ترفند اندروید

حل مشکل متوقف شدن برنامه ها در اندروید

blank

حل مشکل متوقف شدن برنامه ها در اندروید به صورت کامل در این مقاله بررسی می شود.

هميشه وقتی پيام خروج اجباری را در برنامه ای كه در حال اجرا است می بينیم حس نگرانی خاصی می كنیم، به خصوص زمانی كه آن برنامه در حال اجرا مربوط به كارمان باشد. در بیشتر اوقات متوقف شدن برنامه ها رخ می دهد و هر بار آزار دهنده تر از دفعه قبل است. خوشبختانه برای اينكه با اين پيام دوباره رو به رو نشويد دو راه وجود دارد.

حل مشکل متوقف شدن برنامه ها در اندروید

معمولا اين پيام مربوط به نرم افزار در حال اجرا يا حافظه باقی مانده بر روی دستگاه اندرويد شما است ؛ هر دليلی كه باشد برنامه های شما پشتيبانی می شوند و بعد از زمان كمی اينبار بدون وقفه دوباره اجرا می شوند.

روش اول: خالی كردن حافظه RAM

در واقع RAM دستگاه شما تعيين كننده اين است كه اندرويد شما گنجايش پردازش چه ميزانی از اطلاعات به طور هم زمان است. اگر برنامه ای بيشتر از فضای خالی RAM شما حجم بگيرد آن برنامه اجرا نخواهد شد و اگر برنامه ای اين چنين باشد پيغام خروج اجباری بر روی دستگاه شما ظاهر خواهد شد.

حل مشکل متوقف شدن برنامه ها در اندروید

متوقف شدن برنامه ها

از آن جايی كه شما نمی توانيد حجم RAM را افزايش دهيد، بهترين راه حل ممكن اين است كه فضای خالی كافی داشته باشيد.

به حجم RAM در دسترس نگاه كنيد

در منوی تنظيمات به بخش همه ی برنامه ها (storage) وارد شويد و قبل از ديدن برنامه های در حال اجرا حجم كلی كه هر نرم افزار و خود اندرويد شما را اشغال كرده است، ببينيد.

متوقف شدن برنامه ها

متوقف شدن برنامه ها

اگر دستگاهی كه استفاده می كنيد، كلا حجم RAM بالايی نداشت می توانيد با كنترل برنامه هايی كه هم زمان اجرا می كنيد آن را مديريت كنيد.

توقف پردازش و بستن برنامه ها

با اينكه خود سيستم عامل اندرويد حجم زيادی از RAM را می گيرد ولی كاری از دست تان بر نمی آيد و مجبوريد از راه ديگری فضای خالی ايجاد كنيد . در اين مرحله پيشنهاد می شود كه از task killer استفاده كنيد ولی بهتر است كه از اين كار اجتناب كنيد و اگر برنامه ای در ليست برنامه ها در حال اجرا است آن را ببنديد و چند دقيقه ای منتظر بمانيد.

متوقف شدن برنامه ها

متوقف شدن برنامه ها

پردازش اطلاعات همچنان برای بعضي از برنامه ها انجام می شود ولی با اين حال RAM بيشتری نسبت به قبل خواهيد داشت. اگر هنوز فضای كافی برای اجرای برنامه مورد نظر شما وجود ندارد بر روى يكى از برنامه های در حال اجرا كليك كنيد و پردازش آن را متوقف كنيد؛ اگر اين برنامه جز نرم افزار های ضروری باشد بعد از چند ثانيه دوباره فعال می شود.

استفاده از task killer

اگر شما مجبور به استفاده از task killer ها شديد مطمئن باشيد كه از آنها كم استفاده كنيد زيرا اين نرم افزار ها قابليت پردازش اندرويد را در طولانی مدت كاهش می دهد.

راه دوم: پاك كردن و نصب مجدد برنامه

اگر RAM مشكل مورد نظر شما نيست پس يا مشكل از خود برنامه ی در حال اجراست يا برنامه ی ديگري با آن برنامه مشكل ايجاد مي كند. قبل از اينكه به بررسی بقيه برنامه ها بپردازيم برنامه ای را كه خروج اجباری در آن رخ می دهد، بررسی می كنيم.

  • پاك كردن برنامه: اين ساده ترين بخش عمليات است ؛ برنامه را از بخش همه ی برنامه ها در منوی تنظيمات پيدا كرده و آن را پاك كنيد.
  • نصب مجدد و باز كردن برنامه: گوگل پلی يا هر جای ديگری كه برنامه های تان را از آن دانلود می كنيد را باز كنيد و از ليست برنامه ها اپليكيشن مورد نظرتان را پيدا كنيد و دوباره آن را نصب كنيد و امتحان كنيد كه آيا باز هم پيام خروج اجباری مي آيد يا نه اگر دوباره با اين پيام مواجه شديد نشان دهنده ی اين است كه برنامه های ديگری با اين برنامه همخوانی ندارند.
    متوقف شدن برنامه ها

    متوقف شدن برنامه ها

  • چك كردن برنامه های در حال اجرا : به بخشی كه همه برنامه ها در آن قرار دارد برويد و برنامه هايی را كه به تازگی نصب كرديد را يكی يكی به ترتيب پاك كنيد تا ببينيد كه مشكل تان بر طرف می شود يا خير.

راه سوم : trouble shooting پايه

اگر بعد از انجام دادن مراحل قبلی باز هم پيام خروج اجباری برای شما آمد نشان دهنده ی اين است كه مشكل شما اساسي تر هست و بايد مراحل پايه trouble shooting اندرويد را اجرا كنيد بعد از آن تمام مشكلات گوشی شما اعم از force close حل خواهد شد.

متوقف شدن برنامه ها

متوقف شدن برنامه ها

نتيجه گيری

بسته شدن ناگهانی برنامه ها از مشكلات آزار دهنده ای است كه زياد اتفاق می افتد و در ٩٩ مواقع راه حل ساده ای برای درست كردن آن وجود دارد. خالی كردن حجم RAM زمان زيادی از شما نمی گيرد و اگر شما بدانيد كه مشكل گوشی شما از RAM هست می توانيد مشكل گوشی خود را به راحتی حل كنيد. اما اگر مشکل گوشی اندروید شما برطرف نشد، نیاز است تا توسط متخصصین حوزه تعمیرات موبایل بررسی شود تا هرگونه مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری احتمالی را برطرف نمایند.

سوالات متداول حل مشکل متوقف شدن برنامه ها در اندروید

1- چگونه در اندروید جلوی توقف برنامه ها را بگیرم؟

  • به تنظیمات بروید.
  • روی برنامه ها، مدیر برنامه و یا مدیریت برنامه ها ضربه بزنید (بسته به دستگاه اندروید)
  • برنامه ای را که باعث خرابی یا فریز کردن صفحه می شود را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
  • سپس روی پاک کردن حافظه نهان (Cache) ضربه بزنید.
  • روی گزینه Force Stop ضربه بزنید.
  • به صفحه اصلی برگردید و برنامه را دوباره راه اندازی کنید.

2- چگونه می توانم مشکل توقف برنامه ها را حل کنم؟

هنگام مواجه شدن با این مشکل، پاک کردن حافظه نهان RAM می تواند موثر باشد. برای پاک کردن حافظه نهان، به تنظیمات> برنامه> مدیریت برنامه ها> بروید، زبانه «All» را انتخاب کنید، برنامه ای را که باعث مشکل و خطا شده است را انتخاب کنید و سپس روی پاک کردن حافظه نهان و داده ها ضربه بزنید.

3- چرا برنامه های من متوقف می شوند؟

اگر برنامه های اندروید شما ناگهان خراب می شوند، برای رفع مشکل، به تنظیمات سیستم بروید، سپس مدیر برنامه را انتخاب و آن را باز کنید و Android System WebView را انتخاب کنید. از آنجا ، روی گزینه «uninstall updates» ضربه بزنید، احتمالاً مشکل حل می شود.

4- چرا وقتی برنامه ای را در اندروید باز می کنم، برنامه من بسته می شود؟

این معمولاً هنگام بروزرسانی نرم افزار دستگاه رخ می دهد اما فراموش نکنید که برنامه ها را فقط از پلی استور دانلود کنید. همچنین، هنگامی که داده های WiFi یا تلفن همراه شما کند یا با وقفه همراه است، برنامه ها عملکرد درستی نخواهند داشت و خوب کار نمی کنند. یکی دیگر از دلایل مشکل خراب شدن برنامه های اندروید، کمبود فضای ذخیره سازی در دستگاه شما است.

5- چگونه می توانم بعد از force stop برنامه را مجدداً راه اندازی کنم؟

بر روی دکمه “Force Stop” ضربه بزنید، برنامه متوقف خواهد شد. سپس به گزینه “منو” بروید و روی برنامه متوقف شده کلیک کنید. دوباره باز می شود یا دوباره راه اندازی می شود.

6- چگونه جلوی بسته شدن برنامه ها در اندروید خود را بگیرم؟

به گزینه مراقبت از سیستم (system care) بروید، باتری را انتخاب کنید، به تنظیمات در بالا سمت چپ بروید و علامت «برنامه های بلا استفاده را به حالت خواب ببرید» را تیک بزنید.

7- task killer در اندروید چیست؟

این یک برنامه اندروید است که با آن می توانید برنامه های دیگر را به اجبار متوقف کنید (گاهی اوقات به صورت خودکار انجام می شود)، هرچه تعداد برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می کنید کمتر باشد، عملکرد اندروید و باتری آن نیز بهتر خواهد شد.

8- بهترین task killer برای اندروید چیست؟

  • Greenify. این یکی از بهترین برنامه های task killer برای اندروید است.
  • Clean Master.
  • ES Task Manager.
  • Advanced Task Manager.
  • ShutApp.

9- چگونه به یک برنامه در حال اجرا فرمان توقف بدهم؟

دستور توقف به یک برنامه در حال اجرا

ابتدا صفحه تنظیمات را باز کنید و روی دسته بندی برنامه ها ضربه بزنید. در لیست پایین بروید، یک برنامه را انتخاب کنید و به دکمه Force Stop ضربه بزنید تا دستور توقف اجرای برنامه را صادر کرده و آن را از حافظه حذف کنید.

10- آیا به برنامه task killer اندرویدی نیاز دارم؟

واقعیت این است که این برنامه ها می توانند عملکرد و عمر باتری شما را کاهش دهند. task killerها می توانند برنامه های در حال اجرا در پس زمینه را وادار به توقف کنند و آنها را از حافظه حذف کنند. برخی از این برنامه ها بطور خودکار، اقدام به بستن برنامه ها می کنند. نا گفته نماند که، اندروید می تواند به طور هوشمندانه فرآیندهای خود را مدیریت کند، نیازی به این برنامه ها نیست.

مطالب مرتبط