ترفند آیفون

نحوه بی صدا کردن دستیار صوتی سیری روی آیفون

نحوه بی صدا کردن دستیار صوتی سیری روی آیفون

نحوه بی صدا کردن دستیار صوتی سیری سوال بسیار متداولی هست که در ادامه به آن می پردازیم.

سیری قطعاً در صورت نیاز می تواند مفید باشد، در برخی شرایط خاص، شاید دوست نداشته باشید که کل دنیا پاسخ و صدای سیری را بشنوند. اگر در کتابخانه، جلسه کاری، کلاس یا هر سناریوی دیگری هستید که دستیار صوتی آیفون شما بیشتر از این که به سود شما باشد به شما ضرر می رساند، می توانید دستیار صوتی را بی صدا کنید.

به طور پیش فرض، سیری بدون توجه به نحوه استفاده شما (میانبر دکمه هوم یا دکمه کناری (Side)، گفتن «Hey Siri» یا نوشتن Type to Siri) بازخورد صوتی خود را ارائه می دهد. بنابراین حتی اگر تنظیم گوشی شما روی حالت بی صدا قرار داده شده باشد، تاثیری در بلندی صدا سیری نخواهد داشت.

البته، اگر نمی خواهید پاسخ سیری را کاملاً بی صدا کنید، می توانید هنگام پاسخ، میزان صدای آیفون خود را روی کم تنظیم کنید تا صدای سیری نیز کمتر به گوش برسد. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه بی صدا کردن دستیار صوتی سیری روی آیفون را به شما آموزش دهیم. مراحل انجام این کار به صورت زیر می باشد:

1- تنظیمات آیفون خود را باز کنید.

آیکن چرخ دنده خاکستری رنگ که معمولاً در یکی از صفحات اصلی گوشی آیفون شما و یا در پوشه ای به نام «Utilities» قرار دارد را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید تا منو تنظیمات باز شود.

نحوه بی صدا کردن دستیار صوتی سیری

تنظیمات آیفون خود را باز کنید

2- به پایین منو اسکرول کنید و روی گزینه siri ضربه بزنید.

در منو تنظیمات گزینه های مختلفی مربوط به تنظیمات گوشی آیفون شما وجود دارد. سومین گزینه از این منو گزینه siri است. از منو پایین بروید و روی این گزینه ضربه بزنید.

به پایین منو اسکرول کنید و روی گزینه siri ضربه بزنید

به پایین منو اسکرول کنید و روی گزینه siri ضربه بزنید

3- روی گزینه Voice Feedback ضربه بزنید.

در بخش سیری در منو تنظیمات گوشی آیفون شما نیز قسمت ها و گزینه هایی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود ویژگی های سیری را تغییر می دهند. به سمت پایین این منو اسکرول کنید و روی گزینه Voice Feedback به معنای بازخورد صدای سیری ضربه بزنید.

در تنظیمات مربوط به «بازخورد صوتی»، سه گزینه برای انتخاب دارید که در مورد آن توضیح می دهیم:

  • Always On: این گزینه پیش فرض است. سیری بعد از هر پرس و جو به شما به صورت شفاهی پاسخ می دهد، مهم نیست که از میانبر دکمه هوم و یا دکمه کناری استفاده می کنید، «Hey Siri» می گویید، عبارت Siri را تایپ کنید و یا سوئیچ زنگ گوشی خود را روی بی صدا تنظیم می کنید.
  • اگر می خواهید دستیار صوتی سیری را بی صدا کنید، این گزینه را انتخاب نکنید.
  • Control with Ring Switch: هنگامی که دکمه رینگر خود را روی بی صدا قرار می دهید، سیری به صورت صوتی و شفاهی به شما پاسخ نمی دهد، اما ایراداتی هم وجود دارد. اگر بحث و پرس و جو را با گفتن عبارت «Hey Siri» شروع کنید یا به دستگاه بلوتوث، هدفون یا CarPlay متصل باشید، سیری هنوز بوق می زند و به صورت صوتی پاسخ می دهد.
  • بنابراین، تنها، دفعاتی سیری ساکت خواهد ماند که برای فعال کردن آن از میانبر دکمه هوم و یا دکمه کناری استفاده می کنید. در این شرایط حتی اگر گوشی آیفون خود را روی حالت بی صدا قرار داده باشید، سیری در هر شرایطی دوباره به صورت صوتی پاسخ خواهد داد و بی صدا نمی شود.
  • Hands-Free Only: دقیقاً مانند گزینه قبلی، سیری فقط در صورت شروع بحث و گفتگو با استفاده از «Hey Siri» یا اتصال به دستگاه بلوتوث، هدفون یا CarPlay، صدای صوتی را می شنود و پاسخ می دهد. در اینجا تنها تفاوت این است که لازم نیست یادتان باشد دکمه رینگر گوشی آیفون خود را روی بی صدا قرار داده باشید.
روی گزینه Voice Feedback ضربه بزنید

روی گزینه Voice Feedback ضربه بزنید

4- گزینه Control with Ring Switch را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه سیری تنها زمانی که گوشی آیفون شما روی حالت رینگر (عکس حالت بی صدا) است بیپ می زند و صحبت می کند.

گزینه Control with Ring Switch را انتخاب کنید

گزینه Control with Ring Switch را انتخاب کنید

5- گوشی خود را روی حالت بی صدا قرار دهید.

برای انجام این کار، دکمه رینگر در سمت چپ گوشی آیفون خود را فشار داده و نگه دارید.

اکنون روی صفحه نمایش گوشی، شکل یک زنگوله صدا که روی آن یک خط مورب کشیده شده است و زیر آن نیز عبارت silent درج شده است، ظاهر می شود. این نشان می دهد که گوشی آیفون شما روی حالت بی صدا می باشد.

گوشی خود را روی حالت بی صدا قرار دهید

گوشی خود را روی حالت بی صدا قرار دهید

6- دکمه هوم را فشار داده و نگه دارید.

دکمه هوم همان دکمه دایره ای شکل است که در پایین صفحه نمایش گوشی آیفون شما قرار دارد، با فشار و نگه داشتن آن، دستیار سیری فعال می شود.

بسته به تنظیمات سیری شما، شاید لازم باشد که ابتدا قفل صفحه گوشی آیفون خود را باز کنید.

دکمه هوم را فشار داده و نگه دارید

دکمه هوم را فشار داده و نگه دارید

7- از سیری یک درخواست بکنید.

تا زمانی که گوشی اپل شما روی حالت سکوت است، سیری هیچ پاسخ صوتی نخواهد و بی صدا می شود.

از سیری یک درخواست بکنید

از سیری یک درخواست بکنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *