تست و بررسی سامسونگ

کالبد شکافی Galaxy s7 edge

blank

مروری جامع بر مشخصات ظاهری و فنی Samsung Galaxy S7 Edge

 

نقاط ضعف

 

  1. تاخیر اندک در اجرای برنامه
  2. آزار دهندگی بازتاب نور از صفحه نمایش

نقاط قوت

  1. دوربینی عالی در شرایط مختلف
  2. طراحی فوق العاده زیبا و خیره کننده
  3. صفحه نمایش درخشان و رنگ های زنده

 

ویژگی های کلیدی گلکسی اس ۷ اِج

 

  1. صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی
  2. رم ۴ گیگابایتی
  3. دوربین ۱۲مگاپیکسلی با اتو فوکوس بهبود یافته
  4. امکان بسط حافظه به واسطه
  5. مد صفحه نمایش همواره روشن
  6. شارژ سریع و بی سیم
  7. باتری ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعتی

معرفی Galaxy S7 Edge  

صفحه نمایش خمیده، شاید بهترین حقه ی طراحی شرکت موبایل ساز سامسونگ برای جذب مشتریان علاقمند به ظرافت های طراحی باشد. اخیرا سامسونگ از این حقه بسیار زیاد استفاده می کند.شاید بتوان سامسونگ Galaxy S7 Edge را یکی از بهترین های سامسونگ در طراحی صفحه های خمیده دانست. این شرکت در مورد گوشی قبلی یعنی Note 7 که با فضاحت روبرو شد،  تبلیغات بسیار گسترده ای انجام داده بود و Note 7  را گوشی تمام عیاری معرفی کرده بود. با دقت در نحوه ی ساخت و پرداختن به جزییات طراحی Note 7 می توان بر روی ادعای سامسونگ صحه گذاشت.

هرچند که Note 7 خیلی زود از میدان به در رفت، اما از نظر کاربران، موبایلی بسیار چشم گیر تر و زیباتر از Galaxy S7 edge  بوده است. این زیبایی ها و جذابیت ها، فقط منوط به زیبایی های بصری نمی باشد و شامل تمام جنبه های تکنولوژیکی موبایل می باشد. از طرفی دیگر می بینیم که Galaxy S7 edge نیز، دارای بهترین تکنولوژی های اپتیک، صفحه نمایش عالی و فناوری پردازنده های پر سرعت است. گفته می شود که صفحه نمایش شیب دار در Galaxy S7 edge این گوشی را برای نگه داشتن در دست کمی مشکل کرده است، البته نمی توان این مورد را جز مشکلات این گوشی به حساب آورد چرا که تنها در برخی از افراد ایجاد مزاحمت می کند و برخی دیگر برای در دست گرفتن این گوشی کاملا راحت هستند. در مورد قیمت Galaxy S7 edge، باید دانست که این گوشی بسیار گران است اما شما با پرداختن این هزینه می توانید خرید گوشی موبایل بسیار عالی دیگری را انجام دهید.

کالبد شکافی Galaxy s7 edge

طراحی Galaxy S7 Edge  

 

Galaxy S7 edge از جنس فلز و شیشه ساخته شده است. این گوشی دارای صفحه نمایش خمیده است. دارای مقاومت IP68  در برابر نفوذ آب و گرد و خاک است. Galaxy S7 edge در دو رنگ مشکلی و طلایی موجود است.  نمی توان گفت که Galaxy S7 edge قوی ترین طراحی شرکت سامسونگ در طراحی های موبایل است، چرا که گوشی های دیگری نیز هستند که در طراحی های بدنه بسیار مقاوم تر از Galaxy S7 edge هستند. از جمله این گوشی ها که شرکت سامسونگ آنها را طراحی کرده، می توان به Galaxy S5 اشاره کرد.این گوشی قوی ترین  تلفن همراهی است که سامسونگ تا به حال تولید کرده است. هر چند که بدنه ی آن زیبا طراحی نشده بود و در برابر زیبایی های طراحی بدنه ی Galaxy S7 edge حرفی برای گفتن نداشت. از نقطخ نظر ساخت بدنه، گوشی های تولیدی سامسونگ در دو سال گذشته، تفاوت های زیادی را نسبت به مدل های قدیمی تر تجربه نکرده اند. سامسونگ در دو سال گذشته دو گوشی Galaxy S6 , Galaxy S6 edge را روانه بازار ساخت. گوشی که توانست تفاوت های بسیاری را از نظر طراحی و ساخت، نسبت به مدل های قدیمی تر ارایه دهد، Galaxy S7 edge بوده است.

طراحی Galaxy S7 edge بسیار پر زرق و برق است.  به نظر می رسد طراحی این گوشی جذاب ترین طراحی برای گوشی های هوشمند است. در مقایسه با طراحی iPhone 6S Plus  که به گفته کاربرانش، طراحی خسته کننده است و در طول زمان دل را می زند.

در مورد سطح صفحه نمایش گوشی، Galaxy S7 edge دقیقا مشابه با نمونه پیشین آن طراحی شده است. یک تیغه ی نازک فلزی بین دو لایه از جنس گوریلا گلس ۴ قرار گرفته است . یک دکمه ی قفل در یک طرف گوشی قرار گرفته است و در طرف دیگر گوشی، دکمه ی کم و زیاد کردن گوشی به صورت جداگانه قرار گرفته است.  پشت گوشی کاملا براق است و سنسورها با ترکیبی زیبا و طراحی تمیز آنجا قرار گرفته اند. پشت گوشی سنسور فلاش دوربین قرار گرفته است. همچنین لوگوی شرکت سامسونگ و مانیتور ضربان قلب نیز پشت Galaxy S7 edge واقع شده است.

در بالای گوشی می توان خشاب سیم کارت را مشاهده کرد. میتوان دید که اسلات میکرو اس دی نیز در کنار خشاب سیم کارت قرار گرفته است. میکروفن نیز در بالای گوشی واقع شده است. پایین گوشی جک هدفون، میکروفن دوم گوشی، بلندگو و نیز پورت میکرو USB برای شارژ کردن گوشی قرار گرفته است.

در مورد طراحی های تکنولوژیکی پورت USB شایعاتی وجود دارد. شاید سامسونگ بخواهد از نوع پورت USB _C برگشت پذیر که در مدل های Nexus 6P  و One Plus 2 و نیز LG G5 استفاده شده، استفاده کند. در واقع استفاده از USB تایپ C در گوشی های موبایل ایده ی بسیار جالبی است. استفاده از این نوع کانکتورها در گوشی های موبایل باعث می شود نیاز به انواع مختلف USB برای رفع نیازهای گوناگون را در یک نوع از کانکتور تجمیع کنیم و در نتیجه با یک تیر چندین نشان را بزنیم.

روی گوشی به اندازه ی پشت گوشی خلوت است. دکمه ی خانه زیر صفحه نمایش واقع شده است و به همراه دکمه خانه می توانید لوگوی دیگری از شرکت سازنده ی گوشی یعنی سامسونگ را زیر صفحه نمایش ببینید. به نظر شما آیا واقعا نیازی بوده است که سامسونگ در دو جای مختلف از گوشی Galaxy S7 edge علامت لوگوی خود را قرار دهد؟!

بر خلاف گوشی پیشروی شرکت HTC یعنی HTC One A9  کنترل جلویی گوشی توسط دکمه ای فیزیکی صورت میگیرد.این در حالی است که کنترل جلویی گوشی در HTC One A9 توسط پد خازنی صورت می گیرد. سنسور فینگر پرینت که در Galaxy S7 edge به کار می رود دارای سرعت قابل قبولی است و  Galaxy S7 edge از این جهت، دقیقا مثل بقیه گوشی های هوشمند پیشرو در بازار است.

 سامسونگ تصمیم گرفته که در گوشی جدید خود، از دکمه های روی صفحه نمایش استفاده نکند. این در حالی است که در این گوشی پیشرو می توانید از دکمه های برگشت به عقب و نیز دکمه ی چند کاره استفاده کنید. سامسونگ با استفاده از دکمه های مجازی توانسته فضای صفحه نمایش بیشتری را به کاربر خود هدیه دهد. با این وجود، سامسونگ می تواند Galaxy S7 edge را از این که هست، جمع و جور تر کند و به طراحی آن نیز خللی وارد نیاورد.

سامسونگ در طراحی Galaxy S7 edge دوربین گوشی را به کلی باز طراحی کرده است. بر خلاف طراحی دوربین در مدل S6 ، ماژول دوربین در S7 edge  در پشت گوشی واقع شده است. شاید این گزینه را بتوان تغییری محسوس در طراحی Galaxy S7 edge دانست.  این تغییر محسوس چه در ظاهر و چه در باطن تفاوت های اساسی در کارکرد دوربین Galaxy S7 edge ایجاد می کند.می توان یکی از تغییراتی که از این باز طراحی ناشی می شود را حین تکست دادن با این گوشی تجربه کرد. با این نحوه ی طراحی، کاربر می تواند بدون آن که حین ضربه زدن به صفحه برای تکست دادن صفحه به لبه ها جا به جا شود، تکست را بنویسد .اما عمده ترین تفاوت ناشی از باز طراحی ها در Galaxy S7 edge و Galaxy S6 edge  که سال قبل تر از Galaxy S7 edge به بازار عرضه شده بود در اندازه و ابعاد این گوشی است.  سامسونگ به جای آن که هر دو گوشی Galaxy S7 edge و Galaxy S7  را با اندازه ی یکسان تولید کند، و تنها تفاوت لبه های Galaxy S7 edge باشد، دست به تغییراتی در سایز Galaxy S7 edge  زده است. سامسونگ لبه ها را به گونه ای به Galaxy S7 edge اضافه کرده است که سایز آن را از ۵٫۱ اینچ به ۵٫۵ اینچ رسانده است.

زمانی که برای اولین بار خبر اعمال این تغییر در اندازه ی Galaxy S7 edge منتشر شد، کاربران گوشی های سامسونگ تعجب کردند. اینکه  کاربران گوشی را در دست بگیرند که از نظر تکنولوژیکی بسیار قوی باشد و همه جیز را در لبه ای کوچک و جمع و جور فراهم آورد، کار خارق العاده ای به نظر می رسید. از طرف دیگر اینکه شرکت های دیگر بتوانند از این منظر محصولات جدیدی را خلق و روانه بازار کنند تقریبا غیر ممکن می نمود. با این حال این تغییر در اندازه ی Galaxy S7 edge توجیهی بر کاستی سامسونگ در ارائه ی محصولی با شرایط خارق العاده است. برای آن که بتوان Galaxy S7 edge  را از نظر اندازه و کاربرد نمایشی روی صفحه نمایش با بهترین های موجود در بازار مقایسه کرد، می بایست نگاهی دوباره به مشخصات دو گوشی Galaxy S7 edge و iPhone 6S plus  انداخت. به نظر می رسد این دو گوشی هر دو سایز یکسانی دارند و هیچ کدام از دیگری جمع و جورتر نیست!

سامسونگ با ارائه ی Galaxy S7 edge به بازار،  تلاشش را برای تولید گوشی هوشمند با سایز صفحه ای بزرگ به ثمر رسانیده است.  با نگاهی دقیق می بینیم که Galaxy S7 edge در مقایسه با iPhone 6S Plus نازک تر و کوتاه تر است و روشنایی صفحه نمایش بیشتری دارد. از طرفی می توان Galaxy S7 edge را به آسانی در یک دست نگه داشت و کارهای روزمره را با آنها به انجام رساند و نیز می توان بدون زحمت بسیار و در حالی که Galaxy S7 edge را در دست گرفته ایم، انگشت را از لبه ای به لبه ی دیگر گوشی کشانید.

افزایش سایز در Galaxy S7 edge کمک دیگری به کاربرانش کرده است. افزایش سایز در این گوشی این اجازه را به طراحان داده که گوشی با لبه های براق و زیبا طراحی کنند. لبه هایی که هر کاربر گوشی هوشمندی را برای مدتی به خود خیره نگاه خواهد داشت. این چهارمین گوشی از کمپانی سامسونگ است که از طراحی Edge بهره می برد، در حالی که این گوشی زیباترین و شکیل ترین طراحی لبه ها را در میان ۴ گوشی Edge سامسونگ داراست.

بنا بر ادعای کاربران، نگه داشتن Galaxy S6 edge  در دست برای طولانی مدت، کاری بسیار دشوار بود و این مشکل در مورد برادر دو قلوی آن یعنی، Galaxy S6 edge Plus صدق نمی کرد. همین مسائل در مورد Galaxy S7 edge نیز صادق است. در طراحی Galaxy S7 edge ، طراحان فضای کافی برای اتمام انحنای صفحه و شروع شدن پشت گوشی در نظر گرفته اند. همین تفاوت در طراحی صفحه نمایش باعث شده است که در دست گرفتن طولانی مدت Galaxy S7 edge کاری بسیار آسان باشد و از این جهت رضایت کامل کاربران گوشی های سامسونگ تامین گردد. با توجه به این فضای در نظر گرفته شده، می توان Galaxy S7 edge را برای ساعت ها در دست نگاه داشت و اصلا خسته هم نشد.

سامسونگ در بازطراحی های مربوط به Galaxy S7 edge همواره نگاه خود را به بهترین های طراحی تا کنون شرکت، معطوف کرده است. در همین راستا، می توان به خشاب microSD در Galaxy S7 edge  اشاره کرد. طراحی مربوط به خشاب سیم کارت در Galaxy S7 edge  کاملا مشابه آن چیزی است که قبلا در محصول محبوب سامسونگ یعنی Galaxy S5 دیده ایم. این طراحی توانسته رتبه ی IP68 برای مقاومت ذر برابر آب را از آن خود سازد. شاید در بازار کنونی موبایل، نتوانیم این ویژگی را خاصیتی منحصر به فرد بدانیم، اما وقتی میبینیم سامسونگ بدون اضافه کردن ضخامت، ایجاد پوشش و یا هر تغییر دیگری که به ظاهر گوشی صدمه بزند توانسته رتبه ی IP68 را برای مقاومت در برابر آب گوشی تامین کند، به طراحان Galaxy S7 edge احسنت خواهیم گفت.در اینجا صحبت از طراحی منحصر به فردی است که در آن می بینیم، هیچ پوششی برای پوشاندن پورت های گوشی استفاده نشده است و هیچ فضای اضافی میان صفحه نمایش و گلس برای تامین مقاومت در برابر آب Galaxy S7 edge در نظر گرفته نشده است.

 خوب شاید برای شما سوال پیش بیاید که رتبه ی IP68  برای مقاومت در برابر آب چیست و اصلا چه اهمیتی دارد؟

 رتبه IP68 به این معنی است که شما می توانید Galaxy S7 edge را برای حدود نیم ساعت در عمق یک متری زیر آب نگه دارید و گوشی در طی این مدت در برابر آب و فشار ناشی از آن مقاومت نشان خواهد داد و بدون مشکل به عملکرد خود ادامه خواهد داد. بر همین اساس، شما می تواند با این گوشی زیر بارش باران به فعالیت های خود ادامه دهید. می توانید در حالی که زیر دوش حمام هستید پیام های خود را چک کنید و یا حتی بازی کنید و از این که گوشی شما بر اثر تماس با آب خراب می شود هیچ نگرانی را به خود راه ندهید. کاربرانی که تجارب خود را در استفاده از Galaxy S7 edge   هایشان زیر آب و یا دوش حمام به اشتراک گذاشته اند کم نیستند. این افراد با تعجب اذعان کرده اند که Galaxy S7 Edge در برابر آب مقاومت بی نظیری از خود به نمایش می گذارد.

کالبد شکافی Galaxy s7 edge

صفحه نمایش Galaxy S7 Edge   

 

برای آشنایی مختصر با صفحه نمایش Galaxy S7 edge باید بدانید که صفحه نمایش Galaxy S7 edge  دارای ابعاد  ۵٫۵ اینچی است و پنل مورد استفاده در این گوشی Quad-HD می باشد و هر دو لبه ی گوشی Galaxy S7 edge خمیده هستند.

طراحی Galaxy S7 edge شگفت انگیز و جذاب است، این جذابیت و زیبایی در مورد طراحی صفحه نمایش این گوشی نیز مصداق دارد.بدون اغراق می توان صفحه نمایش Galaxy S7 edge را در بین تمام گوشی های هوشمند موجود در بازار و در زمان ارائه ی این گوشی، بهترین دانست. اینکه می گوییم صفحه نمایش Galaxy S7 edge در بین تمام هم رده هایش از همه بهتر است، دلایلی دارد که در ادامه آن ها را عنوان خواهیم ساخت.

جزییات بسیاری در مورد صفحه نمایش Galaxy S7 edge وجود دارد که آنها را یکی یکی بررسی خواهیم کرد. سامسونگ برای رسیدن به صفحه نمایش ۴k تلاش بسیاری نکرده است اما وقتی تراکم پیکسل های به کار رفته در صفحه نمایش Galaxy S7 edge را می بینیم، متوجه خواهیم شد که تفاوتی میان رزولوشن و وضوح تصویر این صفحه نمایش با صفحات نمایش ۴k وجود ندارد. تراکم رزولوشن در Galaxy S7 edge به اندازه ی ۱۴۴۰*۲۵۶۰  پیکسل است و همین امر باعث شده که صفحه نمایش Galaxy S7 edge واقعا Quad-HD  باشد. هر کسی که کمی آشنا به مباحث مالتی مدیا باشد، با دیدن صفحه نمایش Galaxy S7 edge در می یابد که این صفحه نمایش نیازی به پیکسل های بیشتر برای نمایش تصاویر و ویدیوها ندارد. این تراکم پیکسل در Galaxy S7 edge، به استفاده از واقعیت مجازی (VR) کمک شایانی کرده است تا جایی که بارها و بارها صاحبان گجت های هوشمند واقعیت مجازی سامسونگ، این نکته را متذکر شده اند.

وضوح تصویر بالای Galaxy S7 edge نمایش تصاویر، ویدیوها و بازی ها را بیش از پیش جذاب کرده است. طراحی نمایش پیکسل ها به گونه ای است که رنگ ها و شفافیت آنها را هر چشم غیر مسلحی درک می کند. در مورد فاکتور اساسی دیگر در شفافیت و وضوح تصاویر، یعنی همان تراکم پیکسل در هر اینچ که تحت عنوان ppi  شناخته می شود، مقدار ۵۳۴ ppi  برای Galaxy S7 edge به ثبت رسیده است که با کمی دقت می بینیم این مقدار از ppi  ثبت شده برای iPhone 6S Plus  بیشتر است. این بدان معنی است که Galaxy S7 edge توانسته است در وضوح و شفافیت تصویر، مچ تبلت اپل را بخواباند.

در مورد تکنولوژی و فناوری مورد استفاده در طراحی مربوط به صفحه نمایش Galaxy S7 edge هم میبینیم که سامسونگ باز هم از فناوری AMOLED بهره برده است. وضوح تصاویر و دقت و شفافیت آنها در پنل های AMOLED بسیار بیشتر از پنل های LCD می باشد. اشباع در نمایش پیکسل ها مشکلی قدیمی در ال سی دی های سامسونگ بوده است. این در حالی است که با استفاده از پنل های AMOLED در گوشی های Galaxy S7 edge این مشکل به کلی مرتفع شده است. از طرف دیگر استفاده از پنل های AMOLED در گوشی های جدید سامسونگ، رنگ ها را دلرباتر و فریبنده تر از  قبل کرده است و نمایش تصاویر و ویدیوها در گوشی های جدید سامسونگ را بیش از پیش جذاب ساخته است. سامسونگ این امکان را به کاربرانی که دوست دارند رنگ ها را عمیق تر و سردتر ببینند، داده که با استفاده از تنظیمات صفحه نمایش به آنچه می خواهند دست یابند. این دسته از کاربران با کاهش سطح آیتم هایی که در تنظیمات صفحه نمایش وجود دارد، می توانند نمایش تصاویر و … را در صفحه نمایش خود سبک تر و رنگ ها را سرد تر ببینند.

نمایشگرهای AMOLED در نمایش رنگ مشکی (سیاه مطلق) بهتر از ال سی دی ها عمل می کنند. با استفاده از پنل های AMOLED در نمایشگر گوشی، می توان مشکی را به صورت مطلق دید و تنها طیفی از خاکستری به عنوان مشکی نمایش داده نشود. در نمایش رنگ سیاه مطلق در پنل های AMOLED عمق جوهر بیشتری استفاده شده است. برای آنکه متوجه این تفاوت مهم در نمایشگرهای پنل AMOLED شوید، لازم است ابتدا به رنگ مشکی نمایشی در این نوع از نمایشگر ها نگاه کنید و بلافاصله به همان رنگ مشکی در تصویر در نمایشگر ال سی دی بنگرید. در این صورت می توانید متوجه تفاوت فاحش میان نحوه نمایش رنگ سیاه مطلق در پنل های AMOLED و نیز ال سی دی ها شوید.اگر چشمان شما به نگاه کردن به نمایشگر های پنل AMOLED عادت کند،  با دیدن تصاویر روی ال سی دی ها متوجه کیفیت پایین نمایش روی این ال سی دی ها خواهید شد.

صحبت ها درباره کیفیت نمایشگر استفاده شده در Galaxy S7 edge به همین جا ختم نمی شود. اگر چه استفاده از پنل AMOLED  در نمایشگر های Galaxy S7 edge مزایای بسیاری برای این گوشی پیشرو به همراه داشته است، اما می توان خرده هایی بر این نمایشگر نیز گرفت. یکی از مشکلاتی که پنل AMOLED برای Galaxy S7 edge به همراه داشته است،  سایه ی آبی پر رنگی است که در دو لبه کناری Galaxy S7 Edge دیده می شود. این سایه ی آبی پر رنگ را به خصوص زمانی که از صفحه پس زمینه سفید رنگ روی گوشی استفاده می کنیم، بیشتر می توان دید. شما این سایه آبی را  هم در استفاده از شبکه اجتماعی توییتر و هم در استفاده از جی میل به وضوح می توانید ببینید و وجود این سایه آبی مثل مزاحمی باعث اذیت شدن کاربران ریزبین خواهد شد.

از طرفی دیگر دیده شدن زوایا در Galaxy S7 edge  به بهترین شکل ممکن اجرا نشده است. اما وقتی از پنل IPS LCD  استفاده نمی کنید، می توان گفت یکی از بهترین طراحی های صفحه نمایش برای دیدن زوایای گوشی در Galaxy S7 edge استفاده شده است. اطراف و گوشه های تلفن همراه به گونه ای محسوس روشن هستند ولی همچنان که از گوشه ها فاصله می گیریم گویی مه خاکستری روی صفحه نمایش اضافه می شود. البته تنها زمانی می توانید متوجه این حالت شوید که نگاه خود را از گوشه ها و اطراف گوشی به سمت وسط صفحه نمایش بگردانید.

 ویژگی جدید صفحه نمایش در Galaxy S7 edge نیز به نوبه ی خود جای توجه دارد. مد یا حالت “همیشه روشن” که در Galaxy S7 edge به کار رفته است بسیار جذاب است؛ اما از نظر کارشناسان این حوزه برای بهتر شدن راه بسیار دارد. این مد یا حالت بر اساس ویژگی منحصر به فرد از پنل های AMOLED استوار شده اند. یکی از مزیت هایی که پنل های AMOLED دارند این است که در نمایشگری که از فناوری AMOLED بهره می برد، لازم نیست همه جای صفحه نمایش در تمام زمان ها روشن باشد و می توان تنها برخی از پیکسل های خاص روی صفحه نمایش را در زمانی خاص شارژ کرد و آنها را روشن تر از بقیه پیکسل ها نمایش داد. با استفاده از مد یا حالت “همیشه روشن” می توان برخی اطلاعات مهم مثل ساعت، تاریخ و برخی اطلاعات مهم دیگر را، حتی زمانی که صفحه خاموش است نمایش داد. این نمایش اطلاعات روی گوشی زمانی که صفحه آن خاموش است، شارژ باتری بسیار کمی را مصرف می کند.

سامسونگ اعلام کرده که استفاده از مد یا حالت “همیشه روشن” برای صفحه نمایش Galaxy S7 edge تنها ۱% شارژ بیشتری از حالت کاملا خاموش صفحه نمایش را مصرف خواهد کرد. این ادعای سامسونگ توسط کارشناسان اثبات شده است و استقاده از این حالت روی Galaxy S7 edge واقعا ارزش مصرف یک درصد شارژ بیشتر را خواهد داشت. از طرف دیگر سامسونگ می گوید با استفاده از فعال کردن این حالت می توانید از مصرف شارژ بیشتر توسط گوشی خود جلوگیری کنید، چرا که لازم نیست برای دیدن اطلاعات ضروری و یا ساعت، مدام گوشی را آنلاک کرده و کل صفحه نمایش را روشن کنید و از این جهت زودتر باتری گوشی خود را خالی کنید.

با فعال کردن مد “همیشه روشن” روی Galaxy S7 edge می توانید اطلاعات ضروری چون ساعت و نوتیفیکیشن های برنامه های سامسونگ مثل پیام رسان، ایمیل و تلفن ها را دریافت کنید. اما اطلاعات ضروری برنامه های پرکاربردی مثل واتساپ، تلگرام و جی میل را در این حالت روی صفحه نمایش به ظاهر خاموش خود دریافت نخواهید کرد.

به نظر می رسد کارشناسان سامسونگ می بایست روی طراحی حالت “همیشه روشن” اصلاحاتی انجام دهند تا به کاربران کنترل بیشتری برای دستکاری نیازمندی هایش روی این مد یا حالت دهند. یکی از این اصلاحات مد نظر کاربران، میزان روشنایی نمایش اطلاعات ضروری روی این حالت است. ممکن است نیاز به روشنایی بیشتری در اتاق تاریک باشد در حالی که تنظیمات مربوط به حالت “همیشه روشن” امکان ایجاد تغییر در میزان روشنایی نمایش نوشته ها را نمی دهد. یکی دیگر از کنترل ها روی نمایش محتوای مورد نظر کاربر است. شاید کاربر دوست نداشته باشد اطلاعات مربوط به تقویم را روی گوشی خود دریافت کند. به عقیده بسیاری سامسونگ باید امکان شخصی سازی بیشتری را برای این مد فراهم می آورد تا به رضایت موردنظر کاربران در ایجاد این حالت می رسید. به همین دلیل است که کارشناسان می گویند استفاده از این مد در Galaxy S7 edge شروعی جالب است، اما نیاز به کار و اصلاحات بسیاری دارد.

کالبد شکافی Galaxy s7 edge

سخت افزار Galaxy S7 Edge

  سامسونگ در گوشی Galaxy S7 edge از پردازنده ی سفارشی، پردازنده ی گرافیکی (GPU) و رم ۴ گیگابایتی استفاده کرده است که این ترکیب گوشی را به غولی برای انجام وظایف پردازشی و گرافیکی تبدیل کرده است. این پردازش ها چه در اجرای برنامه ها باشند، چه در بازی ها و چه در نمایش ویدیوها توسط این غول ترکیبی پاسخ داده خواهند شد. با استفاده از این ترکیب سخت افزاری، تمامی پردازش ها سریعتر و روان تر پاسخ داده خواهند شد. پردازش ها یکی پس از دیگری به روانی اجرا خواهند شد و تفاوتی میان برنامه ای که در لحظه ی اول اجرا می شود و برنامه ای که از میانه ی برنامه ی اول اجرا خواهد شد، نخواهد بود. سامسونگ در معرفی  Galaxy S7 edge اذعان کرده است که پردازنده ی Galaxy S7 edge حدود ۳۰ درصد سریعتر از پردازنده ی Galaxy S6 edge عمل خواهد کرد.  این بهبود عملکرد در مورد پردازنده ی گرافیکی حدود ۶۴ % اعلام شده است. در مورد رم نیز یک گیگابایت رم بیشتر از Galaxy S6 edge متضمن زمان مورد نیاز کمتر برای اجرای برنامه ها و سرعت بالاتر در اجرای آنها خواهد بود.

Galaxy S7 edge دارای خشاب برای microSD است. بنابراین شما قادر خواهید بود با استفاده از میکرو اس دی و حافظه ی خارجی نسبت به افزایش حافظه در اختیار در گوشی خود اقدام نمایید. با استفاده از فضای حافظه ی بیشتری که در اختیار قرار گرفته است، لازم نیست فایل ها و یا فیلم های ضروری را پاک کرد تا فضا آزاد کرد.

کالبد شکافی Galaxy s7 edge

در مورد سیم کارت و خشاب های آن نیز سامسونگ نگاه خود را بسط داده است و دو نوع طراحی را ایجاد کرده است. در یکی از این طراحی ها گوشی تک سیم کارتی و در دیگری گوشی دو سیم کارتی ارائه داده است. دلیل سامسونگ برای این کار این است که شاید کاربر بخواهد بدون خاموش کردن گوشی خود از یک گوشی برای دو منظور کار و شخصی استفاده کند و نیاز به استفاده از دو سیم کارت داشته باشد.

در مورد عمر باتری نیز سامسونگ از باتری های بزرگتری نسبت به قبل استفاده کرده است و به همین دلیل عمر باتری برای شارژ نگه داشتن گوشی را افزایش داده است. یکی از دلایلی که سامسونگ توانسته است از باتری های نسل جدید روی Galaxy S7 edge استفاده کند، طراحی CPU , GPU در Galaxy S7 edge است.میزان عمر روزانه باتری در Galaxy S7 edge حدود ۱۸ ساعت تمام تخمین زده شده است، این در حالی است که بهترین رکورد برای عمر باتری روزانه محصولات سامسونگ تا قبل از این متعلق به Galaxy S7  با حدود ۱۵ ساعت عمر باتری روزانه بوده است.

کالبد شکافی Galaxy s7 edge

مطالب مرتبط