تست و بررسی سامسونگ, تست و بررسی سونی

کیفیت پرتره و سلفی ها در گلکسی +S10 و اکسپریا1

سلفی ها در گلکسی +S10 و اکسپریا1

8- کیفیت دوربین: پرتره ها، سلفی ها

با تعداد زیادی دوربین که روی این گوشی های قرار دارد، هر دو گوشی دارای حالت های faux bokeh (بوکه) هستند. دوربین های روی گلکسی بسیار متنوع تر است، همانطور که ما بررسی کردیم، امکان گرفتن عکس پرتره با تله یا دوربین اصلی وجود دارد در حالی که اکسپریا برای گرفتن عکس پرتره فقط از تله استفاده می کند.

ولی وقتی قابلیت های دوربین های بیشتر گلکسی را کنار می گذاریم، و تنها عکس های های گرفته شده با دوربین تله فوتو از هر دو گوشی را با هم مقایسه می کنیم، +S10 عکس های پرتره بسیار قابل توجه تری می گیرد. تفکیک سوژه آن بسیار عالی است و با دقتی که فقط اکسپریا می تواند داشته باشد مرزهای بین سوژه و پس زمینه را ترسیم می کند.

blank blank blank blank

اکسپریا 1 ، نمونه های پرتره

blank blank blank blank
گلکسی +S10، دوربین پرتره

پرتره های دوربین اصلی گلکسی حتی بهتر است، هر چند ممکن است نیازی نباشد که دوربین را خیلی به سوژه نزدیک کنید. استفاده از این دوربین دو مزیت اصلی دارد- پرتره های سلفی با دوربین های عقب، به لطف FoV عریض تر، به شما اجازه می دهند بیشتر از یک چهره عکس پرتره بگیرید و در شرایط نور کم نیز نتایج بهتری به دست خواهید آورد.

جزئبات معرفی گلکسی S10 را اینجا دنبال کنید.

blank blank blank blank
گلکسی +S10، دوربین اصلی، نمونه های پرتره

گلکسی هنگام عکسبرداری از موجودات زنده غیر انسانی در حالت فوکوس لایو، چه با دوربین تله و چه با دوربین اصلی، با ارائه تشخیص لبه بهتر، برتری خود را حفظ می کند، یکبار دیگر تشخیص لبه بهتر ، چه در حال عکاسی با تله فوتو و چه از دوربین اصلی ، حفظ می کند.

blank blank blank blank
اکسپریا 1، نمونه های بوکه
blank blank blank blank
گلکسی +S10، نمونه های بوکه، دوربین اصلی
blank blank blank blank
اکسپریا، نمونه های بوکه، دوربین اصلی

برنده: گلکسی +S10. چه از فرد و یا چه شئی عکس می گیرید، گلکسی دارای قابلیت تشخیص لبه برتر است، به علاوه امکان تصویربرداری با هر دوربین نیز به معنای بهبود عملکرد دوربین در شرایط نور کم و هم عکس های سلفی با دوربین عقب است.

blank blank blank
عکس های سلفی

برای عکس های سلفی، گلکسی +S10 دارای سخت افزار برتر است و در موارد دیگر نیز از برتری نسبی برخوردار است. در عکس ها، به خصوص عکس های پرتره سلفی، نشان داده شده است که سنسور اضافی مربوط به تشخیص عمق در گلکسی نتیجه بسیار بهتری می دهد و متعاقبا تفکیک سوژه قانع کننده تری ارائه می دهد.

blank blank blank
اکسپریا 1، عکس های سلفی

اکسپریا در عکس های سلفی، تنها یک پس زمینه نسبتا پیچیده برای پردازش عکس می گیرد و روی قسمت های تصادفی فوکوس می کند، در حالی که گاهی اوقات قسمت هایی از صورت را نیز تار و مبهم می کند. گلکسی در این رابطه بسیار شایسته تر عمل می کند و در اکثر ترکیب های سوژه/پس زمینه، پرتره هایی زیبا ایجاد می کند.

blank blank blank
گلکسی +S10، عکس های سلفی

این بدان معنا نیست که اکسپریا با خاموش کردن حالت بوکه نمی تواند سلفی زیبایی بگیرد. البته که تصاویر آن کاملا ظریف و دقیق و دارای رنگ های دقیق پوست است.

گلکسی تمایل دارد نمایی گرم تر به چهره بدهد، شاید روشی مناسب باشد تا صورت شما جذاب تر به نظر برسد. تصاویر آن نیز با جزئیات بیشتری ارائه می شود، اگرچه پردازش HDR تمام جزئیات چهره را نشان می دهد، اگر می خواهید همه منافذ صورت خود را در عکس نبینید این حالت را غیر فعال کنید.

blank blank blank
گلکسی +S10، عکس های سلفی

برنده: گلکسی +S10. اکسپریا سلفی های مناسب و معقولی را می گیرد، عکس هایی که با دوربین گلکسی گرفته بهتر هستند و سونی به سختی در حالت پرتره می تواند مبارزه کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *