ترفند iOS

چگونه از دسترسی google به اطلاعات شخصی جلوگیری کنیم؟

privacy-and-google

گوگل از آنچه در تابستان گذشته خریداری کردید با خبر است. گوگل نیازی به انجام معامله با جان ادوارد (physic medium) ندارد تا از طریق بستگان مرده بفهمد، شما پول خود را کجا صرف کرده اید. طبق گزارش CNBC، این شرکت می تواند بسیاری از مواردی را که خریداری می کنید، حتی مواردی که از آمازون یا فروشگاه اپل خریداری کرده اید را ردیابی کند. گوگل این اطلاعات را از کجا می آورد؟ آیا آنها یکی از همان ماشین های google street view با آنتن و رد یاب دارند که شما را از این مغازه به مغازه بعد دنبال می کند. و یا آنها از روی اطلاعات برنامه هایی مانند Waze از طریق ارسال داده ها استفاده میکنند تا خرید شما را مشاهده کنند. با توجه به این مورد، شما حتی نمی توانید به فروشنده هات داگ سابرت در میدان تایمز اعتماد کنید که میخواهید با 3.49 دلارتان یک ساندویچ با همه مخلفات در آن را بخورید.

حقیقت این است که هر بار که یک رسید دیجیتالی به شما از طریق Gmail ارسال می شود، گوگل به این اطلاعات دسترسی دارد. بله، گوگل می داند اگر شما از Duke Ellington Deli سفارش دادید با استفاده از برنامه Seamless بوده.حتی دقیقا می داند چه چیزی برای شام سفارش داده اید. صفحه خرید خود (myaccount.google/purchases) را بررسی کنید و پس از دیدن تمام این اطلاعات، تعجب خواهید کرد. گوگل می گوید تنها کاربر، این اطلاعات را می بیند و میتواند داده ها را حذف کند، و البته از جیمیل نیز میتواند پاک کند؛ جایی که برخی افراد می خواهند این اطلاعات را بدست آوردند. گوگل می گوید که داده ها را می توان از یک صفحه به نام “فعالیت من” مشاهده و حذف کرد، اما این ظاهرا که درست نیست. و در حالی که این شرکت به CNBC اعلام کرد که ردیابی را می توان به طور کامل خاموش کرد، چنین گزینه ای یافت نشد. گوگل اعلام کرده که در تلاش است تا کار کاربران را برای مدیریت داده های خود در آینده آسان تر کند.

ما اکنون می دانیم که گوگل اطلاعات را از کجا دریافت می کند، حال چرا این همه اطلاعات را جمع آوری می کند؟ در نهایت شرکت با صراحت اعلام میکند که “اطلاعات شخصی شما را که شامل اطلاعات حساب Gmail و حساب گوگل شما می شود، نفروخته است. ” علاوه بر این، گوگل می گوید که اطلاعات شخصی شما را با تبلیغ کنندگان به اشتراک نمی گذارد، مگر اینکه شما اجازه آن را داده باشید. و البته خرید شما در صفحه وبسابت فروشنده هم موجود است. علاوه بر اینکه داده های خریدتان از طریق رسید به Gmail ارسال میشود، همچنین اطلاعات مربوط به سفارشات با استفاده از سرویس های گوگل مانند فروشگاه Google Play ،Google Express  یا Google Assistant را جمع آوری می کند.”

چگونه از دسترسی google به اطلاعات شخصی جلوگیری کنیم؟

چگونه از دسترسی google به اطلاعات شخصی جلوگیری کنیم؟

چگونه از دسترسی google به اطلاعات شخصی جلوگیری کنیم؟

شما می توانید از طریق صفحه خرید بروید و هر تراکنش را یک به یک حذف کنید. برای انجام این کار، روی یک خرید خاص کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد آن مشاهده کنید. در پایین صفحه، یک لینک را می بینید که “حذف خرید” است.

چگونه از دسترسی google به اطلاعات شخصی جلوگیری کنیم؟

چگونه از دسترسی google به اطلاعات شخصی جلوگیری کنیم؟

روی آن کلیک کنید. یک بخش دیگر را میبینید که می توانید رسید الکترونیکی خود را مشاهده کنید. روی آن کلیک کنید و به طور مستقیم به ایمیل رسید خرید موجود در صندوق ورودی Gmail تان می روید. این ایمیل را به طور معمول حذف کنید و اکنون از Gmail و صفحه خرید خارج می شوید. همچنین می توانید با محدود کردن Google assistant از دانستن مقصد بسته، دسترسی گوگل را از استفاده اطلاعات خرید خود متوقف کنید.

چگونه از دسترسی google به اطلاعات شخصی جلوگیری کنیم؟

چگونه از دسترسی google به اطلاعات شخصی جلوگیری کنیم؟

از دسکتاپ، به Google.com بروید و روی تنظیمات> تنظیمات جستجو کلیک کنید. به قسمت نتایج خصوصی بروید و روی گزینه ی “از نتایج خصوصی استفاده نکنید” ضربه بزنید. البته که خریدهای گذشته شما را حذف نمیکند (ما قبلا به شما گفته بودیم که چگونه این کار را انجام دهید) اما از دسترسی بعدی گوگل به خرید های آینده و استفاده از داده ها در نتایج جستجو و سایر سرویس های Google جلوگیری خواهد کرد.

مطالب مرتبط