راهنمای تعمیرات هواوی

آموزش تعویض تاچ ال سی دی هوآوی Ascend G7

آموزش تعویض تاچ ال سی دی هوآوی Ascend G7

تعویض صفحه نمایش گوشی هواوی Ascend G7 یکی از کارهای رایج تعمیرات موبایل است که در این دستورالعمل آموزشی به مراحل انجام آن پرداخته ایم. نمایشگر هواوی اسند جی 7 مجهز به ال سی دی 5.5 اینچی با فناوری IPS LCD از نوع لمسی خازنی است که از کیفیت تصویر و رزولوشن فول اچ دی 720 × 1280 با تراکم پیکسلی در حدود 267 پیکسل در هر اینچ برخوردار است که تصاویر شارپ و بسیار روشنی را به نمایش می گذارد. روی صفحه نمایش این گوشی با گلس محافظ پوشانده شده است که مقاومت نسبتاً بالایی در برابر ضربه و برخورد با اشیاء سخت از خود نشان می دهد.

با این حال اگر نمایشگر گوشی هواوی اسند جی 7 شما بر اثر برخورد با اجسام سخت دچار شکستگی، ترک خوردگی شده و یا به هر دلیلی دچار پیکسل سوختگی شد و یا هر گونه اختلال در نمایش تصاویر وجود دارد به طوریکه از تماشای فیلم،بازی، وبگردی در اینترنت و کار با آن لذت نمی برید، به ناچار باید آن را تعویض کنید. برای تعویض صفحه نمایش اسند جی 7 خود با کوک موبایل همراه باشید و با انجام مراحل زیر صفحه نمایش گوشی خود را براحتی تعویض نمایید. مراحل را دنبال کنید و در صورتی که به ابزار تعمیرات موبایل نیاز دارید می توانید به سادگی آن را از کوک موبایل تهیه کرده و با خیال راحت ادامه دهید. حین عملیات تعویض با مشکل و یا هر گونه مسئله ای روبرو شدید با کوک موبایل تماس بگیرید تا کارشناسان آموزش دیده و با تجربه ما راهنمایی و مشاوره لازم را به شما عزیزان ارائه نمایند.

از این دستورالعمل برای تعویض صفحه نمایش گوشی هواوی اسند جی 7 خود استفاده کنید.

مدت زمان انجام کار: 1 ساعت

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. ابزار قاب باز کن
  2. پنس
  3. پیچ گوشتی چهارسو

قطعات و مواد مصرفی مورد نیاز:

  1. صفحه نمایش هواوی اسند جی 7
  2. چسب مونتاژ صفحه نمایش هواوی اسند جی 7

مرحله 1-درپوش فوقانی روی قاب پشت را بردارید.

  • ابتدا گوشی را خاموش کنید.
  • بهتر است شارژ باتری گوشی هوآوی را به زیر 25 درصد تخلیه کنید تا در ادامه اگر تحت فشار و یا ضربه احتمالی قرار گرفت، باعث اشتعال و یا انفجار نشود.
  • در قسمت فوقانی درب پشت هواوی اسند جی 7 یک درپوش پلاستیکی قرار دارد که زیر آن سه پیچ وجود دارد. این قاب با چسب نه چندان قوی در جای خود نگه داشته شده است. در صورت نیاز با سشوار خیلی کم آن را حرارت دهید تا چسب زیر آن شل شود.
  • مطابق با تصویر دوم، نوک کاردک یا قطعه مثلثی شکل را از لبه بالای گوشی زیر این درپوش وارد کنید و به سمت چپ درپوش بکشید تا چسب جدا شده و درپوش برداشته شود.

مرحله 2- پیچ های لبه فوقانی درب پشت را باز کنید.

با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، سه پیچ واقع در لبه فوقانی درب پشت گوشی را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.

مرحله 3- درپوش تحتانی درب پشت گوشی را بردارید.

  • در قسمت تحتانی درب پشت هواوی اسند جی 7 یک درپوش پلاستیکی قرار دارد که زیر آن سه پیچ وجود دارد. این قاب با چسب نه چندان قوی در جای خود نگه داشته شده است. در صورت نیاز با سشوار خیلی کم آن را حرارت دهید تا چسب زیر آن شل شود.
  • مطابق با تصویر دوم، نوک کاردک یا قطعه مثلثی شکل را از لبه پایین گوشی زیر این درپوش وارد کنید و به سمت راست درپوش بکشید تا چسب جدا شده و درپوش برداشته شود.

مرحله 4- پیچ های در لبه تحتانی درب پشت را باز کنید.

با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، سه پیچ واقع در لبه تحتانی درب پشت گوشی را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.

مرحله 5- خشاب سیم کارت و خشاب مموری کارت را بردارید.

به ترتیب خشاب سیم کارت و خشاب مموری را از جایگاه خود در لبه گوشی بیرون بیاورید.

مرحله 6- درب پشت را جدا کنید.

  • از یک ابزار مناسب استفاده کنید و درب پشت را از صفحه نمایش جدا کنید.
  • کاردک پلاستیکی و یا قطعه مثلثی شکل را لبه فوقانی درب پشت گوشی هواوی اسند جی 7 به داخل درز بین بدنه و درب پشت آن فرو ببرید و به آرامی در امتداد لبه بالا بکشید تا درب پشت جدا شود.
  • سپس کشیدن کاردک را به لبه سمت چپ قاب این گوشی ادامه دهید و با حرکت های رفت و برگشت در این بخش، درب پشت را شل کنید.
  • همین کار را در لبه تحتانی و سپس لبه سمت راست درب پشت اسند جی 7 تکرار کنید و این بخش های درب پشت گوشی را هم شل نمایید تا درب پشت به طور کامل از بدنه دستگاه جدا شود.
  • نوک کاردک و یا اسپاتول سر صاف را زیر درب پشت قرار دهید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا از بدنه گوشی بلند شود. لبه درب پشت را با دست گرفته آن را به طور کامل از روی بدنه بردارید و در یک مکان امن قرار دهید.
  • هنگام جدا کردن درب پشت هواوی اسند جی 7 مراقب باشید که به دکمه های حجم صدا و پاور آسیب وارد نکنید.

مرحله 7- شرایط گوشی را بررسی کنید.

پس از جداسازی درب پشت، شرایط و بدنه گوشی را بررسی کنید. بدنه گوشی شامل تاچ و ال سی دی، فریم پشت آن و متعلقات سخت افزاری روی آن می ‌شود.

مرحله 8- کانکتور کابل باتری را جدا کنید.

  • اسپاتول سر صاف را زیر کانکتور کابل باتری قرار دهید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا از روی سوکتش آزاد شود. جای این کانکتور در تصویر اول با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • نوک اسپاتول سر صاف و یا ابزار قاب باز کن پلاستیکی را زیر باتری قرار دهید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا باتری از جای خود شل شود.
  • در صورتی که باتری چسبیده است، کمی دقت و حوصله به خرج دهید و به آرامی باتری را اهرم کنید.
  • لبه باتری را با دست گرفته در جای امنی قرار دهید تا به آن ضربه نخورد و یا تحت فشار و آسیب قرار نگیرد.

مرحله 9- کانکتور کابل صفحه نمایش را جدا کنید.

با استفاده از اسپاتول سر صاف، کانکتور کابل صفحه نمایش در سمت چپ قاب گوشی که به اصطلاح کانکتور ویدئو گفته می شود را به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا از سوکتش جدا شود.

مرحله 10- کانکتور کابل جک هدفون را جدا کنید.

اسپاتول سر تخت را زیر کانکتور کابل جک هدفون قرار دهید به آرامی به سمت بالا اهرم کنید و از سوکتش آزاد کنید.

مرحله 11- پیچ برد شارژ را باز کنید.

برد شارژ در قسمت پایین قاب گوشی با یک پیچ نگه داشته شده است. با استفاده از پیچ گوشتی چهار سو، آن را باز کنید. جای این پیچ در تصویر اول با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.

مرحله 12- پیچ در قسمت فوقانی قاب گوشی را باز کنید.

  • در گوشه چپ و قسمت فوقانی برد اصلی یک پیچ قرار دارد که جای آن در تصویر اول با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • با پیچ گوشتی چهارسو آن را باز کنید و در جای امن قرار دهید.

مرحله 13- پیچ کنار کانکتور ویدئو را باز کنید.

  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ در کنار کانکتور ویدئو را باز کنید. جای این پیچ در تصویر اول با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • تا اینجا، تقریباً کار تمام است و تنها سه مرحله دیگر تا تعویض صفحه نمایش هواوی اسند جی 7 باقی مانده است.

مرحله 14- برد اصلی را یک نیم دور کامل (180 درجه) بچرخانید.

لبه برد اصلی را با دست گرفته و به آرامی یک نیم دور کامل (180 درجه) بچرخانید. مراقب باشید و اطمینان حاصل نمایید که به کانکتور نشان داده شده در تصویر (با دایره قرمز رنگ) آسیب وارد نمی کنید.

مرحله 15- برد اصلی را جدا کنید.

  • کانکتوری که منجر به اتصال برد اصلی به فریم نمایشگر هواوی اسند جی 7 تعمیری شده است را آزاد کنید.
  • می‌توانید برد گوشی را به طور کامل از فریم تاچ ال سی دی هوآوی جدا کنید. برد را در جایی امن قرار دهید و مراقب باشید که ذره ای فشار و یا ضربه به آن وارد نشود.

مرحله 16- تعویض صفحه نمایش و تاچ ال سی دی

  • با سشوارصنعتی، سشوار مو و یا آی ‌اوپنر به قسمت جلو هر چهار لبه ال سی دی تعمیری حرارت دهید. این حرارت باید بسیار ملایم باشد تا به ال سی دی و کابل ها آسیب وارد نکند.
  • ابزار پلاستیکی و یا نوک کاردک را به آرامی از لبه فوقانی قاب گوشی به شکاف بین ال سی دی و فریم آن فرو ببرید و به آرامی و با دقت زیاد، تاچ اسکرین را از فریم پشت آن جدا نمایید.
  • اکنون می توانید تاچ ال سی دی را تعویض نمایید.

برای نصب مجدد دستگاه، دستورالعمل را بالا را به صورت برعکس و به ترتیب از آخر به اول انجام دهید.

چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده سوالی داشتید، با کارشناسان واحد تعمیر کوک موبایل تماس بگیرد و از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *