ترفند اندروید

روش های Recovery Mode در اندروید

روش ها و گزینه های Recovery Mode اندروید

اگر دستگاه اندروید شما دچار خرابی برنامه، کندی سرعت یا سایر مشکلات عملکردی است، باید راه حلی پیدا کنید تا به حالت طبیعی برگردد. وقتی اسکن و ویروس کشی را انجام می دهید و نتیجه نمی دهند، گزینه بعدی شما استفاده از حالت بازیابی است.حالت بازیابی به شما امکان می دهد سیستم خود را مجدداً راه اندازی کرده و بدون هیچ ویروسی یا سایر مواردی که به طور بالقوه باعث دردسر شما می شوند، کار با دستگاه خود را با راه اندازی مجدد شروع کنید. نحوه استفاده از حالت بازیابی برای دستگاه های مختلف، از جمله دستگاه های سامسونگ، هواوی و ال جی و غیره در اصل مشابه اما بسته به مدل های مختلف گوشی کمی متفاوت هستند.

قابلیت Recovery Mode در اندروید چیست؟

اندروید پرکاربردترین و دوست داشتنی ترین سیستم عامل در جهان است. اکثر شرکت های تلفن های هوشمند از اندروید در دستگاه های خود استفاده می کنند. اندروید برای همه محبوب است زیرا یک سیستم عامل بسیار سفارشی و قابل تنظیم است.

دستگاه های اندرویدی دارای قابلیتی به نام Android Recovery Mode هستند که به کاربران امکان می دهد برخی از مشکلات تلفن یا تبلت خود را برطرف کنند. اگر متوجه شوید که دستگاه شما درست عمل نمی کند ممکن است مفید باشد. از لحاظ فنی، حالت بازیابی اندروید به یک پارتیشن قابل بوت ویژه دلالت می کند که یک برنامه بازیابی در آن نصب شده است.

قابلیت Recovery Mode در اندروید

قابلیت Recovery Mode در اندروید

نحوه دسترسی به حالت بازیابی اندروید

روش دسترسی به Recovery Mode از دستگاه به دستگاه دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، حالت بازیابی galaxy S7، حالت بازیابی در تبلت اندروید، و حالت بازیابی گوگل نکسوس همه شبیه به هم هستند، اما از مجموعه دکمه های مختلف استفاده می کنند. به طور کلی، عمل ریکاوری مد با نگه داشتن و فشار دادن ترکیبی دکمه های دستگاه اندرویدی انجام می شود.

در این مقاله آموزشی قصد داریم نحوه دستیابی به حالت بازیابی اندروید در رایج ترین دستگاه های اندرویدی را به شما عزیزان آموزش دهیم.رفتن به حالت ریکاوری در دستگاه های اندروید به راحتی و در طی دو مرحله ساده انجام می شود:

  1.  دستگاه خود را خاموش کنید.
  2.  دکمه های ترکیبی درست را فشار دهید.

ترکیب دکمه ها به دستگاه بستگی دارد. در اینجا رفتن به ریکاوری مد تلفن های همراه سامسونگ آورده شده است.

برای رفتن به حالت بازیابی در گوشی های گلکسی S7، S6، S5، S4 و حالت بازیابی S3 دکمه های افزایش حجم صدا، دکمه پاور و دکمه هوم را فشار دهید و نگه دارید.

برای رفتن به حالت بازیابی گوگل نکسوس: به طور همزمان دکمه های روشن/خاموش، افزایش میزان صدا، کاهش میزان صدا را فشار دهید و نگه دارید.

رفتن به حالت ریکاوری در دستگاه های اندروید

رفتن به حالت ریکاوری در دستگاه های اندروید

برای سایر دستگاه ها، کاربر می تواند با وب سایت سازنده مشورت کند یا با یک جستجوی سریع در گوگل این کار را انجام دهد.

با فشار دادن دکمه های ترکیبی، سیستم بوت می شود و از کاربر می خواهد که به منو Android Recovery Mode برود.

منوی حالت ریکاوری اندروید

پس از ظاهر شدن منوی Android Recovery Mode، می توانید با کلیدهای تنظیم صدا گزینه های خود را انتخاب کرده و با دکمه پاور هر گزینه مد نظر خود را انتخاب کنید.گزینه ها عبارتند از:

  1. سیستم را مجدداً راه اندازی کنید: با انتخاب این گزینه، دستگاه به طور عادی ریستارت می شود.
  2.  دستگاه را از ADB به روزرسانی کنید: ADB مخفف Android Debug Bridge که در واقع یک پل ارتباطی برای رفع اشکال اندروید است به کاربر کمک می کند تا دستگاه اندروید خود را به رایانه متصل کند. این ویژگی برای توسعه دهندگان اندروید طراحی شده است و بنابراین لازم است که Android SDK (کیت توسعه نرم افزار) در رایانه نصب شود.
  3.  استفاده از حافظه جانبی: در استفاده از این گزینه، فایل به روزرسانی در کارت حافظه دستگاه ذخیره می شود. کاربر می تواند برای ذخیره اطلاعات در کارت حافظه از رایانه استفاده کند و سپس با قرار دادن آنها در تلفن همراه، داده ها را در تلفن همراه خود ذخیره کند.
  4.  پاک کردن اطلاعات گوشی و یا ریست فکتوری: با انتخاب این گزینه، داده ها و پارتیشن حافظه نهان (cache) پاک می شود و تلفن همراه به شرایط اولیه کارخانه تنظیم می شود. این کار زمانی مفید است که می خواهید تلفن همراه قدیمی خود را با خیال راحت بفروشید یا به شخص دیگری منتقل کنید.
  5.  پاک کردن پارتیشن حافظه نهان: در استفاده از این گزینه، تمام داده های پارتیشن cache پاک می شود. پارتیشن کش یک پارتیشن در هارد دیسک است که به عنوان حافظه برای ذخیره موقت داده ها استفاده می شود.
  6.  اعمال به روزرسانی از حافظه پنهان: این کار زمانی مفید است که هیچ رایانه یا کارت حافظه ای در دسترس کاربر نمی باشد. این مستلزم این است که فایل به روزرسانی ابتدا از طریق WiFi یا اتصال به اینترنت بارگذاری شود.

بازیابی های اندروید سفارشی

این گزینه به بازیابی اطلاعات با استفاده از برنامه های شخص ثالث اشاره دارد. Disk Drill یکی از برنامه های منتشر شده از شرکت Cleverfiles است که می تواند در بازیابی اطلاعات تقریباً از هر دستگاه اندرویدی کمک کند. این برنامه به تازگی راه اندازی شده است و نتیجه بازخورد مشتریان و عقاید توسعه دهندگان Clevefiles است.

بازیابی های اندروید سفارشی

بازیابی های اندروید سفارشی

از نظر فنی، این برنامه از کارآیی بیشتری نسبت به نسخه های قبلی برخوردار است، رابط کاربری گرافیکی ساده و جدیدی ارائه می دهد و تعداد زیادی فایل سیگنیچر (file signatures) به آن اضافه شده است. برنامه Disk Drill در گوشی های سامسونگ گلکسی S3، S4، S5، S6 و S7، گوگل نکسوس، تبلت های اندروید موجود و ساعت های هوشمند اندروید کار می کند. Disk Drill مستقیماً از حافظه داخلی یا کارت SD اندروید با دستگاه شما کار می کند، مثل اینکه یک دیسک سخت باشد. پس از باز شدن، برنامه کاربر را مرحله به مرحله راهنمایی می کند.روش بازیابی با این برنامه در مرحله آسان انجام می شود:

  1.  دستگاه اندروید را به رایانه شخصی وصل کنید.
  2.  اجازه دهید Disk Drill به دستگاه دسترسی پیدا کند: به محض اتصال گوشی و این برنامه به رایانه، دسترسی به دستگاه باید تأیید شود.
  3.  دستگاه را روت کنید: برنامه دیسک دریل تمام دیسک ها و پارتیشن های موجود در دستگاه اندروید را نشان می دهد، سپس روت می کند.

این برنامه دارای دو حالت اسکن Quick Scan و Deep Scan است. جستجوی سریع اسکن با استفاده از فراداده موجود در سیستم انجام می شود. اسکن عمیق در سطح باینری جستجو می کند. علاوه بر این، Disk Drill می تواند کار جستجوی پارتیشن را انجام دهد. با فشار دادن دکمه «Recover»، همه انواع جستجو انجام می شود، و حداکثر بازیابی را تضمین می کند. در آخر، نتایج به روشی کاربرپسند ارائه می شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *