تلفن هوشمند و تبلت

فعال کردن تنظیمات اینترنت ایرانسل 3G و 4G

فعال کردن تنظیمات اینترنت ایرانسل 3G و 4G

برخی کاربران وقتی می خواهند اینترنت سیم کارت ایرانسل خود را فعال کنند نمی دانند که چگونه باید تنظیمات اینترنت ایرانسل را در گوشی اندرویدی یا آیفون خود فعال نمایند. پس ما تصمیم گرفتیم تا در این راستا مقاله ‌ای اختصاصی در سایت قرار دهیم. در این مقاله قرار است نحوه فعال سازی تنظیمات اینترنت ایرانسل  3G و 4G در اندروید و آیفون را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

همانطور که می دانید استفاده از اینترنت سیم کارت به شدت در بین کاربران بسیار رواج پیدا کرده است. زیرا اینترنت سیم کارت عدم محدودیت مکانی داشته و دلیل این همه طرفدار همین موضوع می باشد. هنگامی که شما اینترنت سیم کارت خود را فعال کرده باشید، در هر کجا و هر زمان می ‌توانید از خدمات اینترنت استفاده کنید. به همین دلیل به اینترنت سیم کارت اصطلاحاً اینترنت همراه هم می گویند. در این بین ایرانسل یکی از اپراتورهایی می باشد که در رابطه با این زمینه خدمات عالی ارائه می ‌کند. اینترنت 3G، 4G LTE  و به تازگی 4.5G  توسط ایرانسل ارائه می گردد که به واقع سرعت عالی را به همراه دارد.

ولی سوال اصلی این است که چگونه می ‌توانیم اینترنت ایرانسل را در آیفون یا گوشی اندرویدی خود فعال نماییم؟ در این مقاله می خواهیم به آموزش نحوه فعال سازی تنظیمات اینترنت ایرانسل 3G  و 4G  در اندروید و آیفون بپردازیم.

فعال سازی تنظیمات اینترنت ایرانسل در اندروید 4.0 و بالاتر

اگر تبلت یا گوشی اندرویدی شما از نسخه 4.0 یا جدیدتر سیستم عامل اندروید بهره‌ می برد، می ‌توانید با استفاده از مراحل زیر اینترنت سیم کارت خود را فعال نمایید:

  • ابتدا به بخش Settings یا “تنظیمات” دستگاه اندرویدی خود وارد شوید.
  • حال گزینه More یا “بیشتر” را انتخاب نمایید.
  • سپس گزینه Mobile Networks یا “شبکه های تلفن همراه” را انتخاب کنید.

گزینه Mobile Networks را انتخاب کنید

  • در این مرحله باید گزینه Access Point Names یا “نام های نقاط دسترسی” را انتخاب کرد.

گزینه نام های نقاط دسترسی را انتخاب کرد

  • با انتخاب گزینه New APN یا “APN جدید” نسبت به ساخت یک APN جدید اقدام نمایید. دقت کنید که دسترسی به این گزینه ممکن است با توجه به رابط کاربری دستگاه تان متفاوت باشد.
  • بعد از اینکه APN جدید ساخته شد، آن را لمس کرده تا وارد تنظیمات آن شوید. برای Name یا “نام” عبارت Irancell-GPRS را وارد کنید.برای Name یا “نام” عبارت Irancell-GPRS را وارد کنید
  • برای گزینه APN عبارت mtnirancell را تایپ نمایید.

برای گزینه APN عبارت mtnirancell را تایپ نمایید

آموزش تنظیمات اینترنت همراه اول نوترینو را مطالعه کنید.

 

در نهایت گزینه Save یا “ذخیره” را انتخاب کنید تا تنظیمات شما ذخیره گردد. به این صورت فعال سازی اینترنت ایرانسل در دستگاه اندرویدی شما به پایان می رسد. از این به بعد می ‌توانید قابلیت موبایل دیتا (Mobile Data)  دستگاه را روشن و از اینترنت همراه استفاده نمایید. اما اگر دستگاه اندرویدی شما قدیمی است و از نسخه ‌های پایین‌ تر اندرویدی بهره مند است، باید از روش زیر برای فعال سازی تنظیمات اینترنت ایرانسل استفاده نمایید.

 

تنظیمات اینترنت همراه اول نوترینو در اندروید و آیفون به صورت دستی

فعال کردن تنظیمات اینترنت ایرانسل در گوشی اندرویدی قدیمی

اگر گوشی یا تبلت اندرویدی شما قدیمی می باشد، باید برای فعال کردن تنظیمات اینترنت ایرانسل به شرح زیر عمل نمایید:

  • به بخش Settings یا “تنظیمات” دستگاه اندرویدی خود مراجعه کرده و گزینه Wireless & Network یا “بی سیم و شبکه ها” را انتخاب کنید.
  • حالا باید گزینه Mobile Networks را “شبکه های موبایل” را انتخاب کنید.
  • گزینه Access Point Names یا “نام های نقاط دسترسی” را انتخاب کرده و اگر در این بخش APN را می بینید آن را ویرایش کنید یا با انتخاب گزینه New APN یا “APN جدید” نسبت به ساخت یک APN جدید وارد عمل شوید.
  • در تنظیمات APN باید برای Name یا “نام” عبارت Irancell-GPRS را وارد کرده و برای گزینه APN عبارت mtnirancell را وارد کنید. بعد تغییرات ایجاد شده را با انتخاب گزینه Save یا “ذخیره” ذخیره سازی کنید. به این شکل تنظیمات اینترنت ایرانسل در گوشی اندرویدی شما فعال می گردد. کافیست که قابلیت موبایل دیتا (Mobile Data) دستگاه اندرویدی تان را فعال کنید و از اینترنت همراه ایرانسل استفاده کنید.

فعال کردن تنظیمات اینترنت ایرانسل در آیفون و آیپد (سیستم عامل iOS)

اما اگر می خواهید تنظیمات اینترنت ایرانسل را در آیفون یا آیپدتان پیاده سازی کنید، کافیست که به شرح زیر عمل نمایید:

  • به بخش Settings دستگاه مراجعه کنید.
  • گزینه Cellular را انتخاب نمایید.
  • گزینه Cellular Date را فعال کنید. به همین راحتی در آیفون و آیپدهای اپل قادر به استفاده از اینترنت سیم کارت ایرانسل خود خواهید شد.

فعال کردن تنظیمات اینترنت ایرانسل در آیفون

نحوه تشخیص اینترنت 4G  از 3G؟

در صورتی که سیم کارت ایرانسل شما از نوع 4G  باشد و گوشی هوشمندتان هم از اتصال LTE 4G پشتیبانی کند، اینترنت همراهتان هم سرویس LTE 4G را ارائه می کند. ولی اگر یکی از شروط بالا برقرار نیست، قادر به استفاده از اینترنت 4G  نخواهید بود. دقت کنید که سیم کارت‌ های 3G  ایرانسل قابل تبدیل به سیم کارت 4G  هستند.

تعرفه و بسته های اینترنت ایرانسل

بعد از فعال سازی اینترنت ایرانسل در گوشی یا تبلت خود باید نسبت به خرید بسته های اینترنتی اقدام کنید. ابتدا توصیه می‌ کنیم که با تعرفه اینترنت همراه ایرانسل آشنا خواهید شد. ایرانسل هزینه مصرف اینترنت سیم کارت های دائمی و اعتباری را به شکلی که در عکس زیر مشاهده کردید، اعلام نموده است.

برای خرید بسته های اینترنت همراه ایرانسل می‌ توانید از کدهای اختصاصی که ارائه کرده است استفاده نمایید ولی ما توصیه می‌ کنیم که برای ساده ‌تر شده این کار، برنامه “ایرانسل من” را دانلود کنید. با استفاده از این اپلیکیشن به راحتی می توانید بسته های اینترنتی مختلف، شارژ سیم کارت و غیره تهیه کنید.

نسخه دانلود برنامه از کافه بازار برای اندروید

نسخه دانلود برنامه از سیب اپ برای آیفون و آیپد

بعد از اینکه اپلیکیشن نامبرده را نصب کردید، آن را اجرا کنید. در این شرایط باید شماره تماس خود را وارد کرده و برخی مشخصات خواسته شده را به واسطه تایید هویت ارائه کنید. بعد با انتخاب گزینه “خرید بسته افزایشی” به لیست بسته های اینترنت همراه ایرانسل هدایت خواهید شد.

بسته های اینترنت ایرانسل در بازه های زمانی و شرایط های مختلف ارائه شده ‌اند. به عنوان مثال اگر به دنبال اینترنت هفتگی هستید، کافیست که گزینه اینترنت هفتگی را انتخاب نمایید و سپس تعرفه مورد نظرتان را لمس نمایید تا درخواست فعال سازی آن ارسال شود. برای فعال شدن بسته مورد نظر خود باید حتما شارژ کافی داشته باشید. ولی همانطور که پیش از این هم گفته شد، برای خرید بسته های اینترنتی ایرانسل می ‌توانید از کدهای USSD هم استفاده کنید. کدهای مربوط به انواع بسته های مختلف ایرانسل را می‌ توانید از سایت رسمی ایرانسل مشاهده کنید. یا طبق عکس ‌های زیر بهترین بسته را انتخاب نمایید.

در صورتی که از اپلیکیشن ایرانسل من استفاده کنید، می‌ توانید هر وقت که تمایل داشته باشید میزان حجم اینترنت مصرفی و باقی مانده سیم کارت خود را مشاهده کنید. ولی اگر از این برنامه استفاده نمی ‌کنید می ‌توانید با شماره‌گیری کد #10*141* از حجم باقی مانده بسته اینترنتی خود مطلع شوید. همچنین کد #4*1*555*  هم اطلاعات بسیار عالی را در زمینه ‌های مختلف از جمله حجم بسته اینترنتی در اختیار شما قرار خواهند داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *