راهنمای تعمیرات هواوی

آموزش تعویض باتری هواوی Mate 10 Pro

تعویض باتری هواوی Mate 10pro

گوشی هوشمند هواوی mate 10 Pro مجهز به باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری جدانشدنی است و بوسیله چسب های مخصوص در جای خود محکم چسبیده است. باتری هواوی میت 10 پرو از شارژر فوق سریع 5 ولت و 4.5 آمپر مخصوص هواوی پشتیبانی می کند و به خاطر ولتاژ پایین، باتری هنگام شارژ شدن بیش از حد داغ نمی شود. با این شارژر 22.5 وات، باتری این دستگاه عرض نیم ساعت حدود 58% ظرفیت خود شارژ می شود.مدت زمان نگهداری شارژ توسط باتری این گوشی بویژه در حالت آماده به کار طولانی است، اما بنا به نوع استفاده در موقعیت های مختلف کاری اعم از حالت مکالمه، استفاده از اینترنت، وای فای، وبگردی، بلوتوث، دوربین، رادیو، و بازی و اجرای برنامه ها، شارژ باتری آن، زودتر تمام می شود اما حداقل یک روز کاری شارژ نگه می دارد.

برای استفاده بیشتر از باتری نو گوشی موبایل هوآوی، لطفا در ابتدا از تمام انرژی آن استفاده کنید تا اینکه تلفن شما پس از استفاده عادی خود به خود خاموش شود، سپس آن را به مدت 10 ساعت شارژ کنید ، این کار را 3-5 بار تکرار کنید، به این ترتیب باتری می تواند به شرایط بهینه استفاده برسد. همچنین برای شارژ این باتری از شارژر اصلی یا از شارژر با وات بالا استفاده کنید.

از این دستورالعمل برای تعویض باتری گوشی هوشمند هواوی Mate 10 Pro استفاده کنید.قبل از باز کردن و پیاده سازی قطعات گوشی موبایل، شارژ باتری را به زیر 25 درصدتخلیه کنید. در صورتی که حین تعمیر، پوسته باتری به صورت تصادفی با ابزارهای تعمیر برخورد کند و سوارخ شود ممکن است منجر به آتش سوزی و یا انفجار شود، باکاهش و تخلیه شارژ باتری، شانس بروز خطر را کاهش دهید.

مدت زمان انجام کار: 45 دقیقه

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. اسپاتول سر تخت
  2. اسپاتول
  3. کاردک پلاستیکی یا قطعه مثلث شکل (6 کاردک)
  4. کاپ مکش
  5. پنس
  6. پیچ گوشتی چهارسو
  7. اجکتور و یا سوزن سیم کارت
  8. آی اَپنر
  9. کارت پلاستیکی

قطعات و مواد مصرفی مورد نیاز:

باتری هواوی میت 10 یا میت 10 پرو و یا پی 20 پرو

مرحله 1-قاب پشت باتری را حرارت دهید.

  • قبل از شروع عملیات تعویض باتری، شارژ باتری گوشی را حتی الامکان خالی نمایید یا حداقل به کمتر از 25 درصد برسانید. هر چقدر شارژ باتری لیتیوم پلیمر این گوشی کمتر باشد، احتمال بروز خطراتی مثل آتش گرفتن یا انفجار باتری هم کاهش پیدا می‌کند.
  • گوشی را خاموش کنید.
  • آی اُپنر را در مایکرویو قرار داده و برای حرارت دهی آماده کنید. آی اَپنر را به مدت دو دقیقه روی پشت قاب قرار دهید تا چسب های زیر قاب پشت شل شوند.

مرحله 2- چسب زیر قاب پشت را جدا کنید.

  • کاپ مکش را به قاب پشت در یک سوم پایینی گوشی قرار دهید. دستگیره آن را گرفته با یک فشار ثابت و یکنواخت به سمت بالا بکشید تا قاب بالا بیاید و بتوانید نوک اسپاتول را به لبه زیرین گوشی فرو کنید.
  • اکنون اسپاتول را بکشید تا چسب های لبه زیرین جدا شوند. در شکاف ایجاد شده یک کاردک پلاستیکی قرار دهید تا چسب ها مجدداً به یکدیگر نچسبند.
  • اسپاتول را در تمام لبه ها بکشید و چسب زیر قاب گوشی را جدا کنید.
  • وقتی چسب لبه های دیگر گوشی را باز کردید در هر لبه یک کاردک پلاستیکی قرار دهید و رها کنید تا مانع از چسبیدن دوباره قاب پشت به فریم شود.

مرحله 3- صفحه نمایش را از قاب گوشی جدا کنید.

  • قاب پشت را به صورت کتابی از روی گوشی بلند کنید و در کنار گوشی روی میز قرار دهید.
  • قاب پشت را به یکباره بلند نکنید، چرا که کابل سنسور اثرانگشت هنوز به مادربرد متصل است و ممکن است کشیده و پاره شود.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ نگهدارنده شیلد فلزی را باز کنید. این پیچ در بالای محل اتصال کابل سنسور اثر انگشت قرار دارد. جای این پیچ در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.

مرحله 4- کابل سنسور اثرانگشت را جدا کنید.

  • ابتدا با استفاده از پنس سرکج، شیلد فلزی روی کانکتور سنسور اثرانگشت را بردارید.
  • نوک اسپاتول را زیر کانکتور کابل سنسور اثرانگشت قرار دهید به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا از سوکتش آزاد شود.
  • هنگام نصب مجدد کانکتور و سنسور در صورت نیاز از چسب جدید استفاده کنید.

مرحله 5- پیج های شیلد نگهدارنده مادربرد را باز کنید.

  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، تمام پیچ هایی که محافظ فلزی مادربرد را در جای خود نگه داشته است را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر با دایره های قرمز رنگ مشخص شده است.
  • با انگشت لبه شیلد را گرفته با دقت از روی مادربرد بردارد.
  • در صورتی که پس از باز کردن پیچ ها، شیلد براحتی برداشته نمی شود، نوک اسپاتول را زیر آن قرار دهید و به سمت بالا اهرم کنید تا آزاد شود، سپس آن را بردارید.

مرحله 6- کانکتور کابل سوکت شارژ را جدا کنید.

نوک تخت اسپاتول را زیر کانکتور منعطف سوکت شارژ قرار دهید به آرامی به سمت بالا اهرم کنید و از سوکتش از مادربرد و برد ثانویه جدا کنید.

مرحله 7-سوکت شارژ را از جای خود بردارید.

  • با استفاده از پنس سرکج، لبه کابل و سوکت شارژ را گرفته با دقت از روی گوشی موبایل هوآوی بردارید.
  • سوکت شارژ محکم در جایگاه خود قرار گرفته است که برداشتن آن ممکن است کمی سخت باشد، در این حالت می توانید نوک تخت اسپاتول را زیر سوکت شارژ قرار دهید به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا آزاد شود و همزمان کابل و سوکت شارژ را بردارید.

مرحله 8- کانکتور کابل منعطف باتری را جدا کنید.

  • نوک تخت اسپاتول را زیر کابل منعطف باتری قرار دهید به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا از سوکتش آزاد شود.
  • آی آُپنر که از قبل گرم شده است را به مدت حداقل یک دقیقه روی صفحه نمایش قرار دهید تا چسب زیر باتری شل شود.

مرحله 9- باتری را از روی گوشی بردارید.

کابل منعطف صفحه نمایش از زیر باتری عبور کرده است. هنگام شل کردن و جدا کردن چسب زیر باتری مراقب باشید که به این کابل آسیب وارد نکنید.

مراقب باشید حین برداشتن باتری، باتری خم نشود و یا با اشیاء نوک تیز برخورد نکند.

  • نوک تخت اسپاتول را زیر امتداد لبه باتری قرار داده به آرامی و با دقت به سمت بالا اهرم کنید تا باتری بلند شود و چسب زیر آن جدا شود.
  • باتری را با دست از روی گوشی برداشته با یک باتری موبایل جدید تعویض کنید.
  • هنگام نصب مجدد گوشی و بستن قطعات ابتدا چسب قدیمی را از روی گوشی بردارید و سپس چسب دو طرفه و یا از پیش برش داده شده مخصوص و جدید را اضافه کنید.

هرگز باتری که تغییر شکل پیدا کرده و یا در حین برداشتن آسیب دیده است را مجدداً استفاده نکنید.

با استفاده از چسب های از پیش برش داده شده و یا نوار چسب دو طرفه، باتری جدید را در جای خود محکم کنید. برای اطمینان از قرارگیری درست باتری در محل خود، چسب جدید را جای چسب های قدیمی بیندازید (حواستان باشد که چسب ها را به باتری نچسبانید). اکنون باتری جدید را با انگشت کمی فشار داده تا به خوبی بچسبد.

برای نصب مجدد دستگاه، دستورالعمل را بالا را به صورت برعکس و به ترتیب از آخر به اول انجام دهید. پس از اینکه جای چسب های قدیمی را با الکل ایزوپروپیل و پارچه تمیز، کاملاً تمیزکاری کردید، چسب های جدید را بکار ببرید.

برای اینکه باتری جدید به عملکرد مطلوب و بهینه برسد، باید آن را کالیبره کنید. به طوریکه باتری را تا 100 درصد شارژ کنید و کابل شارژ را همچنان به مدت 2 ساعت متصل نگه دارید. سپس از گوشی و باتری استفاده کنید تا دستگاه به علت خالی شدن شارژ، خاموش شود. در آخر، باتری را بدون وفقه فول شارژ کنید.مطابق با استاندارد R2 مربوط به دفع زباله های الکترونیکی عمل کنید و دور ریزهای تعمیر را به زباله دان الکترونیکی روانه کنید.

همچنین می توانید برای آشنایی با نحوه ی شرکت در دوره های آموزشی تعمیرات موبایل به سایت کوک موبایل مراجعه نمایید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *