در ساعت است. تعداد خروجی ­های آن باورنکردنی است!

پاور بانک Lenmar Mutant

پاوربانک Lenmar Mutant

این محصول دارای چهار خروجی usb  است. تقریبا یک محصول فول آپشن است. بالاترین جریان الکترونیکی و شارژ در آن برابر با 2.4 آمپر برای هر خروجی آن است. این پاوربانک مانند دیگر محصولات برای شارژ تنها گوشی نیست! بلکه به راحتی لپ­تاپ و دیگر وسایل برقی خود را می­توانید با استفاده از آن شارژ کنید.

  • معرفی پاور بانک Powergorilla

این محصول دارای باتری با ظرفیتی غیرقابل باور است و به اعتبار اسمش باتری آن بی ­شباهت با گوریل نیست. سرعت انتقال شارژ در آن برابر با ولتاژی 21000 میلی­آمپری است. قدرت در انتقال شارژ در آن تنها در یک خروجی usb  قرار گرفته است. به دلیل ولتاژ بالای آن می­ توان با استفاده از آداپتور یا کابل همراه برخی محصولات شارژ چهار محصول الکترونیکی را تامین کند. قیمت آن نسبت به محصولات مشابه چندین برابر است.

این پاور بانک دارای قیمت 250 دلاری است. قدرت انتقال و ولتاژ این محصول به حدی بالا است که می­تواند برق هر محصول برقی را تامین کند.

  • معرفی پاور بانک Limefuei Blast L240X

این محصول دارای چهار خروجی است که بسیار مزیت بالایی است. این پاوربانک دارای آمپری 2.4 ولتاژی است. قدرت انتقال در هر خروجی Usb  درآن در مجموعه برابر با 4.2 آمپر است. این محصول قیمتی تقریبا بالا دارد. برای خریدن آن باید 150 دلار هزینه کرد.

  • معرفی پاور بانک Anker Astro E7

این محصول قیمتی 80 دلاری دارد. باتری بسیار قوی با ظرفیتی بالا برابر با 25600 میلی­ آمپر در ساعت از ویژگی­های آن است. این محصول دارای سه خروجی Usb  فوق قوی است که بالاترین جریان 3 آمپری است. اما در کل، ولتاژ هر سه خروجی برابر با حجمی ۴ آمپری است.

خلاصه اینکه

برای انتخاب و خرید پاور بانک­ ها ابتدا نوع نیاز خودتان را شناسایی کنید. اگر برایتان سرعت بالا، تعداد خروجی­های بیشتر، گنجایش بیشتر و یا هر متغیر دیگر اهمیت دارد، متناسب با آن اولویت محصول مورد نیاز خود را شناسایی کنید.

مطالب مرتبط