ترفند آیفون

آموزش آیفون – برنامه ی Maps

blank

پیدا کردن تمامی مکان های روی نقشه

برنامه ی Maps یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین برنامه های نصب شده بر روی دستگاه های اپل است که با استفاده از آن می توان مسیرها را پیدا کرد و علاوه بر مسیرهایی که از قبل می شناسیم مسیرهای جدیدی را نیز کشف و جست و جو کرد.

پیدا-کردن-مسیرها-بر-روی-نقشه-در-برنامه-ی--Maps

پیدا-کردن-مسیرها-بر-روی-نقشه-در-برنامه-ی–Maps

در تصویر بالا می توانید نقشه خیابانی سان فرانسیسکو را بر روی برنامه ی  Maps ببینید. دکمه هایی که در گوشه سمت راست و بالای تصویر ظاهر شده اند،  برای انتخاب نحوه ی نمایش نقشه هستند و از طرفی هم مکان فعلی تان درون کارتی که حاوی اطلاعات بیشتر از مکان جغرافیایی است به همراه دکمه Get Directions در پایین صفحه قرار گرفته است.
شما می توانید تنها با لمس کردن و کشیدن صفحه نمایش بر روی نقشه ها حرکت کرده و یا برای حرکت در جهتی متفاوت، دو انگشت خود را روی صفحه گذاشته و به صورت همزمان صفحه را توسط این دو انگشت بچرخانید. برای بازگشت به جهت نمایشی از نقشه که به سمت شمال جغرافیایی است، کافی است نماد قطب نما را که به شکل آیکون the Compass icon نمایش داده می شود، لمس کنید.

blank استفاده از سیری برای پیدا کردن مکانی روی Maps

برای آن که سیری به دنبال مکانی روی نقشه بگردد و نتیجه را به شما بگوید، می بایست جملاتی مانند:

  • “Find coffee near me”
  • “Show me the Azadi Street”

در این صورت سیری آدرس نزدیک ترین کافه به شما را نمایش می دهد و یا با توجه به دستور دوم خیابان آزادی را روی نقشه به شما نشان خواهد داد.

blank  هشدار: برای آن که در زمان رانندگی بتوانید باخیال راحت از امکانات برنامه ی Maps استفاده کنید و خطری شما را تهدید نکند، می بایست از ناوبری به هنگام رانندگی با استفاده از ایفون استفاده کنید. اطلاعات بیشتر در این مورد در پست “عدم ایجاد مزاحمت حین رانندگی” آورده شده است.

بزرگنمایی یا کوچکنمایی نقشه در برنامه ی Maps ایفون

شما به دو طریق می توانید بر روی نقشه بزرگنمایی و یا کوچک نمایی کنید. برای این منظور می توانید بسته به علاقه تان، دوتا از انگشت هایتان را روی نقشه گذاشته و برای بزرگنمایی صفحه ی شامل نقشه، دو انگشت را از هم باز و یا برای کوچک نمایی دو انگشت را به هم نزدیک کنید و یا با دو بار تپ کردن روی نقشه انگشتتان را برای چند لحظه روی صفحه نگه داشته و در ادامه برای بزرگنمایی صفحه نمایش حاوی نقشه را به سمت بالا بکشانید و یا برای کوچک کردن نقشه انگشت خود را به سمت پایین صفحه بکشید. دقت کنید که در هر دو حالت هم مقیاس بزرگنمایی و کوچک نمایی نقشه در گوشه ی بالایی و سمت چپ صفحه ظاهر می شود. برای تغییر در نحوه نمایش بُعد مسافت میان دو مکان خاص ( مایل یا کیلومتر)، می بایست به ادرس Settings > Maps بروید.

تنظیمات مرتبط با برنامه ی Maps بر روی آیفون

تنظیمات مرتبط با برنامه ی Maps بر روی آیفون

  • یافتن نزدیک ترین سرویس های خدماتی (مکان های گردشگری، رستوران ها و …)

برای پیدا کردن نزدیک ترین مکان های ارائه خدمات از جمله رستوران ها، بانک ها و … می توانید بر روی فیلد جستجو ضربه زده و در ادامه بر روی یک دسته خاص از خدمات همچون Food و یا Shopping ضربه بزنید. در این صورت تمام مکان هایی که شامل تگ های مورد جست و جوی شما است، بر روی نقشه نمایش داده خواهند شد.

blank استفاده از 3D تاچ برای پیدا کردن مکان های خاص بر روی نقشه

برای پیدا کردن نزدیک ترین سرویس های مورد جست و جوی خود می توانید به سادگی و از روی هوم گوشی، ابتدا آیکون برنامه ی Maps را که به شکل blank  است فشار داده و در ادامه با انتخاب گزینه ی Search Nearby در منوی اقدامات سریعی که به شما نمایش داده می شود، نزدیک ترین سرویس های مورد نظر خود را بر روی نقشه جست و جو نمایید.  برای کسب اطلاعات بیشتر پست ” آموزش 3D تاچ آیفون” را ببینید.

  • جستجو برای یک مکان خاص بر روی نقشه

برای جست و جو و پیدا کردن مکان های مشخص بر روی Maps می بایست ابتدا بر روی فیلد جستجو ضربه بزنید. شما می توانید مکان را به روش های مختلفی که در ادامه می آیند، جستجو کنید:

  • تقاطع ( مثلا jomhoori و Valiasr Street)
  • بر اساس منطقه (“Azadi”)
  • بر اساس کد پستی (“1243560622”)
  • بر اساس کسب و کار (“سینماها”، “رستوران ها” و …)

زمانِ جست و جو بر روی نقشه می توانید اخیرترین سرویس ها، مکان ها و جهت هایی که جست و جو شده اند را هم ببینید و از آنها در انتخاب مکان مورد جست و جوی استفاده کنید.

  •  تغییر منطقه جستجو

برای تغییر دادن منطقه ای که به دنبال آن بر روی نقشه می گردید، نقشه را به روشی که بالاتر گفته شد، بزرگنمایی یا کوچکنمایی کرده و یا صفحه را به یک منطقه ای دیگر بکشید و در ادامه بر روی گزینه ی  Search Here  ضربه بزنید.

  • دریافت اطلاعات بیشتر از یک مکان خاص

برای آن که بتوانید اطلاعات مرتبط با یک مکان خاص را ببینید، می بایست ابتدا بر روی آن مکان ضربه زده و در ادامه برای دیدن همه اطلاعات مربوط به آن، صفحه را به سمت بالا بکشید.

 با استفاده از نقشه های داخلی که بر روی برنامه ی Maps در اختیار کاربران قرار می گیرد،  می توان داخل فرودگاه و یا مراکز خرید را هم مشاهده کرد. برای این منظور کافی است که پین نقشه را بر روی محل مورد نظر گذاشته و در ادامه بر روی گزینه ی Look Inside ضربه بزنید. بر روی یک دسته از سرویس های خاص (مانند غذا، دستشویی یا لباس) ضربه بزنید، سپس یکی از نتایج پیدا شده برای جست و جو را تپ کنید. برای دیدن همه نتایج و به ترتیب حروف الفبا، صفحه را به سمت بالا بکشانید. برای دیدن جزئیات طبقه های دیگر فرودگاه و یا ساختمان بر روی دکمه Level Floor ضربه بزنید. اگر قادر به دیدن دکمه Floor Level نیستید، ابتدا صفحه را زوم کنید تا این دکمه ظاهر شود و سپس بر روی آن تپ کنید.

استفاده-از-نقشه-ی-داخلی-ساختمان-های-بزرگ

استفاده-از-نقشه-ی-داخلی-ساختمان-های-بزرگ

تصویر بالا نقشه داخلی یک ترمینال فرودگاه به همراه گیت ها و مکان های سرو غذا را نشان می دهد. در پایین صفحه، تمامی مکان های صرف غذایی که داحل ترمینال وجود دارند، نمایش داده شده اند.

  • اضافه کردن مکان مورد علاقه به لیست مکان های روی نقشه

برای اضافه کردن یک مکان مورد علاقه بر روی نقشه، کافی است بر روی آن مکان ضربه بزنید تا همه اطلاعات مربوط به آن مکان نمایش داده شود و در ادامه بر روی دکمه the Favorite button ضربه بزنید.

  • رزرو میز و یا پارکینگ با استفاده از برنامه ی  Maps

چنانچه نرم افزارهایی با پسوند نقشه نصب کرده اید،می توانید اقدامات هیجان انگیزی چون رزرو میز در رستوران یا مواردی این چنینی را با استفاده از Maps به انجام برسانید. برای پیدا کردن برنامه هایی که با Maps کار می کنند، سری به Apple Store بزنید.

  • انتخاب نحوه ی نمایش نقشه

برای تغییر دادن نمایش پیش فرض نقشه بر روی دستگاه های اپل، می بایست بر روی دکمه the Settings button ضربه زده و در ادامه نقشه، ترانزیت یا ماهواره را انتخاب کنید.

اگر اطلاعات حمل و نقل و یا ترانزیت در مسیرهای موجود روی نقشه در دسترس نیست، بر روی گزینه ی View Routing Apps تپ کنید تا یکی از برنامه های نمایش دهنده ی اطلاعات حمل و نقل نمایش داده شوند.

  • علامتگذاری یک مکان

برای علامت گذاری کردن مکانی خاص بر روی نقشه، آن مکان را لمس کرده و انگشت خود را برای چند ثانیه روی آن نگه دارید تا نشانگر ظاهر شود.

blank استفاده از 3D تاچ برای علامت گذاشتن مکان های خاص بر روی نقشه

برای علامت گذاری موقعیت مکانی خاص بر روی نقشه با استفاده از قابلیت لمس سه بعدی، ابتدا از روی صفحه اصلی گوشی، آیکون برنامه ی Maps را که به شکل blank است، تپ کرده و در ادامه از میان گزینه های موجود در منوی اقدامات سریع گزینه ی Mark My Location را انتخاب کنید.  برای کسب اطلاعات بیشتر پست ” آموزش 3D تاچ آیفون” را ببینید.

اشتراک گذاری آدرس یک مکان بر روی نقشه 

برای به اشتراک گذاشتن آدرس یک مکان و مسیر رسیدن به آن بایستی ابتدا بر روی یک مکان و یا بر روی نشانگر اطلاعات بیشتر در مورد آن مکان ضربه زده و در ادامه بر روی دکمه the Share button  ضربه بزنید و یک گزینه مانند Mail یا AirDrop را انتخاب کنید.

blank استفاده از 3D تاچ برای اشتراک گذاری آدرس مکان های خاص بر روی نقشه

پین موجود بر یک مکان خاص روی نقشه را فشار داده و در ادامه یکی از گزینه های Share Location و یا Send My Location را منوی اقدامات سریعی که باز می شود، انتخاب کنید. همچنین می توانید از روی صفحه اصلی گوشی، بر روی آیکون برنامه ی Maps که به شکل blank است تپ کرده و در ادامه یکی از گزینه های موجود در منوی اقدامات سریع را انتخاب کنید.

اطلاع از وضعیت ترافیک جاده ها

  • کسب اطلاعات در مورد شرایط ترافیکی جاده ها و مسیرهای مواصلاتی

ابتدا نمای نمایش نقشه را به ماهواره تغییر دهید و آنگاه بر روی دکمه the Settings button ضربه زده و سپس گزینه ی Traffic را روشن کنید. نشانگرهای به رنگ نارنجی مبین مسیرهای کاهش سرعت و نشانگر های قرمز نشان دهنده ی توقف ها و ترافیک سنگین در مسیرهای مواصلاتی هستند. برای دیدن گزارش حادثه و تصادفات، بر روی نشانگر تصادف ضربه بزنید.

نمایش حجم ترافیک بر روی برنامه ی Maps

نمایش حجم ترافیک بر روی برنامه ی Maps

  • کسب اطلاعات مرتبط با شرایط آب و هوایی

برای دیدن شرایط آب و هوایی در جاده ها لازم است تا زمانی که نماد آب و هوایی که شرایط فعلی آن منطقه را نشان می دهد در گوشه پایین و سمت راست نقشه نشان داده شود،  نقشه را بزرگنمایی کنید.

blank استفاده از 3D تاچ برای دیدن شرایط آب و هوا در جاده ها

نماد آب و هوا را برای مشاهده پیش بینی ساعتی فشار دهید. اگر انگشتتان را کمی بیشتر روی آیکون آب و هوا فشار دهید می توانید پیش بینی 10 روزه آب و هوا در جاده ی مورد نظر را بر روی برنامه آب و هوا را نیز ببینید.

  • دریافت اطلاعات مربوط به یک مکان خاص بر روی نقشه

برای این منظور کافی است بر روی مکانی که دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید، ضربه بزنید. اطلاعات ممکن است شامل بررسی Yelp،  شماره تلفن، لینک وب سایت مرتبط با آن مکان و یا موارد این چنینی باشد.

blank استفاده از 3D تاچ برای دریافت اطلاعات مربوط به یک مکان خاص بر روی نقشه

یک مکان را فشار داده و در ادامه صفحه اصلی را باز کنید و یا با استفاده از منوی اقدامات سریع گزینه ی مرتبط با اطلاعات بیشتر در مورد مکان را باز کنید.

  • کمک  به بهبود اطلاعات موجود بر روی نقشه ی برنامه ی Maps

برای گزارش کردن برچسب های مکانی نادرستی که به نقشه زده شده است و یا گزارش مکانی که روی نقشه از قلم افتاده است، لازم است بر روی دکمه the Settings button ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی  Report an Issue ضربه بزنید.

دریافت اطلاعات مسیرهای مواصلاتی

blankتوجه: برای دریافت اطلاعات مسیرهای مواصلاتی بر روی نقشه، ابتدا بایستی آیفون را به اینترنت متصل کنید. برای دریافت مسیرهای منتهی به مکانی که در آن قرار دارید،  می بایست سرویس Location نیز بر روی گوشی فعال باشد.

blankاستفاده از سیری برای پیدا کردن جهت ها بر روی نقشه در برنامه ی Maps

برای آن که سیری به شما در پیدا کردن جهت ها و مسیرهای روی نقشه کمک کند، می بایست با گفتن جملاتی مانند جملات زیر دستیار صوتی خود را بیدار کنید:

  • “Give me directions home”
  • “Transit directions to my dad’s work”
  • “Find a gas station”

با ادا کردن جملات بالا، سیری به ترتیب کارهای زیر را انجام خواهد داد:

  • مسیرهای مواصلاتی منتهی به منزلتان را به شما نشان خواهد داد.
  • مسیرهای حمل و نقل عمومی به محل کار پدرتان را نمایش خواهد داد.
  • نزدیک ترین پمپ بنزینی را که جایگاه CNG دارد، بر روی نقشه به شما نشان خواهد داد.

blankنکته: حتما دقت کرده اید که قبل از صحبت کردن با سیری در مورد آدرس خانه و یا محل کار خود و یا دیگران، ابتدا بایستی آدرس خانه و محل کار خود را از طریق ویرایش  My Info در Contacts گوشی به او اعلام کرده باشید. تنها در این صورت است که می توانید از اصطلاحات محل کار و منزل در صحبت با سیری استفاده کنید.

  • پیدا کردن مسیرهای منتهی به یک مکان خاص

بر روی یک مکان خاص تپ کنید تا اطلاعاتش نمایش داده شود و در ادامه بر روی مسیرها ضربه بزنید. جهت هایی که بر روی نقشه نمایش داده می شوند، تمامی مسیرهای مواصلاتی ممکن از مبدا مکان فعلی شما هستند. می توانید برای دریافت سایر مسیرها، بر روی گزینه ی My Location ضربه بزنید، سپس مکانی دیگر را وارد کنید.

  • انتخاب مسیرهای دیگر: اگر مسیرهای متعددی روی نقشه ظاهر شده است، یکی از موارد دلخواه را انتخاب کنید و بر روی آن ضربه بزنید.
  • دیدن مسیر رانندگی، پیاده روها یا ترانزیت: روی گزینه های Drive ،Walk، یا Transit ضربه بزنید.
  • دیدن جهت های دقیق Go: روی ضربه بزنید.

در این قسمت می بینید که  Maps بر روی شهرهای انتخاب شده،  اطلاعات حمل و نقل عمومی و مسیریابی چند منظوره را از طریق نمایش پیاده راه های منتهی به ایستگاه اتوبوس و یا ایستگاه قطارهای در حال حرکت به سمت مقصد مورد نظر فراهم می آورد.

پیدا-کردن-مسیر-منتهی-به-یک-مکان-خاص

پیدا-کردن-مسیر-منتهی-به-یک-مکان-خاص

اگر اطلاعات مسیرهای حمل و نقل عمومی در دسترس نیست، بایستی بر روی گزینه ی  View Routing Apps تپ کنید تا برنامه ای که شامل این اطلاعات است به نقشه متصل شده و اطلاعات را بر روی صفحه نمایش دهد.

  • انتخاب ایستگاه های اتوبوس مورد علاقه

هنگام مشاهده جزئیات مسیرها، بر روی یکی از ایستگاه های اتوبوس و یا مترو ضربه بزنید. صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و در ادامه بر روی دکمه the Favorite button ضربه بزنید. اگر دوست دارید خط حمل و نقل مورد نظر را به ویجت Maps Transit در Today View اضافه کنید تا بتوانید از این طریق به سرعت وضعیت خط حمل و نقل مربوطه را چک کنید، هنگام افزودن مسیر بر روی گزینه ی Add Line ضربه بزنید.

  •  دریافت نقشه از طریق Mac 

برنامه ی Maps را بر روی Mac با سیستم عامل OS X 10.9 یا بالاتر باز کرده و در ادامه مسیرهای سفر خود را دریافت کنید، سپس از طریق File > Share > Send to [your device] دیواس مورد نظر برای ارسال را انتخاب کنید. برای استفاده از این روش، باید با همان اپل آی دی که وارد سرویس iCloud  شده اید بر روی آیفون و مک خود لاگین کرده باشید.

اشتراک مسیر از طریق مک

اشتراک مسیر از طریق مک

blankنکته: شما همچنین می توانید با استفاده از Handoff، مسیرهای مورد نظرتان روی نقشه را از iPhone به Mac ارسال کنید.

مطالب مرتبط