راهنمای تعمیرات سامسونگ

آموزش تعویض گلس گوشی سامسونگ M51

نحوه تعویض گلس ال سی دی شکسته گوشی M51 سامسونگ

آموزش تعویض گلس گوشی سامسونگ M51 با استفاده از قطعه گلس اورجینال بوسیله تجهیزات پیشرفته توسط کارشناس مجرب انجام می شود. مراحل تعویض گلس تحت نظارت کامل و بدون تحمیل هیچ گونه خسارت احتمالی به تاچ ال سی دی انجام می گردد و در نهایت بازگشت کیفیت صفحه نمایش به سابق تضمین می گردد.

تعویض گلس LCD اورجینال گوشی ام 51 سامسونگ از جمله خدمات تخصصی است و از آنجا که به تجهیزات و دستگاه های پیشرفته نیاز دارد جزء کارهای تعمیرات موبایل حساس و البته پر ریسک محسوب می شود. تمامی مراحل انجام این کار تحت نظارت کامل استادکار ماهر و با کمترین ریسک انجام می شود. پس از اطمینان از اینکه تنها با تعویض گلس، مشکل صفحه نمایش گوشی ام 51 رفع می شود، کار تعویض گلس این گوشی شروع می شود.

آموزش تعویض گلس گوشی سامسونگ M51

در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا مراحل تعویض گلس شکسته ال سی دی گوشی M51 سامسونگ را به شما آموزش دهیم:

مرحله اول: تست و جداسازی صفحه نمایش از روی قاب میانی

برای تعویض گلس شکسته ال سی دی گوشی ام 51 سامسونگ ابتدا باید صفحه نمایش از روی قاب میانی گوشی برداشته شود. بدین منظور ابتدا با برداشتن خشاب سیم کارت، قاب پشت گوشی ام 51 سامسونگ باز شده و با جداسازی کانکتورهای کابل صفحه نمایش و کانکتور شارژ برخی از قطعات حساس مثل برد اصلی و برد شارژ از روی فریم میانی برداشته می شوند و در نهایت صفحه نمایش از روی قاب گوشی جدا می شود.

آموزش تعویض گلس گوشی سامسونگ M51

تست و جداسازی صفحه نمایش از روی قاب میانی

مرحله دوم: جداسازی گلس شکسته از روی LCD گوشی M51 سامسونگ

پس از برداشتن صفحه نمایش از روی قاب میانی، اکنون کار تعویض گلس شکسته ال سی دی گوشی M51 سامسونگ با جداسازی گلس شکسته از روی نمایشگر شروع می شود. در این مرحله ال سی دی روی صفحه کار دستگاه جداساز گلس مثل سپراتور و جدا کننده گلس Sunshine S-918Kقرار داده می شود و تعمیرکار بوسیله یک سیم لاکی نازک، گلس را با مهارت و دقت کامل از روی ال سی دی جدا می کند.

جداسازی گلس شکسته از روی ال سی دی با دستگاه سپراتور و سیم لاکی نازک

جداسازی گلس شکسته از روی ال سی دی با دستگاه سپراتور و سیم لاکی نازک

این مرحله بسیار حساس است و در صورت هر گونه بی دقتی ممکن است به تاچ ال سی دی آسیب وارد شود. برای اطمینان از وارد نشدن آسیب به تاچ، تعمیر کار مجدداً سلامت تاچ را بررسی می کند.

تعمیر کار مجدداً سلامت تاچ را بررسی می کند

تعمیر کار مجدداً سلامت تاچ را بررسی می کند

مرحله سوم: تمیزکاری بقایای چسب OCA از روی LCD

پس از جداسازی گلس شکسته، چسب های باقیمانده روی صفحه ال سی دی بوسیله با استفاده از پارچه آغشته به الکل و مواد تمیز کننده چسب، به طور کامل تمیز می شود تا صفحه از هر گونه چسب و بقایای گلس عاری شود.

تمیزکاری بقایای چسب OCA از روی ال سی دی

تمیزکاری بقایای چسب OCA از روی ال سی دی

مرحله چهارم: نصب و چسباندن چسب OCA روی LCD گوشی ام 51 سامسونگ

در مرحله بعد، شرایط باید برای چسباندن گلس اورجینال روی تاچ ال سی دی گوشی M51 سامسونگ فراهم شود. به این منظور از چسب OCA و مخصوص چسباندن گلس استفاده می شود. در برخی از گوشی های پرچمدار چسب OCA مخصوص خود گوشی وجود دارد و براحتی می توانید چسب سازگار با آن گوشی را خریداری و استفاده کنید، اما در اکثر گوشی ها از یک چسب بزرگتر استفاده می شود و پس از چسباندن روی صفحه، اضافه های آن برش داده می شود.

نکته: قبل از زدن چسب روی ال سی دی اطمینان داشته باشید که سطح نمایشگر بسیار تمیز و عاری از هر گونه گرد و غبار است، سپس روکش چسب را جدا کنید و آن را روی صفحه نصب کنید بدون اینکه چروک داشته باشد و یا زیر آن حباب قرار گیرد.

برای اینکه چسب به خوبی روی صفحه چسبانده شود از غلطک صاف کن چسب OCA استفاده می شود در صورتی که غلطک در اختیار ندارید از هر وسیله ای که فکر می کنید با آن براحتی می توانید چسب را نصب کنید استفاده نمایید. به روش دیگر می توانید چسب OCA را ابتدا روی گلس نصب کنید و سپس گلس را روی صفحه نمایش پرس کنید. هر دو حالت امکان پذیر می باشد.

نصب و چسباندن چسب OCA روی ال سی دی گوشی ام 51 سامسونگ

نصب و چسباندن چسب OCA روی ال سی دی گوشی ام 51 سامسونگ

مرحله پنجم: پرس کردن گلس روی LCD با دستگاه لمینت

اکنون که گلس آماده پرس می باشد، آن را به صورت تراز و منطبق با تاچ اسکرین روی صفحه نمایش قرار دهید و آن را در دستگاه لمینت قرار دهید. دستگاه لمینت که وظیفه پرس و چسباندن گلس روی صفحه نمایش را بر عهده دارد در انواع مختلف در بازار وجود دارد و مدت زمان قرار گرفتن گلس و صفحه نمایش داخل آن بسته به نوع دستگاه متفاوت است. در دستگاه لمینت مورد استفاده در کوک موبایل، نزدیک به 60 ثانیه طول می کشد تا گلس روی صفحه پرس شود. در این دستگاه تا حدود زیادی حباب زیر گلس نیز گرفته می شود.

پرس کردن گلس روی ال سی دی با دستگاه لمینت

پرس کردن گلس روی ال سی دی با دستگاه لمینت

مرحله ششم: حباب زدایی کامل و پرداخت نهایی گلس صفحه نمایش گوشی M51 سامسونگ

در آخر گلس از دستگاه لمینت برداشته شده و برای اینکه حباب زدایی کامل صورت گیرد و گلس روی صفحه پرداخت نهایی شود، گلس داخل دستگاه اتوکلاو قرار داده می شود. در این دستگاه که خلاء ایجاد می کند، کوچک ترین حباب از زیر گلس گرفته می شود و گلس مثل روز اول روی صفحه قرار گرفته آماده استفاده می گردد.

حباب زدایی کامل و پرداخت نهایی گلس داخل دستگاه اتوکلاو

حباب زدایی کامل و پرداخت نهایی گلس داخل دستگاه اتوکلاو

مرحله هفتم: تست نهایی و سرهم بندی LCD روی فریم گوشی ام 51 سامسونگ

اکنون مراحل تعویض گلس ال سی دی گوشی M51 سامسونگ به اتمام رسیده و صفحه نمایش با رفع کامل مشکل شکستگی، آماده نصب روی فریم میانی گوشی می باشد. در نهایت، کابل های منعطف صفحه نمایش به برد اصلی و سایر قطعات موبایل توسط کارشناس تعمیر متصل می شوند، صفحه نمایش، تاچ و سایر شرایط بررسی شده و روی فریم میانی نصب می گردد.

تست نهایی و سرهم بندی LCD روی فریم گوشی

تست نهایی و سرهم بندی LCD روی فریم گوشی

اگر گلس ال سی دی گوشی ام 51 سامسونگ شما بنا به هر دلیلی با شکستگی گلس مواجه شد و یقین دارید که با تعویض گلس مشکل آن بر طرف می شود. نسبت به تعویض گلس ال سی دی این گوشی اقدام نمایید. برای خرید و تعویض گلس ال سی دی گوشی خود می توانید به صورت حضوری به کوک موبایل مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 02167319 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان فروش و تعمیر ما مشاوره و راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه نمایند.

متن این مقاله آموزشی از صفحه رسمی ifixit برای تعمیر گوشی سامسونگ M51 گرفته شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *