ترفند iOS

اندروید بخرم یا iOS، مسئله اینست

blank

مطمعنا مثل همه برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام خرید تلفن همراه بر سر این دو راهی مانده باشید که ” اندروید بخرم یا  ” iOS؟ برای عبور آسان تر از سر این مسئله نیاز است تا اطلاعاتی در مورد این دو رقیب داشته باشیم تا بتوانیم با توجه به نیاز خود یکی را برگزینیم.

ملاک خرید ما چیست؟

یکی از مهمترین ملاک هایی که بر سر انتخاب سیستم عامل تلفن همراه هوشمند خود باید در نظر گرفت کیفیت و کارایی آن است. iOS در این زمینه برتری های چشمگیری نسبت به اندروید دارد تا حدی که به راحتی می توان گفت که این رابط کاربری در گوشی های موبایل آیفون، یک سروگردن از رقیب خود بالاتر است. اما طرفداران اندروید ملاک برتری سیستم عامل محبوب خود را عدم وجود محدودیت هایی می دانند که در iOS با آن ها مواجه هستیم.

آن ها بر این باورند که آی او اس محدود به محصولات شرکت اپل بوده و به هیچ عنوان انعطاف پذیر نیست، یعنی در هر شرایط و برای انجام هر کاری می بایست طبق نظرات شرکت سازنده عمل کنند. این در حالی است که اندروید بدون هیچگونه محدودیتی امکان نصب نرم افزار های مختلف تولید شده توسط تمامی گسترش دهندگان اندروید را می دهد. به بیانی دیگر در سیستم عامل اندروید شما می توانید تلفن همراه هوشمند خود را طبق سلیقه شخصی خود مورد استفاده قرار دهد.

اندروید یا IOS؟

blank

یکی دیگر از ملاک های اساسی برای اکثریت کاربران، راحتی استفاده از تلفن همراه است چرا که بیشتر اوقات فرصت یا حوصله جستجوی طولانی مدت برای انجام کاری را ندارند. از این منظر iOS با فاصله بسیار زیادی از رقیب خود عقب بوده و این طور که از ظاهر امر پیداست قصد رقابت در این زمینه را نیز ندارد. این مورد برای اشخاصی که خود را متمایز از سایرین دانسته و به راحتی با روند پیشرفت تکنولوژی خود را وفق می دهند جزو ملاک های اساسی قرار نگرفته و بالا بودن سرعت و قدرت پردازش را مهمتر می دانند.
طرفداران iOS به نسبت اندک بوده اما به شدت متعصب می باشند و به هیچ عنوان حاضر به کنار گذاشتن آن و استفاده از اندروید نیستند چرا که اپل در عوض دیکتاتوری تحمیلی خود به کاربران، خدمات به موقع و ویژه ای به آنان ارائه می کند که در کنار قدرت بالای این سیستم عامل موجب وفادار ماندن مشتریان می شود. حال آنکه هواداران اندروید بیشتر بوده اما به دلیل عادی بودن خدمات و بروز رسانی های شرکت گوگل، به اندازه هواداران iOS متعصب نیستند.

نتیجه گیری

در پایان به ارائه برخی دیگر از معایب و مزایای این سیستم عامل خواهیم پرداخت.
iOS تنها در اختیار شرکت اپل بوده که باعث می شود تنوع بسیار پایینی در محصولات ارائه شده داشته باشد. بعلاوه اینکه اپل گوشی هایی در رده متوسط تولید نمی کند و به همین دلیل قیمت تمامی محصولات آن نسبت به سایر برند های تلفن همراه بسیار بالاتر است.
اندروید اما برخلاف iOS در اختیار شرکت های تولید کننده تلفن های همراه زیادی قرار گرفته و همین خاطر از تنوع محصولی بالایی برخوردار شده است. همچنین این شرکت ها در تمامی رده های قیمتی بازار با هم رقابت کرده و انتخاب های زیادی برای سلایق مختلف ایجاد نموده اند.

مطالب مرتبط