تست و بررسی سامسونگ

کیفیت دوربین سامسونگ گلکسی M30

کیفیت دوربین سامسونگ گلکسی M30

5- کیفیت دوربین

دوربین سه گانه در قسمت پشت گوشی

یکی از زمینه هایی که در آن گلکسی سامسونگ M30 نسبت به گوشی M20 به روزرسانی شده است و برتر می باشد، وجود کیفیت دوربین سه گانه است. این برورزرسانی شامل سنسور عمق 5 مگاپیکسل اضافی در قسمت پشت و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است که به جای دوربین 8 مگاپیکسلی در گوشی M20، تجهیز شده است.

blank

دوربین اصلی که در M20 هم وجود دارد یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 و لنز 27 میلی متری و مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز است. همچنین یک دوربین فوق عریض با سنسور 5 مگاپیکسلی در قسمت پشت است که دارای لنزهای نسبتا عالی با زاویه میدان دید 123 درجه می باشد به خاطر داشته باشید که داده EXIF (فایل تصویری قابل تبادل که بجز اطلاعات خود عکس حاوی اطلاعات دیگر مثل مکان، زمان و شرایط عکسبرداری است) در تصاویر با لنز 13 میلی متری تهیه می شوند در حالیکه تصاویر با زاویه میدان دید 123 درجه با لنزهای بالاتر از 12 میلی متری تهیه می شوند، اما در اینجا دوربین بسیار فوق عریض بدون توجه به اندازه میلی متر خاصی، وجود دارد.

برنامه دوربین همانند برنامه های رایج در سایر گوشی های سامسونگ است. برای تغییر حالت های عکسبرداری با دوربین می توانید از دکمه های کشویی استفاده کنید و برای تغییر دوربین جلو و عقب از دکمه کشویی بالا و پایین استفاده کنید و با کشیدن دکمه به سمت پایین دوربین ها را تعویض کنید آیکون های انتخابگر دوربین با عنوان آیکون کنترل 3 tree برای تغییر بین دوربین های اصلی و فوق عریض وجود دارد.

ردیف آیکون های بالای دکمه شاتر شامل یک آیکون چرخ دنده برای دسترسی به تنظیمات، انتخابگر نسبت تصویر که بین حالت نمای کامل تغییر می کند، انتخابگر حالت فلاش، فیلتر بانک و زمان سنج برای عکس سلفی است. همچنین دکمه تاگل دوربین جلو و عقب در کنار دکمه شاتر وجود دارد که در صورتی که از دکمه های ناوبری ژست حرکتی استفاده نکنید، می توان از این دکمه استفاده کرد.

همچنین در این گوشی حالت Pro وجود دارد، و همانطور در اکثر گوشی های پرچمدار سامسونگ، کار کردن با این حالت قدری دشوار است – شما فقط می توانید حالت ISO (در دامنه 100 تا 800)، جبران نوردهی (-2/+2EV در مراحل 0.1EV) و تعادل رنگ سفید را انتخاب کنید.

blank blank blank blank blank blank

رابط کاربری دوربین

کیفیت تصویر

گوشی M30 عکس های بسیار خوبی می گیرد و شاید شما را متعجب و شگفت زده نکند اما، نسبت به قیمتی که دارد، خوب و راضی کننده است. عکس هایی که با دوربین اصلی این گوشی در طول نور روز گرفتیم خیلی رضایت بخش بودند و جزئیات خوبی به ما می دهند و عملکرد آن بسیار شبیه به گوشی A30 است.

اگر با دوربین این گوشی در طبیعت و فضای سبز عکس بگیرید، رنگ های طبیعی، زنده و زیبا هستند. برای مثال تصویر گرفته شده توسط گوشی M30 از تابلوی دیواری آیفون در میان بهترین تصاویری است که تا بحال دیده ایم.

blank blank blank blank blank blank

نمونه های عکس گرفته شده با دوربین عادی

خروج از تنظیمات HDR به طور کاملا خودکار – یعنی، گوشی M30 در حالت «On» و «Apply when needed» تصاویر با دامنه دینامیک خوبی ، به ویژه در منطقه های پر نور، می گیرید. با این حال، سایه هایی که در این تصاویر می افتند به هیچ وجه خوشایند نیستند و ترجیح می دهیم که در پشت زمینه عکس سایه ای وجود نداشته باشد. در هر صورت توصیه می کنیم که این حالت غیر فعال نشود تا نتایج عکس بهتری ارائه دهند. هنگامی که با سوژه و مناظری مواجه می شوید که باید عکس های با حالت HDR بگیرید، حالت «Always apply» را فعال کنید.

blank blank blank blank blank blank

نمونه های تصاویر گرفته شده با دوربین عادی

حالت خاصی که در دوربین فوق عریض این گوشی وجود دارد، این است که در شرایط پیچیده تر، تصاویری که گرفته می شود با اینکه سطح عریضی را پوشش می دهد اما نویز شدید دارد.

blank blank blank blank

دوربین فوق عریض گوشی M30 دارای تفسیر و پرداخت رنگ متفاوت و قابل توجه تر از دوربین اصلی است، و تصاویری با رنگ های گرم تر و اشباع شده تر تولید می کند. همچنین به شدت با نویز همراه است و هیچ حالت تنظیمی در این گوشی که بتوان مشکل را رفع کرد، وجود ندارد.

blank blank blank blank blank blank

نمونه های عکسبرداری با دوربین تحت شرایط نور کم

تصاویر گرفته شده در شرایط نور کم با دوربین فوق عریض کمتر قابل نمایش است، بجای اینکه جزئیات خوبی نشان دهد به طور کلی معمولی و دارای رنگ غیر عادی است. اما بالاتر از همه، دوربین 5 مگاپیکسل که نه در شرایط نور کافی و نه در حالت های دیگر، انتظار نداریم که عکس های خوبی بگیرد.

blank blank blank blank blank blank

نمونه های تصاویر گرفته شده در شرایط نور کم با دوربین فوق عریض

هنگامی که به تصاویر هنری و نمونه های دنیای واقعی نگاه می کنید، فراموش نکنید که با ابزار مقایسه تصویر می توانیم تصاویر گرفته شده با گلکسی M30 را مقایسه و بررسی کنیم.

blank blank blank

سامسونگ گلکسی M30 در مقایسه با ردمی نوت 7 در ابزار مقایسه تصویر ما

دوربین اضافی گلکسی M30 به طور گسترده ای به عکسبرداری در حالت فوکوس لایو کمک می کند. گوشی M30 با تفکیک سوژه از پس زمینه نسبت به گوشی M20 بسیار کارآمدتر است و پرتره های بسیار خوبی می گیرد.

blank blank blank blank

نمونه های لایو فوکوس، چهره فرد

از آنجا که در این گوشی، دوربینی برای جمع آوری اطلاعات عمق وجود ندارد، گلکسی M30 هنگام استفاده از حالت لایو فوکوس، نیاز به کادر تشخیص چهره ندارد. به این معنی که می توانید از آن برای تفکیک سوژه های تصادفی از پس زمینه عکس استفاده کنید، کاری که در گوشی M20 امکان پذیر نبود. این نتایج عالی تولید می کند، به این شرط که شما در فاصله مطلوب از سوژه باشید، در کل نمی توانیم چندین عکس متوالی خوب بگیریم.

blank blank blank blank

نمونه ای لایو فوکوس، سوژه های تصادفی

عکس های سلفی با دوربین 16 مگاپیکسلی که بدک نیستند

رزولوشن عکس های سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی دو برابر گوشی M20 است. تصاویر گرفته شده با این دوربین از لحاظ جزئیات و شفافیت عالی، رنگ ها به خوبی نمایش داده می شود و دامنه دینامیک شگفت آوری دارد.

blank blank blank blank

نمونه های سلفی

سلفی های پرتره بویژه عکس های ظریفی هستند و روی پس زمینه آنها فوکوس نشده است. بنابراین با بزرگنمایی این تصاویر سلفی متناسب با صفحه نمایش، شفافیت در هر پیکسل کم و در کل از عکس سلفی گرفته شده لذت نمی برید. تشخیص سوژه البته بسته به زمینه و پس زمینه خاص سوژه، خوب و رضایت بخش است.

blank blank blank blank

نمونه های سلفی های پرتره

جهت مشاهده عملکرد و بررسی سامسونگ گلکسی M30 اینجا کلیک کنید.

ضبط ویدئو

کیفیت ضبط ویدئو در گوشی های M30 با M20 یکسان است و خیلی عالی نیست. این گوشی فیلم های تا 1080 پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه را ضبط می کند. دوربین این گوشی فیلم های 4k و 1080 پیکسل در 60 فریم در ثانیه را ضبط نمی کند. در این گوشی حالت تثبیت دیجیتال به طور قابل توجهی وجود ندارد. ویدئوهای با سرعت بیت 1080 پیکسل با دوربین های 17 مگاپیکسلی چه با دوربین اصلی و یا دوربین فوق عریض، به حالت معمولی گرفته می شوند، در حالیکه صوت در استریو و در سرعت 256 کیلوبایت بر ثانیه ضبط می شود.

کیفیت ویدئوها واقعا بسیار خوب هستند و کلیپ های 1080  پیکسل نسبت به بقیه، در بهترین حالت دیده شده اند. ویدئوها جزئیات را به طور کامل نشان می دهند و پردازش فیلم ها به خوبی انجام می شود و کیفیت تصاویر شفاف می باشد. رنگ های بسیار دلنشین و شاید اگر شرایط نور دهی خوبی وجود داشته باشد، فیلم های بهتری تولید می شود.

آدرس لینک نمونه ویدئو: https://www.youtube.com/watch?v=UQIjGQh292E

فیلمبرداری با دوربین فوق عریض شبیه فیلمبرداری با دوربین معمولی نیست، هر چند ویدئوهایی با کیفیت خوب می گیرند. اگر مطمئن هستید که روی پس زمینه و پرسپکتیو فوکوس خواهید کرد، باید بدانید که این دوربین دامنه دینامیک محدودی دارد و روی فیلم سایه های سیاه می افتد.

آدرس لینک نمونه ضبط ویدئو: https://www.youtube.com/watch?v=fcpBH9nRzWo

در اینجا گلکسی M30 در یک نگاه اجمالی بوسیله ابزار مقایسه ویدئویی مورد بررسی قرار گرفته است.

blank blank blank

سامسونگ گلکسی در مقایسه با رئالمی 3 پرو و رد می نوت 7 در ابزار مقایسه ویدئو ما

مطالب مرتبط