راهنمای تعمیرات سامسونگ

آموزش تعویض دوربین جلو سامسونگ S6 Active

آموزش تعویض دوربین جلو سامسونگ S6 Active

عناوین این مقاله

آموزش تعویض دوربین جلو سامسونگ S6 Active در این مقاله به صورت تصویری و کامل بررسی می شود.

سامسونگ گلکسی اس 6 اکتیو مجهز به یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است که تصاویر و عکس های با کیفیتی برای به اشتراک گذاری با دوستان در شبکه های اجتماعی را به ثبت می رساند. اگر اخیراً از کیفیت عکس های سلفی که با گوشی S6 Active سامسونگ خود می گیرید ناراضی هستید و یا نمی توانید با این دستگاه عکسبرداری کنید، نسبت به تعویض آن اقدام کنید. تعویض دوربین جلو این دستگاه سامسونگ دشوار است و نیاز به دقت و حوصله بالا دارد. در دستورالعمل زیرمراحل تعویض دوربین سلفی به همراه تصاویر مربوط به هر مرحله آورده شده است تا شما عزیزان بتوانید راحت تر دوربین گوشی خود را تعویض کنید. نکته ای که پیش از شروع کار باید حتما در نظر بگیرید، خرید قطعه اصلی گوشی سامسونگ بوده که تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی خواهد داشت. در صورتی که حین تعمیر با هر گونه مشکل و یا سوالی مواجه شدید با کوک موبایل تماس بگیرید تا کارشناسان ما در بخش تعمیرات تخصصی گوشی موبایل و تبلت، راهنمایی و مشاوره لازم را به شما ارائه دهند. با کوک موبایل همراه باشید.

این دستورالعمل راهنما نحوه برداشتن و تعویض دوربین جلو سامسونگ گلکسی S6 Active را نشان می دهد.

برای ایمنی بیشتر، قبل از جدا کردن باتری، ابتدا شارژ آن را به زیر 25 درصد تخلیه کنید. این ریسک آسیب و خطر اشتعال حین عملیات تعویض را به حداقل می رساند.

اگر باتری حین تعویض به طور تصادفی با اشیاء نوک تیز مثل مپنس و یا هر وسیله دیگری برخورد کند، ممکن است پوسته آن سوراخ شده مواد آن به بیرون نشر کند و باعث آتش سوزی و یا انفجار شود. با کاهش شارژ باتری به زیر 25 درصد خطر اشتعال و انفجار را کاهش دهید.

مدت زمان انجام کار: 1 ساعت

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. پیچ گوشتی چهارسو #000
  2. آی اُپنر
  3. پنس
  4. کاپ مکش
  5. کاردک پلاستیکی یا قطعه مثلث شکل (6 کاردک)

قطعات و مواد مصرفی مورد نیاز:

دوربین جلو سامسونگ گلکسی S6 Active

مرحله 1- خشاب سیم کارت را آزاد کنید: آموزش تعویض دوربین جلو سامسونگ S6 Active

نوک ناخن و یا ابزار قاب باز کن پلاستیکی را در نقطه اتکا خشاب سیم کارت قرار دهید و به آرامی و با دقت به سمت بالا اهرم کنید تا از جای خود بیرون بزند.

مرحله 2- خشاب سیم کارت را بیرون بیاورید.

خشاب سیم کارت را به همراه سیم کارت از روی گوشی خارج کنید.

مرحله 3- لبه های پنل جلو گوشی را حرارت دهید.

  • قبل از اینکه شروع کنید، شارژ باتری سامسونگ خود را به زیر 25% خالی کنید. باتری لیتیوم یون فول شارژ اگر به اشتباه و به صورت اتفاقی با اشیاء نوک تیز مثل پیچ گوشتی ها و یا پنس برخورد کند می تواند منجر به انفجار و یا خطرات بالقوه شود.
  • با استفاده از آی اُپنر، سشوار مو و یا سشوار صنعتی لبه های گوشی (طرفین، بالا و پایین پنل جلو) را حرارت دهید. مطابق با تصاویر آی اَپنر را به مدت 60 ثانیه روی پنل جلو قرار دهید تا چسب اطراف لبه های گلس شل شوند.
  • در صورتی که برای شل کردن چسب ها از آی اُپنر استفاده می کنید، آی اُپنر را به مدت 30 ثانیه در مایکرویو قرار دهید تا گرم شود و برای حرارت دهی آماده شود.
  • برای اینکه گوشی به اندازه کافی گرم شود و چسب های زیر صفحه نمایش شل شوند ممکن است لازم شود که آی اُپنر را چندین بار روی لبه های گوشی قرار دهید و این کار را تکرار کنید.

مرحله 4- کاپ مکش را به پنل جلو وصل کنید.

  • با انگشت خود لبه های قاب پشت را لمس کنید، وقتی که قاب پشت گوشی به اندازه ای گرم شد که به راحتی نتوان آن را لمس کرد کاپ مکنده را به نیمه پایینی پنل جلو وصل کنید.
  • در صورتی که پنل جلو شکسته و یا دچار ترک خوردگی شده باشد، ممکن است کاپ مکنده به آن نچسبد. برای جدا کردن صفحه نمایش، به روش دیگر، می توانید از از نوار چسب قوی استفاده کنید و یا از سوپر چسب های قوی استفاده کنید و مقداری از آن را به قسمتی بزنید که قرار است کاپ مکنده را به آن متصل کنید و بگذارید کاپ مکنده و چسب در جای خود محکم شوند سپس ادامه دهید.

مرحله 5- در لبه پایینی پنل گوشی شکاف ایجاد کنید.

  • دستگیره کاپ مکش را محکم گرفته و با فشار ثابت و یکنواخت کاپ را به سمت خودتان بکشید تا نیمه پایین پنل شل شود.
  • در صورتی که دستگیره کاپ مکش را محکم و به یکباره بکشید ممکن است صفحه نمایش بشکند. اگر احساس می کنید که با کشیدن کاپ مکش، پنل شل نشده است، مرحله قبلی را تکرار کنید و حرارت دهی را دوباره انجام دهید.
  • وقتی که نوک کاردک را بین قاب پشت و قاب میانی قرار دادید و کاردک محکم در جای خود قرار گرفت، مجدداً آی آپنر را گرم کرده و روی لبه گوشی بالای کاردک قرار دهید تا چسب ها به خوبی و به طور کامل شل شوند.

مرحله 6- پنل جلو را به طور کامل شل کنید.

  • در این مرحله که در لبه پایین شکاف ایجاد شد، نوک قاب باز کن پلاستیکی را در پایین، بین گلس و قاب گوشی فرو کنید.
  • قاب باز کن را در اطراف صفحه نمایش بکشید، سپس به آرامی و با دقت اهرم کنید تا پنل از روی قاب گوشی جدا شود.

مرحله 7- لبه پایین پنل جلو را از روی قاب جدا کنید.

  • با یک دست قاب گوشی را گرفته و با دست دیگر کاپ مکش که به لبه پایین پنل متصل می باشد را به سمت خود بکشید تا لبه پایین پنل از قاب گوشی جدا شود.
  • در این مرحله به آرامی تنها لبه پایین گوشی سامسونگ را جدا کنید. پنل جلو از طریق گیره به قسمت بالای مادربرد متصل است و در صورتیکه که با فشار پنل را جدا کنید ممکن است محل اتصال پاره شود.

مرحله 8- گیره کوچک نگهدارنده پنل به مادربرد را جدا کنید.

پنل جلو را به صورت کتابی به سمت بالا قرار دهید و با دست نگه دارید. همانطور که در تصویر نیز با کادر قرمز رنگ نشان داده شده است. صفحه نمایش در قسمت بالای گوشی به وسیله یک گیره کوچک به مادربرد متصل است. با استفاده از پنس گیره را گرفته، کمی آن را به یک طرف خم کنید و گیره را از جای خود بیرون بیاورید.

مرحله 9- اتصال صفحه نمایش به مادربرد را جدا کنید.

نوک قاب باز کن پلاستیکی را زیر اتصال صفحه نمایش به مادربرد قرار دهید، با دقت و به آرامی آن را به سمت بالا اهرم کنید تا از روی سوکتش آزاد شود.

مرحله 10- صفحه نمایش را به طور کامل بردارید.

صفحه نمایش (ال سی دی و دیجیتایزر) را با دست گرفته از روی قاب گوشی بردارید.پنل جلو گوشی را در مکان امنی قرار دهید و مراحل بعدی عملیات تعویض باتری را انجام دهید.

مرحله 11- پیچ های نگدارنده فلت NFC روی قاب گوشی را باز کنید.

با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو #000، 16 پیچ 4 میلی متری نگهدارنده فلت NFC را باز کنید. جای این پیچ ها با دایره های قرمز رنگ مشخص شده اند.

مرحله 12- گیره های قاب پشت گوشی را جدا کنید.

  • با انگشت دست مطابق با تصویر، به لبه های بالا، پایین و طرفین گوشی فشار دهید تا قاب پشت جدا شود.
  • قاب پشت بوسیله گیره های پلاستیکی به قاب میانی متصل شده است. با فشار دادن به لبه ها، صدای آزاد شدن گیره ها را خواهید شنید.

مرحله 13- قاب پشت گوشی را به طور کامل جدا کنید.

  • هنگامی که تمام گیره های نگهدارنده قاب پشت به قاب میانی گوشی جدا شدند، قاب پشت را به طور کامل جدا کنید و در جای امنی قرار دهید.
  • باتری گوشی S6 Active در طرف پشت قاب میانی تعبیه شده است.

مرحله 14- باتری را از روی قاب میانی شل کنید.

قاب میانی را در دست گرفته و مطابق با تصویر، نوک ابزار قاب باز کن پلاستیکی را زیر باتری قرار دهید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا باتری در جای خود شل شود.

مرحله 15 –باتری را از روی قاب میانی بردارید.

  • اکنون لبه باتری را با دست گرفته از روی قاب میانی بردارید. باتری را در مکان امنی قرار دهید و مراحل بعدی را دنبال کنید.
  • هرگز از باتری قدیمی دوباره استفاده نکنید و یک باتری نو خریداری کرده و جایگزین کنید. استفاده از باتری قدیمی احتمال افزایش خطر را بالا می برد.

مرحله 16-اتصالات به مادربرد را جدا کنید.

  • در این مرحله باید تمام اتصالات و کانکتورهای متصل به مادربرد را جدا کنید. جای این اتصالات در تصویر اول با کادر قرمز رنگ مشخص شده است (سه کانکتور وجود دارد).
  • نوک ابزار قاب باز کن پلاستیکی را در زیر کانکتورهای مربوطه قرار دهید و به آرامی و با دقت به سمت بالا اهرم کنید و از سوکتشان آزاد کنید.

مرحله 17- مادربرد را از روی قاب پشت آزاد کنید.

نوک تخت اسپاتول را زیر مادربرد قرار دهید و مطابق با تصویر، اسپاتول را قدری بچرخانید تا برد به سمت بالا اهرم شود.

مرحله 18- مادربرد را از روی قاب پشت بردارید.

لبه ماردبرد را با دست گرفته از روی قاب پشت بردارید.

مرحله 19- اتصال دوربین جلو به مادربرد را جدا کنید.

  • دوربین جلو به پشت مادربرد متصل شده است.
  • مادر برد را در دست گرفته بچرخانید. مطابق با تصویر دوم نوک ابزار پلاستیکی را زیر کانکتور دوربین سلفی قرار دهید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا از روی سوکتش خارج شود.

مرحله 20- دوربین جلو را از روی مادربرد بردارید.

با پنس سرکج، گوشه دوربین سلفی را گرفته به آرامی از روی مادربرد بردارید.

برای نصب مجدد و سرهم بندی این دستگاه تمام مراحل بالا را از آخر به اول انجام دهید.

متن این مقاله آموزشی از صفحه رسمی ifixit برای تعمیر گوشی سامسونگ S6 Active گرفته شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *