اخبار فناوری

به گفته Verizon سونی Xperia 1 در ماه جولای در آمریکا به بازار عرضه می شود

sony-xperia1

معمولا سازندگان گوشی های هوشمند بعد از مراسم معرفی محصولات جدید خود حدودا دو هفته تا یک ماه بعد اقدام به انتشار محصولات جدید خود در بازار جهانی می کنند، و متاسفانه این کاری نیست که شرکت Sony آن را انجام دهد و با اینکه مراسم رو نمایی از گوشی Xperia 1 در ماه فوریه انجام شد و کاربران انتظار داشتند که که در هفته ی اول ماه ژوئن منتظر این محصول باشند اما مشتری ها در آمریکای شمالی باید یک ماه دیگر نیز برای خرید این محصول صبر کنند.

در آمریکا گوشی Xperia 1 در سایت آمازون با قیمت ۹۹۹.۹۹$ قیمت گذاری شده است. اما قیمت رسمی که خود کمپانی سونی در هفته ی اول اعلام کرده بود در حدود همان هزار دلار بود ولی حدود ۵۰ دلار کمتر یعنی ۹۴۹.۹۹ دلار. البته که این گوشی در دو رنگ  سیاه و بنفش به بازار روانه خواهد شد و طبق گفته ی خود شرکت سونی تاریخ انتشار این گوشی در ایلات متحده ۱۲ جولای خواهد بود.

سال گذشته، گوشی آخرین مدل Xperia XZ3 در حالی به بازار عرضه شد که به همراه خود یک هدفون رایگان ۲۸۰ دلاری از طرف شرکت سونی داشت و این طور که به نظر می رسد این بار خبری از هدفون رایگان برای 1 Xperia نخواهد بود، هرچند که ممکن است بعضی چیزها در لحظات آخر تغییر کنند. باید گفت که رقابت بین شرکت های پخش کننده مثل AT&T,Verizon,T_mobile برای عرضه ی این گوشی در آمریکا بالاست. این گوشی سومین گوشی تولید شده توسط کمپانی SONY در سال ۲۰۱۹ خواهد بود، گوشی های Xperia 10 و Xperia 10 plus در ماه مارس به بازار عرضه خواهند شد.

 

به گفته Verizon سونی Xperia 1 در ماه جولای در آمریکا به بازار عرضه می شود

به گفته Verizon سونی Xperia 1 در ماه جولای در آمریکا به بازار عرضه می شود

 

گوشی پرچم دار سونی همراه است با یک بدنه بلند غیر معمولی

هر آن چیزی که شما از یک گوشی هوشمند پرچم دار در سال ۲۰۱۹ انتظار دارید این محصول سونی آن را برآورده خواهد کرد. در مورد سخت افزار این گوشی می توان به پروسسور snapdragon 855 کوالکوم اشاره کرد و یک حافظه ی RAM شش گیگابایتی به همراه یک حافظه ی داخلی ۱۲۸ گیگا بایتی که قابلیت اضافه شدن حافظه ی خارجی را نیز دارد. و دارای یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی OLED HDR است که می شود گفت این اولین گوشی هوشمند با صفحه نمایشی با تکنولوژی 4K می باشد و تراکم پیکسل فوق العاده زیادی دارد که بر روی هیچ گوشی دیگری همچین چیزی را مشاهده نخواهید کرد.

قابل توجه است که یکی از سه دوربین عقب این گوشی که دارای کیفیت ۱۲ مگا پیکسل می باشد دارای قدرت فیلم برداری اسلوموشن تا ۹۶۰ فریم در ثانیه است و همین طور دارای قدرت تثبیت نور در عکس برداری و زوم اپتیکال دوبرابری می باشد و این گوشی دارای اندروید pie9  نیز هست، از دیگر ویژگی های این گوشی می توان اسکنر اثر انگشت و مقاومت در برابر آب، بلند گو های استریو ، دوربین جلوی ۸ مگا پیکسلی و همچنین باتری ۳۳۰۰ میلی امپری اشاره کرد، و همچنین باید بدانید که هیچ جک ۳.۵ میلی متری برای هدفون در این گوشی پرچم دار سونی موجود نمی باشد.

به زودی شاهد عرضه ی گوشی Xperia 2 نیز خواهیم بود

در حالی که هنوز پروژه ی Xperia 1 به نتیجه ننشسته است شرکت سونی به همین زودی به دنبال طراحی یک گوشی جایگزین و جانشین برای محصول جدید خود است که قاعدتا نام آن را Xperia 2 خواهد نامید این گوشی کمی کوچکتر است از گوشی Xperia 1 و دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی می باشد و درنهایت باید صبر کنیم و ببینیم که کمپانی سونی چه تاریخی را برای رونمایی از این گوشی انتخاب خواهد کرد.

مطالب مرتبط