ترفند iOS

مقایسه بین انواع صفحه نمایش iPhone XS موجود در بازار

blank

در اینجا می‌خواهیم بین سه صفحه نمایش iPhone XS موجود در بازار که عبارت اند از:

Flexible OLED، Rigid OLED و OEM NEW  مقایسه هایی انجام دهیم، به نظر شما کدام یک از این صفحه نمایش ها عملکرد بهتری دارند؟

در اینجا ما می‌خواهیم انواع تست های سخت را روی سه صفحه نمایش مختلف مورد نظر انجام دهیم در صورت تمایل می‌ توانید نتایج این تست‌ها را در این مقاله دنبال کنید.

تست و مقایسه‌های مختلفی برروی این سه نوع صفحه نمایش انجام دادیم که عبارتند از :

مقایسه در ظاهر و زیبایی، مقایسه در ساختار و ابعاد، مقایسه در عملکرد الکتریکی حین استفاده از آیفون XS، مقایسه در کیفیت نمایش و روشنایی، انواع تست های لرزش، حرارت و همچنین عملکرد کلی آیفون XS بعد از تست های حرارت و لرزش.

ابتدا با تست ظاهر و زیبایی شروع می‌کنیم.

 

blank

 

 چسبندگی خارهای اتصال نمایشگر به بدنه برای هر سه مدل عالی است. این سه مورد از لحاظ رنگ و مواد به کار برده شده در قسمت های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. مواد استفاده شده در صفحه شیلد و موادی که در زیر FPC استفاده شده اند نیز با یکدیگر تفاوت دارند. که در این قسمت OEM امتیاز بالاتری نسبت به دو مدل دیگر به دست ‌آورد.

 

blank

 

 اثر Hydrophobic  برای هر سه صفحه نمایش iPhone XS با مواد آب، الکل و هگزان تست شد که نتیجه برای هر سه مدل خوب بود. با این حال OEM امتیاز کمتری نسبت به دو مورد دیگر بدست آورد.

 

blank

 

سپس به سراغ مقایسه ساختار و ابعاد این سه صفحه نمایش می‌رویم. و با مقایسه ابعاد این سه نمونه شروع کردیم. ضخامت Flexible OLED از ضخامت Rigid OLED کمتر است و ضخامت Rigid OLED با ضخامت OEM دقیقا برابر است. طول هر سه صفحه برابر 141.2 میلیمتر و عرض هر سه صفحه برابر 68.6 میلیمتر است، که می توان گفت این ابعاد برای هر سه صفحه نمایش iPhone XS، ابعاد صحیحی است. نصب هر سه صفحه نمایش بسیار خوب، راحت و مانند یکدیگر است.

 

blank

 

اکنون به سراغ بخش سوم که مقایسه عملکرد است می‌پردازیم.

تست عملکرد برای صفحه نمایش ها

قابلیت لمس عادی و لمس سه بعدی هر سه صفحه نمایش iPhone XS مانند یکدیگر، بسیار خوب و روان است. به عبارتی می‌گفت هر سه صفحه امتیاز یکسانی می گیرند، از نظر الکتریکی نیز میزان جریان و ولتاژ کاری هر سه مدل در زمان تست عادی گزارش شد.

 

blank

 

تست نرم افزاری برای صفحه نمایش ها

هیچ نقص عملکردی در هنگام اجرا شدن فیلم، بازی و نرم افزار ها در هر سه صفحه نمایش وجود نداشت و هر سه صفحه نمایش iPhone XS از تمام تست های نرم افزاری با موفقیت بیرون آمدند.

 

blank

blank

 

تست دمای عملیاتی برای صفحه نمایش ها

هر سه نمونه در رنج دمایی مناسب کار کردند و دمای بیش از حد برای هیچ کدام از آن‌ها گزارش نشد. با این حال OEM نسبت به دو صفحه نمایش iPhone XS دیگر نمره ی بهتری در تست دما گرفت.

blank

blank

 

حال می‌خواهیم به سراغ تست شفافیت و روشنایی برای نمایش برویم.

تست رنگ خالص برای صفحه نمایش

هر سه صفحه نمایش iPhone XS به خوبی رنگ های خالص سفید، خاکستری، سیاه، قرمز، آبی، سبز را نمایش دادند و برای هر سه نتایج تقریبا یکسان بود. و به عبارتی امتیاز هر سه یکسان است.

 

blank

 

تست روشنایی برای صفحه نمایش

هر سه صفحه نمایش را زیر دستگاه مخصوص برای تست روشنایی قرار گرفتند و نتایج اندازه‎گیری‌ها که در زیر نیز آورده شده‌است نشان می‌دهد که روشنایی برای صفحه نمایش OEM از Rigid و Rigid از Flexible بیشتر است. که درواقع نمره نمایشگر OEM از Rigid و Rigid از Flexible بیشتر است.

 

blank

blank

 

تست Polarizer برای صفحه نمایش

صفحه نمایش‌های OEM و Rigid خوب و عالی هستند ولی برای صفحه نمایش Flexible وقتی صفحه‌ی Polarizer را با زاویه 45 درجه نسبت به گوشی قرار می دهیم از صفحه گوشی چیزی دیده نمی‌شود و صفحه تیره دیده می‌شود، که این مورد اصلا خوب نیست.

 

blank

blank

 

در پایان به تست مقاومت صفحه نمایش در برابر شرایط سخت مانند دما لرزش و …. می رسیم.

تست Statics برای صفحه نمایش

ابتدا هر صفحه نمایش iPhone XS را دستگاه و دستگاه را به مدت دو ساعت در دمای منفی 20 درجه قرار می‌دهیم، سپس دستگاه را به مدت دو ساعت در دمای 55 درجه با رطوبت 55 درصد قرار می‌دهیم و در ادامه دوباره دستگاه را به مدت 4 ساعت در دمای 55 درجه بدون رطوبت قرار می دهیم، هدف از این آزمایش‌ها این است که آیا این صفحه نمایش‌ها در این وشرایط سخت به صورت عادی کار می کنند یا خیر‌، هر سه صفحه نمایش امتیازهای بالایی گرفتند که کمی امتیاز OEM از دو نمایشگر دیگر بالاتراست.

 

blank

 

تست Dynamic برای صفحه نمایش

در دمای 45 درجه یک فیلم را به مدت دو ساعت پخش می کنیم، این آزمایش نشان می دهد که آیا این نمایش در مدت این دو ساعت به صورت عادی انجام شده است یا خیر. هر سه صفحه نمایش عالی بودند. اما بار دیگر OEM نسبت به دو صفحه نمایش دیگر نمره بالاتری کسب می‌کند.

تست لرزش برای صفحه نمایش

برای این تست از دستگاه مخصوصی استفاده می‌شود که تغییرات ارتفاع صفحه نمایش به اندازه دو میلیمتر به مدت یک ساعت در فرکانس 70 هرتز صورت می‌گیرد. نتیجه تست به این صورت است که هر سه صفحه نمایش خوب هستند، اما باز OEM نسبت به دو صفحه نمایش دیگر نمره بیشتری گرفت.

 

blank

 

بعد از این تست‌های شرایط سخت همه تست های قبلی مجددا گرفته شد و نتایج نشان می‌دهد که همه چیز عادی و خوب است و این تست ها مشکلی برای صفحه نمایش‌ها بوجود نیاوردند.

در انتها‌ می‌توان گفت هر سه صفحه نمایش موجود در بازار باکیفیت هستند، با این وجود OEM NEW در اکثر تست ها عملکرد بهتری از خود نشان داد.

اگر تمایل دارید بدانید چگونه می توان حافظه آیفون را ارتقا داد این مقاله را بخوانید

مطالب مرتبط