ترفند اندروید

چگونگی دسترسی به بک آپ گوگل در اندروید

چگونگی دسترسی به بک آپ گوگل در اندروید

چگونگی دسترسی به بک آپ گوگل در اندروید

شاید برای تان جالب باشید که در گوشی های اندرویدی قابلیتی وجود دارد که از طریق آن محتوای تصویری و سایر اطلاعات دستگاه در سرویس ذخیره ‌سازی ابری گوگل ذخیره می گردد. شما در هر وقت که لازم باشد، می ‌توانید به فایل‌ بک ‌آپ گوگل دسترسی پیدا کنید. پس با ما همراه باشید.

گوگل بستری را در سیستم عامل اندروید ایجاد نموده است که به سبب آن از فایل‌ های دستگاه و اطلاعات کاربر بک ‌آپ گرفته می ‌شود. این بک ‌آپ در اکانت گوگل کاربر ذخیره شده، پس ما آن را با نام بک‌ آپ گوگل یا Google Backup  می شناسیم. شاید برای شما جالب به نظر برسد که چگونه می ‌توان به بک ‌آپ گوگل در دستگاه ‌های اندرویدی دسترسی پیدا کرد! ما در این مقاله قرار است توضیحات تکمیلی در این رابطه به شما ارائه کنید.

آموزش دسترسی به بک‌ آپ گوگل در دستگاه‌ های اندرویدی

دسترسی به بک ‌آپ گوگل یا همان Google Backup در دستگاه‌ های هوشمند اندرویدی امری بسیار ساده می باشد. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

در ابتدا به منوی اپلیکیشن‌ های دستگاه اندرویدی خود وارد شوید و به دنبال آیکونی باشید که شبیه به یک فرفره رنگی می باشد. این آیکون با نام Photos وجود دارد. دقت کنید که در برخی از گوشی ‌های اندرویدی این آیکون وجود ندارد و دسترسی به این بخش با روش دیگری امکان ‌پذیر خواهد بود. چنانچه قصد دارید که به این بخش بروید ولی آیکون مورد نظر را پیدا نمی ‌کنید، احتمالا این آیکون در پوشه گوگل دستگاه شما مخفی شده است.

بعد از ورود به بخش Photos دستگاه اندرویدی خود با صفحه ای روبرو می ‌شوید. در بخش بالایی و سمت چپ تصویر سه نقطه افقی را مشاهده خواهید کرد. این سه نقطه را لمس کرده تا منوی بخش Photos  نمایان گردد.

سه نقطه را لمس کرده تا منوی بخش Photos  نمایان گرددآموزش بکاپ گرفتن از گوشی های اندرویدی را مطالعه کنید.

با انتخاب گزینه مذکور، لیستی مانند تصویر بالا به نمایش در می آید. در این لیست گزینه‌ های متعددی ارائه شده است که به شرح زیر می باشد:

  • گزینه: Photos  اگر این گزینه را انتخاب کنید به صفحه اصلی برنامه انتقال داد و لیستی از ویدئوها و تصاویر بک‌آپ گرفته شده دستگاه تان نمایان خواهد شد.
  • گزینهStories  : با انتخاب این گزینه قابلیت GPS دستگاه نسبت به تقسیم ‌بندی فایل‌ های تصویری شما با توجه به مکان‌ هایی که در آن حضور داشته ‌اید، اقدام کنید.
  • گزینه :Albums با انتخاب این گزینه آلبوم تصاویر قبلی که دسته ‌بندی کرده بودید نمایش داده خواهد شد. تفاوت اصلی بین این گزینه و گزینه Stories در این است که بخش Albums حاوی گرافیک ‌های خاص نیست و تنها به ساده‌ ترین شکل ممکن آلبوم تصاویر دستگاه را نمایش می ‌دهد.
  • گزینه :Auto Awesome تصاویری که در بخش Auto Awesome ضمیمه شده‌ است تصاویری هستند که گوگل به طور اتوماتیک برای مشاهده بهینه ‌سازی کرده است. تصویر موجود در این بخش عموماً از نظر رنگ، روشنایی و … دچار تغییراتی شده استد و فیلترهایی به آن‌ ها اضافه شده است.
  • گزینه :Videos با انتخاب این بخش لیستی از ویدئوهایی را می بینید که قبل از این در دستگاه تان ضبط شده است.
  • گزینه :Photos of You در این بخش تصاویر صاحب حساب کاربری یا اکانت وارد شده در دستگاه اندرویدی نمایش داده خواهد شد. همچنین تصاویری که سایر دوستان شما در گوگل پلاس منتشر کرده و نام شما در آن‌ ها تگ شده باشد هم در این بخش نمایان می شود.
  • بخش :On Device این بخش لیست تصاویری را نمایش خواهد داد که هم اکنون در حافظه دستگاه قابل دسترس می باشند.
  • بخش :Trash در این قسمت لیست تصاویر و ویدئوهایی را می بینید که پیش از این آن ‌ها را حذف کرده‌ اید.

لیست تصاویر و ویدئوهای حذف شده

اگر دقت داشته باشید در بخش پایینی صفحه نمایش خود سه آیکون موجود هستند. آیکون سمت چپ مربوط به ویرایش (Edit) می باشد. آیکون وسط برای اشتراک‌گذاری (Share) استفاده می گردد و آیکون سمت راست برای حذف (Delete) موارد مورد نظرتان استفاده می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *