ترفند اندروید

پاک کردن فایل های موقت مرورگر Temporary Files

پاک کردن فایل های موقت مرورگر Temporary Files

شاید متوجه این موضوع شده اید که مرورگر دستگاه‌ های اندرویدی فایل ‌های خاصی را به عنوان فایل‌ های موقت (Temporary Files) در حافظه خود ذخیره می ‌کند. باید بدانید این فایل‌ ها در محصولات اندرویدی قابل پاک کردن هستند. در این مقاله قرار است چگونگی پاک ‌سازی فایل ‌های موقت مرورگر (Temporary Files)   کروم را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه

مرورگر دستگاه‌ های هوشمند اندرویدی قابلیتی دارند که به موجب آن فایل ‌های خاصی را بطور موقت در حافظه خود ذخیره می‌ کند و بدین صورت سرعت دسترسی کاربر به صفحات وب مورد نظر و بارگذاری محتوای این صفحات را بالا می برد. به این فایل ‌ها اصطلاحاً فایل‌ های موقت (Temporary Files) یا تمپروری فایلز گفته می ‌شود. با گذر زمان و استفاده بیش از حد از مرورگر دستگاه‌ های اندرویدی حجم فایل ‌های موقت (Temporary Files)  ذخیره شده در دستگاه افزایش پیدا می ‌کند و در این حالت ممکن است فضای قابل ملاحظه ‌ای از حافظه داخلی دستگاه اشغال گردد. پس در برخی از شرایط لازم است تا فایل‌ های موقت مرورگر (Temporary Files)   دستگاه اندرویدی خود را پاک کنیم! حال می خواهیم بدانیم چطور باید این کار را انجام دهیم؟

پاک ‌سازی یا حذف فایل‌ های موقت مرورگر (Temporary Files)  دستگاه ‌های اندرویدی بسیار ساده می باشد و با استفاده از روش ‌های مختلفی قابل انجام است. ما در این مقاله می خواهیم سه روش مختلف را برای این کار به شما معرفی کنیم.

نحوه ی حذف و پاک کردن فایل‌ های موقت مرورگر (Temporary Files)  در اندروید

همانطور که در بالاتر گفتیم، حذف یا پاک‌ سازی فایل‌ های موقت مرورگر (Temporary Files)  دستگاه ‌های اندرویدی به سادگی امکان پذیر است. حالا در ادامه سه روش مختلف را به شما توضیح خواهیم داد:

شما ابتدا به بخش تنظیمات یا Settings دستگاه خود وارد شوید و نهایتا با پاک‌ سازی حافظه کش (Cache) مرورگرتان می ‌توانید فایل ‌های موقت (Temporary Files) ذخیره شده در آن را حذف کنید. برای این کار ابتدای منوی اپلیکیشن ‌های دستگاه اندرویدی خود را اجرا کرده و سپس آیکون چرخ دنده موجود را انتخاب کنید تا به بخش تنظیمات دستگاه بروید.

بخش Applications  

حال باید به بخش اپلیکیشن ‌های دستگاه خود مراجعه نمایید. این بخش با عناوینی مانند  Apps، Applications، App Manager  و … مشخص شده است.

بخش Applications Maneger

 

بعد از ورود به لیست اپلیکیشن ‌های دستگاه تان وارد تب All شوید. با مراجعه به این بخش لیستی از تمام اپلیکیشن‌ های نصب شده بر روی دستگاه نمایش داده می‌ شود.

روش های سریع خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی را مطالعه کنید.

وارد تب All شوید

حالا باید در لیست اپلیکیشن ‌های موجود نام مرورگر خود را جستجو کنید. اگر از مرورگر پیش فرض دستگاه استفاده می ‌کنید آن را انتخاب کرده و اگر از مرورگرهای دیگری مانند کروم، فایر فاکس و .. استفاده می ‌کنید باید آن‌ ها را در لیست موجود انتخاب کنید.

حال باید گزینه Clear Cache را انتخاب کرده تا حافظه کش مرورگر مورد نظرتان حذف گردد. با حذف حافظه کش مرورگر تمام فایل ‌های موقت (Temporary Files) آن هم حذف می ‌شوند.

گزینه Clear Cache را انتخاب کنید

در تصویر بالا هم حذف فایل‌ های موقت مرورگر (Temporary Files)  کروم و حافظه کش آن نمایش داده شده است. همانطور که مشاهده می کنید انجام این کار برای تمام مرورگرها با شیوه مشابه ای امکان پذیر است.

ولی با استفاده خود مرورگر و منو تنظیمات آن هم می‌ توانید به طور مستقیم فایل‌ های موقت (Temporary Files)  ذخیره شده در آن را حذف کنید. برای این کار در دستگاه اندرویدی خود مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا در دستگاه اندرویدی خود مرورگر مورد نظر خود را انتخاب و اجرا نمایید.

حال سعی کنید که به منوی اصلی مرورگر مراجعه کرده و در مرورگر پیش فرض ما دسترسی به این بخش از طریق انتخاب آیکون سه نقطه موجود در بخش بالا و سمت راست رابط کاربری مرورگر ممکن است.

وارد بخش تنظیمات یا همان Settings مرورگر خود ‌شوید

حالا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings مرورگر خود ‌شوید. دقت کنید که گزینه ‌های ارائه شده در این قسمت ممکن است در مرورگرهای مختلف به شکل ‌های متفاوتی ارائه گردد.

وارد بخش Privacy and Policy شوید

حال باید وارد بخش Privacy and Policy شوید. دقت کنید که در برخی از مرورها برای دسترسی به فایل‌ های موقت (Temporary Files) یا حافظه کش مرورگر نیازی به ورود به این بخش وجود ندارد.

گزینه Clear data را انتخاب کنید

حال باید گزینه Clear Browsing Data یا Clear Cache را انتخاب کنید تا فایل ‌های موقت مرورگر (Temporary Files)  حذف شوند.

علاوه بر دو روشی که توضیح داده شدند برای حذف یا پاک‌ سازی فایل ‌های موقت مرورگر (Temporary Files)   دستگاه‌ های اندرویدی می ‌توانید از روش دیگری هم استفاده نمایید. در روش سوم مورد نظر ما از یک اپلیکیشن ثانویه و کمکی برای این کار استفاده می‌ گردد. ما برای انجام این کار اپلیکیشن CCleaner را انتخاب نموده ایم.

ابتدا وارد گوگل پلی استور (Google Play Store) دستگاه اندرویدی خود شده و یک اپلیکیشن اختصاصی برای حذف فایل ‌های موقت مرورگر (Temporary Files)  را انتخاب کنید. ما از اپلیکیشن CCleaner برای این کار استفاده کرده‌ ایم.

بعد از دانلود اپلیکیشن CCleaner آن را نصب کرده و با مراجعه به منوی اپلیکیشن‌ های دستگاه خود نسبت به اجرای آن اقدام کنید.

اپلیکیشن CCleaner را دانلود و نصب کنید

حالا وقت آن است که گزینه Analyze را انتخاب کنید. این گزینه ممکن است در اپلیکیشنی که شما برای حذف فایل‌ های موقت مرورگر (Temporary Files) استفاده می‌ کنید وجود نداشته باشد و یا به صورت دیگری ارائه شده است.

گزینه Analyze را انتخاب کنید

کمی صبر کنید تا آنالیز اپلیکیشن CCleaner به پایان برسد. بعد از پایان آنالیز بخش‌ هایی مانند Cache، History، Brower History  و .. نمایان می ‌شود تیک گزینه Cache را بزنید تا تمام موارد مذکور انتخاب شوند.

تیک گزینه Cache را بزنید

حال کافیست که گزینه Clear را انتخاب کنید تا حافظه کش مرورگر شما و فایل‌های موقت (Temporary Files)  آن حذف شوند.

آموزش تصویری پاک کردن فایل های موقت مرورگر (Temporary Files) در اندروید دو روش اول

پاک کردن فایل های موقت مرورگر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *