تست و بررسی ایسوس

مرور عملی بر گوشی Asus ROG Phone II

مرور عملی بر گوشی Asus ROG Phone II

1- معرفی، مشخصات فنی ROG Phone II

ایسوس به تازگی از نسل دوم گوشی های گیمینگ خود یعنی Phone II رونمایی کرد، این گوشی از روی تلفن ROG Phone سال گذشته ساخته شده است. در مراسم رونمایی اطلاعاتی داده شده است که ببینیم چه چیزهایی در این گوشی، جدید و بهبود یافته است.

برای مبتدیان، نسل دوم ROG Phone با بزرگ تر شدن نمایشگر به 6.59 اینچ از نمایشگر 6 اینچی در نسخه اصلی همراه است. صفحه نمایش این گوشی آمولد است، اما حدود یک سال بعد، ریدر اثر انگشت در زیر آن قرار گرفت تا محلول ریدر قدیمی و خسته کننده اصلی خود را که در قسمت وسط پشت گوشی قرار داشت را کنار بزند. البته ، مانند هر تلفن بازی که از احترام زیادی برخوردار است، صفحه نمایش ROG Phone II از نرخ تازه سازی بالا 120 هرتزی که با کنترلر لمسی 240 هرتز تکمیل می شود، نیز برخوردار است.

تلفن ROG Phone II اولین گوشی است که از چیپ ست اسنپدراگون 855 پلاس به روز رسانی شده کوالکام بهره می برد، که دارای سرعت کلاک بالاتر در هسته پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی با عملکرد بالا است که در واقع به ترتیب 4% و 15% پیشرفت را به قول خود تراشه ساز ارائه می دهد. گوشی ROG Phone II حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی دارد و از استاندارد جدید ذخیره سازی UFS3.0 بهره می برد و ایسوس ادعا می کند که نسبت به UFS2.1 در گلکسی +S10 امکان 15% بارگذاری سریعتر در بازی ها را برای شما فراهم می آورد.

البته، ROG Phone II با یک چمدان کامل از لوازم جانبی پشتیبانی می شود که در نسل اول تا حدود زیادی با آنها آشنا هستید و شامل دو دسته بازی رومیزی مختلف، یک دسته بازی بهبود یافته تلفن همراه است که یک صفحه نمایش اضافی و یک کنترلر فوری به آن اضافه شده است. این علاوه بر فن خنک کننده خارجی سریع فعال است که در هر جعبه بسته بندی گوشی ROG Phone II پیدا خواهید کرد. همچنین دارای کانکتور اختصاصی USB نوع C و برخی از اتصالات گوشی است که در کنار هم استفاده می شوند، اما در پایین یک پورت معمولی USB-C نیز وجود دارد.

blank

سیستم دوربین در ROG Phone II از سیستم دوربین دوگانه Zenfone 6 وام گرفته است، دوربین اصلی 48 مگاپیکسل و دوربین فوق عریض آن 13 مگاپیکسل است که در پشت گوشی های گیمینگ قرار گرفته است. دوربین سلفی اختصاصی ROG ایسوس بدون هیچگونه عمل چرخش، در قسمت جلو وجود دارد.

قابلیت ارتقاء دیگری که اکنون در ROG Phone II وجود دارد ظرفیت باتری است که با 6000 میلی آمپری ساعت عرضه شده است. این چیزی فراتر از آنچه است که می توانید در هر گوشی هوشمند پرمصرف بزرگ دیگری که محوریت بازی یا موارد دیگر داشته است، پیدا کنید. دو بلندگو در یک سیستم استریو تنظیم شده اند و همچنین برای تحویل دسی بل های بیشتر، کمی تغییر داده شده است.

برای معرفی دیگر ویژگی های Asus ROG Phone II اینجا کلیک کنید.

مشخصات فنی گوشی Asus ROG Phone II

  • بدنه: قاب فلزی؛ پنل جلو گلس گوریلا 6؛ ابعاد 171 ×6 × 9.5 میلی متر، 240 گرم.
  • صفحه نمایش:59 اینچ آمولد، نرخ تازه سازی 120 هرتز، زمان پاسخگویی (تاخیر) 1 میلی ثانیه، وضوح صفحه نمایش 1080 × 2340 پیکسل دارای تراکم پیکسل 391ppi با نسبت ابعاد 19.5:9 و پشتیبانی از اچ‌دی‌آر 10 بیت است. این نمایشگر فراتر از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد (108 درصد) و میزان دقت رنگی آن فوق‌العاده می‌باشد.
  • دوربین عقب: ماژول اصلی 48 مگاپیسکل دارای سنسور 1/2.0 ” SONY IMX586 Quad Bayer، اندازه دیافراگم f/1.79، FOV 79 درجه (فاصله کانونی معادل 26 میلی متری)، لیزر/PDAF. ماژول فوق عریض: دیافراگم 13 مگاپیکسل،f/2.4 ، FOV 125 درجه ای (فاصله کانونی معادل 11 میلی متر)، فوکوس ثابت.
  • دوربین جلو: 24 مگاپیسکل، اندازه دیافراگم f/2.2.
  • سیستم عامل / نرم افزار: اندروید پای 9؛رابط کاربری مخصوص بازی ROG UI.
  • چیپ ست: اسنپدراگون 855 پلاس (7 نانومتری): پردازنده مرکزی 8 هسته ای (یک هسته 2.96 گیگاهرتز + 3 هسته 2.4 گیگاهرتز Kryo Gold + 4 هسته 1.7 گیگاهرتز Kryo 485 Silver)؛ پردازنده گرافیکی Adreno 640 (675 مگاهرتز).
  • حافظه: 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X، حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی 0.
  • باتری: 6000 میلی آمپر ساعت Li-Po (غیر قابل تعویض)؛ شارژ فوق سریع 30 وات؛ سازگاری با 0+ و یا USB Power Delivery.
  • اتصالات: دو سیم کارت (نانو)، سیم کارت های نسل چهارم در هر دو اسلات.LTE Cat. 18 (دانلود 1 گیگابیت در ثانیه)، 13 (اپلود 150 مگابیت در ثانیه)؛ 2 عدد پورت USB 3.0 نوع C؛ شبکه بی سیم Wi-Fi/b/g/n/ac/ad، WiGig Wi-Fi 60 گیگاهرتز؛ مجهز به GPS، GLONASS، BDS؛ NFC، بلوتوث 5.0؛ رادیو FM.
  • صدا: بلندگوهای 5 مگنت جلوی دوگانه؛ سیستم صوتی Hi-Res 24 بیت 192 کیلوهرتز، هدفون X؛ DAC؛ 4 میکروفون اختصاصی برای لغو نویز.
  • متفرقه: ریدر اثر انگشت زیر نمایشگر. جک 3.5 میلی متری؛ کانکتور برای اتصال جانبی مخصوص لوازم جانبی (پورت نوع C ثانویه)؛ حسگرهای فوق صوت برای AirTriggers و grip press.

در ادامه سعی خواهیم کرد جزئیات بیشتری که از این گوشی به دست آورده ایم، را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین نگاهی کوتاه به لوازم جانبی این گوشی خواهیم داشت و مقایسه ای هم با تلفن اصلی ROG خواهیم داشت. لطفا با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *